Wrogie Posted November 14, 2001 Report Share Posted November 14, 2001 Rösta om vad som passar dig. Gör gärna ett inlägg. Picard bara Picard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted November 14, 2001 Report Share Posted November 14, 2001 Jag tror att jag har missat totalt tre avsnitt på säsong 4-5. .. När det har hänt har jag blivit på gränsen til hysterisk (tro mig, det är inte lätt att få mig hysterisk) och typ sprungit ner till videobutiken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janson Posted November 14, 2001 Report Share Posted November 14, 2001 När jag missar ett avsnitt blir jag mest frustrerad. :sneaky2: Kan inte springa ner till nån videobutik, för den närmaste ligger på ett kvarts gångavstånd, och där har dom nästan ingenting... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted November 14, 2001 Report Share Posted November 14, 2001 Det är ju så dummt så att vårt lokala hockeylag spelar samtidigt som sänds Voyager. Riktigt synd, så jag får prioritera lite beroende på vilket motstånd som bjuds och på vilket avsnitt som sänds. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janson Posted November 14, 2001 Report Share Posted November 14, 2001 spelar du hockey eller kollar på det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted November 14, 2001 Author Report Share Posted November 14, 2001 Jag har som mest missat 3-4 avsnitt i rad det var med DEmon och några till i säsong 5. I början av att VOY började sändas på SVT missade kanske jag vart annat (lite mindre kanske) (ungefär) Då var jag inte så intresserad av ST. Men NU är jag det!. Det är lite dummt för mig. Skolan börjar på måndag (det vet ni, tror jag) ST går på söndag. Missar man då ST har man (eftersom ST är det bästa på hela veckan) gått 5 dagar i skolkan helt utan resultat. Det har hänt några gångar, och det vill ni inte vet hur det sluta... ;) Observera: Proton inte Picard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janson Posted November 15, 2001 Report Share Posted November 15, 2001 Tror inte du skulle uppnå många resultat om du varit hemma hela veckan istället. ;) Vilken klass går du i då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted November 15, 2001 Report Share Posted November 15, 2001 spelar du hockey eller kollar på det? Nej nej.....jag kan ju knappt stå på ett par skridsko...kollar bara Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEMiX Posted November 15, 2001 Report Share Posted November 15, 2001 jag brukar oftast missa st-avsnitten, mest pga att jag jobbar... men då brukar jag antingen programmera videon eller så tankar jag ner avsnittet nånstans ifrån... *ler* så jag "missar" egentligen inte så mycket.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted November 15, 2001 Report Share Posted November 15, 2001 Jag har alla avsnitten på köpvideo,fram till 7.7, så jag har inte missat ett enda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 15, 2001 Report Share Posted November 15, 2001 Jag har alla avsnitten på köpvideo,fram till 7.9, så jag har inte missat ett enda (Jag slog dig visst, Jocke... ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted November 15, 2001 Report Share Posted November 15, 2001 Quote from Peter, posted on Nov. 15 2001,11:58 Jag har alla avsnitten på köpvideo,fram till 7.9, så jag har inte missat ett enda (Jag slog dig visst, Jocke... ) Guys guys.. har inte det blivit jättedyrt? :ferengi: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted November 15, 2001 Report Share Posted November 15, 2001 Quote from Quiet, posted on Nov. 15 2001,13:59 Quote from Peter, posted on Nov. 15 2001,11:58Jag har alla avsnitten på köpvideo,fram till 7.9, så jag har inte missat ett enda (Jag slog dig visst, Jocke... ) Guys guys.. har inte det blivit jättedyrt? :ferengi: Det blir skit dyrt räkna på c:a 200 kr/band och c:a88 band i voy så det blir c:a 17 600 kr. det gäller bara om man köper utan usel svensk text. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted November 15, 2001 Report Share Posted November 15, 2001 Jag har missat ETT avsnitt :-@ , Waking moments eller nåt liknande hette det, vi var bortbjudna till släktingar utan tv då.... :borg2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 15, 2001 Report Share Posted November 15, 2001 Quote from Morn, posted on Nov. 15 2001,14:31Det blir skit dyrt räkna på c:a 200 kr/band och c:a88 band i voy så det blir c:a 17 600 kr. det gäller bara om man köper utan usel svensk text. Det är 86 band och jag har nog betalat i genomsnitt 175:- för banden, det blir ca 15000:- jag har betalat för dem. Om jag sålde hela serien skulle jag kunna få 50:- per band, vilket betyder en möjlig intäkt (fy, om jag bara sålde...) på 4300:-. De minskar snabbt i ekonomiskt värde :ferengi: tyvärr. När man nu köper de senaste engelska videobanden är det en styckkostnad på ca 200:-, mest p g a svenska valutans dåliga status. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted November 15, 2001 Report Share Posted November 15, 2001 Hm, är det inte lite kräset det där att inte vilja ha svensk text på banden? WCT kör otextat på alla treffar. Banden är hemskt dyra ja, De jag har hittade jag beg. i videobutiken för 33 spänn styck! (Tre för hundra.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted November 15, 2001 Report Share Posted November 15, 2001 Vilken videobutik var det, Linnéplatsen eller Vasaplatsen? :borgdrottning: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted November 15, 2001 Report Share Posted November 15, 2001 Quote from Morn, posted on Nov. 15 2001,14:31 Det blir skit dyrt räkna på c:a 200 kr/band och c:a88 band i voy så det blir c:a 17 600 kr. det gäller bara om man köper utan usel svensk text. När jag började köpa banden så gav jag ungefär 160kr/band (sv-text), men sen jag upptäckte Blackstar så ger jag ca 130-140kr/band (import) Det blir ju några tusenlappar ändå, men jag tycker det är värt det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted November 15, 2001 Report Share Posted November 15, 2001 Quote from Lis@, posted on Nov. 15 2001,18:02 Vilken videobutik var det, Linnéplatsen eller Vasaplatsen? :borgdrottning: Karl-Johansgatan faktiskt. Fast de finns bara lite då och då, och även på Linnéplatsen och Vasagatan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted November 16, 2001 Author Report Share Posted November 16, 2001 Om jag skulle missa ett avsnitt får jag åka in i Göteborg för att få tag i det avsnittet. I orten jag bor i (ca 11 000 inv) som heter Onsala finns det 2 videobutiker. Alla videofilmer kan man bara hyra och kostar 39 kr st. Det ända VOY avsnitten jag har hittat är "Drive" från säsong 7 och ett annat jag inte kommer ihåg namnet på. Proton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEMiX Posted November 16, 2001 Report Share Posted November 16, 2001 Quote from Quiet, posted on Nov. 15 2001,16:49Hm, är det inte lite kräset det där att inte vilja ha svensk text på banden? WCT kör otextat på alla treffar. kanske det... men jag tycker bara att text är i vägen... man ser mer av bilden om man tar bort texten + att man ändå inte behöver texten eftersom man ändå fattar mer utan den... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted November 24, 2001 Report Share Posted November 24, 2001 Quote from Quiet, posted on Nov. 15 2001,16:49Hm, är det inte lite kräset det där att inte vilja ha svensk text på banden? WCT kör otextat på alla treffar. kanske det... men jag tycker bara att text är i vägen... man ser mer av bilden om man tar bort texten + att man ändå inte behöver texten eftersom man ändå fattar mer utan den... Håller med. Om inte texten är i vägen så lider man ju av dåliga översättningar (t.ex. worp). Jag har missat flera säsonger faktiskt. Säsong 2-3 eller nåt sånt såg jag knappt alls i ren protest. Jag tyckte att Voyager dansade lite väl mycket på gränsen till Skillda Värdar och Rederiet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted November 25, 2001 Report Share Posted November 25, 2001 Quote from Lis@, posted on Nov. 15 2001,18:02Vilken videobutik var det, Linnéplatsen eller Vasaplatsen? :borgdrottning: Karl-Johansgatan faktiskt. Fast de finns bara lite då och då, och även på Linnéplatsen och Vasagatan. Jaha, men det är ju riktigt billigt. Jag måste åka dit och göra av med lite pengar någon dag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulric Posted November 26, 2001 Report Share Posted November 26, 2001 Om man missar något avsnitt är det bara att vänta tills serien kommer på TV5. Det gäller alla serier som sänds i svensk TV. Ulric Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nettan Posted December 5, 2001 Report Share Posted December 5, 2001 Jag har sett ALLA TOS-avsnitt! och nästan alla TNG-avsnitt och alla VOY-avsnitt ( tills säsong7 som jag inte sett ännu. ) Några TNG-avsnitt har jag sett men förstod ingenting av dessa på grund av "borttappad textremsor" ??? (eftersom jag hör ganska illa, är jag beronde av textremsor) Jag är medveten att de flesta är dålig översättat Det är svårt att hitta dessa TNG-avsnitt på videobutik eller videoaffär eftersom de flesta säljs utan textremsor! // Nettan , som ber ursäkt i förväg för dålig svenska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts