Gå till innehåll

Ny design av Star Trek Databas


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Jag håller med om tanken att den inte passar ihop med forumet, färgmässigt. Kanske kan vi övertyga Jocke om att ändra standardskinnet till forat? ;)

Personligen så gillar jag forumet precis som det är. En bra sida. Om ändringar ska göras skulle jag snarare se att man lägger dem som ett alternativt skin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja detta forum är det ultimata, inget behöver ändras! i så falla skulle det vara ett alternativt skin precis som Unkas säger. jag tycker inte det spelar någon större roll om databasen och forumet inte matchar, man ser ju bara en åt gången. nej dags och lägga sig tror jag, är så trött att jag blev tvungen att skriva om varje ord fyra gånger innan det blev rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att klargöra: Jag tycker också om foumet precis som det är. Perfekta färger, behagligt att titta på. Jag sa bara att forumet inte matchade resten av star trek databas längre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som jag upptäckt efter "ombyggnaden" av STDB är att flera av länkarna till databasen i olika trådar nu inte längre funderar. Ibland hittar man en trevlig diskussion och läser en bit in i tråden och hittar en länk till databasen som man vill kolla upp och när man sedan trycker på den så får man bara upp meddelandet

404 (Not found) - Sidan kunde inte hittas

Sidan du försökte nå kunde inte hittas på denna server.

The requested page could not be found on this server.

Jag vet att det är oundvikligt om ni bytt server, men då länkarna till databasen vid flera tillfällen är postade för att underlätta för personer att hitta rätt så är det tråkigt när dom inte längre fungerar och man får söka efter dom på nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig och vet inte om detta går att lösa på ett smidigt sätt - Jocke vet säkert om det går. Ett tips är att ta bort /databas i länken. Alla avdelningar ligger numera direkt under startrekdb.se så att länken blir (ex) startrekdb.se/teman/teman.php istället för det tidigare startrekdb.se/databas/teman/teman.php

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att det är oundvikligt om ni bytt server, men då länkarna till databasen vid flera tillfällen är postade för att underlätta för personer att hitta rätt så är det tråkigt när dom inte längre fungerar och man får söka efter dom på nytt.

Jag har uppdaterat alla länkar. Det är möjligt att någon har missats, säg i sådana fall till så fixar jag det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att det är oundvikligt om ni bytt server, men då länkarna till databasen vid flera tillfällen är postade för att underlätta för personer att hitta rätt så är det tråkigt när dom inte längre fungerar och man får söka efter dom på nytt.

Jag har uppdaterat alla länkar. Det är möjligt att någon har missats, säg i sådana fall till så fixar jag det :)

Har du även uppdaterat i forumet, Jocke?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att det är oundvikligt om ni bytt server, men då länkarna till databasen vid flera tillfällen är postade för att underlätta för personer att hitta rätt så är det tråkigt när dom inte längre fungerar och man får söka efter dom på nytt.

Jag har uppdaterat alla länkar. Det är möjligt att någon har missats, säg i sådana fall till så fixar jag det :)

Har du även uppdaterat i forumet, Jocke?

Ja det var dom jag uppdaterade, det var väl det Tuvok menade? Länkarna på själva sidan ska redan vara ändrade då jag gjorde det när den nya designen lades in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker den är snygg, inbjudande och lättnavigerad. Jag har faktiskt kollat mer på den nu efter att den gjordes om än jag gjort någonsin tidigare. Jag har brukat gå in på www.startrek.com när jag velat kolla upp något, men den brukar gå lite segt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att det är oundvikligt om ni bytt server, men då länkarna till databasen vid flera tillfällen är postade för att underlätta för personer att hitta rätt så är det tråkigt när dom inte längre fungerar och man får söka efter dom på nytt.

Jag har uppdaterat alla länkar. Det är möjligt att någon har missats, säg i sådana fall till så fixar jag det :)

Har du även uppdaterat i forumet, Jocke?

Ja det var dom jag uppdaterade, det var väl det Tuvok menade? Länkarna på själva sidan ska redan vara ändrade då jag gjorde det när den nya designen lades in.

Jupp, det var dom jag menade. Har provat några av länkarna till databasen som tidigare var "brutna" länkar och nu fungerar dom. Om jag hittar några flera så säger jag till. Bra att detta gick att lösa så smidigt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har upptäckt att menyn där uppe tar lite tid att få fram, vilket är tråkigt när man snabbt vill in på forumet. förut gick det mycket fortare.

Försök med: www.startrekdb.se/forum så får du se! eller lägg in en länk i favoriter... J.

nja det är det jag inte vill, för jag vill gärna in på databasen först. mest bara för att se om det kommit någon ny nyhet och för att det är kul och svischa förbi där innan man kommer hit. det är bara när det inte har kommit någon ny nyhet som man tycker att det tar för lång tid, för då läser man inte nyheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har upptäckt att menyn där uppe tar lite tid att få fram, vilket är tråkigt när man snabbt vill in på forumet. förut gick det mycket fortare.

Försök med: www.startrekdb.se/forum så får du se! eller lägg in en länk i favoriter... J.

nja det är det jag inte vill, för jag vill gärna in på databasen först. mest bara för att se om det kommit någon ny nyhet och för att det är kul och svischa förbi där innan man kommer hit. det är bara när det inte har kommit någon ny nyhet som man tycker att det tar för lång tid, för då läser man inte nyheten.

Hur lång tid tar det, 1-2 sekunder eller flera? Jag är medveten om att det tar en liten stund innan menyn visas. Tar för mig ibland ca 1 sekund och ibland kortare än så. Det beror på att som det är nu så initieras menyn sist på sidan. Om det blir ett stort problem så kan jag ändra så att menyn initieras först, men det innebär att jag måste ändra en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får se om jag ändrar så att menyn initieras först. Då slipper man vänta på att menyn visas. Sidan laddas in fort, men eftersom att det tar en liten stund innan menyn visas så tror jag det upplevs som att det tar längre tid än vad det gör. För mig så laddas hela förstasidan på ca 2 sekunder (ej cachad), använder då en 8Mbits uppkoppling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Hittade några fel.

Ingen av sidorna om konventen verkar fungera längre (en massa include-fel). Hittade en trasig bildlänk på sidan om "ST 40 år" också.

Angående konventdatan så blir det inget Galileo 7 i år och kanske inte framöver heller.

För ett tag sen flyttade vi kongress-avdelningen till att ligga under aktivitets-avdelningen, jag glömde då tydligen att uppdatera alla länkar :rodna: Alla länkar ska nu fungera :)

Har även fixat den trasiga bildlänken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...