Suskiv Posted April 18, 2002 Report Share Posted April 18, 2002 Under serierans gång har många större eller mindre karaktärer dykt upp. Vilka är dina favorit Klingon, Romulan, Vulcan och Cardassian karaktärer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted April 19, 2002 Report Share Posted April 19, 2002 Under serierans gång har många större eller mindre karaktärer dykt upp. Vilka är dina favorit Klingon, Romulan, Vulcan och Cardassian karaktärer? När det gäller klingoner så tycker jag att the Albino (ur DS9) är bäst Vulkans så får jag ta och säga sarek (spoks far) Romularer: Major Rakal (Troi som romulan) Cardassian: Det finns bara ett svar Garak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetycow Posted April 19, 2002 Report Share Posted April 19, 2002 Här är mina svar. Klingon: Martok - Han är den coolaste hittills. Vulcan: Tuvok - Han är praktiskt taget den enda jag känner till. Romulan: Telek R'Mor - Den enda jag känner till. Cardassian: Gul Dukat - Gillar hans bråk med Garak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted April 22, 2002 Report Share Posted April 22, 2002 Klingon: Worf, självklart! Vulcan: nja, vet inte. Dom e rätt kul lallihopa Romulan: Kan inte påstå att jag vet namnet på någon, men det är en cool "species". Cardassian: Garak, kul typ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted April 22, 2002 Author Report Share Posted April 22, 2002 Borde kanske haft med mina favoriter. Klingon: Koloth Vulcan : Sarek Romulan: Vreenak. Hans "To be honest my opinion of Starfleet officers is so low you'd have to work very hard indeed to disappoint me" är underbar. Cardassian: Garak *suprise* *suprise* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex_V Posted May 3, 2002 Report Share Posted May 3, 2002 Klingon: Worf Vulcan: Spock Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted May 3, 2002 Report Share Posted May 3, 2002 Klingon: BÈlanna Torres som nog dom flesta förstår.... Vulcan: Tuvok så klart... resten vet jag inte vem som är min favorit... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted May 3, 2002 Report Share Posted May 3, 2002 Klingon: Worf Vulcan: Spock Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex_V Posted May 4, 2002 Report Share Posted May 4, 2002 B'Ellana är ju bara hälften klingon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted May 8, 2002 Report Share Posted May 8, 2002 B'Ellana är ju bara hälften klingon. Men ändå klingon..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted May 8, 2002 Report Share Posted May 8, 2002 B'Ellana är ju bara hälften klingon. Men ändå klingon..... Hon är en skam för sin ras Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted May 8, 2002 Report Share Posted May 8, 2002 B'Elana är ju bara hälften klingon. Men ändå klingon..... Hon är en skam för sin ras Nä, det är hon inte................... men hon är inte en av dom bättre klingonerna (va???) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 9, 2002 Report Share Posted May 9, 2002 Ni kanske kan ha lite mer att säga om varför ni tycker som ni gör. Att bara skriva "Hon är en skam för sin ras" eller "Nä det är hon inte", leder ingen vart, som jag kan se. Varför tycker ni så? Jag skulle mycket gärna vilja veta detta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex_V Posted August 13, 2002 Report Share Posted August 13, 2002 Jag tror att de refererar till avsnittet "Barge of The Dead". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted August 13, 2002 Report Share Posted August 13, 2002 Jag undrar varför Belanna ser ut som 80% mäninska o 20% klingon, ta khelyr(?) från TNG, hon är ju oxå halvklingon men ser mkt mer ut som en klingon.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted August 14, 2002 Report Share Posted August 14, 2002 Klingon: Martok Vulcan: Tuvok Romulan: Amiral Seela(Tror hon hette så) Cardassian: Vilken som helst Människa: Reg Barclay Hologram: Leonard (Dr Zinnermans Leguan) Barn: Naomi Wildman Hatobjeckt: Khan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted August 14, 2002 Report Share Posted August 14, 2002 Klingon: Martok och Worf delar första plats, även om dem två är de (hel)klingons som känns minst klingon. Romulan: Ingen aning. Förmodligen Tashas dotter, vars namn jag inte kan minnas just nu. Cardassian: Det är svårt att välja. Det är något speciellt med de där skedskallarna(fritt översatt fr. "spoonheads") som gör dem till underbara karaktärer. Men måste jag välja, så väljer jag plain, simple Garak. Vulcan: Spock. Vem annars? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 14, 2002 Report Share Posted August 14, 2002 Klingon - Martok och Worf på delad plats. Vulcan - Spock, ur-vulcanen ;) Romulan - Vet ej. Cardassian - Garak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted August 15, 2002 Report Share Posted August 15, 2002 Klingon: (Fiins ju bara ett svar!) Chang Cardassian: Garak Vulcan: Spock Romulan: ALLA!!!!!!!! :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted August 16, 2002 Report Share Posted August 16, 2002 General Chang? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Borg Posted August 16, 2002 Report Share Posted August 16, 2002 Om jag skulle välja några favoriter så skulle det nog bli 1. Borgdrottningen 2. Data 3. picard (tror det stavas så) 4. janeway 5. Seven of nine Alla dom har en egen karaktär.. Bestämd, envis, alltid (nästan) rätt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted August 16, 2002 Report Share Posted August 16, 2002 Bromma_Herman: Det kan du ge dig på! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted August 27, 2002 Report Share Posted August 27, 2002 Det snackas mycket här om halv-klingons. Tänkte bara påminna om att Spock faktiskt bara är halv-vulcan (hans mor är människa). :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted August 27, 2002 Report Share Posted August 27, 2002 Yup. Och den romulanska amiralen heter Sela. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiberius Posted October 17, 2002 Report Share Posted October 17, 2002 Mina favoriter är dessa: Klingon: Worf, den enda rätta att rösta på, om man måste ta en "äkta" klingon måste jag säga Gowron Romulan: Svårt....får nog säga att dom är väldigt lika varandra, så jag sägger alla, har ingen favorit. Vulcan: Spock, naturligtvis, hans råd och vishet överträffar alla förutom hans egen far Sarek Cardassian: Gul Dukat, kommer inte på någon annan.... Human: James T. Kirk, var en av de som "skapade" Federation i den utsträckning den nu har Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts