Klingon Postad 31 Oktober, 2002 Rapport Postad 31 Oktober, 2002 Mina favoriter är dessa: Klingon: Worf, den enda rätta att rösta på, om man måste ta en "äkta" klingon måste jag säga Gowron Sulugh!!! :klingon:
Pjotr'k Postad 1 November, 2002 Rapport Postad 1 November, 2002 Sulugh!!! Nu är jag inte bra på Klingon, men om du skriver på detta språk vill jag informera om den del i reglerna som bestämmer: Detta forum är svenskspråkigt!
OnO Postad 8 Oktober, 2004 Rapport Postad 8 Oktober, 2004 Hittade ytterligare en gamal tråd att skriva i Klingon: Lursa & B'Etor (så härliga, så farliga) ;) Vulcan: Tuvok (man skojar inte bort hans ögonbrynslyft) Romulan: Commander Tomalak (härligt falsk :blink: , precis som en romulan ska vara) Cardassian: Garak (verkar vara så slibbigt, äckligt inställsam - brrr) <_< Bajoran: Kira Nerys (så häftig) Ferengi: INGEN! Bort med dem! (Måste jag välja, vilket Q förbjude, så tar jag Quark :arg: Artificiella livsformer: Data och EMH (Kan inte välja, otroliga båda två) Borg: Drottningen (I Alice Kriges tolkning) Människa: Picard (Fast även Barclay verkar behöva en uppmuntran) Dessutom Har vi ju Mot, Lwaxana Troi, Odo , Dax, Neelix, Kes, Phlox som är favoriter från "mindre" raser Dianna Troi, Spock, B'Elanna Torres m.fl. är ju 50% människa och får inte räknas, fast det bestämmer ju inte jag...förstås :rodna:
crazy_voyager Postad 8 Oktober, 2004 Rapport Postad 8 Oktober, 2004 Tuvok är grym, håller medom ögonbrynen. Sedan är Seska riktigt bra ocksp, EMH och Data är också bland dom bästa.
Durator Postad 8 Oktober, 2004 Rapport Postad 8 Oktober, 2004 Hittade ytterligare en gamal tråd att skriva i Vulcan: Tuvok (man skojar inte bort hans ögonbrynslyft) <{POST_SNAPBACK}> Jag bugar för OnO:s sätt att höja sina andel inlägg samt att hålla liv i gamla trådar Det enda i din lista *jag* inte håller med om är Tuvok. Även om Spok bara är halvt vulcan/halvt människa så är han ändå min favvis. Leonard Nimoy är väl Vulcan ;)
OnO Postad 11 Oktober, 2004 Rapport Postad 11 Oktober, 2004 (redigerade) Jag bugar för OnO:s sätt att höja sina andel inlägg samt att hålla liv i gamla trådar Det enda i din lista *jag* inte håller med om är Tuvok. Även om Spok bara är halvt vulcan/halvt människa så är han ändå min favvis. Leonard Nimoy är väl Vulcan ;) <{POST_SNAPBACK}> Tackar! Jag anser, som ni märker, att finns det trådar som är intressanta att skriva i, så gör jag så. I annat fall är det ju lika bra att ta bort trådar som ingen har skrivit i på ett år eller så... Jag skriver inte bara för skrivandets skull. Inte jag, inte Spock är bara till hälften vulcan. Leonard Nimoy där emot, är inte ens vulkan till hälften. Han är inte heller från Boston - Massachusetts - USA som alla (andra) tycks tro. Utan han är från Qo'noS. Det är därför TOS lades ner efter bara 3 säsonger. Det kostade för mycket att sminka Nimoy till halvvulkan varje episod. ;) Redigerad 11 Oktober, 2004 av OnO
Great Bird Postad 11 Oktober, 2004 Rapport Postad 11 Oktober, 2004 Jag bugar för OnO:s sätt att höja sina andel inlägg samt att hålla liv i gamla trådar <{POST_SNAPBACK}> Durator talar för mig också, du är inte ouppskattad OnO Favoriter Klingon: Worf, finns det nån annan? Alla andra bara slåss och skriker. Worf har lite djup. Romulan: Har ingen favorit bland dem men Donatra från Nemesis var cool Vulcan: Sarek, utan tvekan. Lugn, vis, logisk, bästa vulcan-looken Cardassian: Garak, samtidigt som han är en äkta Cardie så är han rolig och annorlunda. Människa: Picard, Patrick Steward är bara en för bra skådespelare. Andra favoriter Andorian: Shran, cool, ärofull och actionfyld Bajoran: Ingen, de är för spirituela för min smak Trill: Erzi, hon var inte med tillräkligt för att jag skulle hinna tycka illa om henne Ferengi: Av mina två favoriter Nog och Quark är det Quark som jag gillar mest Tack igen OnO för att du gräver fram trevliga gammla ämnen
OnO Postad 12 Oktober, 2004 Rapport Postad 12 Oktober, 2004 Mina herrar, mina herrar, ni smickrar mig. Jag gör ju bara vad jag tycker om att göra. Det är snart två år sedan jag anslöt mig till detta forum, men det är först nu i höst som jag fått upp ångan. Detta beror nog till stor del på att det börjat ramla ned DVD-boxar i min brevlåda med jämna mellanrum. Jag tycker det är ett sant nöje att starta upp datorn varje morgon och se vad ni, mina vänner, skrivit. Så jag vill bara säga tack till er som uppskattar mitt grävande i forumets forna mull, där ligger många skatter och väntar på att bli återfunna. Tack!
Sandra Postad 12 Mars, 2005 Rapport Postad 12 Mars, 2005 Mina små svar: Klingon: B'Elanna, visst hon är halvklingon men ändå. Vulcan: Spock, han är den första vulcan jag gillade, och gillar än Romulan: Telek R'Mor, vet ingen annan än - har inte sett klart Nemesis. Cardassian: Ingen, för vet knappt om någon, förutom han som fösöker hindra maquiserna i Caretaker.
Lenski Postad 12 Mars, 2005 Rapport Postad 12 Mars, 2005 Klingon: General Chang. Han är ju stenhård på ett "Göteborskt" hamnarbetarvis, och så verkar det som att det går att resonera med honom. Vulcan: Sonak. Han gav ett väldigt Vulcanskt intryck. Stackars sate som går och blir deformerad mitt i en beamning. Hade gärna sett mer av honom som Science Officer. Han fick på tok för lite utrymme i Trek. Romulan: Har ingen som helst aning. Har för dålig koll på dom. Cardassian: Samma som ovan, ingen direkt koll. Människa: 100% Scotty! Ingen tweakar ett skepp som honom.
MrsRiker Postad 13 Mars, 2005 Rapport Postad 13 Mars, 2005 Ah, en tråd jag har missat att skriva i....det måste ju omedelbart åtgärdas Klingon: Martok. Utan tvekan, även om jag gillar Worf också. Men Martok är urtypen för en klingon för mig, hedervärd, framgångsrik krigare och med ett överflöd av livsglädje. Vulcan: T'Pol. För att hon inte är en typisk vulcan - som i min mening är lite trista med all sin logik och avsaknad av känslor. Känslor är ju det som gör karaktärer intressanta Cardassian: Alla? Jag älskar cardassians, men om jag måste välja någon så får det bli Garak, plain and simple Garak. Men Dukat är också en favorit, ingen är en så bra skurk som han...möjligen Seska Romulan: Har ingen favorit. Fereng: Quark Quark Quark!!! Han är så förtjusande i sin förälskelse i Jadzia Dessutom har han ett hjärta av latinum, trots att han försöker att dölja det Bajoran: Ro Laren. Hon tjatar inte så mycket om profeterna Trill: Jadzia. Hon är magnifik, intelligent och dessutom otroligt vacker Betazoid: Lwaxana Troi! Majel Barret gör ett fenomenalt arbete med sin karaktär och hon är underbar!
Sandra Postad 13 Mars, 2005 Rapport Postad 13 Mars, 2005 (redigerade) Ska nog lägga till några, kom nu på efter att ha läst MrsRikers inlägg att Seska var ju cardassian, och hon är stor favorit! Människa: Tom Paris eller Scotty Borg: Borgdrottningen! Ja..! Mitt hundrade inlägg - äntligen! Redigerad 13 Mars, 2005 av Sandra
EoNeel Postad 14 Mars, 2005 Rapport Postad 14 Mars, 2005 Just nu ser min lista ut så här: Bajorianer: Älskar denna värld av profetior och en massa arkeologiska skatter. Jag skulle nog trivas som tusan om jag bodde på Bajor. Romulaner: Älskar detta högdragna folk. Deras uniformer och byggnader. Framför allt deras rymdskepp tycker jag är de häftigaste i galaxen. De vägrar att underordna sig någon eller bli beroende av någon, jag säger bara RESPEKT! Ferengisar: Galaxens egna små troll. Jag kan inte tänka mig ST utan dem. De är för mig lika självklara inslag i ST som Phasers, turboshafts, holodecks. Quark är sååå viktig för DS9, utan honom hade serien varit tråkig. Hans bar är inte bara ett centrum ombord DS9 utan i hela galaxen. Jem'Hadars: Denna klonade och utnyttjade ras, som jag har ett hjärta för. De är så trogna och principfasta att man kan inte annat en beundra dem. Samtidigt är de så tragiska, de är så stora och farliga, men de behöver en livsviktig drog för att funka. Utan den så är de som avtända narkomaner och är helt "värdelösa". BEFRIA JEMISSARNA FRÅN SITT BEROENDE! :jemhadar:
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu