Jump to content

Introt

MrsMorn

Faith of the Heart - Vad tycker ni om introt?  

45 members have voted

1. 1.

• Bra
      29
    • Dålig
      16

Recommended Posts

Jag kan inte med ord uttrycka min avgrundsdjupa avsky för denna låt. Dessutom bryter den mot star trek traditionen med orkestermusik med framträdande brass. Dessutom kommer den åldras och låta extremt omodern redan om 10 år. Tänk om TNG hade haft 80-talets popmusik som intro. Snacka om kalkon

tycker att den är riktigt bra! men jag tycker att det var dåligt att de böt till den mer "poppiga" versionen till säsong tre. den gamla var mycket bättre. vet en bra film om alla enterprise på youtube som använder den första låten, filmen heter "tribute to all enterprise" men jag vet ej om den finns kvar.

Jag kan inte med ord uttrycka min avgrundsdjupa avsky för denna låt. Dessutom bryter den mot star trek traditionen med orkestermusik med framträdande brass. Dessutom kommer den åldras och låta extremt omodern redan om 10 år. Tänk om TNG hade haft 80-talets popmusik som intro. Snacka om kalkon

Jag kan inget annat än att fullständigt insistera! Du uttrycker precis vad jag tycker. Att sätta en sådan låt till Star Trek är ett veritabelt hån, i min mening. Men hela serie ENT verkar ju vara ett försök att bryta mot det tradisionella Star Trek och dess canon. Och så gick det ju som det gjorde också. ENT blev inte alls dem framgång som dess föregångare varit.

Problemet med musik där någon sjunger är att man mycket snabbare tröttnar på låten, tycker jag.

Introt var bra i början, men sen blev man så trött på det. Nej mycket bättre med orkestral musik.

jag tycker att låten är riktigt bra, så bra att man inte tröttnar på den! jag brukar sätta mig ibland och slå på ett avsnitt bara för att se introt och sen när jag har sett det är jag nöjd och kan hitta på något annat.

Värktablett menar du?? ;)

Faktum är att jag nobbade enterprise konsekvent ända tills jag kom på att om man kollar på dvd kan man ju hoppa över musiken, som skulle ha fått mig att dö efter för många lyssningar.

Skämtade även med en kompis om att Gene Roddenberry förmodligen snurrade i sin grav pga den låten, i ljusets hastighet, eller kanske warp 10

Faktum är att jag nobbade enterprise konsekvent ända tills jag kom på att om man kollar på dvd kan man ju hoppa över musiken, som skulle ha fått mig att dö efter för många lyssningar.

Skämtade även med en kompis om att Gene Roddenberry förmodligen snurrade i sin grav pga den låten, i ljusets hastighet, eller kanske warp 10

Nja han kan knappast ha snurrat i warp 10 då han var på alla platser samtidigt och du och jag följdakteligen skulle upptäcka honom. Dessutom tror jag inte att moderna gravar är försedda med warpmotorer. Men han kanske snurrade så att han hamnade i den holländska orten Grave... J.

Nja han kan knappast ha snurrat i warp 10 då han var på alla platser samtidigt och du och jag följdakteligen skulle upptäcka honom. Dessutom tror jag inte att moderna gravar är försedda med warpmotorer. Men han kanske snurrade så att han hamnade i den holländska orten Grave... J.

vänta nu lite här va, blev inte Roddenberrys aska utspridd ute i rymden ifrån en rymdfärja strax efter att han dog. jag hade i alla fall för mig det, och om han inte blev det tro inte att jag har blandat ihop det med Doohans rymdfärd, den skrev jag nämligen en skoluppsats om.

Första gången jag hörde introt var det som att få en stor säck potatis i skallen. Jag hade i och för sig inte några större förväntningar på serien i sig men trodde ändå, naiv som jag var, att musiken skulle vara av traditionellt snitt. Istället får jag höra en hes röst skräna ut en larvigt emotionell smörlåt ackompanjerad av ett dåligt bildspel. Ett totalt antiklimax innan avsnittet ens hunnit komma igång. Jag var minst sagt besviken.

Första gången jag hörde introt var det som att få en stor säck potatis i skallen. Jag hade i och för sig inte några större förväntningar på serien i sig men trodde ändå, naiv som jag var, att musiken skulle vara av traditionellt snitt. Istället får jag höra en hes röst skräna ut en larvigt emotionell smörlåt ackompanjerad av ett dåligt bildspel. Ett totalt antiklimax innan avsnittet ens hunnit komma igång. Jag var minst sagt besviken.

Väl talat. Och en bra beskrivning. Instämmer fullständigt.

skön låt trots att den inte skulle platsa på en Maiden-platta! :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Det är inte mycket som plattsar på en Maiden-platta, och definitivt inte ENT-låten, fast den plattsar inte på någon skiva.

där måste jag säga att jag inte håller med. jag tycker att bildspelet är riktigt bra. och även fast jag bara lyssnar på hård rock så tycker jag ändå att den här låten är en av dom bästa i världen, men då låten som var till introt de två föörsta säsongerna.

Jag är kluven. Jag röstade att låten är bra- för det är den som sådan för en som jag som växte upp på 80-talet och gillar mycket av den musiken. Och jag kan tycka att det är ett bra grepp att använda den låten som intro till ENT eftersom att dom har "backat" lite i tidslinjen i o m denna serie. Samtidigt så kan jag hålla med om att det ska vara blås ocj riktig orkester. Som sagt...jag är kluven :blink:

var det en annan introfilm till avsnittet "Doctor's Orders" (tredje säsongen) eller har jag bara drömt alltihop. jag har fått för mig att det var en film där man fick se folk ur serien (precis som introt på en vanlig tv-serie, men som sagt jag kanske har drömt det, jag vet inte

Jag gillar absolut inte introt! Det är inte det minsta star trek-aktigt alls och det är fånigt som få, inte alls lika mäktigt som voyagers intro eller det klassiska next generationintrot. Håller totalt med om att om tiotjugo år kommer det vara lika ute som åttiotalsmusik. NÄ det ska vara klassiskt och orkester, ingen käck smörsång. Den tar udden av avsnitten och det är lika pinsamt som alla poppiga jobbiga låtar på radio, det blir så uttjatat.

Edited by Commander Michels

• 2 weeks later...

Jag gillade inte låten först, men man vänjer sig. Jag håller med om att den inte är det minsta "Star-trekig". Faktum är att jag råkade zappa in på Enterprise ett par gånger utan att fatta att det var Star Trek. Det jag såg verkade vara en dålig efterapning av Star Trek. De hade billiga och fula uniformer, hade inte ett Star Trek-intro med pukor och använde inte transportörer. Dessutom hade de den dåliga smaken att döpa rymdskeppet efter Star Trek-seriernas viktigaste skepp. Detta fick mig att zappa vidare till en annan kanal där jag troligen lärde mig något nyttigt om krisen i Mellanöstern eller så.

Nu när jag är en upplyst tittare av första säsongen förstår jag bättre varför man gör serien annorlunda än de andra serierna. Det måste vara för att den ska sticka ut och tydligt vara en föregångare till de andra serierna (i tidsordningen menar jag).

Personligen tror jag inte på den förklaringen. Om uttrycket ursäktas så tror jag att de var så skitnödiga över att försöka attrahera en bredare publik att de tog med den musiken och de bilderna under musiken som kan beskrivas otroligt pricksäkert med ett ord: HIPPT!! Försökte få allmänheten att kolla på star trek, och se vad som hände. Serien floppade. Kunde jag sagt åt dom direkt.

Numer har jag faktiskt tagit även Enterprise till mitt hjärta men bara sen jag fick den på dvd och således kan hoppa över den vedervärdiga musiken. Den hade i annat fall varit ett oöverstigligt hinder :)