Lis@ Posted March 3, 2002 Report Share Posted March 3, 2002 Men är inte Janeway förlovad med Mark även om dom inte är det nå mer så älskar ju hon Mark.. Nja, jag tror nog att hon har kommit över honom vid det här laget. Och kanske kan ägna lite mer tid åt Ckakotay. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss Chakotay Posted March 4, 2002 Report Share Posted March 4, 2002 Halloj! Kul att det är fler än jag som vill att J/C skall bli tillsammans. Fast nu blir det ju inte så tyvärr. Är det nån mer som tycker att Robert Beltran är snygg eller har jag dålig smak? Är det någon som vet varför serien lades ner i USA? Gick den dåligt eller hade de bara bestämt sig för att det skulle vara slut där? Kram Carina :sigh: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted March 5, 2002 Author Report Share Posted March 5, 2002 Angående den där bilden: Jag är helt säker på att den är fejkad, och jag *tror* att den är från "Persistance of vision" (med gurkmackorna, om det säger nån nåt) i s2, när alla drömmer saker. Janeway drömde inte om Chakotay, utan om Mark, men nån med väldigt mycket fritid var snälla och gjorde en bättre bild Rätta mig om jag har fel. Angående om RB är snygg: Det tycker jag också iblan, men jag är å andra sidan känd för att ha dålig smak när det gäller killar.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss Chakotay Posted March 6, 2002 Report Share Posted March 6, 2002 ;) Vilken tur att det inte är bara jag som tycket Robert är snygg. Vi har inte dålig smak alls tycker jag!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phlox Posted March 6, 2002 Report Share Posted March 6, 2002 Är det någon som vet varför serien lades ner i USA? Gick den dåligt eller hade de bara bestämt sig för att det skulle vara slut där? Kram Carina :sigh: Precis som DS9 och TNG så blev det 7 säsonger av VOY. Skådespelarnas kontrakt var slut och det var helt enklelt dags att sluta. ENT skådespelarna har 7-års kontrakt och det kommer antagligen inte att bli mer än 7 säsonger av den serien heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss Chakotay Posted March 6, 2002 Report Share Posted March 6, 2002 Tack ska du ha för informationen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted March 7, 2002 Report Share Posted March 7, 2002 jag har för mig att Janeway och Chakotey i något avsnitt blir förvandlade till några slags ödlor eller nåt och sedan parar sig.. stämmer det?? i vilket avsnitt då i såna fall?? jag kan ju komma ihåg fel.. men jag är ganska säker.. ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted March 7, 2002 Report Share Posted March 7, 2002 jag har för mig att Janeway och Chakotey i något avsnitt blir förvandlade till några slags ödlor eller nåt och sedan parar sig.. Det är Janeway och Paris som spränger warp 10-barriären, återgår till urtidsödlor, och ja.. parar sig. Men det är ju egentligen rätt ointressant ;) Avsnittet heter "Threshold" (#132). (Säsong 2.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander jennie Posted March 9, 2002 Report Share Posted March 9, 2002 det må jag då säga var väldigt oväntat! Paris och Jameway som ödlor. Det minns jag inte att jag har sett är det bra?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vulcan_Tuvok Posted March 24, 2002 Report Share Posted March 24, 2002 Jag tycker också att de ska bli ett par. De två passar ju bra ihop enligt mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inter Posted March 28, 2002 Report Share Posted March 28, 2002 Jag är rätt kritisk, dom vill ofta olika saker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted March 28, 2002 Report Share Posted March 28, 2002 Jag är rätt kritisk, dom vill ofta olika saker. Jag kan inte hålla med dig. Jag tycker de två är överens alldeles för ofta. Som Maqui-ledare borde han inte hålla med Janeway så som han gör. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted March 28, 2002 Report Share Posted March 28, 2002 Jag kan inte hålla med dig. Jag tycker de två är överens alldeles för ofta. Som Maqui-ledare borde han inte hålla med Janeway så som han gör. Där håller jag faktiskt med dig. Chakotay blev alldelles för fort Janeways "lap-dog". Mr Maquis skulle givetvis vart lite mer bråkig och dylikt istället för den Mr. Nice Guy han blev sen. Överhuvudtaget tycker jag inte Chakotay är allt för maquis. Man märker att B'Elanna ibland håller sig åt Maquis hållet men annars är det väl bara Seska som överhuvudtaget utmärkte sig som Maquis på Voyager. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted March 29, 2002 Report Share Posted March 29, 2002 Där håller jag faktiskt med dig. Chakotay blev alldelles för fort Janeways "lap-dog". Mr Maquis skulle givetvis vart lite mer bråkig och dylikt istället för den Mr. Nice Guy han blev sen. Överhuvudtaget tycker jag inte Chakotay är allt för maquis. Man märker att B'Elanna ibland håller sig åt Maquis hållet men annars är det väl bara Seska som överhuvudtaget utmärkte sig som Maquis på Voyager. Vilket är synd. Serien skulle ha varit mer intresant om det funnits en konflikt mellan Maqui-besättningen och Starfleet-besättningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inter Posted March 29, 2002 Report Share Posted March 29, 2002 Har jag misförstått situationen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted March 29, 2002 Author Report Share Posted March 29, 2002 Visst tycker dom olika saker ibland, men Janeway är ju faktiskt den som har sisat ordet. Hon brukar ju "notera protesten" och sen göra som hon vill och då hjälper det ju iallafall inte vad Chakotay tycker... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inter Posted March 30, 2002 Report Share Posted March 30, 2002 Man skulle kunna ha lite mer demokrati ombord, fast då skulle det ta längre tid att fata alla beslut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fröken A Posted March 30, 2002 Report Share Posted March 30, 2002 Har ni läst några av Camilla Sandmans J/C- fanfics på fanfiction.net? Hon e asbra! sen finns det en som kallar sig GB som har skrivit en som heter Protecting him, det är min favorit- fanfic! Läs! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inter Posted April 3, 2002 Report Share Posted April 3, 2002 Har ni läst några av Camilla Sandmans J/C- fanfics på fanfiction.net? Hon e asbra! sen finns det en som kallar sig GB som har skrivit en som heter Protecting him, det är min favorit- fanfic! Läs! Vad har det med ämnet och göra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted April 3, 2002 Author Report Share Posted April 3, 2002 Har ni läst några av Camilla Sandmans J/C- fanfics på fanfiction.net? Hon e asbra! sen finns det en som kallar sig GB som har skrivit en som heter Protecting him, det är min favorit- fanfic! Läs! Vad har det med ämnet och göra? Ämnet är ju Janeway/Chakotay... Jag tycker att det var väldigt on-topic... Och om fanfictionarna: GB bor i Göteborg! Om det nu är den GB jag tänker på... Kan väl inte finnas två med samma namn? Och läs 1999 av Karma, den är också jättebra! *tipsar* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted April 3, 2002 Report Share Posted April 3, 2002 Nån som har adresser till dessa? Ganska mycket lättare att hitta då. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fröken A Posted April 8, 2002 Report Share Posted April 8, 2002 Här: Först mina favoriter Sleepwalking och Protecting him å sen alla GBs fanfics det finns en massa fanfics på www.fanfiction.net ha det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted April 11, 2002 Report Share Posted April 11, 2002 Vilket är synd. Serien skulle ha varit mer intresant om det funnits en konflikt mellan Maqui-besättningen och Starfleet-besättningen. Det är det ju i dom första avsnitten av Voyager Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted April 11, 2002 Report Share Posted April 11, 2002 Vilket är synd. Serien skulle ha varit mer intresant om det funnits en konflikt mellan Maqui-besättningen och Starfleet-besättningen. Det är det ju i dom första avsnitten av Voyager Jo lite fanns det, med det var ju mest tack vare Seska. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted April 11, 2002 Report Share Posted April 11, 2002 Jo lite fanns det, med det var ju mest tack vare Seska. och när Chakotay ville att B'elanna skulle bli maskinchef på Voyager Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts