Jump to content
Sign in to follow this  
Picard

Datas död!

Recommended Posts

Data skulle kunna vara med i en ny film.

Eftersom att han på eget initiativ räddade Picard, trots att han väl fått order att stanna och vet att han högst troligt skulle dö, så gör han det ändå. Eftersom att det inte är "normalt" betende av en andriod, så stannar tiden i just explosionsögonblicket och en Q frågar varför han offrar sig själv. Data själv har inte någon rimlig förklaring, han säger att så skulle en modig människa gjort, eller något liknande, och han blir belönad med att få bli en riktig människa, och han dyker upp på Enterprise 1 år efter sin "död"

har man fantasi, så har man :D:D

Men då har ju Data inget att sträva efter och dessa oändliga frågor om mänsklighet existerar inte.

Vad ska det handla om då?

Man tar ju bort själva iden bakom det helA vad Data är.

Bara för att han sku bli en människa betyder inte att han skulle veta allt om att va en..

Det skulle ta mycket tid för honom att lära sig hur det är och att anpassa sig.

men du har ju lite rädd ändå..

Mm det verkar finnas en önskan att data kommer tillbaka framledes :)

(Jag har döpt min robomop(en tidig förfader till data) till D8A

om man uttalar det på engelska så blir det ju... ;) )

Joo. Finns de någon som inte vill se mera av Data?

Varför inte en film där folk verkligen saknar Data då Picard bryter mot reglerna

och skapar ett tidshåll och hämtar tillbaks Data till nutid?

Folk går omkring och snackar deppiga. Minns du androiden Data

- Oja det var fina tider det.

När folk är på bryggan så tittar dom som att Data skulle varit där

och kommenterar lite missbedömningar.

Till slut ger Picard upp och gör detta.

Slår vad om att det finns fan fiction där någon/några redan skrivit om hur data kommit tillbaka. Men tyvärr så tror jag inte att det blir någon film på det temat. Dels för att brent sprinner (data) blir för gammal och dels för att det vore att bryta för mycket mot det som hände i Nemesis. Men man vet aldrig, kanske om det blir en ny serie... J.

Varför inte en film där folk verkligen saknar Data då Picard bryter mot reglerna

och skapar ett tidshåll och hämtar tillbaks Data till nutid?

Folk går omkring och snackar deppiga. Minns du androiden Data

- Oja det var fina tider det.

När folk är på bryggan så tittar dom som att Data skulle varit där

och kommenterar lite missbedömningar.

Till slut ger Picard upp och gör detta.

De sku ju vara nått, men tyvärr tror jag aldrig Picard skulle gå med på det.

Men på nått sätt borde de ju gå att han skulle kunna komma tillbaka..

Slår vad om att det finns fan fiction där någon/några redan skrivit om hur data kommit tillbaka. Men tyvärr så tror jag inte att det blir någon film på det temat. Dels för att brent sprinner (data) blir för gammal och dels för att det vore att bryta för mycket mot det som hände i Nemesis. Men man vet aldrig, kanske om det blir en ny serie... J.

Varför är det så viktigt om utseende? Kan man göra Terminator 3 utan att bry sig om Arnold Schwarzeneggers

utseende så kan man väl fortsätta med Data också?

Och om kostymen inte blir för integrerad så är ju Arnold Schwarzenegger beredd

att göra fyran om filmteamet verkligen vill det.

Vad är skillnaden? Här verkar man inte påpeka om åldern och utseende!

Petighet verkar vara mindre viktigt i andra filmer.

Int är ju Spinner så gammal ändå heller. 57 år är väl inte för gammalt tycker jag.

Ne och han kan ju operera sej så att han ser yngre ut och/eller så går det ju digitalt att fixa små skavanker. Eller så bakar man in i storyn att han åldras på nåt´vis.

Många här som vill ha mer data! :)

Edited by michael ricochet

Om vi följer min koncept att Picard hämtar tillbaks Data via ett tidshåll

Picard har stannat tiden och stoppat in en till spårsändare. På detta vis kunde dom stråla

tillbaks Data.

För att undvika påverkning av framtiden så låtsar dom

att Data varit avstängd under den tid från explosionen i Nemesis.

Data minns ju i allafall inget när inget skett enligt honom så det blir ju verkligt.

När Data frågar varför han varit avstängd på så lång tid så

förklarar dom att Data blev skadad under explosionen av en stålning som påverkar

Datas kretsar så dom fick köra

en bio-kaskadåterställning och göra manuella backups för att inte förlora

Datas personlighet.

Edited by Supertreck

Om vi följer min koncept att Picard hämtar tillbaks Data via ett tidshåll

Picard har stannat tiden och stoppat in en till spårsändare. På detta vis kunde dom stråla

tillbaks Data.

För att undvika påverkning av framtiden så låtsar dom

att Data varit avstängd under den tid från explosionen i Nemesis.

Data minns ju i allafall inget när inget skett enligt honom så det blir ju verkligt.

När Data frågar varför han varit avstängd på så lång tid så

förklarar dom att Data blev skadad under explosionen av en stålning som påverkar

Datas kretsar så dom fick köra

en bio-kaskadåterställning och göra manuella backups för att inte förlora

Datas personlighet.

Ja det köper jag! Eller så visar det sej att data och hela hans varande numera finns i B4 Det tog bara lite tid för data att "installera" sej i B4. Detta skulle ju vara möjligt eftersom att dom har samma neuralnet (B4 har ännu inte lika utvecklat neulalnet bara) Vi får lämna in dessa tankar/förslag till filmmakarna och säga åt dom att ha med data i nya filmer eller serier! :)

Med tanke på att nästa film utspelar sig i tos eran blir det nog svårt. Men om det blir en serie/ film som handlar om tiden efter nemesis så kanske... En grej jag skulle kunna tänka mig är att tex geordi saknar data och återskapar han på holodäcket. Men att återuppliva honom, nja... Men konstigare saker har ju inträffat både i burken och på filmskärmen. :D J.

Att bryta mig vad som händer i Nemisis vore inte mer än rätt. Vill inte kalla den filmen Star Trek.

Nemesis = Star Trek tragedi

Mjo jag håller med att nemesis känns lite väl defenitiv i vissa aspekter. Men dom ville väl sätta punkt för TNG och det kan jag självklart förstå men jag tycker ändå att det är synd!

Varför skulle dom vilja sätta punkt för tng gänget egentligen? TNG är ju de största innom star trek..

Mjo jag håller med att nemesis känns lite väl defenitiv i vissa aspekter. Men dom ville väl sätta punkt för TNG och det kan jag självklart förstå men jag tycker ändå att det är synd!

Varför skulle dom vilja sätta punkt för tng gänget egentligen? TNG är ju de största innom star trek..

Right you are! Jag har bara fått det intrycket att skådespelarna inte var så sugna på att göra mer TNG. Visst Michael Dorn gick ju vidare till deep space nine men...tja jag vet inte. Men nog skulle det bli ett superintresse om dom gjorde nåt´mer med TNG-gänget! MEn nu är det ju garanterat inte aktuellt i närtid eftersom att dom håller på å joxar igång en ny start trekrulle.

Man kan dock alltid hoppas! Och det ska man! :)

efter vad jag hört är Brent Spiner SICK på att spela Data,Lore och B-4 . och hävdar att han bara kan tänka sig att spela människor , han har bl.a spelat en förfader till Noonien Soong(Datas skapare) i ett avsnitt av ENTERPRISE

Edited by K´hogh son of Klintoch

Jag har kommit på ett klipp ur en kommande TNG-film där data kommer tillbaka:

Tänk er att Picard är ute på ett standarduppdrag med sin delvis nya besättning. La Forge är upp på bryggan för att kallibrera en datorpanel. Picard kommer fram till honom och följande dialog utspelas:

Picard: - Mr La Forge are you allright? You seem a tad preoccupied.

La Forge: - I´m fine sir. I had a dream last night about data....again.

Picard: - I see. Well thats quite understandable. He is with me all the time also.

Fänrik vid kommunikations kontrollen: -Captain, we have an incomming message...sort of.

Picard: What do you mean ensign? Sort of?

Fänrik vid komm.kontrl: -Well sir it´s...it´s music. We also have a shuttlecraft on our sensors. A federation shuttlecraft sir.

Picard: - Put it on audio.

Fänrik vid komm.kontrl: - Yes sir.

Man hör svag musik lite med störningar.

Picard: - What is this? Sounds like...old.. twentyfirst century music from earth.

La Forge: - Yes. Maybe something called rockmusic.

Picard: - Are we in range for visual?

Number one: - Yes sir. Just barely.

Picard: - Put it on visual and magnifie as much as possible.

Sedan ser man på långt avstånd en skyttel som flyger direkt mot enterprise. Skytteln wobblar, och spinner då och då runt sin egen axel. Musiken börjar höras starkare och man kan höra att det är rock, närmare bestämt hårdrock.

Picard: - Does the shuttle have any dammages? Problems with the stearing?

Number one: -No sir.

Picard: - Hail the shuttle and defenately do it on all hailing frequenzies!

Klipp över till skytteln exteriört. Man ser nu nära hur skytteln flyger på ett konstigt till synes oregelbundet sätt. Sedan kommer en scen inifrån skytteln längst bak det är dämpad belysning men man ser att det sitter en ensam person vid spakarna. Musiken hörs nu fullt ut- det är låten dreams med Van Halen som spelar. Kameran närmar sej bakifrån den okände piloten, som spinner och wobblar skytteln, för att sedan filma pilotens ansikte från sidan. Då ser man att det är data. Han ansiktsuttryck är som vanligt ganska stelt och nollställt. Och musiken spelar - ...we get higher and higher..snabbt klipp tillbaka till enterprise.

Fänkrik vid komm.kontrl: - Captain we are now getting an incomming voice respond to our hail.

Picard(irriterat): -Yes, yes. Put i through!!

Klipp tillbaka till skytteln.

Data: -This is commander data sir. Permission to dock sir?

Och musiken spelar: ... that´s what dreams are made of. (ref. till La Forge´s dröm)

Klipp tillbaka till enterpise. Man ser allas chock, förvåning och undran. Sista klippet på Picard och några toner av låten blue skies (låten från nemesis)spelas samtidigt som man ser Picards förvånade och undrande min.

Så skulle jag vilja filma det hela. :D Om man har hört låten så vet man att det skulle funka superbt! Visst data har inte lyssnat på sådan musik förut men detta är ju en comeback och då passar det enligt mitt tycke med ett nytt grepp i form av lite hårdrock.

Man tackar och bugar! :)

Jag hade en så kristallklar bild i huvudet om hur det skulle se ut och hur det skulle låta. Bla när dom olika textraderna i musiken skulle komma in, Picards stigande otålighet och den mycket dämpade belysningen i skytteln. Och när kameran slutligen kommer i vinkel och filmar data´s anstikte så syns ansiktet pga ljuset utifrån.

Tänk vilken film man skulle kunna göra om man hade 600 milijoner kronor och slog sej ihop ett gäng trekkers (dock inte för många- skulle bli så många viljor). Jag är övertygad om att man skulle få till en otroligt bra film! Speciellt med den enorma kännedom och detaljkunskap så många trekkers har! Om man hade hjälp med all teknik, regisserandet(dock så skulle man självklart var med även i regisserandet) och allt övrigt så skulle man kunna få till det riktigt bra tror jag! Och gärna då en TNG film där data är med ;)

Skulle vara kul om det fanns intresse att skriva en fortsättning på min lilla storyline ovan (där data återvänder), fast skrivet på svenska förstås.

Men det är ju flera storys på gång redan här i forumet så det är väl ingen som orkar :)

Jag har hittat data!

Star gate-avsnittet från i fredags (19/10) så var det en forskare i minnesinplantering som hade dödat sin fru och stoppat in det minnet i överstens hjärna.

DEN skådespelaren var riktigt lik Brent Spiner på ögonen- skulle kunna ha varit hans brorsa tycker jag i alla fall. Med rätt smink och coaching så skulle man komma mycket nära data! Kolla själva, okej man får tänka bort skägget och frisyren som han har i den rollen. Jag fann aldrig vad skådespelaren hette.

Data lives...at least in B4! ;)

:( :( :( :( Androiderna kan leva hur länge som helst. Data är den mest berömda andrioden i Star Trek. Men han kommer själv att dö i en våldsam explosion. Han offrade sig själv igenom att rädda Jean-Luc Picard. :( :( :( :(

Edited by sam10