Quiet Posted August 30, 2001 Report Share Posted August 30, 2001 Resolutions hette det … ska se här … #141, andra säsongen. Det är Ellas favoriavsnitt. Eller hur Ella? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 31, 2001 Report Share Posted August 31, 2001 Jag kan nog tro att det är Ellas favoritavsnitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted September 12, 2001 Author Report Share Posted September 12, 2001 Favoritavsnitt? Nej. Bra story? Ja!!! det kunde ha varit så mycket mer... Omega Directive är mitt fav voavsnitt, väldigt mycket J/C idet också... fdaktiskt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted December 14, 2001 Report Share Posted December 14, 2001 I avsnittet Shattered (nyligen utkommen på engelsk video) finns en dialog mellan J/C som lyder ungefär som följer: J: Chakotay, we seem to become good friends. Just how close friends will we get? C: Let's just say, that there are some boundaries that we do not cross.<p>Se där, en kärlek på distans. Det avsnittet har jag sett, men jag inte förstått exakt vad Chakotay menande med "Let's just say that there are some boundaries (vet ej hur det stavas) we never cross". Någon annan som har sett det kan väl säga mig om han menade att de var för bra vänner för att ha en relation, eller menade han något annat??? jag kan inte bli klok på det..... ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted December 15, 2001 Report Share Posted December 15, 2001 Det avsnittet har jag sett, men jag inte förstått exakt vad Chakotay menande med "Let's just say that there are some boundaries (vet ej hur det stavas) we never cross". Någon annan som har sett det kan väl säga mig om han menade att de var för bra vänner för att ha en relation, eller menade han något annat??? jag kan inte bli klok på det..... ??? Ungefär något sådant ja. Men jag blir heller inte klok på deras relation. Det verkar som att manus-folket gillar Janeway, men har nåt emot Chakotay. Och den löjliga tanken på att Janeway är den snälla typen som väntar tills hon kommer hem med att bli involverad med nån. Hade hon varit normal så hade hon och Chakotay varit gifta med två barn vid det här laget. Ska hon framstå som stark och självständig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted December 16, 2001 Report Share Posted December 16, 2001 Hade hon varit normal så hade hon och Chakotay varit gifta med två barn vid det här laget. Ska hon framstå som stark och självständig? Antagligen, manusförfattarna vill väl ha henne som den stora starka kaptenen som älskar alla sina besättmingsmän och inte har tid över för personliga förhållanden...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Borg Posted December 18, 2001 Report Share Posted December 18, 2001 Nä.. Jag tror det skulle förstöra personligen lite.. som arkiv x.. Man förväntar sig att det ska hända något mellan yaneway och chakoty men ändå inte.. Uhh lite snurrit vart det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander jennie Posted December 21, 2001 Report Share Posted December 21, 2001 Jag tror att Janeway ska framstå som stark och självständig men det går till överdrift!!!! och jag håller med di gQuiet Janeway och Chakotay skulle varit gifta och haft nåt barn vid det här laget!!! Jag tycker synd om Chakotay som är kär på avstånd sicken stackare...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted December 21, 2001 Author Report Share Posted December 21, 2001 Det avsnittet har jag sett, men jag inte förstått exakt vad Chakotay menande med "Let's just say that there are some boundaries (vet ej hur det stavas) we never cross". Någon annan som har sett det kan väl säga mig om han menade att de var för bra vänner för att ha en relation, eller menade han något annat??? jag kan inte bli klok på det..... ??? Ungefär något sådant ja. Men jag blir heller inte klok på deras relation. Det verkar som att manus-folket gillar Janeway, men har nåt emot Chakotay. Och den löjliga tanken på att Janeway är den snälla typen som väntar tills hon kommer hem med att bli involverad med nån. Hade hon varit normal så hade hon och Chakotay varit gifta med två barn vid det här laget. Ska hon framstå som stark och självständig? Jag tyckte inte att han menade att dom var för bra vänner, utan snarare så att dom (än så länge) inte hade tagit steget från att bara vara vänner till att ha ett kärleksförhållande. Och tanken är väl att Janeway ska vara stark och självständig, men dom behöver ju inte överdriva... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander jennie Posted December 26, 2001 Report Share Posted December 26, 2001 Jepp! Håller med dig Ella!!! Jag tycker Janeways självständighet börjar gå till överdrift! Börjar nog tycka att Neelix är min favorit figur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted January 1, 2002 Report Share Posted January 1, 2002 Är jag den enda som är idiotisk nog att tro att det kommer att bli något mellan Chakotay och Seven of nine? jag tycker inte att det borde bli så (håller också på J/C) men jag har fått för mig det.... de passar ju inte ens ihop.... (Seven och Chako. alltså) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Borg Posted January 2, 2002 Report Share Posted January 2, 2002 Är jag den enda som är idiotisk nog att tro att det kommer att bli något mellan Chakotay och Seven of nine? jag tycker inte att det borde bli så (håller också på J/C) men jag har fått för mig det.... de passar ju inte ens ihop.... (Seven och Chako. alltså) Sopilervarning ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! Det kommer det att bli.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted January 2, 2002 Report Share Posted January 2, 2002 Sopilervarning ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! Det kommer det att bli.. Ajdå..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted January 2, 2002 Author Report Share Posted January 2, 2002 Och det är äckligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted January 3, 2002 Report Share Posted January 3, 2002 Och det är äckligt. Det kan jag tänka mig... När händer detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander jennie Posted January 3, 2002 Report Share Posted January 3, 2002 Tja, Seven och Chakotay får en liten romans i säsong 8..... Fy så äckligt!!!!! :-@ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted January 4, 2002 Report Share Posted January 4, 2002 Tja, Seven och Chakotay får en liten romans i säsong 8..... Fy så äckligt!!!!! :-@ Om inte jag har tappat hjärnan helt så blir det ingen säsong 8...? ??? Jippie!! Där blev jag starfleet-captain! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blondie Posted January 4, 2002 Report Share Posted January 4, 2002 Man kan ana att de blir ihpp, titta bara vad som har hänt i tidigare serier ex DS9, julian och dax blev i sista och det hettade till i Resolutions, och ett antal avsnitt till, men då dock inte lika allvarligt. Så jag tror att de blir tillsammans. ___ The line must be drawn here! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted January 5, 2002 Report Share Posted January 5, 2002 Om inte jag har tappat hjärnan helt så blir det ingen säsong 8...? Det finns nån fan-fic serie som vanligtvis refereras till som säsong 8. Vet inte om det var den jennie syftade på, men jag tror det Jippie!! Där blev jag starfleet-captain! Grattis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janson Posted January 5, 2002 Report Share Posted January 5, 2002 Jippie!! Där blev jag starfleet-captain! #### it, före mig!! :-@ ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted January 5, 2002 Report Share Posted January 5, 2002 Jippie!! Där blev jag starfleet-captain!Var vänliga och ta dessa diskussioner om rank privat, för många onödiga inlägg tar för mycket plats. Det finns nån fan-fic serie som vanligtvis refereras till som säsong 8. Vet inte om det var den jennie syftade på, men jag tror det Japp, det finns en Virtual Voyager Season 8, för dem som inte vill att Voyager ska ha tagit slut. De flesta avsnitten håller rätt så hög klass, jämfört med många andra fan-fic. Hitta VVs8 här: http://vv8.jetc.org/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted January 6, 2002 Report Share Posted January 6, 2002 Var vänliga och ta dessa diskussioner om rank privat, för många onödiga inlägg tar för mycket plats. visst, sorry... Japp, det finns en virual Voyager season 8, för dem som inte vill att voyager ska ta slut. Hade ingen aning om det... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted January 6, 2002 Author Report Share Posted January 6, 2002 Sen blir det ju en säsong 9 film också! Den ska verkligen bli spännande att se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander jennie Posted January 7, 2002 Report Share Posted January 7, 2002 Blir det? Men ialafall en spännande nyhet!!! J/C kysstes i det nyaste avsnittet Distant Elephants!!!! På säsong 8. yes! YES!!!! : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted January 8, 2002 Author Report Share Posted January 8, 2002 Nä?! Vad roligt! Jag ligger fortfarande jättemånga avsnitt efter, har inte orkat läsa men om det äntligen börjar hända nåt så måste jag ju... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts