Gå till innehåll

Vad tycker du?  

64 medlemmar har röstat

1. 1.

• Utmärkt
      18
    • Mycket bra
      22
    • Bra
      11
    • Godkänd
      6
    • Usel
      7

Rekommenderade inlägg

Postad

Nu har jag suttit och nördat mig rejält. Jag ville veta exakt hur länge Nimoy är med i filmen, så jag satte in filmen i DVD'n och körde hans scener med tidtagaruret i mobilen. Sammanlagt var han med i 13 minuter och 16 sekunder. Gissade på att han var med i mellan 10-15 minuter, så jag hade ju rätt :)

• Svar 168
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

• 10 månader senare...
Postad

Jag måste säga att den här filmen har väldigt hög repeat value, man kan alltså se den väldigt ofta utan att tröttna på den. Det är nog den film vi ser oftast här hemma när vi väljer att se på en Star Trek film. Det kan dock även bero på att vi redan sett de andra filmerna så många gånger samt att den här är lite mer i tjejens smak.

Ja, sen har hon en "hemlig" crush på Chris Pine också...

Postad

Jag får nog hålla med ovanstående (svimma inte nu THT). Den nya filmen är alltid rolig att se om, man märker små nya bitar i handlingen och man märker framförallt att den är helt fantastiskt välgjord!

Postad

Jag måste säga att den här filmen har väldigt hög repeat value, man kan alltså se den väldigt ofta utan att tröttna på den. Det är nog den film vi ser oftast här hemma när vi väljer att se på en Star Trek film. Det kan dock även bero på att vi redan sett de andra filmerna så många gånger samt att den här är lite mer i tjejens smak.

Ja, sen har hon en "hemlig" crush på Chris Pine också...

Chris Pine?! :knäpp: Han har mycket energi i sin skådespelarstil och han är inte totalt gräslig till utseendet men hans ögonbryn är ju bara för mycket. Groucho Marxx... LOL! Nej Karl Urban som McCoy är den megaheta snyggingen i filmen :P :P :P Och givetvis Nimoy. :wub:

Vi såg den nya filmen här om dagen här hemma och vi tycker den är bra, speciellt när Chris Pine åker på däng :djävul: hehe Undrar när han ska lära sig dubbelhandslaget och dropkicken så han kan vinna lite slagsmål i framtiden ;) För övrigt tycker det här hushållet bäst om FC.

Postad

Att han hade såna ögonbryn hade jag aldrig tänkt på förut :huh: Tycker att man borde märkt det tidigare nu när jag kollat in dom. Nåja, det lär inte störa henne ett dugg då hon även gillar Peter Gallagher (Sandy Cohen i The OC), DÄR snackar vi ögonbryn :w00t:

Postad

Att han hade såna ögonbryn hade jag aldrig tänkt på förut :huh: Tycker att man borde märkt det tidigare nu när jag kollat in dom. Nåja, det lär inte störa henne ett dugg då hon även gillar Peter Gallagher (Sandy Cohen i The OC), DÄR snackar vi ögonbryn :w00t:

Rys. Chris Pine ligger i lä där. Har inte sett OC men har sett Gallagher i andra roller. Tips till TH3s flickvän: filmen "Carriers". Rätt hyfsad domedagsfilm med Pine i huvudrollen.

• 1 år senare...
Postad

Fundering: Under mindmelden mellan spock prime och den unge kirk beskriver spock hela historien kring supernovan. Minns ni när spock säger "... and then the unthinkable happened. The supernova destroyed romulus."

Hur ska man översätta unthinkable i denna kontext? Är det att det är så fruktansvärt att det är otänkbart att romulus förstörs eller är det att det är otänkbart att spocks plan misslyckas (kanske något arrogant även för spock)? Jag och en kompis uppfattade den scenen helt olika.

Vad anser ni? Andra förslag?

Postad

Jag tolkar det som en blandning av båda; det är helt otänkbart att Romulus förstörs och det var helt otänkbart för Spock att han skulle misslyckats, men inte för att han ansåg sig vara så bra utan för att han inte fick misslyckas eftersom så mycket stod på spel - det fanns inte på kartan för honom att misslyckas och han gick "all in" för att förhindra katastrofen.

• 9 månader senare...
Postad

Lustigt att 63 röstade när denna filmen kom ut, men för Into Darkness har inte ens 25 orkat med det. Har forumtrafiken flyttats över så mycket till Facebook de fyra senare åren? Eller är Star Trek-intresset mycket mindre?

Postad

Lustigt att 63 röstade när denna filmen kom ut, men för Into Darkness har inte ens 25 orkat med det. Har forumtrafiken flyttats över så mycket till Facebook de fyra senare åren? Eller är Star Trek-intresset mycket mindre?

Menar du att Star Trek Databas sidan på Facebook lockat lite fler trafik eller att folk bara hellre hänger på Facebook?

Postad (redigerade)

Jag skulle tro att det är en kombination faktiskt även om jag inte läser speciellt mycket Trek på fb, jag får nyheter på väggen som jag sedan glider in på forumet och läser.

Bland vänner och bekanta är Star Trek inte det första man dryftar när man träffas så jag tror tyvärr med mina egna erfarenheter i fokus att intresset avtar mer och mer. Förmodligen skulle en ny serie kunna råda bot på det.

Redigerad av O'Brien
Postad (redigerade)

Jag menade att folk dels hänger mer på Facebook i allmänhet och chattar med vänner, skriver vad man tycker om allt möjligt och då även förstås Star Trek. Sedan tror jag att en del hellre väljer att diskutera med sina närmsta vänner där om Star Trek. Det finns dessutom gott om engelska Facebook-grupper för fans. Jag tycker mig se en minskning även på Trekbbs, och dessa personerna har nog i stor del flyttat till Facebook-grupper.

Sedan är det klart att intresset för Star Trek kan vara på väg ner och att enstaka filmer inte kan hejda det. Det finns dock en del som motsäger det, som till exempel det stora Londonkonventet i höstas. Jag tror mer på att Star Trek har svårt för att rekrytera yngre fans när ingen serie sänds på svensk tv, samtidigt som yngre förmodligen väljer Facebook och Twitter än forum som kommunikationskanal.

Sedan gör nog smart phones sitt till. Se bara så minimalistisk hemsidan för Into Darkness är -- inte alls lika påkostad som Star Treks var. Jag har en känsla att det hänger samman med att många fler surfar med sina smartphones i dag än för fyra år sedan. Det ska vara lätt att navigera och gå snabbt även på en liten skärm.

Redigerad av Aike
Postad

Har svårt att se vänner ha djupa diskussioner om Star Trek på Facebook, varför ta sånt där när det finns ett forum där man kan få fler synpunkter? Som om det inte är folkskyggt nog att hänga på Facebook hela tiden, nu drar man sig alltså från att konversera med andra än sina FB-vänner. Nöjer man sig med en grupp på Facebook istället har man nog inget större intresse av att diskutera Star Trek.

Sorgliga dagar framför oss.

Postad (redigerade)

Jag vet inte. De flesta skriver väl ganska korta uppdateringar och inlägg på Facebook. Så de flesta som älskar oneliners får nog tillräcklig uppmärksamhet där. Skulle inte förvåna mig att antalet one liners på världens forum har minskat markant just på grund av Facebook samt Twitter.

Samtidigt kan det dock mycket väl bli djupa diskussioner på Facebook. Jag har lurkat på ett forum som täcker ett betydligt smalare intresse än Star Trek. Det forumet har tappat mycket av sina diskussioner och medlemmar till Facebookgrupper. Dessa har ofta väldigt långa diskussioner och inlägg - så nog finns det utrymme för forumliknande diskussioner på Facebook.

Redigerad av Aike
Postad

Samtidigt kan det dock mycket väl bli djupa diskussioner på Facebook. Jag har lurkat på ett forum som täcker ett betydligt smalare intresse än Star Trek. Det forumet har tappat mycket av sina diskussioner och medlemmar till Facebookgrupper. Dessa har ofta väldigt långa diskussioner och inlägg - så nog finns det utrymme för forumliknande diskussioner på Facebook.

Det händer säkert, men dom grupper jag besökt har sett väldigt annorlunda ut jämfört med ett tvättäkta forum som detta, vilket inte är direkt läsarvänligt. Mycket av diskussionerna sker väl även på själva planket/wallen?

Postad

Både i grupper och på privata personers wall sker väl den diskussionen jag tänker på. Vill man bara säga kort vad man tyckte är det i dag enklare på Facebook än att logga in här.

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...