sweetycow Postad 23 Augusti, 2002 Rapport Postad 23 Augusti, 2002 Vilket avsnitt av ds9 tycker ni är bäst Gillar nästan alla avsnitt i DS9, men Our Man Bashir är nog en av favoriterna tillsammans med Back to grace för att Dr. Bashir, Garak och Gul Dukat är mina absoluta favorit karaktärer inom Star Trek. Citera
Crayle Postad 23 Augusti, 2002 Rapport Postad 23 Augusti, 2002 Det här kanske inte riktigt passar in, men alla här verkar ju veta så mycket om DS9, så jag undrar när det var den sändes i sverige, och på vilken kanal(Så att jag kan maila och kräva en repris). För övrigt så är det bästa av de avsnitt jag sett(vilket inte är många), det som gick på Tekniska Museet, som Stockholm Trekkers visade, minns tyvärr ej namnet, men det handlade om en sådan där changeling(osäker på stavningen, en sådan som Odo iaf) som tog sig om bord på Defiant och lurade alla, så de fick söka igenom hela skeppet efter honom. tror det var "The Advesary", ett mkt bra avsnitt. Minns jag rätt visade Tv1000 en säsong, för ett tag sedan. Citera
Phlox Postad 23 Augusti, 2002 Rapport Postad 23 Augusti, 2002 Mitt favoritavsnitt är The way of the Warrior. Sen har jag bara sett avsnitten av DS9 som går att hyra i Sverige + två avsnitt till. Tänker inte ladda ner serien utan väntar hellre på tills DS9 kommer på DVD. Citera
Pjotr'k Postad 24 Augusti, 2002 Rapport Postad 24 Augusti, 2002 hoppas ds9 kommer på dvd Enligt nyheten på en av våra framsidor kommer DS9 att ges ut på DVD under våren 2003. Citera
Crayle Postad 24 Augusti, 2002 Rapport Postad 24 Augusti, 2002 preliminärt står det juh vem vet om det stämmer? nåja det borde väl komma förr eller senare. Snackade med Paramountfolket på tekniska museet när de var där, dom sa att Paramount skulle släppa allt på dvd, så det är bara till o vänta. Citera
Morn Postad 24 Augusti, 2002 Författare Rapport Postad 24 Augusti, 2002 jo fast tekniska var ju för typ 4 månader sen. läs detta 020822 Färska nyheter från Paramount i Göteborg: Säsong 1 av DS9 på DVD släpps preliminärt 25 februari 2003. Säsong 1 av Enterprise på DVD släpps preliminärt 25 mars 2003. Star Trek: Nemesis på VHS/DVD släpps i september 2003. Med reservation för ev. ändringar. detta stog på WCTs hemsida Citera
Jocke Postad 24 Augusti, 2002 Rapport Postad 24 Augusti, 2002 detta stog på WCTs hemsida Det stog även på stenterprise.nu ;) (sorry var tvungen) Citera
Morn Postad 24 Augusti, 2002 Författare Rapport Postad 24 Augusti, 2002 Det stog även på stenterprise.nu ;) (sorry var tvungen) Det stog där att det var taget från WCt sida Citera
Crayle Postad 24 Augusti, 2002 Rapport Postad 24 Augusti, 2002 btw är vi inte offtopic nu det här handlar väl inte om när ds9 släpps Citera
Essray Postad 26 Augusti, 2002 Rapport Postad 26 Augusti, 2002 Det här inlägget blir säkert bortredigerat, men jag kunde inte låta bli. Det heter stod, inte stog Citera
Jocke Postad 26 Augusti, 2002 Rapport Postad 26 Augusti, 2002 Det här inlägget blir säkert bortredigerat, men jag kunde inte låta bli. Det heter stod, inte stog Förlåt mig Essray, jag ska försöka bättra mig ;) ... och ja det börjar bli lite OT, en påminnelse till oss alla, ta istället diskussionerna om DVD här. Citera
Suskiv Postad 27 Augusti, 2002 Rapport Postad 27 Augusti, 2002 Bästa avsnitt kan jag inte välja det finns aldelses för många bra. Men bland favoriterna finns Duet, Our man Bashir, Far Beyond the Stars, Alla Garak-avsnitt och hela Final Chapter. Citera
Emher Postad 9 September, 2002 Rapport Postad 9 September, 2002 Har läst en del om DS9, sett lite avsnitt. Nu ser jag bara fram emot DVD-releasen mer... Nåja, får hålla till godo med resterande TNG-säsonger så länge! Utav det jag sett i DS9 så gillar jag Garak och Odo bäst Såg förresten första Dirty Harry nyligen. Blev förvånad att märka att psyko-skurken i den filmen spelas utav Andrew Robinson, alltså Garak! Snacka om skiljande roller! Citera
Crayle Postad 9 September, 2002 Rapport Postad 9 September, 2002 Mr Garak dvs Andrew J Robinson är oxå med i Hellraiser 1 Citera
Essray Postad 9 September, 2002 Rapport Postad 9 September, 2002 Finns det inte redan en disskusion som heter "Trek-relaterat på TV", där sådant diskuteras? För övrigt undrar jag om det är med några borger i DS9. Defiant slåss väl mot de i FC iaf. Citera
Morn Postad 9 September, 2002 Författare Rapport Postad 9 September, 2002 Jo Borg finns i DS9 sisko överlevde wolf 359 men han förlorade sin fru där *snyft* ps i piloten då Citera
Morn Postad 12 September, 2002 Författare Rapport Postad 12 September, 2002 Finns det inte redan en disskusion som heter "Trek-relaterat på TV", där sådant diskuteras? Då Andrew J Robinson är en av det bästa skådisaren i DS9 (samt en extremt bra författare) så tycker jag det passar utmärkt här temat är ju Deep Space Nine: Bästa avsnitt och aktör Citera
Borg1 Postad 26 Februari, 2003 Rapport Postad 26 Februari, 2003 Vilket avsnitt av ds9 tycker ni är bäst Sjäkv tycker jag att the visitor, duet är någa av de två bästa.<p>:dance: Det är lustigt hur mycket smaken kan skilja Morn! Jag tycker att "The Visitor" är det värsta bottennappet i hela DS9 och jag skall förklara varför. I kanonavsnittet "Way of the warriors" hände mycket. Klingons ockuperade Cardassia och vänskapen mellan Federationen och Klingons fick ett abrupt slut. I bakgrunden låg Dominion lömskt och väntade på en chans. Jag brann av nyfikenhet om vad som skulle hända nu. Då kommer avsnittet "The Visitor" som handlar om en sentimental Jake Sisko som är hela sitt liv (och större delen av avsnittet) går och sörjer sin far (Ben Sisko) som gått bort i förtid. Lösningen var naturligtvis förutsägbar för oss som sett andra avsnitt av Star Trek (t.ex. Year of hell). Manusförfattaren skapade på slutet en ny tidlinje där Ben aldrig dog och så blev allt bra igen. Ett annat antiklimax i DS9 kom också efter några toppensavsnitt. Dominion hade lurat såväl Tal Shiar som Obsidian order i en fälla och till stor del förintat dessa säkerhetstjänster. Även här brann jag av nyfikenhet om vad som skulle hända. Då kom avsnittet Eplorers då Ben Sisko bygger ett rymdskepp med segel(!). Ben "seglar" iväg med Jake och resten av avsnittet handlar om Bens och Jakes amerikaniserade far och son förhållande. Snacka om utfyllnadsavsnitt! Citera
Expendable Ensign Postad 27 Februari, 2003 Rapport Postad 27 Februari, 2003 Har inte sett tillräckligt med avsnitt för att kunna spekulera i vilket som är det allra bästa. Att välja bästa aktör är också helt omöjligt då det finns så många suveräna skådisar. Men jag måste ändå säga att Avery Brooks som Sisko är helt enastående. Citera
Morn Postad 27 Februari, 2003 Författare Rapport Postad 27 Februari, 2003 För det första så var The Visitor för Year of hell (typ 2-3 år innan) Sen så tycker jag ofta att det är de avsnittet där inte händer så mycket som är bra. Det är oftast djupare avsnitt än de vanliga "pang, pang du är död" avsnitten som vi sett 150 st i voyager. Sen så är ju Tony Todd gud i the Visitor. Snacka om bra skådis. Citera
Borg1 Postad 27 Februari, 2003 Rapport Postad 27 Februari, 2003 För det första så var The Visitor för Year of hell (typ 2-3 år innan) Sen så tycker jag ofta att det är de avsnittet där inte händer så mycket som är bra. Det är oftast djupare avsnitt än de vanliga "pang, pang du är död" avsnitten som vi sett 150 st i voyager. Sen så är ju Tony Todd gud i the Visitor. Snacka om bra skådis. Det stämmer att The Visitor gjordes före Year of hell. Själv såg jag Year of hell innan jag såg The Visitor. Den som som såg The Visitor först kunde säkert gissa hur manusförfattarna skulle rädda Voyager trots att skepp och många huvudpersoner gick bort i Year of hell. Jag tycker tricket, att chockera tittarna genom att låta en huvudperson dö och sedan på slutet, genom en tidsresa, göra hela avsnittet ogiltligt är lite billigt. Tillämpas tricket flera gånger kan det göra Star Trek mindre spännande. När Ben Sisko dör i ett tidigt avsnitt i säsong fyra var det inte svårt att gissa manusförfattarens lösning. Jag tror knappast du menar att avsnitt som "Way of the wariors" och de andra avsnitten med konflikterna mellan Klingons, Fed, Cardassians och Dominion är "pang, pang du är död-avsnitt" Morn? Avsnitt som för handlingen vidare och de som inte gör det har jag tänkt som tema för en tråd jag skall starta. Du är välkommen till den Morn. Jag själv har beskrivit varför jag tycker The Visitor är ett av de sämsta avsnitten i DS9. Kom gärna med argument för motsatsen Morn. Jag har inget emot att få reda på vad andra kan se i det avsnittet. Visst måste det finnas mer saker än Tony Todds agerande som gjorde att du klassade The Vistor som ett av de bästa avsnitten i DS9 Morn? Citera
Morn Postad 27 Februari, 2003 Författare Rapport Postad 27 Februari, 2003 Nej det är klart att alla avsnitt med lite pang pang är såna avsnitt. Me de avsnitt som inte leder någon vart mer bara en massa pang pang det är dom jag tänker på (Year of hell är ett bra ex) Sen i the visitor så är det inte Ben Sisko som dör. Det att avsnitten driver handligen (den röda tråden) vidare är det som gör DS9 till den bra serien den är. I Voyager är det ganska få avsnitt som driver den röda tråden frammåt då efter det så är målet för våra hjltar det samma samt att det inte märks att något hänt. I ds9 så ändrads målet för hjältarna samt att alla inte har samma mål. I DS9 är inte allt svart eller vitt utan mer i grå zoner. I voyager så är VOY alltid Vitt (det goda) som alldrig kan göra fel oavsätt vad de gör, och alla som är mot voyager är svarta (onda) Sen så är det som du säger att smaken är delad. Jag kan int riktigr s??tta fingret på vad som gör the visitor men skådespelar insatserna är topp. Fast det bästa ds9 är för mig Duet (från säsong 1). Det är så kännsloladdat avsnitt. och det säger mycket om både cardassians samt om kira. Det är ofttast (tycker jag) att de bästa avsnitten är dom som inte driver serien frammåt så mycket. Men utan de som drar det hela fram så faller serien ändå. Då det är som en helhet jag bedömer en serie. Citera
Borg1 Postad 27 Februari, 2003 Rapport Postad 27 Februari, 2003 Men de avsnitt som inte leder någon vart mer bara en massa pang pang det är dom jag tänker på (Year of hell är ett bra ex) Sen i the visitor så är det inte Ben Sisko som dör. Vi har samma åsikt om Year of hell, Morn. Sen förstår jag inte vad du menar med att " det inte är Ben(jamin) Sisko som dör"? Nedanstående är klippt ur avsnittsbeskrivningen www.startrek.com Decades into the future, an elderly Jake Sisko is visited at his New Orleans home by a young, aspiring author named Melanie, who is curious to know why he stopped writing at age 40. Jake reveals how he lost his father, Benjamin Sisko, when just 18-years old. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.