Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Jag tror att Paramount är säkra på sin koncept. De har fräscha ansikten som dessutom är unga. Genom att ha unga skådespelare som dessutom dagens unga känner till vill man attrahera nya titttare. På så sätt vill man överbrygga problemet med att Star Treks anonymitet har ökat bland de yngre generatioerna.

Det tror jag man kan lyckas med. Flera av skådespelarna har blivit kända via andra serier och är välkända bland de yngre som jag tror paramount vill se som ny tittarbas för filmen.

• Svar 140
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Jag tror att Paramount är säkra på sin koncept. De har fräscha ansikten som dessutom är unga. Genom att ha unga skådespelare som dessutom dagens unga känner till vill man attrahera nya titttare. På så sätt vill man överbrygga problemet med att Star Treks anonymitet har ökat bland de yngre generatioerna.

Det tror jag man kan lyckas med. Flera av skådespelarna har blivit kända via andra serier och är välkända bland de yngre som jag tror paramount vill se som ny tittarbas för filmen.

Jag är väll gammal, för jag känner inte till någon av skådespelarna i nya filmen. Men det ser jag inte som något negativt, tvärt om. Då jag inte sett den i några tidigare serier eller filmer, har jag heller inte någon stämpel på var slådespelaren "hör hemma".

Postad

^Jag får ändå känslan att ingen av skådespelarna förutom Nimoy är riktigt känd. (Och Nimoy är mer känd som Spock än som skådespelaren Nimoy.)

De nya har väl varit med i storserier och filmer, som Quinto i Heroes och Urban i Sagan om ringen. Samtidigt tror jag få går på bio bara för att se dem som riktigt stora namn som Cruise, Hanks, Bale eller Jackman.

Postad (redigerade)

Nja, både Eric Bana, Simon Pegg, Karl Urban och t.ex. Winona Ryder är ju kända. Så att påstå att det bara är Nimoy som är riktigt känd, känns är lite missvisande i min uppfattning.

Redigerad av Tuvok
Postad

^Jo, det är klart att de är kända. Samtidigt är väl ingen så känd och populär att de på egen hand kan locka folk till biograferna som t ex Hanks och Cruise kan.

Flera av dem har haft stora biroller i filmer och tv-serier, men frågar du folk på gatan vem de är lär få känna igen dem.

Ryder är väl ett undantag, då hon har haft en framgångsrik karriär, men hennes stjärna är dalande.

Spock däremot lär fler känna igen.

(Sedan får man nog dock olika svar beroende på ålder.)

Postad

Simon Pegg och Winona Ryder är jag rätt säker på att dom själva kan locka till sig publik till filmer dom är med i och det på egen hand. Det är så pass stora och etablerade namn.

Postad
Simon Pegg och Winona Ryder är jag rätt säker på att dom själva kan locka till sig publik till filmer dom är med i och det på egen hand. Det är så pass stora och etablerade namn.

Jo, det kan de nog. Samtidigt har de dock inte huvudrollerna i filmen, så många lär missa dem.

Postad

Sorry, det tror jag inte på. Winona är många år från när hennes stjärna stod som högst, och Simon Pegg må vara en utmärkt skådespelare men en huvudrollsinnehavare är han långt ifrån. Jag anar en enorm överskattning från din sida, speciellt i fallet Pegg! :blink:

Postad (redigerade)

Dissar du Winona!? En garde! :)

Nej, men allvarligt, nog är det så att det inte egentligen är någon skådespelare i den nya filmen som drar särskilt mycket publik på sitt namn (Winonas roll är ju dessutom vad jag förstår rätt liten). Möjligen kan ensemblen i sin helhet dra viss publik, annars är det nog Nimoy som är det enda egentliga affischnamnet.

Personligen är det enda namn jag känner till på rak arm just Winona Ryder och Nimoy. De är inga superstjärnor direkt men välkända namn som de flesta, i alla fall de över 25, känner till.

Förövrigt tror jag Terminator 4 kommer sopa banan med konkurrensen. Måste tillstå att jag ser fram emot den mer än ST:XI, särskilt med en Christian Bale i högform. Och hans namn drar publik, no question...

Redigerad av Schran
Postad

Chris Pine har dock potential att bli en storstjärna. Jag tror att han kan gå hem hos tonårstjejer. Även Spock som karaktär har tidigare haft en del kvinnliga beundrare, så det kan faktiskt locka mer kvinnor än vanligtvis till Star Trek.

Postad
Förövrigt tror jag Terminator 4 kommer sopa banan med konkurrensen. Måste tillstå att jag ser fram emot den mer än ST:XI, särskilt med en Christian Bale i högform. Och hans namn drar publik, no question...

T3 dödade nästan allt mitt intresse för serien. Så min kroppstemperatur höjs inte ett dugg av att det är en fjärde film på v??g. Detta är jag inte ensam om att känna. Bale kan dock dra en del folk, speciellt efter de Batmanfilmer han spelat med i. (Blev dock förvånad över att det blev en fortsättning på den första...)

Postad

T3 var ingen lisa för själen, det är sant. Men för mig är Terminator-franchisen så mycket större än T3, inte minst serierna (de tecknade alltså) gillar jag skarpt, och även så de två första filmerna (även om 2:an är väl "familjevänlig" så här i hindsight) samt tv-serien (även om den går upp och ner).

Dessutom är jag en sucker för post-apokalyps och att äntligen få se Terminator-franchisens dito är lockande. Mördarmaskiner, mänsklighetens överlevnad, det totala och yttersta kriget... och om inte annat verkar det bli en fest för ögat i alla fall.

Postad

Bale är väl Hollywoods största namn just nu. Samtidigt kanske T4:s idé är lite för snäv. Det är mer för fansen av serien. Samma sak gäller X-Men. (Dock har varje X-menfilm spelat in mer än de föregående, vilket går emot den allmänna visdomen att uppföljare går sämre än orginalet. Samma sak gällde Sagan om ringen.)

Postad
T3 var ingen lisa för själen, det är sant. Men för mig är Terminator-franchisen så mycket större än T3, inte minst serierna (de tecknade alltså) gillar jag skarpt, och även så de två första filmerna (även om 2:an är väl "familjevänlig" så här i hindsight) samt tv-serien (även om den går upp och ner).

Dessutom är jag en sucker för post-apokalyps och att äntligen få se Terminator-franchisens dito är lockande. Mördarmaskiner, mänsklighetens överlevnad, det totala och yttersta kriget... och om inte annat verkar det bli en fest för ögat i alla fall.

Det roligaste med t4 är väl att äntligen få se man against machine war. Hoppas att de lyckas få den riktiga krigskänslan också så att det inte bara blir en massa fjantiga människor som springer runt och ser rädda ut. J.

• 4 veckor senare...
Postad (redigerade)

Ja nog har filmen konkurans. Tror att den enda platsen där filmen har en chans att dra in ordentligt med pengar är staterna. Där utanför är det allt för få som vet något om Star Trek eller har intresse. USA är dock så ST-tokigt att det filmen säkert kommer att gå med vinst öven om det är kass.

Redigerad av Unkas
Postad

^Samtidigt räknar nog Paramount med att expandera Treks marknad. JJ Abrahams var ju bland i höstas på turné i Italien, Tyskland, Frankrike, Storbritannien och Spanien för att sälja in filmerna.

Storleken på budgeten kräver i princip att filmen slår utanför USA.

• 2 veckor senare...
Postad

Det är verkligen mycket storfilmer i maj!

Men jag tror att den kommer att klara sig bra ändå och alla trekkers kommer väl se den både på bio och sen lägga till den i våra DVD-samlingar.

Jag tror att när man snackar om att Star Trek ses som nördigt och fånigt att vi trekkers har en del ansvar.

Jag värvade en nog en del som klagade på lite action när jag la upp länkar till några klipp från Star Trek med gigantiska slag.

Det var slag från DS9, First Contact och Nemesis att lägga upp länkar till såna klipp på andra forum man är med i kan värva nya Star Trek fans. Sen att bara informera folk om den.

Men jag tror ordentligt på filmen och hoppas att många ser den.

• 2 veckor senare...
Postad

Vi får väl se hur den kommer att stå sig! Är den bra kommer jag nog se den fler än en gång på bio!

Abrams är väl egentligen det stora namnet som kan dra publik. Går filmen jättebra kanske det blir en ny serie, men hoppas då på något annat tema än en serie som skulle utspela sig mellan ENT och TOS..

• 3 veckor senare...
Postad

Terminatorfilmen med Baleser ruggigt bra ut. Trailerna tyder på att det blir en riktig storfilm. För Star Treks skull kan man hoppas att Batmaneffekten förstör filmens box office, då Batmanrollen har förstört många skådespelares karriärer (West, Keaton mfl).

X-Men tycker jag verkar vara en film som jag hellre ser på DVD. Så intressant är inte Wolverine är mitt intryck av trailern.

• 2 veckor senare...
Postad
Terminatorfilmen med Baleser ruggigt bra ut. Trailerna tyder på att det blir en riktig storfilm. För Star Treks skull kan man hoppas att Batmaneffekten förstör filmens box office, då Batmanrollen har förstört många skådespelares karriärer (West, Keaton mfl).

Att den förstört Keaton's karriär kan jag inte hålla med om. Tror att Bale för övrigt är tillräckligt etablerad att han inte endast associeras med Batman.

Postad

Det är vad jag har hört. Batman är ändå deras största roller och det kan vara lite problematiskt eftersom Batman som figur är större än dem som skådespelare. Dessutom eftersom man bär en mask större delen av filmen blir ens ansikte inte lika exponerat som de skådisar som säljer sina filmer på sitt eget namn.

Postad
Det är vad jag har hört. Batman är ändå deras största roller och det kan vara lite problematiskt eftersom Batman som figur är större än dem som skådespelare.

Ja, det håller jag med om.

Dessutom eftersom man bär en mask större delen av filmen blir ens ansikte inte lika exponerat som de skådisar som säljer sina filmer på sitt eget namn.

Detta borde ju vara ett argument för att man inte alltid förknippas med Batman som skådespelare.

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...