commander jennie Posted April 16, 2002 Report Share Posted April 16, 2002 jepp! och snacka om vilket liv Janeway förde... Hallå! J/C bråkade minst 4 gr.. Annars så passar dem ruskigt bra ihop!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted April 9, 2003 Report Share Posted April 9, 2003 (edited) Även om många här tycker att Chakotay och Janeway skulle bli par så blev det inte så. Antagligen pga deras positioner i Skeppet. De var ju de två högsta officerare på skeppet. Det skulle antagligen anses som olämpligt. Dessutom så har väl Chakotay försökt att vara "intim" förrut ( har jag för mig i alla fall), men då har Janeway hålligt sig undan. Jag anser att Chakotay och Janeway har varit som vänner än älskare... Edited April 9, 2003 by Captain Mariah Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted April 9, 2003 Report Share Posted April 9, 2003 Man kan ju säga att de fann varandra som ödlor.. Det var faktiskt inte J/C utan Janeway och Tom Paris som blev ödlor. För er som inte fattar vad vi talar om: I ett avsnitt testade Tom att flyga i Warp 10, vilket ledde till att han utvecklades vidare, precis som människan enligt författarna skulle utvecklas. Han kidnappade Janeway, de utvecklades inom kort till ödlor, och de "skapade" en avkomma som nu lever lyckliga på någon planet som ödlor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted April 9, 2003 Report Share Posted April 9, 2003 Det var faktiskt inte J/C utan Janeway och Tom Paris som blev ödlor. Ja, och det var den förvandlingen som gjorde Threshold till ett av de sämsta ST-avsnitten nånsin. Jag kommer ihåg när jag såg promoklippet för Resolutions. Jag hade SÅ höga förhoppningar på att det skulle bli Janeway och Chakotay! Och vad besviken jag blev när det inte blev så... jag tänkte nog nåt i stil med "attans, ska hon förbli en tillbakadragen 'nucka' eller?" :P För jag tror jag är en dramatisk och romantisk människa, alltså att jag gillar när det finns sånt i TV-serier! Men det ska inte vara för mycket av det. Åtminstone inte när vi snackar Trek, för då skulle det spåra ur totalt. Jag förstår dock varför det inte blev Janeway och Chakotay *pekar på Mariahs inlägg*; det skulle inte vara seriöst tror jag. Därför blev det Seven och Chakotay istället, vilket jag har delade åsikter om. :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted April 9, 2003 Author Report Share Posted April 9, 2003 Jag förstår dock varför det inte blev Janeway och Chakotay *pekar på Mariahs inlägg*; det skulle inte vara seriöst tror jag. Därför blev det Seven och Chakotay istället, vilket jag har delade åsikter om. :blink: För C/7 framstår ju som mera seriöst? Seven - blev assimilerad som liten och har inte haft en normal utveckling. Janeway tar hand om henn när hon blivit bortkopplad från kollektivet och lär henne att fungera som en människa igen, men hon är fortfarande inte på samma nivå som en "riktig" kvinna. Chakotay - har vid ett antal tillfällen visat att han bryr sig väldigt mycket om Janeway (Resolutions, Coda), och har lovat att alltid finnas vid hennes sida. De kvinnor han varit tillsammans med under seriens gång har visserligen inte varit fula (somliga hävdar ju att inte heller Seven är ful), men de har inte alls varit som Seven personlighetsmässigt. Helt plötsligt, taget ur ingenting, så blir han intresserad av den blonda borgen som Janeway mer eller mindre har adopterat. Att Seven väljer honom för att testa att ha ett förhållande med, fadersfigur och allt det där, det kan jag förstå, men jag kan inte för mitt liv fatta hur han kan besvara känslorna. Känns lite "Hm, do you think mixing Voyager with a soap opera will get us higher ratings?"-resonemang från författarna. :sjuk: Å andra sidan ska ju Star Trek vara fullt av moralkakor, och "Ha inte ett förhållande med chefen!" är väl en ganska bra sådan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted April 10, 2003 Report Share Posted April 10, 2003 men jag kan inte för mitt liv fatta hur han kan besvara känslorna. Känns lite "Hm, do you think mixing Voyager with a soap opera will get us higher ratings?"-resonemang från författarna. :sjuk: Å andra sidan ska ju Star Trek vara fullt av moralkakor, och "Ha inte ett förhållande med chefen!" är väl en ganska bra sådan... Det undrar jag med faktist. Fast det beror väl på att han är en allmän ladies man och inte gärna motstår en så vacker kvinna som Seven... *lite fjantig ironisk röst* Det gick så plötsligt! För om manusförfattarna tyckte att J/C skulle vara oseriöst (de tänkte nog "men hallå, man kan la inte låta försteofficeren vara ihop med befälhavaren lixom??") så borde C/7 vara minst lika oseriöst..? Den moralkaka du nämnde torde gälla även då, eftersom Chakotay är Seven's chef. *menar* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted April 13, 2003 Author Report Share Posted April 13, 2003 Den moralkaka du nämnde torde gälla även då, eftersom Chakotay är Seven's chef. *menar* Med den lilla skillnaden att nu är chefen en man och den underordnade en kvinna. Det blir ju en helt annan sak då... *host* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted April 13, 2003 Report Share Posted April 13, 2003 Jag måste hålla med om att det är en helt annan sak om en man med högre rank blir tillsammans med en kvinna med längre rank, än om en kvinna med högra rank blir tilsammans med en man med lägre rank. Många män (vil inte anklaga nån på forumet) skulle nog ha blivit rätt stöta på den kanten. Det är som med ålderskillnaden i samhället blir en man som är 40 år tilsammans emd en kvinna som är 25 år reagerar typ inte folk. Men om en 40 årig kvinna blir tilsammans med en 25 årig man då reagera folk direkt och tänker: vad ser han i henne? och direkt tror dom att det är något fel på mannen. Sånt är samhället. Så ja det blev väll C/7 för det ser bättre ut i samhällets ögon än om det blivit J/C. Det var väll bara det jag ville säga och ja nu kan vi fortsätta med vad det här ämnet ska handla om och ja det är ju J/C... Hallå! J/C bråkade minst 4 gr.. Kan du vara mer noga vilka bråk snackar du just om som skulle ha tagit plats mellan J/C?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted April 13, 2003 Report Share Posted April 13, 2003 jepp! och snacka om vilket liv Janeway förde... Hallå! J/C bråkade minst 4 gr.. Annars så passar dem ruskigt bra ihop!! 4 ggr på 7 år är ingenting. I de flesta förhållanden har man mer "bråk" än så. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted April 18, 2003 Report Share Posted April 18, 2003 Ja, och det var den förvandlingen som gjorde Threshold till ett av de sämsta ST-avsnitten nånsin. Jag tyckte det va ett bra avsnitt... Janeway och Chakotay har aldrig passat ihop och kommer aldrig göra det. Chakotay och Seven passar dock ganska bra ihop men jag tycker synd om killen i Workforce Part II. Varför kunde han inte stannat så att Janeway och han kunde vara ihop när de kom tillbaka till Jorden. (UT) Förresten fick man se för lite av Naomi och Icheb. Att se dom stora gjorde Chakotay/Janeway avsnittet Shattered till ett av de bästa.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted April 28, 2003 Report Share Posted April 28, 2003 Med den lilla skillnaden att nu är chefen en man och den underordnade en kvinna. Det blir ju en helt annan sak då... *host* Ja gud, just det. När jag tänker efter så känner jag att 7/C inte var ett särskilt smart drag. 7/C är mindre seriöst än vad J/C skulle ha varit, men mera sannolikt. De ville nog ytterligare spä på Seven's babe-utstrålning och avsluta hennes "karriär" i serien med ett första förhållande sedan Axim. (han i Unimatrix Zero) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walliant Posted May 4, 2003 Report Share Posted May 4, 2003 Chakotay och janeway borde inte ha ett förhållande... E man officer ska man ta sitt ansvar gentemot manskapet! :o + = :borg2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted May 4, 2003 Report Share Posted May 4, 2003 Man kan väll även ta ansvar mot sin manskap även om man har ett förhållande? Men om man tänker serie skulle nog ah blivit litte som anorlunda om Kapten och first officern har ett förhållande. Skulle nog bli för mycket känslor ivägen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
allets_84 Posted October 29, 2004 Report Share Posted October 29, 2004 Det här kanske inte är rätt ställe att fråga på men jag gör det ändå... Är jag den enda i hela Sverige som gillar tanken att Janeway och Chakotay ska bli tillsammans? Jag har letat efter svenska JetCers över hela nätet, och inte hittat nån... <p>/Ella <{POST_SNAPBACK}> Hejsan Du är inte ensam om att tycka att Janeway och Chakotay ska bli tillsammans, jag ville redan från början att de skulle bli det. Och efter avsnittet resolutions i säsong tre så vart ville jag det ännu mer . Naturligtvis vill jag inte bara att det skulle vara under enbart det avsnittet utan under hela serien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tonica Posted October 29, 2004 Report Share Posted October 29, 2004 Om man saknar något i en tv-serie (eller film) kan man ju alltid skriva fanfiction själv... Det finns massor av Janeway/Chakotay fanfiction (på engelska) ute på nätet. Och väldigt många tycker just att de två passar ihop, så du är absolut inte ensam. Tonica Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsRiker Posted October 29, 2004 Report Share Posted October 29, 2004 Jag gillar iofs tanken på Chakotay och Seven. Om någon ska kunna lära henne att älska igen så är det väl den milda, tålmodiga Chakotay. Jag tycker inte alls att han och Janeway skulle passa speciellt bra ihop, hon är bossig och han är undfallande. Och då har jag inte ens tänkt på hur problematiskt det skulle vara på ett ensamt rymdskepp i Deltakvadranten om de två högsta officerarna ombord fick ihop det. Eller på vilket skepp som helst. Jag tror att det är svårt nog om två "vanliga" besättningsmedlemmar blir tillsammans, jag tror att det är näst intill omöjligt för de två högsta ombord. Nej, heja Chakotay och Seven alltså Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted January 13, 2005 Report Share Posted January 13, 2005 Jag gillar iofs tanken på Chakotay och Seven. Om någon ska kunna lära henne att älska igen så är det väl den milda, tålmodiga Chakotay. Jag tycker inte alls att han och Janeway skulle passa speciellt bra ihop, hon är bossig och han är undfallande. Och då har jag inte ens tänkt på hur problematiskt det skulle vara på ett ensamt rymdskepp i Deltakvadranten om de två högsta officerarna ombord fick ihop det. Eller på vilket skepp som helst. Jag tror att det är svårt nog om två "vanliga" besättningsmedlemmar blir tillsammans, jag tror att det är näst intill omöjligt för de två högsta ombord. Nej, heja Chakotay och Seven alltså <{POST_SNAPBACK}> Det vore fint. Jag känner också för Chakotay's hjärta, som jag tror innehåller massor med romantik och värme...precis det som Seven behöver. På tal om Chakotay, så är han en häftig kille på det stora hela, liksom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fairy_Of_Darkness Posted November 21, 2007 Report Share Posted November 21, 2007 Jag tycker J/C är en grymt härlig kombination:) De är kompletterar varann... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts