Jump to content

Janeway/Chakotay

Ella

Recommended Posts

• Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
  • 3 months later...
I avsnittet Shattered (nyligen utkommen på engelsk video) finns en dialog mellan J/C som lyder ungefär som följer:

J: Chakotay, we seem to become good friends. Just how close friends will we get?

C: Let's just say, that there are some boundaries that we do not cross.<p>Se där, en kärlek på distans.

Det avsnittet har jag sett, men jag inte förstått exakt vad Chakotay menande med "Let's just say that there are some boundaries (vet ej hur det stavas) we never cross".

Någon annan som har sett det kan väl säga mig om han menade att de var för bra vänner för att ha en relation, eller menade han något annat???

jag kan inte bli klok på det..... ???

Det avsnittet har jag sett, men jag inte förstått exakt vad Chakotay menande med "Let's just say that there are some boundaries (vet ej hur det stavas) we never cross".

Någon annan som har sett det kan väl säga mig om han menade att de var för bra vänner för att ha en relation, eller menade han något annat???

Ungefär något sådant ja. :)

Men jag blir heller inte klok på deras relation. Det verkar som att manus-folket gillar Janeway, men har nåt emot Chakotay.

Och den löjliga tanken på att Janeway är den snälla typen som väntar tills hon kommer hem med att bli involverad med nån. Hade hon varit normal så hade hon och Chakotay varit gifta med två barn vid det här laget. Ska hon framstå som stark och självständig?

Hade hon varit normal så hade hon och Chakotay varit gifta med två barn vid det här laget. Ska hon framstå som stark och självständig?

Antagligen,

manusförfattarna vill väl ha henne som den stora starka kaptenen som älskar alla sina besättmingsmän och inte har tid över för personliga förhållanden...?

Ungefär något sådant ja. :)

Men jag blir heller inte klok på deras relation. Det verkar som att manus-folket gillar Janeway, men har nåt emot Chakotay.

Och den löjliga tanken på att Janeway är den snälla typen som väntar tills hon kommer hem med att bli involverad med nån. Hade hon varit normal så hade hon och Chakotay varit gifta med två barn vid det här laget. Ska hon framstå som stark och självständig?

Jag tyckte inte att han menade att dom var för bra vänner, utan snarare så att dom (än så länge) inte hade tagit steget från att bara vara vänner till att ha ett kärleksförhållande.

Och tanken är väl att Janeway ska vara stark och självständig, men dom behöver ju inte överdriva...

Är jag den enda som är idiotisk nog att tro att det kommer att bli något mellan Chakotay och Seven of nine?

jag tycker inte att det borde bli så (håller också på J/C) men jag har fått för mig det....

de passar ju inte ens ihop.... (Seven och Chako. alltså)

Är jag den enda som är idiotisk nog att tro att det kommer att bli något mellan Chakotay och Seven of nine?

jag tycker inte att det borde bli så (håller också på J/C) men jag har fått för mig det....

de passar ju inte ens ihop.... (Seven och Chako. alltså)

Sopilervarning

!

!

!

!

!

!

!

!

!

!

!

!

!

!

Det kommer det att bli..

Man kan ana att de blir ihpp, titta bara vad som har hänt i tidigare serier ex DS9, julian och dax blev i sista och det hettade till i Resolutions, och ett antal avsnitt till, men då dock inte lika allvarligt.

Så jag tror att de blir tillsammans.

___

The line must be drawn here!

Om inte jag har tappat hjärnan helt så blir det ingen säsong 8...?  
Det finns nån fan-fic serie som vanligtvis refereras till som säsong 8. Vet inte om det var den jennie syftade på, men jag tror det :)

Jippie!! Där blev jag starfleet-captain!

Grattis :D

Jippie!! Där blev jag starfleet-captain!
Var vänliga och ta dessa diskussioner om rank privat, för många onödiga inlägg tar för mycket plats.

Det finns nån fan-fic serie som vanligtvis refereras till som säsong 8. Vet inte om det var den jennie syftade på, men jag tror det

Japp, det finns en Virtual Voyager Season 8, för dem som inte vill att Voyager ska ha tagit slut. De flesta avsnitten håller rätt så hög klass, jämfört med många andra fan-fic.

Hitta VVs8 här: http://vv8.jetc.org/

Var vänliga och ta dessa diskussioner om rank privat, för många onödiga inlägg tar för mycket plats.

visst, sorry...  :cry:

Japp, det finns en virual Voyager season 8, för dem som inte vill att voyager ska ta slut.

Hade ingen aning om det...