Gå till innehåll

Förslag


Rekommenderade inlägg

Istället för att sova/plugga som jag borde gra, så kollar jag på gamla ämnen i forumet. Och nu har jag upptäckt att det finns två, väldigt likartade ämnen:

Star Trek: Elite Force och ST Voyager Elite Force. Borde inte en av dem stängas? Eller finns det ngn subtil innehållsskillnad som jag missat? :unsure:

Redigerad av Essray
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 132
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

*SPOILERVARNING*

*

*

*

*

Jag har ett förslag: Jag tycker att det borde stå i forumreglerna att man inte får använda en avatar som spoilar, t ex så skulle man ju kunna ha en bild på Janeway i admiralsuniform, vilket skulle avslöja en del om Nemesis.

Ursäkta, men jag vet att du syftar på min avatar. :angry: Och du har fullständigt fel i att min avatar spoilar, för Nemesis-filmen är inte ens en Voyager-film, min avatar anspelar helt och hållet på det sista Voyager-avsnittet, Endgame. Jag vet vilken spoiler du syftar på, men jag finner den så obetydlig eftersom... ja du vet kanske vad jag snackar om, kopplingen mellan admiral Janeway och Nemesis. Som sagt, den kopplingen är obetydlig med tanke på filmens huvudstory.

Fastän det finns ett ordspråk som säger att "en bild säger mer än tusen ord" så håller jag med Jocke om att en bild inte avslöjar så mycket.

Så jag skulle vilja få ha min avatar i fred, tack. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta, men jag vet att du syftar på min avatar.  :angry: Och du har fullständigt fel i att min avatar spoilar, för Nemesis-filmen är inte ens en Voyager-film, min avatar anspelar helt och hållet på det sista Voyager-avsnittet, Endgame. Jag vet vilken spoiler du syftar på, men jag finner den så obetydlig eftersom... ja du vet kanske vad jag snackar om, kopplingen mellan admiral Janeway och Nemesis. Som sagt, den kopplingen är obetydlig med tanke på filmens huvudstory.

Fastän det finns ett ordspråk som säger att "en bild säger mer än tusen ord" så håller jag med Jocke om att en bild inte avslöjar så mycket.

Så jag skulle vilja få ha min avatar i fred, tack. :)

Nej, jag syftade inte på din avatar. Jag vet att den är med i End game, och inte i Nemesis(kan ju iofs vara med, men det är nog inte särskilt troligt). Har sett End Game två ggr, så jag vet mycket väl vad jag pratar om. Jag syftade snarare på snarare på den här bilden. Jag ville inte peka ut ngn, det var mer en hypotetisk spekulation. Jag har inget direkt emot din avatar. Du borde ta reda på alla fakta, innan du gör sådana antaganden. :angry:

Redigerad av Essray
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag syftade inte på din avatar. Jag vet att den är med i End game, och inte i Nemesis(kan ju iofs vara med, men det är nog inte särskilt troligt). Har sett End Game två ggr, så jag vet mycket väl vad jag pratar om. Jag syftade snarare på snarare på den här bilden. Jag ville inte peka ut ngn, det var mer en hypotetisk spekulation. Jag har inget direkt emot din avatar. Du borde ta reda på alla fakta, innan du gör sådana antaganden. :angry:

Hmm, okej. Men det verkade så uppenbart. Förlåt så mycket. :blush: Skulle du vilja förklara för mig varför du "klagade" på den där Janeway-bilden, är det någon på forumet som har den? Det var en mycket intressant bildlänk förresten, synd att sajten ifråga är på tyska.

Jag längtar till Nemesis!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kul grej som jag skulle vilja ha med, men som kanske inte är så himla viktigt för forumet i fråga, är om vi kunde få ha en extra informationsrad i profilen där man får ange sitt Lunarstorm nickname (ifall man har lunar)? Det vore kul att se vilka på forumet det är som har lunar. :) Typ såhär:

MSN identitet: ..........................

ICQ nummer.............................

Lunarstorm konto.....................

osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, okej. Men det verkade så uppenbart. Förlåt så mycket.  :blush:  Skulle du vilja förklara för mig varför du "klagade" på den där Janeway-bilden, är det någon på forumet som har den? Det var en mycket intressant bildlänk förresten, synd att sajten ifråga är på tyska.

Jag längtar till Nemesis!! :)

Nej, det var som sagt en rent hypotetisk frågeställning. Den sidan finns även på engelska tror jag, prova med att byta domänen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MSN identitet: ..........................

ICQ nummer.............................

Lunarstorm konto.....................

osv...

i så fall borde den heta "annat" istället....

annars borde man ha en massa andra saker också, som folk har, eller?

Nae, jag menar inte att man ska ha med en rad där man ska lämna ut sitt telefonnummer, skonummer, klädstorlek och annat *skratt* :D Men då Lunarstorm är Sveriges största community, och det är många Star Trek-fans där (jag och Quiet håller ju i Lunar_trekkers2), så tycker jag det vore tämligen lämpligt att ha med det i det här forumet :)

Och tack Seven, för att du håller med ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog vilja säga att detta forum är Sveriges största community för trekkers... ;)

Allvarligt talat så är väl Lunarstorm främst för yngre medborgare (typ tonåren)? Även om många här är yngre, så kanske det inte är rimligt att ta med Lunarstorm. Var skall vi sätta gränsen? Skall vi ha med Lunarstorm så skall vi kanske ha med andra communities också? Gränsen blir svår att sätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter, jag tycker att om man vill, så ska man få tala om vilka communityn man är med i. Jovisst är detta forumet jättebra, men ännu en gång vill jag påpeka att det är kul att se vilka som har Lunar, Outpost 10F m.m. Bara så att man kan hitta sina fellow trekkers på dessa ställen... och ja, Lunarstorm är väl populärast bland yngre tonåringar, men det finns ju vuxna människor som använder det också! :)

Men men, det var bara en tanke, då Lunarstorm är Sveriges största allmänna community. Annars kan man ju bara skriva i sin signatur/information om sig själv, om man finns på andra communityn. Men vi får väl se vad Jocke säger :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är en bra idé att ha nånstans att skriva in ev. communities man är med i, bara det *inte* resulterar i en sån där liten knapp som det blir av ICQ, MSN och dyl.

När en medlem här har för många sådana ändras bredden på forumet på just den medlemmens inlägg, och man måste i vissa fall scrolla i sidled. Det är inte bra, plus att det är fult.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är en bra idé att ha nånstans att skriva in ev. communities man är med i, bara det *inte* resulterar i en sån där liten knapp som det blir av ICQ, MSN och dyl.

När en medlem här har för många sådana ändras bredden på forumet på just den medlemmens inlägg, och man måste i vissa fall scrolla i sidled. Det är inte bra, plus att det är fult.

*s* Jag menade bara att det ska finnas en extra rad i profileditorn, inte en extra knapp, då det skulle vara onödigt, och den skulle inte fylla nån funktion. Möjligtvis att det skulle vara en länk till Lunarstorm, men den kan ju alla utantill så det är jätteonödigt.

Seven, kul :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, var är den nya loggan som alla snackar om? Jag ser fortfarande den gamla Forum-loggan däruppe. Sedan så undrar jag om det är möjligt att skicka in samples på loggor som man vill ha? Och hur stor ska den vara? Jag är lite förvirrad nämligen, finns det fler loggor?

Var har vi pratat om en ny logo? Kan inte komma ihåg något sådant just nu.

Den logo som visas är den som alla ser, det går inte att ha en individuell logo.

En kul grej som jag skulle vilja ha med, men som kanske inte är så himla viktigt för forumet i fråga, är om vi kunde få ha en extra informationsrad i profilen där man får ange sitt Lunarstorm nickname (ifall man har lunar)? Det vore kul att se vilka på forumet det är som har lunar.  Typ såhär:

MSN identitet: ..........................

ICQ nummer.............................

Lunarstorm konto.....................

osv...

Jag skulle kunna lägga till en rad i profilen som heter "Annat community" eller liknande, där ni kan fylla i tex erat Lunar-konto. Detta kommer bara i sådana fall att visas i er profil och inte i inläggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var har vi pratat om en ny logo? Kan inte komma ihåg något sådant just nu.

Den logo som visas är den som alla ser, det går inte att ha en individuell logo.

Jag skulle kunna lägga till en rad i profilen som heter "Annat community" eller liknande, där ni kan fylla i tex erat Lunar-konto. Detta kommer bara i sådana fall att visas i er profil och inte i inläggen.

Det var nåt som Essray snackade om, det var nån logga nånstans som både Quiet och Essray mfl har tyckt hade dålig ljussättning, eller vad det nu var. Anyway, så vet jag att det är den allmänna logon :) men om jag nu har ritat ett förslag till den nya loggan (inte för att den är dötrist men det skulle vara kul med en ny ;)), kan jag skicka in den till dig då?

Okej, it is acceptable :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har faktiskt haft funderingar vid tidigare tillfällen att ha avdelningar kallade "Arkiv" eller dylikt, med enbart stängda ämnen. Det blev inte så vid det tillfället (mest kanske för allt jobb samt för att alla länkar till de diskussionerna skulle störas, alltså de länkar till dem som finns i de fortsatta diskussionerna - om ni förstår vad jag menar), men vi kan väl fundera på det igen, om det är något som medlemmarna vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har faktiskt haft funderingar vid tidigare tillfällen att ha avdelningar kallade "Arkiv" eller dylikt, med enbart stängda ämnen. Det blev inte så vid det tillfället (mest kanske för allt jobb samt för att alla länkar till de diskussionerna skulle störas, alltså de länkar till dem som finns i de fortsatta diskussionerna - om ni förstår vad jag menar), men vi kan väl fundera på det igen, om det är något som medlemmarna vill.

jag vill gärna det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har faktiskt haft funderingar vid tidigare tillfällen att ha avdelningar kallade "Arkiv" eller dylikt, med enbart stängda ämnen. Det blev inte så vid det tillfället (mest kanske för allt jobb samt för att alla länkar till de diskussionerna skulle störas, alltså de länkar till dem som finns i de fortsatta diskussionerna - om ni förstår vad jag menar), men vi kan väl fundera på det igen, om det är något som medlemmarna vill.

det vore bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...