Gå till innehåll

84 medlemmar har röstat

1. 1.

• Jag har aldrig missat ett enda avsnitt
      17
    • Jag missar IBLAND
      24
    • Jag missar nästan ALLTID pga- nånting
      2
    • Min video grejar allt
      13
    • Det händer......
      17
    • Jag missa ETT avsnitt, det gör väl inget
      10

Rekommenderade inlägg

• 4 år senare...
  • Svar 114
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Om det är något jag verkligen vill se, men inte kan, så får min video alltid rädda mig. På så sätt missar jag aldrig ett avsnitt och jag behöver heller inte följa tvns tider utan kan se avsnittet när jag har tid.

Postad

Så jag är int eensam att ha den goa VHS:en kvar? :) Visserligen så änvänder jag den bara för att kolla på gammal film som jag har.

Jag spelar just nu bara in star gate atlantis (dvr) men visst man ser till att ha gott om plats på hårddisken om man ska åka iväg!

Postad
Rösta om vad som passar dig. Gör gärna ett inlägg.

Picard bara Picard

Jag har hyrt alla serierna utom Star Trek: The Next Generation (eftersom den går för femte gången i TV6 / gamla ZTV). DS9, VOY och ENT har jag hyrt två gånger. Blir väl även tvungen att hyra Babylon 5 nu, eftersom vi Comhem-kunder inte tycks få TV4 Science Fiction.

Postad (redigerade)

DVD-spelare med hårddisk är en av de bättre uppfinningarna, jag missar nästan ingenting (som går på rätt kanaler). Bara när maskinen bestämmer sig för att strejka av okänd anledning. :huh:

Fast det som går på TV4 SciFi kan jag inte se alls. ComHem är inte populära hos mig just nu. :arg:

Redigerad av Marvin
Postad

Jag har inga TV-kanaler alls så därför missar jag aldrig något. :)

De serier och filmer jag vill se köper jag. Finns de inte att köpa sker inskaffningen via "alternativa" kanaler.

Så jag är int eensam att ha den goa VHS:en kvar? :) Visserligen så änvänder jag den bara för att kolla på gammal film som jag har.

Jag har också videon kvar av samma anledning.

Postad
Jag har inga TV-kanaler alls så därför missar jag aldrig något. :)

De serier och filmer jag vill se köper jag. Finns de inte att köpa sker inskaffningen via "alternativa" kanaler.

Jag har också videon kvar av samma anledning.

Jag har faktisk en alternativ anledning till att ha kvar videon. Använder en som klocka i mitt sovrumm. Det är en gammal Hitachi, och den funkar viserligen, men jag har den bara till klocka. I ett annat rum står det en gammal toppmatad Fisher som har samma syfte. Mycker retro och coolt tycker jag. Nördigt kanske men jag gillar det.

För att spela in använder jag en nyare Sharp. Ingen chans att jag skulle missa ett spela in ett avsnitt av någon favoritserie.

Alternativ kanaler :lol:

Postad
Jag har faktisk en alternativ anledning till att ha kvar videon. Använder en som klocka i mitt sovrumm. Det är en gammal Hitachi, och den funkar viserligen, men jag har den bara till klocka. I ett annat rum står det en gammal toppmatad Fisher som har samma syfte. Mycker retro och coolt tycker jag. Nördigt kanske men jag gillar det.

För att spela in använder jag en nyare Sharp. Ingen chans att jag skulle missa ett spela in ett avsnitt av någon favoritserie.

Det var faktiskt ganska käckt! Att tänka lite utanför ramarna, så att säga. Och dessutom så är det ju väldigt "i tiden", med återvinning och att bromsa konsumtionshjulet och så.

Postad

Det var faktiskt ganska käckt! Att tänka lite utanför ramarna, så att säga. Och dessutom så är det ju väldigt "i tiden", med återvinning och att bromsa konsumtionshjulet och så.

Precis! Fast jag tror dock inte den gammla 10 kilos Fisher är så energisnål. När jag sätter i stömmsladden tar det nästan en minut innan den vaknar till liv. Men sedan funkar den fakiskt bra.

Postad

Precis! Fast jag tror dock inte den gammla 10 kilos Fisher är så energisnål. När jag sätter i stömmsladden tar det nästan en minut innan den vaknar till liv. Men sedan funkar den fakiskt bra.

Jag hade en toppmatad Nordmende i yngre dagar. Inställningar av kanaler gjordes medels en samling små rattar under en lucka på ovansidan. Fjädern till matningen var trasig så luckan gick att använda som katapullt. Gick att skicka objekt tvärs genom rummet om man lade dem på luckan och tryckte eject (ja, jag prövade). Den hade stora, gröna, radioaktivt självlysande siffror i displayen som lyste upp ett helt rum. Det krävdes nog en mindre kärnreaktor för att driva maskinen. :lol: Tyvärr gick den i graven för många år sedan. :(

Postad

Det är ytterst få serier jag vill följa på tv, men om jag skulle "missa" ett avsnitt så införskaffar jag det via alternativa kanaler. Jag ser i princip alla serier jag vill se på andra sätt än via tv-sändningar. Vilket främst beror på att det går få riktigt bra serier på tv och att en bra serie vill jag se i min takt, när jag vill och kan.

Däremot blir jag lite lack om jag "missar" en bra film när den går på public-service-tv, som till exempel Der Untergang nu senast. Men reklamkanalernas visningar klarar jag mig utan.

Postad
Jag hade en toppmatad Nordmende i yngre dagar. Inställningar av kanaler gjordes medels en samling små rattar under en lucka på ovansidan. Fjädern till matningen var trasig så luckan gick att använda som katapullt. Gick att skicka objekt tvärs genom rummet om man lade dem på luckan och tryckte eject (ja, jag prövade). Den hade stora, gröna, radioaktivt självlysande siffror i displayen som lyste upp ett helt rum. Det krävdes nog en mindre kärnreaktor för att driva maskinen. :lol: Tyvärr gick den i graven för många år sedan. :(

Känner igen beskrivningen på min Fisher. Det små rattarna för inställning av kanaler :rolleyes: . Radioaktiva siffror i displayen :nuke: . Det märktes på ringhalls när du startade den. Det är en riktig video det.

Det är ytterst få serier jag vill följa på tv, men om jag skulle "missa" ett avsnitt så införskaffar jag det via alternativa kanaler. Jag ser i princip alla serier jag vill se på andra sätt än via tv-sändningar. Vilket främst beror på att det går få riktigt bra serier på tv och att en bra serie vill jag se i min takt, när jag vill och kan.

Däremot blir jag lite lack om jag "missar" en bra film när den går på public-service-tv, som till exempel Der Untergang nu senast. Men reklamkanalernas visningar klarar jag mig utan.

Samma för mig. Filmer på reklamkanalerna ger jag inte mycket för. Omöjligt att få ut något av en film som avbryts 5,6 gånger för att visa skränig reklam. Men att se på SVT, där de visar filmen i sin helhet, kan vara riktigt trevligt ibland.

• Skapa nytt...