Jump to content

Deep Space Nine: Bästa avsnitt och aktör?

Morn

Recommended Posts

Citat: från Quiet den 2:34 pm den sep. 20, 2001

"Our Man Bashir" är det avsnittet jag tycker bäst om. Jag bara sett ett fåtal. Bashir är något av en favorit. :)

Jo det är ett bra avsnitt. det hedrar bond ganska ok. fast den karaktär som jag gillar är MOrn (fettot som alltid sitter i baren).

Garak är också en favvo (boken om/av honom är as grymm)

• 2 weeks later...

Our man Bashir... strååålande avsnitt, som de alla är med Bashir och Garak. Får gåshud då jag tänker på deras "samspel" =)

Sedan måste jag ju säga att Way of the worrior är ett kung avsnitt, men det kan ju ha att göra med en viss person från en viss serie dyker upp :wink:

OK. Detta meddelande ligger fel, men jag hittar inte var jag ett meddelande som jag tänkte svara på. Det var iallafall att alla förhållanden i Star Trek är tjej-kille. Men i ds9 kysser Dax en tjej. Det är det närmaste jag kan dra mig till minnes som serien har varit att bryta tjej-kille förhålladet. Dock så är ju Dax lite både kille och tjej, men det är det enda som jag just nu kommer på iallafall.

Jag kan inte bestämma mig: Tycker jag att Odo är den bästa, eller är det Dax nr 2?

De är nog rätt så likställda. Odos sarkasm är obetalbar, men Dax nr 2 har så bra skådespeleri på alla sätt.

Glöm inte att Stockholm Trekkers har en videodag om Odo den 1/12. :-)

• 10 months later...

Jag måste säja The Visitor, äbn i dag ger det en tårattak, det är inte många som gör men den här gjorde det. Jag kan inte tänka mig någon annan.

Men en annan hylning förutom till bond (jag ska bara nämna en) är till 50-tals (osäker på årtalet) film är Take me out to the holosuite. Bra avsnitt gällande hyllningar.

Det här kanske inte riktigt passar in, men alla här verkar ju veta så mycket om DS9, så jag undrar när det var den sändes i sverige, och på vilken kanal(Så att jag kan maila och kräva en repris). För övrigt så är det bästa av de avsnitt jag sett(vilket inte är många), det som gick på Tekniska Museet, som Stockholm Trekkers visade, minns tyvärr ej namnet, men det handlade om en sådan där changeling(osäker på stavningen, en sådan som Odo iaf) som tog sig om bord på Defiant och lurade alla, så de fick söka igenom hela skeppet efter honom.

Mina favoriter:

* Rapture - för mystiken. Har alltid gillat Sisko-Emmisary-Prophets-avsnitten.

* In the pale moonlight - mina favoriter Sisko och Garak konspirerar. Kan det bli bättre?

* Far beyond the Stars - av många skäl.

Större delen av Dominionarcet kan ju också räknas som ett enda långt superbt avsnitt.

Och sen är där förstås alla de underbara avsnitten i de tidigare s??songerna om Bajors interna politiska konflikter.

Hmm ... nu har jag räknat upp halva DS9 som favorit. Märks det att DS9 är min favorittrek?

:)