Morn Posted September 20, 2001 Report Share Posted September 20, 2001 Vilket avsnitt av ds9 tycker ni är bäst Sjäkv tycker jag att the visitor, duet är någa av de två bästa.:dance: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted September 20, 2001 Report Share Posted September 20, 2001 "Our Man Bashir" är det avsnittet jag tycker bäst om. Jag bara sett ett fåtal. Bashir är något av en favorit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 20, 2001 Author Report Share Posted September 20, 2001 Citat: från Quiet den 2:34 pm den sep. 20, 2001 "Our Man Bashir" är det avsnittet jag tycker bäst om. Jag bara sett ett fåtal. Bashir är något av en favorit. Jo det är ett bra avsnitt. det hedrar bond ganska ok. fast den karaktär som jag gillar är MOrn (fettot som alltid sitter i baren). Garak är också en favvo (boken om/av honom är as grymm) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 20, 2001 Report Share Posted September 20, 2001 Our man Bashir var mycket bra, men inget slår finalavsnittet, Wow! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 20, 2001 Author Report Share Posted September 20, 2001 Citat: från Peter den 4:12 pm den sep. 20, 2001 Our man Bashir var mycket bra, men inget slår finalavsnittet, Wow!men det är (enligt mig) därför att dom gjorde en story arc dom sista 10 avsnitten. men jag starkt som f:mad:n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted September 20, 2001 Report Share Posted September 20, 2001 Rules of engagement är helt ok tycker jag. Det känns som en såndär "äkta" Star Trek.Our man Bashir? förvånande Quiet ;). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 21, 2001 Author Report Share Posted September 21, 2001 Citat: från mumle den 5:57 pm den sep. 20, 2001 Rules of engagement är helt ok tycker jag. Det känns som en såndär "äkta" Star Trek.Our man Bashir? förvånande Quiet ;).Jo den är också grymm. sen så gillar jag hard times Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted September 21, 2001 Report Share Posted September 21, 2001 Jag måste nog hålla med mumle i detta fallet "Rules of engagement" var bra.. sen tyckte jag dom första 10 avsnitten var underhållande... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 21, 2001 Author Report Share Posted September 21, 2001 Citat: från pelle28k den 8:55 am den sep. 21, 2001 Jag måste nog hålla med mumle i detta fallet "Rules of engagement" var bra.. sen tyckte jag dom första 10 avsnitten var underhållande...Dom 10 i säsong 1? där var det bara 2-3 avsnitt som var bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted September 21, 2001 Report Share Posted September 21, 2001 "Rules of engagement" är min klara favorit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted September 27, 2001 Report Share Posted September 27, 2001 Vet någon var man kan få tag på andra säsonger (än säsong tre) av DS9 utom på köpvideo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted September 27, 2001 Report Share Posted September 27, 2001 På nätet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted September 28, 2001 Report Share Posted September 28, 2001 Snälla någon, ge mig bredband! Eller en snäll kompis med bredband och cdbrännare som vill låna ut sin dator till mig i några dygn... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted October 8, 2001 Report Share Posted October 8, 2001 Ny favorit: "Far beyond the stars" '>http://www.startrek.com/library/episodes_d...asp?ID=71932 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted October 8, 2001 Report Share Posted October 8, 2001 Håller med Quiet. Uhh...va bra den va! Speciellt om man har Avery Brooks som en liten favorit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted October 9, 2001 Report Share Posted October 9, 2001 Our man Bashir... strååålande avsnitt, som de alla är med Bashir och Garak. Får gåshud då jag tänker på deras "samspel" =) Sedan måste jag ju säga att Way of the worrior är ett kung avsnitt, men det kan ju ha att göra med en viss person från en viss serie dyker upp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted October 9, 2001 Report Share Posted October 9, 2001 OK. Detta meddelande ligger fel, men jag hittar inte var jag ett meddelande som jag tänkte svara på. Det var iallafall att alla förhållanden i Star Trek är tjej-kille. Men i ds9 kysser Dax en tjej. Det är det närmaste jag kan dra mig till minnes som serien har varit att bryta tjej-kille förhålladet. Dock så är ju Dax lite både kille och tjej, men det är det enda som jag just nu kommer på iallafall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted October 10, 2001 Report Share Posted October 10, 2001 Jag kan inte bestämma mig: Tycker jag att Odo är den bästa, eller är det Dax nr 2?De är nog rätt så likställda. Odos sarkasm är obetalbar, men Dax nr 2 har så bra skådespeleri på alla sätt. Glöm inte att Stockholm Trekkers har en videodag om Odo den 1/12. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted October 10, 2001 Report Share Posted October 10, 2001 Odo skulle jag säga. Dax2 vet jag inte riktigt om hon kvalificerar. Odo är roligare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted October 10, 2001 Report Share Posted October 10, 2001 Såg dax2 i en kanadensisk film för ett tag sedan. The Cube... fantastiskt dålig film!!! Tyckte att jag kände igen en skådis i filmen och 1 timma efter filmen så kom jag på varifrån jag kände igen henne =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blondie Posted August 22, 2002 Report Share Posted August 22, 2002 Jag måste säja The Visitor, äbn i dag ger det en tårattak, det är inte många som gör men den här gjorde det. Jag kan inte tänka mig någon annan. Men en annan hylning förutom till bond (jag ska bara nämna en) är till 50-tals (osäker på årtalet) film är Take me out to the holosuite. Bra avsnitt gällande hyllningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted August 23, 2002 Author Report Share Posted August 23, 2002 Det är ett fakta att DS9 är bästa trekken så. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted August 23, 2002 Report Share Posted August 23, 2002 The Visitior är nog bäst, men det är ju ingen karaktär utan Tony Todd (som jag har e-majlat med tro de eller inte) som gör det bra. Annars är ju Garak the one! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted August 23, 2002 Report Share Posted August 23, 2002 Det här kanske inte riktigt passar in, men alla här verkar ju veta så mycket om DS9, så jag undrar när det var den sändes i sverige, och på vilken kanal(Så att jag kan maila och kräva en repris). För övrigt så är det bästa av de avsnitt jag sett(vilket inte är många), det som gick på Tekniska Museet, som Stockholm Trekkers visade, minns tyvärr ej namnet, men det handlade om en sådan där changeling(osäker på stavningen, en sådan som Odo iaf) som tog sig om bord på Defiant och lurade alla, så de fick söka igenom hela skeppet efter honom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted August 23, 2002 Report Share Posted August 23, 2002 Mina favoriter: * Rapture - för mystiken. Har alltid gillat Sisko-Emmisary-Prophets-avsnitten. * In the pale moonlight - mina favoriter Sisko och Garak konspirerar. Kan det bli bättre? * Far beyond the Stars - av många skäl. Större delen av Dominionarcet kan ju också räknas som ett enda långt superbt avsnitt. Och sen är där förstås alla de underbara avsnitten i de tidigare s??songerna om Bajors interna politiska konflikter. Hmm ... nu har jag räknat upp halva DS9 som favorit. Märks det att DS9 är min favorittrek? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts