UFP Posted May 25, 2007 Report Share Posted May 25, 2007 (edited) Vilka star trek spel har du? Själv har jag: Star Trek Voyager Elite Force Star Trek Armada Star Trek Legacy Star Trek Hidden Evil Star Trek Klingon Academy Star Trek Commanders Edition ( vilket inehåller Starfleet Command, Starfleet Command2- Empires at War och New Worlds). Det var nog alla. Edited January 31, 2008 by UFP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted May 25, 2007 Report Share Posted May 25, 2007 (edited) Jag har: Gömda ondskan(hidden evil) Elite force Away team Star trek armada2 Hidden evil The fallen(dom som har trillat omkull) Hade starfleet command1 Edited May 25, 2007 by michael ricochet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted May 25, 2007 Report Share Posted May 25, 2007 jag har: Star Trek Legacy (enligt mig, världens bästa spel) Star Trek Tactical Assault Star Trek Away Team Star Trek Armada Star Trek Hidden Evil Star Trek Elite Force spel jag vill ha: Star Trek Encounters (har ingen playstation 2 :gråter: ) Star Trek Armada 2 Star Trek Elite Force 2 Star Trek Bridge Commander Star Trek Starfleet Command Star Trek Starfleet Command 2 Star Trek Starfleet Command 3 plus några fler som jag antingen inte kommer ihåg eller inte hört talas om. uräkta om ni tyckte det var tjatigt för att jag skrev Star Trek före varje spel när frågan var vilka Star Trek-spel jag hade. spelen heter ju så, då är det det ju korrekt att skriva med det. dessutom är det ett så fint ord så jag kunde inte låta bli :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted May 25, 2007 Report Share Posted May 25, 2007 jag har: Star Trek Legacy (enligt mig, världens bästa spel) Star Trek Tactical Assault Star Trek Away Team Star Trek Armada Star Trek Hidden Evil Star Trek Elite Force spel jag vill ha: Star Trek Encounters (har ingen playstation 2 :gråter: ) Star Trek Armada 2 Star Trek Elite Force 2 Star Trek Bridge Commander Star Trek Starfleet Command Star Trek Starfleet Command 2 Star Trek Starfleet Command 3 plus några fler som jag antingen inte kommer ihåg eller inte hört talas om. uräkta om ni tyckte det var tjatigt för att jag skrev Star Trek före varje spel när frågan var vilka Star Trek-spel jag hade. spelen heter ju så, då är det det ju korrekt att skriva med det. dessutom är det ett så fint ord så jag kunde inte låta bli :lol: Bridge commander är det nog flera som vill ha. Jag hittar den inte på annat än amazon o liknande. Jag hart demon som finns fortfarande. Dom verkar ha en fet mod.sida om bridge commander: http://bridgecommander.filefront.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UFP Posted May 25, 2007 Author Report Share Posted May 25, 2007 (edited) Spel jag vill ha: Star Trek Bridge Commander Star Trek Starfleet Command3 Star Trek The Fallen Star Trek Borg Star Trek Elite Force2 Star Trek Armada2 Spel jag hade: Star Trek Legacy som tyvärr inte funkade på min dator. Edited June 10, 2007 by UFP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picard Posted May 26, 2007 Report Share Posted May 26, 2007 (edited) jag ha: Star Trek Away Team (sådär) ;) Star Trek Hidden Evil (ok) Star Trek Elite Force (Bästa) Edited May 26, 2007 by Picard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UFP Posted May 26, 2007 Author Report Share Posted May 26, 2007 (edited) Jag tycker att Elite Force är också bäst. Edited May 26, 2007 by UFP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kashked Posted May 31, 2007 Report Share Posted May 31, 2007 Jag har Bridge Commander, Starfleet Command (ettan alltså) och Legacy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted June 1, 2007 Report Share Posted June 1, 2007 Känns som den här diskussion har varit uppe tidigare men hur som helst, här är de spel jag har i min ägo: 25th Anniversary Armada Armada 2 Away Team Elite Force + expansionen Hidden Evil Judgment Rites Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted June 3, 2007 Report Share Posted June 3, 2007 (edited) Jag har i stort sett alla Star Trek spel som givits ut för PC. Många av dom har varit riktigt bra, som Star Trek: Armada (bäst, Underbar rymdskeppssimulator), Bridge Commander (näst bäst, kort kampanj drar ner), Elite Force I och II (härlig grafik. Välgjorda!) Dom två sämsta jag har är: Star Trek: Legacy (Känns som ett 90-talsspel, och alldeles för instabilt), och Star Trek: New Worlds (2 - 3 timmar långa uppdrag och du kan inte spara! Dessutom kraschbenäget) Edited June 3, 2007 by Fleetadmiral Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjorn98009_91 Posted June 3, 2007 Report Share Posted June 3, 2007 (edited) Då ska vi se vad jag har, *kollar i bokhyllan*. Spel jag har som är "äkta": Star Trek: Deep Space Nine: Dominion Wars Star Trek: Starfleet Command III Star Trek: Armada Star Trek: Away Team Star Trek: Elite Force I med Expansion Pack Nedladdade spel jag har dvs. "oäkta": Star Trek: Armada II Star Trek: Birth of the Federation Star Trek: Bridge Commander + en massa modd Star Trek: Deep Space Nine: Harbinger Star Trek: Deep Space Nine: The Fallen Star Trek: Elite Force II Star Trek: Hidden Evil Star Trek: Judgement Rights Star Trek: Klingon Academy Star Trek: Starfleet Academy Star Trek: Klingon Honor Guard Star Trek: New Worlds Star Trek: Starfleet Command Gold Edition Star Trek: Starfleet Command 2 Star Trek: Starfleet Command 2 - Orion Pirates Star Trek: Enterprise: The Game (typ som space invaders) Star Trek: Legacy Star Trek: Starship Creator Star Trek: The Next Generation - A Final Unity Håller med NX-01 att man måste skriva ut Star Trek framför spelen ;) Edited June 3, 2007 by bjorn98009_91 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UFP Posted June 5, 2007 Author Report Share Posted June 5, 2007 (edited) Då ska vi se vad jag har, *kollar i bokhyllan*. Spel jag har som är "äkta": Star Trek: Deep Space Nine: Dominion Wars Star Trek: Starfleet Command III Star Trek: Armada Star Trek: Away Team Star Trek: Elite Force I med Expansion Pack Nedladdade spel jag har dvs. "oäkta": Star Trek: Armada II Star Trek: Birth of the Federation Star Trek: Bridge Commander + en massa modd Star Trek: Deep Space Nine: Harbinger Star Trek: Deep Space Nine: The Fallen Star Trek: Elite Force II Star Trek: Hidden Evil Star Trek: Judgement Rights Star Trek: Klingon Academy Star Trek: Starfleet Academy Star Trek: Klingon Honor Guard Star Trek: New Worlds Star Trek: Starfleet Command Gold Edition Star Trek: Starfleet Command 2 Star Trek: Starfleet Command 2 - Orion Pirates Star Trek: Enterprise: The Game (typ som space invaders) Star Trek: Legacy Star Trek: Starship Creator Star Trek: The Next Generation - A Final Unity Håller med NX-01 att man måste skriva ut Star Trek framför spelen ;) Hur har du laddat ner alla dessa spel????????????? Edited June 5, 2007 by UFP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted June 6, 2007 Report Share Posted June 6, 2007 Då ska vi se vad jag har, *kollar i bokhyllan*. Spel jag har som är "äkta": Star Trek: Deep Space Nine: Dominion Wars Star Trek: Starfleet Command III Star Trek: Armada Star Trek: Away Team Star Trek: Elite Force I med Expansion Pack Nedladdade spel jag har dvs. "oäkta": Star Trek: Armada II Star Trek: Birth of the Federation Star Trek: Bridge Commander + en massa modd Star Trek: Deep Space Nine: Harbinger Star Trek: Deep Space Nine: The Fallen Star Trek: Elite Force II Star Trek: Hidden Evil Star Trek: Judgement Rights Star Trek: Klingon Academy Star Trek: Starfleet Academy Star Trek: Klingon Honor Guard Star Trek: New Worlds Star Trek: Starfleet Command Gold Edition Star Trek: Starfleet Command 2 Star Trek: Starfleet Command 2 - Orion Pirates Star Trek: Enterprise: The Game (typ som space invaders) Star Trek: Legacy Star Trek: Starship Creator Star Trek: The Next Generation - A Final Unity Håller med NX-01 att man måste skriva ut Star Trek framför spelen ;) Se upp, vi får inte prata om nerladdning på detta forat. Då kommer Amiralerna och tillrättavisar. Vad tycker du om spelen till DS9? Har inte spelat något av dem men funderar på att införskaffa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted June 6, 2007 Report Share Posted June 6, 2007 Deep space nine the fallen kan jag i alla fall starkt rekommendera! Spännande och låååångt! Men man blir j****t trött på Jem Hadar´s tjöt om "Victory is life!" ;) Finns att tjacka billigt! Om du införskaffar spelet så glöm inte att mata fiskarna bara! (Du kommer att veta vad jag menar när du spelat lite) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted June 7, 2007 Report Share Posted June 7, 2007 Då ska vi se vad jag har, *kollar i bokhyllan*. Spel jag har som är "äkta": Nedladdade spel jag har dvs. "oäkta": Star Trek: Armada II Star Trek: Birth of the Federation Håller med NX-01 att man måste skriva ut Star Trek framför spelen ;) Se upp, vi får inte prata om nerladdning på detta forat. Då kommer Amiralerna och tillrättavisar. Vad tycker du om spelen till DS9? Har inte spelat något av dem men funderar på att införskaffa. Jag säger som viktorianerna: Vi vet om att det förekommer men l??tsas inte om det inför tjänstefolket! <_< :blink: J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted June 7, 2007 Report Share Posted June 7, 2007 Deep space nine the fallen kan jag i alla fall starkt rekommendera! Spännande och låååångt! Men man blir j****t trött på Jem Hadar´s tjöt om "Victory is life!" ;) Finns att tjacka billigt! Om du införskaffar spelet så glöm inte att mata fiskarna bara! (Du kommer att veta vad jag menar när du spelat lite) Det är alltså inte något spela att köpa nu till sommaren då man är utomhus, och bara spelar lite på regniga dagar. Då får det nog vänta till i höst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjorn98009_91 Posted July 22, 2007 Report Share Posted July 22, 2007 Då ska vi se vad jag har, *kollar i bokhyllan*. Spel jag har som är "äkta": Star Trek: Deep Space Nine: Dominion Wars Star Trek: Starfleet Command III Star Trek: Armada Star Trek: Away Team Star Trek: Elite Force I med Expansion Pack Nedladdade spel jag har dvs. "oäkta": Star Trek: Armada II Star Trek: Birth of the Federation Star Trek: Bridge Commander + en massa modd Star Trek: Deep Space Nine: Harbinger Star Trek: Deep Space Nine: The Fallen Star Trek: Elite Force II Star Trek: Hidden Evil Star Trek: Judgement Rights Star Trek: Klingon Academy Star Trek: Starfleet Academy Star Trek: Klingon Honor Guard Star Trek: New Worlds Star Trek: Starfleet Command Gold Edition Star Trek: Starfleet Command 2 Star Trek: Starfleet Command 2 - Orion Pirates Star Trek: Enterprise: The Game (typ som space invaders) Star Trek: Legacy Star Trek: Starship Creator Star Trek: The Next Generation - A Final Unity Håller med NX-01 att man måste skriva ut Star Trek framför spelen ;) Se upp, vi får inte prata om nerladdning på detta forat. Då kommer Amiralerna och tillrättavisar. Vad tycker du om spelen till DS9? Har inte spelat något av dem men funderar på att införskaffa. Jag kan tillägga att jag långtifrån spelat alla dessa spel trots att jag har dem. Har helt enkelt inte haft tid. Kanske får börja med DS9 spelen nu i alla fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enterprise NCC-1701-A Posted September 10, 2007 Report Share Posted September 10, 2007 Hejsan! Jag är ny här och undrar om någon annan kör star trek: legacy (PC) Om någon gör det så undrar jag om ni har något tips för att klara ett uppdrag, tyvärr kommer jag inte ihåg vad uppdraget heter :rodna: men man ska försvara en station som behöver hjälp och man ska förstöra några små rymd stationer som "the vulcans" byggt, och man ska spränga dom att få så många romulanska skepps sköldar att gå sönder. Och anledningen till att det går så dåligt är nog för att dett kommer mist 20-30 fiende skepp samtidigt men det kaske skulle gå om man hade sköld! Tyvär finns det ju inte under ENT eran. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted September 10, 2007 Report Share Posted September 10, 2007 Hejsan! Jag är ny här och undrar om någon annan kör star trek: legacy (PC) Om någon gör det så undrar jag om ni har något tips för att klara ett uppdrag, tyvärr kommer jag inte ihåg vad uppdraget heter :rodna: men man ska försvara en station som behöver hjälp och man ska förstöra några små rymd stationer som "the vulcans" byggt, och man ska spränga dom att få så många romulanska skepps sköldar att gå sönder. Och anledningen till att det går så dåligt är nog för att dett kommer mist 20-30 fiende skepp samtidigt men det kaske skulle gå om man hade sköld! Tyvär finns det ju inte under ENT eran. Vad exakt är ditt problem i uppdraget? Kan du inte spränga stationerna? Man anropar dom "hail" så sprängs dom ganska strax därefter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enterprise NCC-1701-A Posted September 10, 2007 Report Share Posted September 10, 2007 Hejsan! Jag är ny här och undrar om någon annan kör star trek: legacy (PC) Om någon gör det så undrar jag om ni har något tips för att klara ett uppdrag, tyvärr kommer jag inte ihåg vad uppdraget heter :rodna: men man ska försvara en station som behöver hjälp och man ska förstöra några små rymd stationer som "the vulcans" byggt, och man ska spränga dom att få så många romulanska skepps sköldar att gå sönder. Och anledningen till att det går så dåligt är nog för att dett kommer mist 20-30 fiende skepp samtidigt men det kaske skulle gå om man hade sköld! Tyvär finns det ju inte under ENT eran. Vad exakt är ditt problem i uppdraget? Kan du inte spränga stationerna? Man anropar dom "hail" så sprängs dom ganska strax därefter. Jo det kan jag men de tre skeppen som bär giftet är svåra att skada så att man hör "One ship dead in space" i tid för jag blir skjuten från alla håll och tar väldigt mycket skada, så antingen dör jag eller så blir det game over. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted September 10, 2007 Report Share Posted September 10, 2007 Hejsan! Jag är ny här och undrar om någon annan kör star trek: legacy (PC) Om någon gör det så undrar jag om ni har något tips för att klara ett uppdrag, tyvärr kommer jag inte ihåg vad uppdraget heter :rodna: men man ska försvara en station som behöver hjälp och man ska förstöra några små rymd stationer som "the vulcans" byggt, och man ska spränga dom att få så många romulanska skepps sköldar att gå sönder. Och anledningen till att det går så dåligt är nog för att dett kommer mist 20-30 fiende skepp samtidigt men det kaske skulle gå om man hade sköld! Tyvär finns det ju inte under ENT eran. Tycker att det är ett riktigt kul spel! tyvärr var det väldigt längesedan jag körde det uppdraget så jag kan inte komma på en särskilt bra taktik. men det bästa är att testa sig fram till den bästa taktiken, det är också bra för senare uppdrag i spelet. men om det skulle vara för svårt när du testat alla sätt så kan man ju gå till Options i menyn och där gå in på Game och ställa svårighetsgraden på Ensign. aja hoppas du lyckas i alla fall! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted September 10, 2007 Report Share Posted September 10, 2007 (edited) Hejsan! Jag är ny här och undrar om någon annan kör star trek: legacy (PC) Om någon gör det så undrar jag om ni har något tips för att klara ett uppdrag, tyvärr kommer jag inte ihåg vad uppdraget heter :rodna: men man ska försvara en station som behöver hjälp och man ska förstöra några små rymd stationer som "the vulcans" byggt, och man ska spränga dom att få så många romulanska skepps sköldar att gå sönder. Och anledningen till att det går så dåligt är nog för att dett kommer mist 20-30 fiende skepp samtidigt men det kaske skulle gå om man hade sköld! Tyvär finns det ju inte under ENT eran. Vad exakt är ditt problem i uppdraget? Kan du inte spränga stationerna? Man anropar dom "hail" så sprängs dom ganska strax därefter. Jo det kan jag men de tre skeppen som bär giftet är svåra att skada så att man hör "One ship dead in space" i tid för jag blir skjuten från alla håll och tar väldigt mycket skada, så antingen dör jag eller så blir det game over. Okej du spelar på normal svårighetsnivå? Jag fick också mycket stryk där och fick spela om några gånger. Se till att du har flera skepp i din flotta. Vad som är bäst- att ha snabba men inte så stryktåliga skepp eller inte så snabba men stryktåliga är lite svårt att svara på tycker jag. Kanske är en kombination bäst. (Jag körde dock spelet med stryktåligare skepp förutom den nivån då man ska panga asteroider) Kanske ska du fundera på att bara skicka iväg ett skepp i taget till respektive station och ha koll på var dom där giftskeppen dyker upp och ha din flotta, eller delar av den, samlad där så att du kan attackera så fort som möjligt(kommer inte ihåg om giftskeppen dyker upp på samma ställe varje gång men jag tror det) Dunka på det skeppet som har kommit längst, om du hinner i all röra. Ett allmänt tips är att ha järnkoll på sina skepps status vad gäller skador så att man ligger i och reparerar dom hela tiden. Har man ett skepp som har tagit mycket stryk men som fortfarande i strid så bör man, om man inte behöver det till varje pris, warpa iväg det skeppet till en lugn plats så att det kan reparera sej i fred. Edited September 12, 2007 by michael ricochet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts