Jump to content

Janeway/Chakotay

Ella

Recommended Posts

• Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Halloj! Kul att det är fler än jag som vill att J/C skall bli tillsammans. Fast nu blir det ju inte så tyvärr. Är det nån mer som tycker att Robert Beltran är snygg eller har jag dålig smak?

Är det någon som vet varför serien lades ner i USA? Gick den dåligt eller hade de bara bestämt sig för att det skulle vara slut där?

Kram Carina  :sigh:

Angående den där bilden: Jag är helt säker på att den är fejkad, och jag *tror* att den är från "Persistance of vision" (med gurkmackorna, om det säger nån nåt)  i s2, när alla drömmer saker. Janeway drömde inte om Chakotay, utan om Mark, men nån med väldigt mycket fritid var snälla och gjorde en bättre bild :)

Rätta mig om jag har fel.

Angående om RB är snygg: Det tycker jag också iblan, men jag är å andra sidan känd för att ha dålig smak när det gäller killar....

Är det någon som vet varför serien lades ner i USA? Gick den dåligt eller hade de bara bestämt sig för att det skulle vara slut där?

Kram Carina  :sigh:

Precis som DS9 och TNG så blev det 7 säsonger av VOY. Skådespelarnas kontrakt var slut och det var helt enklelt dags att sluta. ENT skådespelarna har 7-års kontrakt och det kommer antagligen inte att bli mer än 7 säsonger av den serien heller.

jag har för mig att Janeway och Chakotey i något avsnitt blir förvandlade till några slags ödlor eller nåt och sedan parar sig..

Det är Janeway och Paris som spränger warp 10-barriären, återgår till urtidsödlor, och ja.. parar sig. Men det är ju egentligen rätt ointressant ;)

Avsnittet heter "Threshold" (#132). (Säsong 2.)

• 3 weeks later...
Jag kan inte hålla med dig. Jag tycker de två är överens alldeles för ofta. Som Maqui-ledare borde han inte hålla med Janeway så som han gör.

Där håller jag faktiskt med dig. Chakotay blev alldelles för fort Janeways "lap-dog".

Mr Maquis skulle givetvis vart lite mer bråkig och dylikt istället för den Mr. Nice Guy han blev sen.

Överhuvudtaget tycker jag inte Chakotay är allt för maquis. Man märker att B'Elanna ibland håller sig åt Maquis hållet men annars är det väl bara Seska som överhuvudtaget utmärkte sig som Maquis på Voyager.

Där håller jag faktiskt med dig. Chakotay blev alldelles för fort Janeways "lap-dog".

Mr Maquis skulle givetvis vart lite mer bråkig och dylikt istället för den Mr. Nice Guy han blev sen.

Överhuvudtaget tycker jag inte Chakotay är allt för maquis. Man märker att B'Elanna ibland håller sig åt Maquis hållet men annars är det väl bara Seska som överhuvudtaget utmärkte sig som Maquis på Voyager.

Vilket är synd. Serien skulle ha varit mer intresant om det funnits en konflikt mellan Maqui-besättningen och Starfleet-besättningen.

Har ni läst några av Camilla Sandmans J/C- fanfics på fanfiction.net? Hon e asbra!

sen finns det en som kallar sig GB som har skrivit en som heter Protecting him, det är min favorit- fanfic! Läs! :D

Vad har det med ämnet och göra? :angry:

Ämnet är ju Janeway/Chakotay... Jag tycker att det var väldigt on-topic...

Och om fanfictionarna: GB bor i Göteborg! Om det nu är den GB jag tänker på... Kan väl inte finnas två med samma namn?

Och läs 1999 av Karma, den är också jättebra! *tipsar*