The Holy Three Posted August 6, 2009 Report Share Posted August 6, 2009 (edited) Som de flesta nu vet kommer det släppas tre versioner av nya Star Trek-filmen här i Sverige. 1-disc DVD'n, 2-disc Bluray'n och 2-disc Special Collector's Limited Edition på DVD (i form av ett skepp). Vilken/vilka av dessa kommer du köpa? Edited August 6, 2009 by The Holy Three Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fmi Posted August 6, 2009 Report Share Posted August 6, 2009 Saknar alternativet "Jag tänker inte köpa filmen" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted August 6, 2009 Author Report Share Posted August 6, 2009 Tack, det glömde jag lägga till men det är gjort nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted August 7, 2009 Report Share Posted August 7, 2009 Jag svarade faktiskt det första alternativet eftersom att jag kanske kommer att köpa den i framtiden när den gått ner i pris. Men jag är ej så förtjust i filmen som bekant så det är inte spikat. Men jag kommer åtminstone att hyra den! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted August 7, 2009 Author Report Share Posted August 7, 2009 Själv förbeställde jag 2-disc Special Collector's Limited Edition DVD'n sekunden jag såg den på Discshop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 7, 2009 Report Share Posted August 7, 2009 Jag beställde precis 1-disc-upplagan via CDON.se. Ett tips är att (om det nu har fungerat som det verkar ha gjort - jag har ju fått bekräftelse och pengarna är dragna) boka och betala den nu denna helg, så är det ingen fraktkostnad på CDON. 149 kronor kostar 1-disc-skivan där, jag hittade inte limited-utgåvan. Tänker nog inte köpa den speciella varianten, även om det lockar en del och den verkar vara snygg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted August 7, 2009 Report Share Posted August 7, 2009 Det blir nog 1-disc DVD:n för mig. Jag köper den nog inte direkt eftersom jag är mer fokuserad på att köpa ST jag inte sett, speciellt ENT s4 och DS9 s6-7 (som är serierna jag ser för tillfället), men någon gång köper jag den nog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted August 7, 2009 Report Share Posted August 7, 2009 Vill helst ha den på blu-ray, men måste köpa en blu-rayspelare först. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borgmi Posted August 7, 2009 Report Share Posted August 7, 2009 Det lutar mot Special Edition-varianten, men vi får se. Det blir nog ett hett julklappstips! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted August 9, 2009 Report Share Posted August 9, 2009 Jag kommer förmodligen köpa blu-ray versionen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrcolumbo Posted August 10, 2009 Report Share Posted August 10, 2009 helst skulle jag vilja ha special edition varianten. Dock så köptejag en laptop igår, så det knseblir 1 disc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drakryttare Posted August 11, 2009 Report Share Posted August 11, 2009 2 disc versionen för mig om inte Blu ray versioonen har DVD versionen med på köpet då blir det nog den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted August 30, 2009 Report Share Posted August 30, 2009 Jag skulle jättegärna vilja ha 2-disc limited edition men tyvärr är det ju bara vanlig dvd. Jag vill ha filmen i blueray så det blir nog bluerayvarianten på den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 1, 2009 Author Report Share Posted September 1, 2009 Det var minst sagt som attans, 2-disc Special Collector's Limited Edition DVD'n har utgått och går ej längre att boka då alla ex redan är fullbokade på Discshop. www.webhallen.com kanske har några kvar tillgängliga för bokning dock då det inte står något om att den är fullbokad där med. Passa på ni som inte bokat än! Tur att jag bokade mitt ex sekunden jag såg den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 16, 2009 Author Report Share Posted September 16, 2009 Nu har 2-disc Special Collector's Limited Edition DVD'n även utgått hos Webhallen. Den har till och med tagits bort från deras sortiment. CDON har den på sin sida utan någon info om att den skulle vara slutsåld där med, så det kanske finns några exemplar av den där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted September 17, 2009 Report Share Posted September 17, 2009 (edited) Den kan finnas på Amazon.de. Har inte kollat nu, men den har sålts där tidigare. Angående själva filmen stod 4 november i Discshops katalog som jag fick igår. Filmen nämndes både i katalogens ledare och i en stor artikel om JJ Abrams. Dessutom var den placerad långt fram i katalogen, så de räknar nog med att sälja några. Edited September 17, 2009 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 18, 2009 Author Report Share Posted September 18, 2009 Hade de som såldes där svensk text? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flow My Tears Posted September 18, 2009 Report Share Posted September 18, 2009 Ginza.Se har den också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 22, 2009 Author Report Share Posted September 22, 2009 Kontaktade precis GInza och fick svaret att dom har 19 kopior kvar utav 20 st som dom fått in. Så passa på att boka denna utgåva nu, ni som vill det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 22, 2009 Author Report Share Posted October 22, 2009 Endast 13 dagar kvar nu! Känns ändå som en evighet på något sätt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 22, 2009 Report Share Posted October 22, 2009 Jag tänker faktiskt inte köpa den.....slå mig inte, slå mig inte..... Skämt åt sido så kommer jag möjligen att kompletera min samling med den i framtiden om den sjunker till en skamligt lågt pris. Får se om 3-4 år om den står på Coop eller ICA på 3 för 100-hyllan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 22, 2009 Report Share Posted October 22, 2009 Jo jag ska slå dej..vänta vart bor du? Hmm kanske inte är så bra om en amiral slår en amiral? :blink: Äh vänta kan vi inte ta detta över en romulan ale..bara du o jag? Jo om den inte är svindyr så vill jag, som senare tid gnällt så mycket på den. köpa den. Jag menar den har ju sina poänger och det är ju nån´form av star trek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 22, 2009 Author Report Share Posted October 22, 2009 Jag tänker faktiskt inte köpa den.....slå mig inte, slå mig inte..... Skämt åt sido så kommer jag möjligen att kompletera min samling med den i framtiden om den sjunker till en skamligt lågt pris. Får se om 3-4 år om den står på Coop eller ICA på 3 för 100-hyllan. Oj, är det så pass? Kan du inte önska dig den i julklapp då? Då slipper du ju lägga ner några pengar på den själv ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted October 23, 2009 Report Share Posted October 23, 2009 När du ändå håller på och gör önskelista inför julen, glöm inte att skriva ner den här också http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/11416960/Star-Trek-Films-I-X-Remastered-Special-Edition-Box-Set/Product.html vill ha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 25, 2009 Author Report Share Posted October 25, 2009 Nu verkar 2-discar'n även ha utgått på Ginza då jag inte hittar den där längre. Står inget om statusen på CDON så den kan finnas tillgänglig där fortfarande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts