Gå till innehåll

Förklara ditt forumnamn


Mr Trek

Rekommenderade inlägg

En sådan här tråd fanns i ett annat forum jag var med i och var ganska lyckad så jag tänkte att jag startar en ungefär likadan här med:

Här förklarar du varför du valde ditt "forumnamn" och lite om namnet, jag kan börja:

När jag skulle bli medlem i forat hade jag stora namnkval tidigare har jag använt namnet TokRa en del(men det passar ju inte så bra på ett ST forum ;) ) så jag kom på att Mr Trek blev ganska trekkigt och jag tyckte att det var ett ganska coolt namn så jag valde det.

Som ni märkte har jag inte världens mest intressanta namn och jag hoppas att någon har en "bättre" historia ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt namn är väl inte så märkvärdigt... Supreme Commander betyder överbefälhavare och JAF står för Jisland Armed Forces och det kan ni ju försöka googla om ni vill... <_< ;) J.

Upptäckte till min stora förvåning att det finns folk som heter Jisland i efternamn!!! Än är inte undrens tid förbi tydligen. Jag som trodde att jag var helt ensam om det namnet. J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag registrerade mig på det här forumet ville jag ha nåt klingonskt, men inget alltför uppenbart som Worf, Martok eller Gowron, så jag sökte runt på lite klingon-sidor på nätet och såg namnet Kashked.

Uppenbarligen var Kashked den första kejsaren av det klingonska imperiet (en position han fick genom att hugga Kahless i ryggen). Vet inte om detta kommer från nån ST-bok eller fanfiction eller bara rent påhitt för att fylla ut historien, men det lät bra, och det var tillräckligt obskyrt för att jag skulle vara i stort sätt säker på att få namnet även på andra sidor om jag skulle vilja behålla det. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul tråd!

En gång för länge, länge sedan skulle en vän till mig skriva ett sms till mig. I all hast så skrev han fel och del blev "borgmi". What, tänkte jag. Sen tog jag det som nick och använder Borgmi i princip överallt på internet. Det är alltså inte en star trek-grej från början, även om man lätt kan tro det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det krävs inget geni för att lista ut var mitt namn kommer ifrån. Lite grundläggande kunskaper i Star Trek är allt som behövs. Namnet är givetvis hämtat från de otaliga rödskjortor som fick sätta livet till under kapten Kirks ledning. Man skulle kunna se det som en hyllning till alla dessa män vars karriärer inom Starfleet avslutades med frasen "He's dead Jim".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forumnamnet AxelFoley har jag haft på flertalet forum online. Har använt det för att jag fick det som smeknamn när jag gick i grundskolan och brukade rädda mig och mina kompisar ur problem vi orsakat genom att använda min rappa käft.

Mitt nuvarande forumnamn är som min signatur hintar åt, De Heliga Tre i Star Trek; Kirk, Spock & McCoy. Tycker det representerar mig bra här på forumet med tanke på vilket stort TOS fan jag är och alltid kommer vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag kom hit ville jag inte ha något alltför trekkigt, och jag ville inte använda mitt smeknamn i "den verkliga världen" heller. Jag har alltid gillat robotar, och det här namnet var det första som kom för mig eftersom jag läste en viss bok för hundrade gången just då. Den paranoida androiden från "Liftarens guide till galaxen", helt enkelt. (Gillar boken, avskyr filmen.)

Inte s?? spännande, men så fick jag mitt namn iaf.

Redigerad av Marvin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en stor seriefantast, och det är ifrån den världen som jag har tagit mitt namn. Närmare bestämt kalle Anka! Unkas hetter en av Farmor Ankas söner, och följdaktligen alltså Kalles farbror.

(Joakim Von Anka är ju egentligen Kalles Morbror, men har alltid kallats för Farbror. Möjligtvis är det så att det blev morbror i sverige på grund av en slump. I Engelskan görs ju ingen skillnad på Farbror och Morbror, man säger bara "unkel".)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en stor seriefantast, och det är ifrån den världen som jag har tagit mitt namn. Närmare bestämt kalle Anka! Unkas hetter en av Farmor Ankas söner, och följdaktligen alltså Kalles farbror.

(Joakim Von Anka är ju egentligen Kalles Morbror, men har alltid kallats för Farbror. Möjligtvis är det så att det blev morbror i sverige på grund av en slump. I Engelskan görs ju ingen skillnad på Farbror och Morbror, man säger bara "unkel".)

Det var det jag gissade på att det kom från Kalle Anka :D

Mitt namn är en omkastning av bokstäverna i IKEA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en stor seriefantast, och det är ifrån den världen som jag har tagit mitt namn. Närmare bestämt kalle Anka! Unkas hetter en av Farmor Ankas söner, och följdaktligen alltså Kalles farbror.

(Joakim Von Anka är ju egentligen Kalles Morbror, men har alltid kallats för Farbror. Möjligtvis är det så att det blev morbror i sverige på grund av en slump. I Engelskan görs ju ingen skillnad på Farbror och Morbror, man säger bara "unkel".)

Det var det jag gissade på att det kom från Kalle Anka :D

Mitt namn är en omkastning av bokstäverna i IKEA.

Det har jag missat totalt. Rolig idé! Jag håller med dig om att det kan vara lite småjobbigt att springa runt i ett jättestort ikea varuhus mr trek! J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...