Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
Man kan inte skjuta med ett cloakat (kom inte på nått annat ord) skepp.

Kan kan man ju. Men problem med sköldar och dylikt göra att det inte är "advised"

• Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Jo med tanke på att voyager har stött på mycket användbar teknink så har dom använt fruktansvärt lite.. Detta med att vara osynlig så har dom stött på lite olika raser som använder den tekniken men aldrig försökt använda det på voyager..

Postad
Jo med tanke på att voyager har stött på mycket användbar teknink så har dom använt fruktansvärt lite.. Detta med att vara osynlig så har dom stött på lite olika raser som använder den tekniken men aldrig försökt använda det på voyager..

varför ska dom använda tekniken??

det hela går ju ut på att söka upp liv, inte vara onsynlig och åka runt allt liv...

Postad
Annars kan man ju alltid komma på ett nytt sätt så att det går att skjuta?

Fast sen skulle det ju förta lite av spänningen om den tekniken spred sig så att alla var osynliga...

Mmm, det skulle bli lite "Hoppsan! Vi råkade ramma ett av våra egna skepp. Sorry..." :lookaround:

Och man skulle ju inte få se några snygga bilder på skeppet heller juh!  :sigh:

Postad
Och man skulle ju inte få se några snygga bilder på skeppet heller juh!  :sigh:

Nä, det vore ju synd.

Jag hittade en hemsida med massa sådana här saker som kan hända, visserligen handlade dom om TNG och inte om Voyager.

fasligt roliga. här har vi dem.

Ber om ursäkt i förväg om någon tycker att det ej platsar i denna disskution.

Postad
Ber om ursäkt i förväg om någon tycker att det ej platsar i denna disskution.

*haha* det passar jättebra!

KOlla in sidan http://www.skrattnet.com/filmtv/ och under kategorin star trek. Jättekul!

En godbit ur "Varför Kirk är bättre än Picard"

"45. Kirks försteofficer spelade inte ett löjligt instrument som trombon. "

Postad

Ur Varför Janeway är bättre än Picard:

"18. Det enda barnet på Voyager kan stängas av vid behov. "

Jag säger bara en sak: VA? Kan man stänga av Naomi?? Vad menar dom? *förstår nada*

Ost är vanligt förekommande på den listan oxå :D Vilket avsnitt var det i nu igen?

(det finns en bild på Spice Borg! *haha*)

Postad
Ur Varför Janeway är bättre än Picard:

"18. Det enda barnet på Voyager kan stängas av vid behov. "

Jag säger bara en sak: VA? Kan man stänga av Naomi?? Vad menar dom? *förstår nada*

De menar doktorn.

Postad

Ja blev inspererad av om grejerna. Gillar "Janeway bättre än Picard". Nästan alla. "Take this Cheese to Sickbay". Nån som vet i vilket avsnitt det är. 10 Ferengi-Skepp :ferengi: på att

Neelix har gjort osten. Stackars Neelix. Måste stinka över hela Skeppet. För övrigt. Har Neelix nånsin gjort Pizza. Tom tjatar ju hela tiden.

Postad
Har Neelix nånsin gjort Pizza.

Jepp, i avsnittet "Survivel Instinct" sa han

att "pungdjurs-surprisen" var slut och frågade om någon ville ha pizza istället.

Så då borde han ju ha gjort det.  :)

Postad

Undrar hur den smaka? Jag skulle tycka det var kul om Voyager byggde om skeppet till ett borgskepp. Då kunde dom åka runt och assimiliera fiender.

Postad

Te e Gott när man skriver på forum. Kaffe smakar Hemskt.

För övrigt angående Borger och Cloaking. Varför har inte BorgKuberna Cloaking Device??? De kan ju anpassa dem så de kan anfalla skepp och vara osynliga.   :borgdrottning:

Eller vill de bara säga "Vi är tuffa, Vi använder inte fega grejer." Hörde på Star Trek.com att Cloaking finns på Romulan Warbirds, På Några Cardassianskepp och på några Klingonskepp. Sedan finns Cloaking i Deltakvadranten. Nån som kan raser där förutom Be-Neeth

Postad
Te e Gott när man skriver på forum. Kaffe smakar Hemskt.

Janeway har ju en "Lucky tea-cup", som gick sönder i "Year of hell", men den tror jag hon drack kaffe ur. :) Hon har sagt nån gång att te går att dricka, men hon f??redrar kaffe. Jag håller med henne!

Postad

Kaffe regerar!!

Jag har gillat kaffe sen jag var liten, men då tyckte folk att jag var konstig så jag brukade ljuga och säga att det var jätteäckligt...

Te går också att dricka, men kaffe smakar liksom mer. Däremot måste man ha mjölk i det.

Har föresten en äkta Starbucks mugg, den är min tur-mugg!

Postad

Skulle det inte vara möjligt att det inte tar hela avsnittet att rädda någon från en öken planet (dom kan bli jagade av dom som bor på planeten resten av avsnittet.)  ;0

Postad
Skulle det inte vara möjligt att det inte tar hela avsnittet att rädda någon från en öken planet (dom kan bli jagade av dom som bor på planeten resten av avsnittet.)  ;0

hur menar du???  jag fattar inte riktigt... ???  ???  ???

• Skapa nytt...