The Holy Three Posted May 9, 2009 Report Share Posted May 9, 2009 Det är väldigt många år sedan en Star Trek film gick på bio senast, vissa väljer kanske att endast se den en gång medan andra vill passa på och mätta sig för den här gången genom att se den flera gånger. Det hela kan ju givetvis även bero på vad ni tyckte om filmen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 9, 2009 Report Share Posted May 9, 2009 Jag har redan sett den fyra gånger. Kanske jag ser den en gång till, men får se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 9, 2009 Report Share Posted May 9, 2009 Minst en gång till tänker jag se den iallafall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted May 9, 2009 Report Share Posted May 9, 2009 Jag nöjer mej nog med att se den en gång. Känns som att jag vill låta den sjunka in för att sedan köpa den på DVD och spana på den lite senare. Det kan till och med vara skönt att se lite i hemmets vrå om man har en hyfsat stor skärm och har bioljud. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 10, 2009 Author Report Share Posted May 10, 2009 Jag planerar iaf att se den minst 3 gånger, det har jag lovat mig själv länge nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 10, 2009 Report Share Posted May 10, 2009 Jag såg den två gånger i fredags och tänker gå och se den med kompisar härifrån Ulricehamn någon gång de kommande veckorna. Om jag bara kan övertyga dem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 10, 2009 Report Share Posted May 10, 2009 (edited) Jag såg den på smygpremiär i torsdags och var sedan tillbaka för premiären i fredags. Så två för min del hittills. Polarn CaptainP har sett den flest gånger av de jag känner. Han har sett den minst 5 gånger redan. Edited May 10, 2009 by RoLaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borgmi Posted May 10, 2009 Report Share Posted May 10, 2009 Jag har redan sett filmen en gång, och det är bestämt att jag ska se den en gång till. Sen kanske det blir ännu en gång.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 13, 2009 Author Report Share Posted May 13, 2009 Har sett den för 3:e gången idag. När jag fått mina Countdown tidningar, vilket lär ske nästa vecka, ska jag läsa ut dom och sedan se filmen minst en gång till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted May 14, 2009 Report Share Posted May 14, 2009 Jag ska se filmen för första gången om en timme. Är helt säker på att jag inte kommer att se den igen. Det är ändå några kronor som går vid varje besök. Jag sparar häldre pengarna och köper filmen när den släps på DVD. Den stora bilden på bio är ju tuft, men ljudet är oftast kass. Ser häldre hemma, men jag är för nyfiken för att vänta tills det blir DVD-time. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 14, 2009 Author Report Share Posted May 14, 2009 Härligt! Tog nästan en vecka ;) Glöm inte ge oss en liten recension när du sett den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted May 14, 2009 Report Share Posted May 14, 2009 (edited) Härligt! Tog nästan en vecka ;) Glöm inte ge oss en liten recension när du sett den. Nu har du en Stor recension att läsa. Det vill säga om du orkar. Det blev några rader av bara farten. Kolla tråden " Diskutera och betygsätt Star Trek (Spoilervarning!), Tyck till om den nya filmen". Edited May 14, 2009 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted May 15, 2009 Report Share Posted May 15, 2009 Nu när jag sett filmen på bio en gång så räcker det för mig. Nästa gång får bli när den dyker upp på dvd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drakryttare Posted May 15, 2009 Report Share Posted May 15, 2009 Vart bara 1 gång för mig i alla fall en så länge och jag väntar nog tills den kommer på DVD innan jag ser den igen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 15, 2009 Author Report Share Posted May 15, 2009 Två stycken har sagt att de inte kommer se filmen på bio, vilka var dessa? Gör era röster hörda, och säg gärna varför ni inte ska se filmen på bio. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted May 15, 2009 Report Share Posted May 15, 2009 Man kan ju fråga sig om det är värt pengarna. Trailers som jag sett gjorde inte mig något intreserad. Det som gjorde att jag slutligen gick var nyfikenheten. Sedan är det en bra film att se på bio med stor duk och mycket buller och effekter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tourettes Posted May 16, 2009 Report Share Posted May 16, 2009 Jag såg den två gånger i fredags och tänker gå och se den med kompisar härifrån Ulricehamn någon gång de kommande veckorna. Om jag bara kan övertyga dem... Såg du den TVÅ gånger på samma kväll? Varför? Låter lite extremt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted May 16, 2009 Report Share Posted May 16, 2009 Jag vet flera som gjorde det. Men jag misstänker att många var med och presenterade filmen och såg den två gånger av den anledningen. Jag undrar vad rekordet så här en vecka efter premiären är? 6 till 7 gånger borde väl någon ha hunnit med? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 16, 2009 Author Report Share Posted May 16, 2009 Jag såg den två gånger i fredags och tänker gå och se den med kompisar härifrån Ulricehamn någon gång de kommande veckorna. Om jag bara kan övertyga dem... Såg du den TVÅ gånger på samma kväll? Varför? Låter lite extremt. Inte extremt för en riktig Trekkie som gått utan en Star Trek film i 7 år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tourettes Posted May 16, 2009 Report Share Posted May 16, 2009 Inte extremt för en riktig Trekkie som gått utan en Star Trek film i 7 år. Håller inte med. Jag kan inte tänka mig att det ska vara spännande att se filmen två gånger samma kväll. Det skulle tillbringa mer spänning om man har ett uppehåll, iallafall EN DAG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 16, 2009 Author Report Share Posted May 16, 2009 För dig är det som sagt överdrivet, för andra Trekkies kanske fallet inte är så. Sen är väl kvalitén också en anledning till att man ser om filmer, inte bara spänningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tourettes Posted May 17, 2009 Report Share Posted May 17, 2009 Men kvaliten av en film skulle fortfarande hållas på en bra nivå om man har ett uppehåll. Och jag tvivlar att alla Trekkies tänker likadant som du... men men, alla har sin vilja ;) Jag jobbar själv som skådespelare/regissör och föredrar att tittarna till mina projekt att ha ett uppehåll om de vill se om filmerna PS. har just nu jättesvårt att skriva på svenska... har inte pratat språket i massiv år :S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 17, 2009 Author Report Share Posted May 17, 2009 Jag påstådde väl heller inte att alla Trekkies skulle vilja se den 2 gånger på en dag. En film som är väldigt, väldigt bra tål att ses hur många gånger som helst. Men alla gillar inte att se filmer så ofta. Mitt "rekord" i antal gånger att se en film på en månad är tre gånger, och det är väldigt få filmer jag ser så ofta, medan en kompis såg Episode II av Star Wars ungefär 25 gånger den första månaden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted May 17, 2009 Report Share Posted May 17, 2009 Många gillar att se filmer många gånger medan andra nöjer sig med en gång. Själv har jag bara sett den en gång men tänker nog se den en gång till när jag får tid. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 17, 2009 Report Share Posted May 17, 2009 Samma här en gång till när jag får tid... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts