Unkas Posted January 29, 2009 Report Share Posted January 29, 2009 När jag tittat runt på forummedlemmarnas personliga sidor har jag märkt att väldigt många har bilder på katter. Har dock inte sett några bilder på hundar. Är det så att vi Trekkers är kattälskare, eller är det en slump? Kanske har Data innspirerat till kattägande? Själv är jag stolt ägare till en katt-flicka Borde väll lägga ut en bild på henne på min sida. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borgmi Posted January 29, 2009 Report Share Posted January 29, 2009 (edited) Jag är helt klart en kattmänniska! Just nu delar jag hus med två snart-vuxna-kattsyskon. En pojke som heter Ture och en flicka som heter Tussilago (Tusse). Kanske kommer en bild så småningom Min familj har alltid haft katter, och jag föredrar verkligen katter framför hundar! En vacker dag ska jag nog skaffa en gul katt som ska heta Spot. EDIT: Ih, jag blev just befodrad Snart har jag en riktig "prick". Edited January 29, 2009 by Borgmi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McTwiggy Posted January 29, 2009 Report Share Posted January 29, 2009 Har ingen katt, vill inte ha nån heller men har inget emot att de finns Har varit "kattvakt" vid ett par tillfälle åt en kompis när hon rest bort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted January 29, 2009 Report Share Posted January 29, 2009 Ehm jag tillhör inte dom som är kattmänniskor. Jag är mer hundmänniska. Jag är inte så förtjust i katter och är dessutom allergisk mot dom..passande egentligen då! ;) Men katter verkar gillar mej!! :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted January 29, 2009 Report Share Posted January 29, 2009 (edited) Vilken kul tråd Jag är stolt ägare till tre små monster. Är en riktig kattälskare och skaffade katt så fort jag flyttade hemifrån haha (brorsan är allergiker), sen blev det en till och en till - för hon var så söt att vi inte kunde låta bli även om vi sagt att vi bara skulle ha två. Så nu har vi en bondkatt/skogiskille, en turkisk vantjej, och en söt liten skogkattungeflicka på 6 mån som just nu som jag skriver det här tappade en tand Ja de är för härliga. Edited January 29, 2009 by Commander Michels Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lal Posted January 30, 2009 Report Share Posted January 30, 2009 (edited) Jag är kattmänniska och har två norska skogkatter, ca 1,5 år gamla, i mitt hem. Jossan och Elliot heter de, tyvärr fick jag inte min röst hörd när jag ville döpa den ena till Spot. Hundar står jag inte ut med. Edited January 30, 2009 by Lal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drakryttare Posted January 30, 2009 Report Share Posted January 30, 2009 Jag och min familj är både katt och hundmänniskor fast oftast så är det hund så vi är väl mest hundmänniskor, under mina 35 år har vi haft en schäfer, en lapphund, en tollare och nu har vi en Springer spaniel så vi brukar ha lite olika raser som ni ser Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted January 30, 2009 Report Share Posted January 30, 2009 Jag har en liten kissekatt (helig birma) just nu, men har växt upp med hundar av alla möjliga raser. Har tyckt om våra vovvar, men aldrig gillat hundar generellt. Apropå Data och Spot: när jag ska köpa kattmat skriver jag alltid "feline suppliment" på listan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted January 30, 2009 Report Share Posted January 30, 2009 Jag förderar katter. De är självständiga, graciösa, nyckfulla livsnjutare. Ena stunden kan de vara hyperaktiva för att sekunden senare lägga sig ner och sova. Det finns förresten inget annat djur i världen som kan få det att se så bekvämt ut när det sover som en katt. Tyvärr är jag allergisk mot pälsdjur annars hade jag gärna haft en katt som husdjur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted January 30, 2009 Report Share Posted January 30, 2009 (edited) "Vill du ha husets bästa plats? Flytta på katten!" :lol: Edited January 30, 2009 by Commander Michels Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morgan Posted January 30, 2009 Report Share Posted January 30, 2009 (edited) jag är hund mäniska älskar värkligen hundar ska skafa när jag får eget hus :lol: men gillar kater också Edited January 30, 2009 by morgan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keiko Posted January 30, 2009 Report Share Posted January 30, 2009 Hundmänniska är jag, då jag har en liten Jack Russel Terrier. Men gillar djur generellt och jag brukar klappa de katter som inte springer iväg... ^_^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted January 30, 2009 Report Share Posted January 30, 2009 Har en gammal katt vi behöll när vi var jourhem åt katthemmet här i stan. Det påstods att hon var 11-12 år då och det var över 4 år sedan. Förutom att hon har krångel med magen märks det verkligen inte om hon nu är så gammal. Vi tvivlar då uppgiften kommer från den förra "ägaren", en 87-årig gubbe som bott i "en stuga i skogen" men fick lämna ifrån sig henne efter en blodpropp och flytt till servicehem. Tyvärr kunde vi inte fortsätta att vara jourhem när vi behöll henne då hon visserligen är den mest keliga katten jag stött på, men också blir rasande om det kommer en annan katt i närheten. Trots detta adopterade vi en kattunge vid ungefär den här tiden förra året då min lillasyster oansvarigt nog inte kastrerat sin hona och sedan låtit henne smita ut på amorösa äventyr. Kattungen döptes till Sisko! Han har således mycket att leva upp till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted January 30, 2009 Report Share Posted January 30, 2009 Detta ämne passar bättre i Ten Forward ... *FLYTTAD* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borgmi Posted January 31, 2009 Report Share Posted January 31, 2009 Åh! Feline supliment! Det var trek, jag kopierar den idén av dig ( hoppas det är ok ) Vilken underbar tråd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted January 31, 2009 Report Share Posted January 31, 2009 Jag är kattmänniska, men har inte katt. Växte upp tillsammans med en egensinnig katta vid namn Kisse My (som Lilla My men blev större). Jag bor i lägenhet och tycker att en katt inte får plats hos oss. Jag kan dock sakna den lugnande effekt en sovande katt har på ett hem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted February 1, 2009 Author Report Share Posted February 1, 2009 Min katt är en norsk fullblod och hon hetter Jadzia. Jag har alltid gillar katter. Redan när jag var sex århade jag tjatat till mig familjens första katt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr G. Eastwich Posted February 1, 2009 Report Share Posted February 1, 2009 Har en svart gammal katt som har gjort om mitt rum till bas, han heter Carl Lewis II, men är mer kän som Muffe, gammle Blå eller Misse Munter. Den andra katten är en lite spräcklig sak som heter Selma... eller Socka-katten, lilla Madam eller Kisse Koma. Och sen den där jycken också men... Cats rules! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted February 2, 2009 Author Report Share Posted February 2, 2009 Jag ser en övervikt av kattmänniskor så här långt. Facinating! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted February 2, 2009 Report Share Posted February 2, 2009 Jag gillar katter men har tyvärr ingen. Men jag skulle gärna ha en och min mamma älskar katter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted February 2, 2009 Report Share Posted February 2, 2009 Min katt är en norsk fullblod och hon hetter Jadzia. Ett mycket bra namnval får jag säga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 9, 2009 Report Share Posted February 9, 2009 Min familj har alltid varit en kattfamilj, hade 4 st innan jag flyttade hemifrån. Mina morföräldrar har väl haft 20 st allt som allt. Har ännu inte skaffat en katt själv men planerar att göra det snart. Vill ha en hane och har funderat på om inte Spock vore ett bra namn på en liten filur med spetsiga öron :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted February 9, 2009 Author Report Share Posted February 9, 2009 Spock fungerar definitivt som namn. Bilden med densamme är helt underbar. Tagen från ett intresant avsnitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted February 10, 2009 Report Share Posted February 10, 2009 (edited) Spock är ett kalasbra namn på en liten kissekatt. Det påstås att katter ska ha namn med S-ljud, för de lyssnar mest på det. Det struntade jag i; min birma heter Fauna. Hon kommer (oftast) när jag ropar ändå. Hon är nästan som en liten hund som följer en i spåren, möter mig i dörren när jag kommer hem och småpratar/tigger när jag packar in mat i kylen. Jag har också trott att hon är delvis ko, eftersom hon tuggar i sig alla växter som råkar komma innanför dörren. Med resultat att jag inte haft en växt eller blomma på flera år, förutom en kruka kattgräs förstås. ...Och nu kräkte hon i köket, tack så mycket! <_< Edited February 10, 2009 by Marvin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 10, 2009 Report Share Posted February 10, 2009 Kul bild men snälla försök göra förminskade bilder eller tumbnails. Alla har inte bredband. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts