Gå till innehåll
Kopla

Sämsta TNG-avsnittet?

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag har inte hängt här på ett tag så jag har en del att ta igen :D

Jag har funderat en del på vilket avsnitt som egentligen är sämst i TNG.

Jag gillar verkligen inte Masks och Genesis. Manusen, genomförandet, känns så tafatt på nåt sätt. Star Trek kan vara bättre och då känns det här bara fånigt, speciellt i sista säsongen - som om dom fått slut på idéer.

Ha det bra!

-kpl

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Hej!

Jag har inte hängt här på ett tag så jag har en del att ta igen :D

Jag har funderat en del på vilket avsnitt som egentligen är sämst i TNG.

Jag gillar verkligen inte Masks och Genesis. Manusen, genomförandet, känns så tafatt på nåt sätt. Star Trek kan vara bättre och då känns det här bara fånigt, speciellt i sista säsongen - som om dom fått slut på idéer.

Ha det bra!

-kpl

Gillar du INTE masks? Det är typ mitt favoritavsnitt, fast det är ju min åsikt.

Personligen gillar jag inte särskilt mycket de avsnitt som handlar om Troi, hon är i regel en ganska tråkig individ enligt mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det fins ett avsnitt där dom hittar en borg som Gordi döper till Huge (tror jag). Enormt störande avsnitt. Har fortfarande bara sett det en gång, därför kommer jag inte ihåg vad avsnittet hetter. Det bär emot men jag borde väll leta upp avsnittet och ge det en ny chans....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det fins ett avsnitt där dom hittar en borg som Gordi döper till Huge (tror jag). Enormt störande avsnitt. Har fortfarande bara sett det en gång, därför kommer jag inte ihåg vad avsnittet hetter. Det bär emot men jag borde väll leta upp avsnittet och ge det en ny chans....

nej det avsnittet tycker jag om liksom det där Tasha dör, båda är bra . men vilket är sämst?hm...får nog ta och fundera lite

Redigerad av K´hogh son of Klintoch

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Utan rangordning så har jag följande sämsta avsnitt:

Man of the People - Taskigt skådespel och taskiga masker gör att jag bara mår illa.

Code of Honor - Känns som väldigt mycket B-manus. TOS hade gillat detta avsnitt.

Justice - Wesley i spenaten... Nä, inte kul.

Och så Mask som nämns ovan...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nej det avsnittet tycker jag om liksom det där Tasha dör, båda är bra . men vilket är sämst?hm...får nog ta och fundera lite

Tycker du att "skin of evil" (avsnittet där tasha dör) är bra eller dåligt? Hänger inte riktigt med. Själv måste jag säga att jag gillar det relativt skarpt, på grund av att Tasha inte direkt är en av mina favoritkaraktärer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det TNG-avsnittet som jag såg igår var nog det sämsta jag har sett hittils DOCK hade det en stor poäng: när Worf visade Wesley hur klingons uppvaktar varandra! :lol:

Jag tycker att (vad hon nu heter) som spelar Tasha Yar hann nog inte utveckla sin roll innan Tasha dog. Men hon är bra senare i serien när hon dyker upp som romulan!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det TNG-avsnittet som jag såg igår var nog det sämsta jag har sett hittils DOCK hade det en stor poäng: när Worf visade Wesley hur klingons uppvaktar varandra! :lol:

Jag tycker att (vad hon nu heter) som spelar Tasha Yar hann nog inte utveckla sin roll innan Tasha dog. Men hon är bra senare i serien när hon dyker upp som romulan!

Denise Crosby heter hon och hennes romulanska karaktär heter Commander Sela

Redigerad av K´hogh son of Klintoch

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gillade Tasha Yar. Tyckte det var synd att hon försvann så fort. Däremot gav det ju Worfs karaktär en chans att växa. "Skin of evil" är ett bra avsnitt och ett ok slut på en så viktig karaktär.

Typiskt för ST att ta kål på viktiga karaktärer på det sättet. Jadzia dog ju även hon en meningslös död. Totalt utan syfte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag får nog svara Last mission (där wes och picard vandrar i öknen) rena ökenvandringen. Sedan har vi avsnittet när will blir sjuk och får en massa flashbacks även om det åtminstonde är lite småmysigt. Sedan finns det en del avsnitt i säsong sju som är rena jäspningarna. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fins ett avsnitt där Worf kommer tillbaka från en Bhatlet-turnering. Men det är något fel på tiden så man får se honom återvända flera gånger och varje gång så är det anorlunda. Någon gång har har vunnit tävlingen, sedan inte. Och så är han gift med Diana i en version. Kommer inte ihåg hur det löser sig. Snurrigt är det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Fins ett avsnitt där Worf kommer tillbaka från en Bhatlet-turnering. Men det är något fel på tiden så man får se honom återvända flera gånger och varje gång så är det anorlunda. Någon gång har har vunnit tävlingen, sedan inte. Och så är han gift med Diana i en version. Kommer inte ihåg hur det löser sig. Snurrigt är det.

Det avsnittet tyckte jag var riktigt bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför? Motivera gärna så att det blir mer än en enradare. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok det är inte det sämsta avsnittet i TNG men efter ett par "omstarter" så känner man; Inte nu igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok det är inte det sämsta avsnittet i TNG men efter ett par "omstarter" så känner man; Inte nu igen.

Det är ju en del av poängen med avsnittet (parallels). Att worf upplever hur omgivningen runtomkring honom förändras. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ju en del av poängen med avsnittet (parallels). Att worf upplever hur omgivningen runtomkring honom förändras. J.

Jo det förstår jag, men det är tjatigt avsnitt att se på. Första gången vad det ok, men när man sett det så blir det ganska så segt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo det förstår jag, men det är tjatigt avsnitt att se på. Första gången vad det ok, men när man sett det så blir det ganska så segt.

Jag gillar avsnitt när det tar ett tag innan man fattar vad som egentligen är på gång, visst, det är inget vidare att se om (inget mysterium då), men första gången tyckte jag det var riktigt bra, särskilt när hela rymden börjar fyllas av Enterprisar. Data har nån kommentar typ "Vi blir anropade av 206 000 Enterpsie eller nåt sånt, så skön kommentar. :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker också att det avsnittet är riktigt bra. Parallella världar, mystik, tidsresor. Jag tycker det är ett toppenavsnitt. Dessutom är det Worf som upplever allt det här. Kul att de hur han ska försöka upprätthålla sin klingonvärdighet. Kul att se att man kan tycka så olika......smaken är som baken....

Något avsnitt jag inte gillar hhmm ...det finns ett avsnitt där akademin är invaderade av några slags alians som finns inuti människorna. Kommer inte i håg vad avsnittet heter men det handlar om en slags konspiration som Picard & Co avslöjar. Skulle kunnat vara bra fast det är inte bra.Maskliknande slimiga alians som inte alls ser trovärdiga ut!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag får tyvärr ändra mitt tycke om det sämsta avsnittet. Det avsnittet som sändes igår som handlade om en tvådimensionell "anomali" som drog med enterprise mot en reva som kommit till av ett svart hål. Det var så torftigt och så innehållslöst...tråkigt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag får tyvärr ändra mitt tycke om det sämsta avsnittet. Det avsnittet som sändes igår som handlade om en tvådimensionell "anomali" som drog med enterprise mot en reva som kommit till av ett svart hål. Det var så torftigt och så innehållslöst...tråkigt!

Om det är avsnittet där Enterprise fastnar i en svärm med två-dimensionella varelse så tycker jag det är ett bra avsnitt. Intresant teori att det kan finnas tvådimensionell existens.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det är avsnittet där Enterprise fastnar i en svärm med två-dimensionella varelse så tycker jag det är ett bra avsnitt. Intresant teori att det kan finnas tvådimensionell existens.

Ja men denna visserligen intressanta tanke räckte inte på långa vägar till att fylla ut ett helt avsnitt och göra det spännande. Dom kunde ju inte ens kommunicera med varelsen och inget spännade kom ut av det hela...torftigt var ordet.

Men men, smaken är som baken :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Avsnittet när Tasha dör är verkligen dåligt. Det kändes inte som om det vart uppbyggdt alls utan det var bara opps nu dog hon - vidare. sen var miljön väldigt b tyckte jag på den planeten som det utspelade sig på

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu