Jump to content

Är Trekkers kattmänniskor?

Unkas

Recommended Posts

När jag tittat runt på forummedlemmarnas personliga sidor har jag märkt att väldigt många har bilder på katter. Har dock inte sett några bilder på hundar. Är det så att vi Trekkers är kattälskare, eller är det en slump? Kanske har Data innspirerat till kattägande?

Själv är jag stolt ägare till en katt-flicka :) Borde väll lägga ut en bild på henne på min sida.

Jag är helt klart en kattmänniska! Just nu delar jag hus med två snart-vuxna-kattsyskon. En pojke som heter Ture och en flicka som heter Tussilago (Tusse). Kanske kommer en bild så småningom :)

Min familj har alltid haft katter, och jag föredrar verkligen katter framför hundar! En vacker dag ska jag nog skaffa en gul katt som ska heta Spot.

EDIT: Ih, jag blev just befodrad :) Snart har jag en riktig "prick".

Edited by Borgmi

Vilken kul tråd :) Jag är stolt ägare till tre små monster. Är en riktig kattälskare och skaffade katt så fort jag flyttade hemifrån haha (brorsan är allergiker), sen blev det en till och en till - för hon var så söt att vi inte kunde låta bli även om vi sagt att vi bara skulle ha två. Så nu har vi en bondkatt/skogiskille, en turkisk vantjej, och en söt liten skogkattungeflicka på 6 mån som just nu som jag skriver det här tappade en tand :rolleyes: Ja de är för härliga.

Edited by Commander Michels

Jag är kattmänniska och har två norska skogkatter, ca 1,5 år gamla, i mitt hem. Jossan och Elliot heter de, tyvärr fick jag inte min röst hörd när jag ville döpa den ena till Spot. Hundar står jag inte ut med.

Edited by Lal

Jag förderar katter. De är självständiga, graciösa, nyckfulla livsnjutare. Ena stunden kan de vara hyperaktiva för att sekunden senare lägga sig ner och sova. Det finns förresten inget annat djur i världen som kan få det att se så bekvämt ut när det sover som en katt.

Tyvärr är jag allergisk mot pälsdjur annars hade jag gärna haft en katt som husdjur.

Har en gammal katt vi behöll när vi var jourhem åt katthemmet här i stan. Det påstods att hon var 11-12 år då och det var över 4 år sedan. Förutom att hon har krångel med magen märks det verkligen inte om hon nu är så gammal. Vi tvivlar då uppgiften kommer från den förra "ägaren", en 87-årig gubbe som bott i "en stuga i skogen" men fick lämna ifrån sig henne efter en blodpropp och flytt till servicehem.

Tyvärr kunde vi inte fortsätta att vara jourhem när vi behöll henne då hon visserligen är den mest keliga katten jag stött på, men också blir rasande om det kommer en annan katt i närheten.

Trots detta adopterade vi en kattunge vid ungefär den här tiden förra året då min lillasyster oansvarigt nog inte kastrerat sin hona och sedan låtit henne smita ut på amorösa äventyr. Kattungen döptes till Sisko! :D Han har således mycket att leva upp till.

Jag är kattmänniska, men har inte katt. Växte upp tillsammans med en egensinnig katta vid namn Kisse My (som Lilla My men blev större). Jag bor i lägenhet och tycker att en katt inte får plats hos oss. Jag kan dock sakna den lugnande effekt en sovande katt har på ett hem...

406213827_b809671ae1.jpg

Min familj har alltid varit en kattfamilj, hade 4 st innan jag flyttade hemifrån. Mina morföräldrar har väl haft 20 st allt som allt. Har ännu inte skaffat en katt själv men planerar att göra det snart. Vill ha en hane och har funderat på om inte Spock vore ett bra namn på en liten filur med spetsiga öron :lol:

Spock är ett kalasbra namn på en liten kissekatt.

Det påstås att katter ska ha namn med S-ljud, för de lyssnar mest på det. Det struntade jag i; min birma heter Fauna. Hon kommer (oftast) när jag ropar ändå. Hon är nästan som en liten hund som följer en i spåren, möter mig i dörren när jag kommer hem och småpratar/tigger när jag packar in mat i kylen. :D

Jag har också trott att hon är delvis ko, eftersom hon tuggar i sig alla växter som råkar komma innanför dörren. Med resultat att jag inte haft en växt eller blomma på flera år, förutom en kruka kattgräs förstås.

...Och nu kräkte hon i köket, tack så mycket! <_<

Edited by Marvin