Jocke Posted October 30, 2001 Report Share Posted October 30, 2001 Nå vad tycker ni om Ikonboard 3? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted October 30, 2001 Report Share Posted October 30, 2001 Lite för mycket ljusblått... ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted October 30, 2001 Report Share Posted October 30, 2001 Quote from Quiet, posted on Okt. 28 2001,22:44 Lite för mycket ljusblått... ;) Du har sagt det tidigare, Quiet... :P Jag tycker att färgerna är bra. Det är inte heller så många stavfel eller särskrivningar. Bra jobbat, Jocke! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted October 30, 2001 Author Report Share Posted October 30, 2001 Tack för hjälpen Peter och Quiet Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted October 30, 2001 Report Share Posted October 30, 2001 Jag måste nog tyvärr säga att det andra var bättre.. Det käns lite rörigt och mycket bilder.. Saknar den förra bilden/loggon på borgdrottningen ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted October 30, 2001 Report Share Posted October 30, 2001 Jag saknar Alice Crige lite jag med… det kändes tryggt med henne som övervakade allt. ;) Det gamla forumet var lite mer funktionellt, men det här är skojigt. Massa funktioner och grejjer. Folk kommer nog att posta mer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted October 30, 2001 Report Share Posted October 30, 2001 Jag tycker 2:an var bättre JUST NU. DEt tar ju ett tag för en att lista ut vad alla knappar ligger och komma ihåg det. Jag håller med Quiet med att det är lite för mycket ljusblåt, hade det varit lite rött eller vit hade färgerna varit perfecta tycker jag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted October 30, 2001 Report Share Posted October 30, 2001 ......Dessutom saknar jag länkarna högst uppe på sidan. Nu står det St voyager Fourm - Frågor och kommmertarer och en till, men inget Allmänt om Startrek och Serierna. I fortsättningen får jag gå ner till den där flik grejen Forumhopp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted October 31, 2001 Author Report Share Posted October 31, 2001 Jag trodde inte det var så många som gillade Borg Drottning bilden ;) Jag vet att det är mycket mer funktioner i detta forum och det kan kännas lite rörigt. Men jag tror att efter vi har vant oss vid detta så kommer vi aldrig vilja gå tillbaka till det gamla forumet igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted October 31, 2001 Report Share Posted October 31, 2001 Det kan nog vara sant.. Jag tror nog att man venger sig så är nog detta bättre (ex. hastigheten). Jag tror det vart en shock när man öppnade forumet och såg allt ändrat.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted October 31, 2001 Author Report Share Posted October 31, 2001 Jag tror det vart en shock när man öppnade forumet och såg allt ändrat.. Ja det kan jag tänka mig. Jag gav ju vissa ledtrådar om att jag skulle byta i det gamla forumet, men det var bara några st av oss som visste hur det skulle bli Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted October 31, 2001 Report Share Posted October 31, 2001 Jag tycker faktiskt att detta forat ser bättre ut än de andra med verision 3 som jag har sett. Måste den ljusblåa färgen ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted October 31, 2001 Report Share Posted October 31, 2001 Forat strular lite från min skola. Förmodligen är det opera det inte tycker om...om nån ville veta. Det är därför det har kommit två medelanden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janson Posted November 1, 2001 Report Share Posted November 1, 2001 Jag tycker det här forumet är bättre än det förra. Det ser modernare och nyare ut. Men, som sagt, det kommer ta några dagar innan man hittar allt. Men så var det ju också när man gick med i det förra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted November 1, 2001 Report Share Posted November 1, 2001 Jag gillar den här bättre än den förra. Men jag saknar en avatar.... Naiomi Wildman min favorit måste ju få vara med... när Kes får vara med ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SevenofNine Posted November 5, 2001 Report Share Posted November 5, 2001 tjena, alla vänner. Måste säga att det här bytet från 2:an till 3:an är något av en hit. Bytet du gjort är rätt tycker jag. Enligt mej betyder det, att nu är den här ikonboarden en av dom snabbaste jag känner till "och då menar jag laddning av sidor och dylikt" hoppas nu att den här platsen bara blir bättre och bättre avslutar med att säga vilken den andra snabba messageboarden heter="Yabb messageboard" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrs Skywalker Posted November 5, 2001 Report Share Posted November 5, 2001 Jag håller med de andra, det är lite rörigt och massa saker man inte hittar, men det funkar kanske efter ett tag? Annars är det fint. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted November 8, 2001 Report Share Posted November 8, 2001 detta är inget "tycka så här inlägg" utan ett litet förslag. Kan vi inte lägga in mer Rankingar :sigh: ?? ? Asså bara om det "finns" fler. I SEction31 sa någon, tror det var Peter att den sista rankingen slutade på 5000 inlägg? Det vore kul om det var vart 100:e inläggg efter typ 300- 400 Proton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted November 8, 2001 Report Share Posted November 8, 2001 Här är deras rankingar.... Admiral 5500 + Vice Admiral 5000 Rear Admiral 4500 Commodore 4000 Fleet Captain 3500 Captain 2500 Executive Commander 1500 Commander 1000 Lt. Commander 500 Lt. 200 Lt. Junior Grade 100 Ensign 35 Cadet 4th Year 25 Cadet 3rd Year 15 Cadet 2nd Year 5 Cadet 1st Year Newbie (tror man inte får koppiera av detta rakt av) Kan vi inte ha att man är Cadet till typ 50 för då har man mer rankings till högre inläggs nivåer De rankingarna detta forumet inte har är: Executive Commander och alla Cadets Om inte detta går. Kan vi väl bara öka mellan rumen mellan Rankingarna...... ??? Proton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted November 8, 2001 Author Report Share Posted November 8, 2001 Just nu så är det bara 8st medlemmar som har över 100 inlägg (om vi inte räknar med mig, Peter och Quiet), så jag anser att rankningsnivåerna är rätt så bra fördelade. Jag tror att jag tidigare har sagt om att vi ser att rankningsnivåerna behöver höjas så kommer jag att göra det, men som det är nu så tycker jag att dom ligger bra. Du får tänka på att Section31 forumet är mycket större än vårat och kan därför ha mycket större skillnader mellan rankningarna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janson Posted November 8, 2001 Report Share Posted November 8, 2001 Citat från Wrogie, skickad Nov. 07 2001,20:26Kan vi inte ha att man är Cadet till typ 50 för då har man mer rankings till högre inläggs nivåer De rankingarna detta forumet inte har är: Executive Commander och alla Cadets Ranken Executive Commander finns väl inte i Star Trek? ??? Och hur kul är det att vara Cadet upp till 50 inlägg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted November 8, 2001 Report Share Posted November 8, 2001 okej då kanske, men den fanns med på section31. TYP=Ungefär, ju så har jag lärt mig. Alltså runt ca 20-65 EN rank som jag är alldeelas säker på att dom har i ST är Crewman Proton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted November 8, 2001 Report Share Posted November 8, 2001 Citat från Jocke, skickad Nov. 07 2001,20:34Just nu så är det bara 8st medlemmar som har över 100 inlägg (om vi inte räknar med mig, Peter och Quiet), så jag anser att rankningsnivåerna är rätt så bra fördelade. Jag tror att jag tidigare har sagt om att vi ser att rankningsnivåerna behöver höjas så kommer jag att göra det, men som det är nu så tycker jag att dom ligger bra. Du får tänka på att Section31 forumet är mycket större än vårat och kan därför ha mycket större skillnader mellan rankningarna. Ja. Men det där inlägget raderades när det nya ikonboard kom, tror jag. Men huvudsaken är att det inte är samma rankingar om 10 år Proton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted December 3, 2001 Report Share Posted December 3, 2001 Nu när vi haft det en liten stund så tycker jag att det är mycket bättre än det gamla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted December 3, 2001 Report Share Posted December 3, 2001 Här är deras rankingar.... Admiral 5500 + Vice Admiral 5000 Rear Admiral 4500 Commodore 4000 Fleet Captain 3500 Captain 2500 Executive Commander 1500 Commander 1000 Lt. Commander 500 Lt. 200 Lt. Junior Grade 100 Ensign 35 Cadet 4th Year 25 Cadet 3rd Year 15 Cadet 2nd Year 5 Cadet 1st Year Newbie (tror man inte får koppiera av detta rakt av) Kan vi inte ha att man är Cadet till typ 50 för då har man mer rankings till högre inläggs nivåer De rankingarna detta forumet inte har är: Executive Commander och alla Cadets Om inte detta går. Kan vi väl bara öka mellan rumen mellan Rankingarna...... ??? Proton Jag tycker att rankningarna är bra, och det tar ju en stund att komma upp till 5000.... ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts