Gå till innehåll

Saker som ej kommer hända


Bromma_Herman

Rekommenderade inlägg

  • Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Ooops kom åt skicka knappen och råakde skicka ett ofullständigt meddelande. Jag menade att jag tycker att den där om Tuvok var bäst :D

Om det blir något fel eller man glömer delar i sitt inlägg så är det bättre att redigera det gamla istället för att skriva ett till direkt efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
20. Besättningen bygger om Voyager till ett Borgskepp

Voyager är väl nästan ett borgskepp. De har ju massor av borgteknik.

(Delta Flyer har nästan bara borgteknik, så den borde räknas som borgskepp)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
A.... Det borde ju räknas som det men det e ju som tur e ett Federation skepp!! PUh för det inget konstigt borg skepp.. Om det är en art som jag tycker e knepiga så e det borgerna!!

Borgerna kanske är konstiga, men är tekniken det.......??...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt min "Making of Voyager" bok (den kanske inte heter så, men den handlar om det :) ) så började Caretaker filmas med KMs hår icke-uppsatt. Sen kom dom på att hennes hår inte var tillräckligt tjockt, så dom ändrade frisyren och satte upp håret istället...

hittade en bild på det härom dagen, på totallykate

photo2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sen så är det så att dom började filma md en annas skådis som janeway. och när dom filmat några dar så slutade hon och dom var tvungen att hitta en ny skådis

Tur var väl det... Hade blivit en dålig serie om kaptenen snällt hade satt sig i sin stol och viskat "Engage"...

Och jag gillar Janeway bättre med nersläppt hår :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
4.Janeway beställer te avReplikatorn

5.Tuvok springer omkring i Sheerwoodskogen i gröna Tigths

och leker Robin Hood

14.Kim blir ihop med nån på Voyager

4. och 14. har ju faktiskt hänt (4: I Fair Haven, avsnitt "Spirit Folk"// 14. i avsnittet "Ashes to ashes")

Sedan undrar jag var det där med sherwoodskogen kommer ifrån. Det tjatas om det på Skrattnet, har ngn karaktär gjort det ngn gång?

Dessutom kan tillägas att när det gäller att skjuta från cloakat läge så är det inte bara möjligt, det är ju faktiskt genomfört, hela ST:6 bygger ju faktiskt på den möjligheten.

(Ber om ursäkt för de dubbla inläggen, det blev fel :( )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan undrar jag var det där med sherwoodskogen kommer ifrån. Det tjatas om det på Skrattnet, har ngn karaktär gjort det ngn gång?

Har för mig det var ett avsnitt i TNG, där hela gänget av någon anledning var utklädda till Robin Hood & C:o.. antar det var ett Q-avsnitt  :sigh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Bara för att informera. När jag skrev denna lista hade jag INTE sett alla avsnitt.....Men att gissa går bra. Jag tror dock att Tuvok inte har sprungit på Holodeck 1 och lekt Robin Hood men om han har gjord det, Säg namnet på avsnittet så att jag kan ladda hem det! Men jag har sett Endgame och Janeway ger Stenålders-Janeway lite kaffé. Då säger Stenåldersjaneway "I dont know why I ever gave this up!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...

×
×
  • Skapa nytt...