Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
Citat: från Quiet den 1:51 pm den sep. 17, 2001

Vi tar det nån gång under nästa år tycker jag, men är datum för de treffarna redan bestämda?

Inget är bestämt än om 2002, i någon förening (verkar det som). TSS har sin planering för 2002 utlagd på http://www.fukt.bth.se/tss/kalendarium_2002.shtml - jag ser där att det finns en videodag planerad i Stockholm av ST.

• Svar 115
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

• 1 månad senare...
Postad

Om vi skulle bestämma oss för att träffas någon gång så ligger dessa träffar närmast till hands:

1/12 Stockholm (Hagsätra). Temat är Odo (en underbart bra karaktär).

8/12 Ronneby i Blekinge. Temat är inte bestämt än.

Jag skall på båda (om nu inte himlen faller över mig).

Ni som är nya vill kanske veta vad den här diskussionen handlar om. Vi försöker att bestämma någon plats när vi kan träffas IRL, och vad passar bättre än på en Star Trek-träff full med filmer och avsnitt ur Star Treks flora? :)

Denna diskussion är också menad att vara till för presentationer av nya medlemmar. Varmt välkomna att introducera er här!

Postad

Jag är inget stort ### av Ds9.. annars är Sthlm ett bra ställe, även om det är långt. Bättre än Blekinge.

Hur låter:

Star Treff XXI: First Five Year Mission Completed

Göteborg vet-inte-vilken-lokal...

Lördag 2001-11-24 då?

Postad

Jag skulle gärna komma till Götet, men mina morföräldrar firar 60-årig bröllopsdag den helgen (är i varje fall planerna) så jag kan inte komma.

Vi kan nog inte ordna så att alla kan samma helg. Om vi kunde bestämma två tillfällen så kan väl alla försäka komma till båda, eller?

Postad
Citat: från mumle den 11:38 am den okt. 25, 2001

Vi får helt enkelt fixa till en egen treff! ;)

Problemet skulle sånna fall vara var!

och var ska man såva.. Vi bor ju ganska långt ifrån varandra...

Postad

Jag tycker vi kan vara hos mumle :)

Nej men allvarligt, det vore ju jättekul att träffas... det måste ju gå att få ihop på nåt sätt *funderar*

Postad

Personangrepp!! Personangrepp!! Min lägenhet är ju jättestor! ;) hela 20 m2! :cheesy:

Bara så ni vet, egen treff va ironi. Är väl lika bra att utnyttja dom som finns? Skulle inte WCT ha en stor treff i början av nästa år? Nån jubeleumstreff eller nåt i den stilen?

(Ändrad av mumle kl. 5:24 pm den okt. 27, 2001)

Postad

Fast då man får vilja otroligt mycket! Den viljan har inte jag iaf :) Men visst, vill ni komma till mig, så gör det. Sen är det ju en annan fråga om jag släpper in er! ;)

Postad
Citat: från Mikael den 4:48 pm den okt. 27, 2001

20 m2 räcker till en 10 pers ialla fall. :)

:lol: DET skulle jag vilja se.

Nä, men jag håller med mumle: varför inte utnyttja treffarna? Frågan är bara var WCT ska hålla sina fortsatta treffar. De kommer att sluta vara på Draken iaf.

Postad

Jag har ju lovat mig själv att komma till nästa treff WCT har...

Ni får gärna säga till mig här på forat när och var nästa treff är eftersom jag har en förmåga att glömma bort att kolla WCTs hemsida...

Funderar för övrigt på att bli medlem där, men det kanske är bättre at gå med i Stockholm Trekkers eftersom jag flyttar till Nacka nästa år... Det blir ju närmare då... Usch, ytterligare ett beslut...

Postad
Citat: från Quiet den 5:29 pm den okt. 27, 2001

Citat: från Mikael den 4:48 pm den okt. 27, 2001

20 m2 räcker till en 10 pers ialla fall. :)

:lol: DET skulle jag vilja se.

Jag hade en julfest en gång för 12 (eller om det var 13?) personer. Den lägenhet jag hade då var en enrummare med kokvrå på 15 kvm. Det gick mycket bra, t o m övernattningen gick bra. Man har ju varit scout.

Postad

Ella: Flytta till Nacka? Då kan vi kanske ha treff i Sthlm?

Föresten, hur går det med övertalningen av kompisen?

Peter: Som konfirmand 1998 så bodde vi 8 pers i ett rum för tre. :) men jag undrar om ca 10 männsikor som inte känner varandra mer än över ett diskussionsforum har lust att knô sig in i ett rum på 20 m2.

Postad

Diskussion om Treffar, trekker-föreningar och om vi skall träffas hänvisas hit.

Denna diskussion fortsätter att handla om det som den var avsedd till, nämligen - vart bor ni alla?

Postad

Jag har varit med ett tag här nu men glömt säga var jag bor.

Jag bor i Oxie, som har 10 000 inv. och ligger i Malmö kommun.

Skåning alltså? Självklart!;)

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...