Bebbe Posted September 20, 2009 Report Share Posted September 20, 2009 Skulle tycka det vore intressant att se vilka klädstilar det finns på detta forum. Jag själv kör med den såkallade "rocker" stilen blandat med lite "emo" stil. För att klargöra lite mer så använder jag skinnjacka eller en vanlig svart knälång rock som uteplagg. Överplagg kan vara huvtröjor, farfars tröjor, kofta, skjorta med vest osv. Underplagg är alltid blåa jeans eller svarta byxor. Skor är oftast boots i diverse former. Utöver det så använder jag armband, två ringar och halsband. Blev ganska detaljerat. Så berätta, har ni någon specifik klädstil? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fmi Posted September 20, 2009 Report Share Posted September 20, 2009 (edited) Vad jag har på mig beror mycket på. Ledig stil är oftast svarta byxor, svarta strumpor, vit t-shirt och någon vanlig "dressman-tröja" eller en collegetröja. Om det är något mer formellt eller lite kallt ute så brukar jag ha på en skjorta under tröjan med. Jag trivs verkligen i skjorta men är egentligen lite för liten för det .... även de minsta skjortorna är oftast aningens för stora för mig :P Har alltid på mig halsband (som dock är helt dolt - jag har det inte för att det ska synas utan helt enkelt för att det var en gåva och jag har haft det på mig alltid sedan ~12 år tillbaks.) Inga ringar och heller ingen klocka (vilket jag nog ska skaffa dock - orka lyfta upp mobilen hela tiden för att kolla klockan.) Hemma är det oftast skjorts och någon "skabbigare" t-shirt som duger bra hemma men inte bland människor :P. Lika bra att använda dem än att smutsa ner de finare t-shirtsen som man vill ha på sig när man är i skolan eller jobbar . Just nu har jag t.ex. en grå t-shirt med två små hål i på mig :visslar: Edit: Min favorittröjja jag har nu är en vinröd Stanford-tröjja, ganska lik http://www.sandalz.com/thumbnail.asp?file=assets/images/sweat-r.jpg&maxx=300&maxy=0 Edited September 20, 2009 by Fmi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebbe Posted September 20, 2009 Author Report Share Posted September 20, 2009 Kul att veta. Det blir mer personligt så här tycker i alla fall jag. Halsbandet jag bär är ett ankh och är för det mesta synligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schwozh Posted September 20, 2009 Report Share Posted September 20, 2009 Jag bär oftast kläder xD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 22, 2009 Report Share Posted September 22, 2009 Jag har ingen speciell stil, jag klär mig i det jag tycker är snyggt. Blir oftast jeans och en t-shirt med film eller TV-referenser på då jag gillar såna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fmi Posted September 22, 2009 Report Share Posted September 22, 2009 Halsbandet jag bär är ett ankh och är för det mesta synligt. Jo en ankh hade jag också gladeligen visat upp om jag hade haft det. Nu har jag dock två rätt stora kristna kors på mitt - och det är inget jag vill visa eftersom jag inte ens är kristen. Funderar på om jag ska skaffa mig något lite mer "lämpligt" halsband att ha på som kan visas mer öppet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebbe Posted September 22, 2009 Author Report Share Posted September 22, 2009 Halsbandet jag bär är ett ankh och är för det mesta synligt. Jo en ankh hade jag också gladeligen visat upp om jag hade haft det. Nu har jag dock två rätt stora kristna kors på mitt - och det är inget jag vill visa eftersom jag inte ens är kristen. Funderar på om jag ska skaffa mig något lite mer "lämpligt" halsband att ha på som kan visas mer öppet Vad är mer lämpligt för dig då? :P Förut hade jag även ett ganska stort pentagram men det visade jag inte öppet direkt på grund av folks dumhet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fmi Posted September 23, 2009 Report Share Posted September 23, 2009 Halsbandet jag bär är ett ankh och är för det mesta synligt. Jo en ankh hade jag också gladeligen visat upp om jag hade haft det. Nu har jag dock två rätt stora kristna kors på mitt - och det är inget jag vill visa eftersom jag inte ens är kristen. Funderar på om jag ska skaffa mig något lite mer "lämpligt" halsband att ha på som kan visas mer öppet Vad är mer lämpligt för dig då? :P Förut hade jag även ett ganska stort pentagram men det visade jag inte öppet direkt på grund av folks dumhet. Ptja, egentligen det mesta som inte är "aktiva" religiösa symboler. Med aktiva menar jag då symboler som starkt förknippas med religion idag. En ankh eller Tors hammare är ju t.ex. religiösa symboler i grunden men ses knappast som uttryck för något religiöst idag. Anledningen är helt enkelt att jag inte vill behöva förklara mig så fort någon ser symbolerna :P. Jag har t.ex. flera gånger blivit förknippad som kristen bara för att mitt halsband "ploppat fram" av misstag någon gång när man t.ex. böjer sig fram. Religiositet ??r inget jag vill bli förknippad med :P Så nu bär jag två symboler jag inte vill förknippas med men som jag ändå vill ha på mig eftersom de är det sista jag har kvar av mina farföräldrar. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted September 23, 2009 Report Share Posted September 23, 2009 Mode är en konspiration gentemot oss vanliga konsumenter för att få oss till att köpa nya kläder fastän vi egentligen inte behöver det. Märkeskläder är en förträfflig affärsidé, man tar en fabrik i Kina, som även syr upp kläder åt t ex HM och så tar vi en helt vanlig t-shirt och så syr vi på ett litet märke eller trycker något märke på den. Helt plötsligt kan man ta 5+ ggr mer för den t-shirten än vad den skulle kosta utan märket. Så går folk omking som reklampelare för just det företaget. De som tjänar på det är inte kineserna som sitter och syr kläderna. Synd att jag inte kom på den affärsidén först. Jag har vanliga kläder, jeans och tees är väl basplaggen, gärna svart. Jag har rätt mycket star trekkläder (tees och sweatshirts, kepsar osv) som vänner har försett mig med och givetvis tar jag på mig dessa ofta. En favorit är en Voyager combadge i miniformat som jag kan sätta fast på jackan eller koftan eller vad jag nu har på mig. Den är snygg och elegant och bara de insatta vet vad det kan vara för brosch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebbe Posted September 23, 2009 Author Report Share Posted September 23, 2009 Mode är en konspiration gentemot oss vanliga konsumenter för att få oss till att köpa nya kläder fastän vi egentligen inte behöver det. Märkeskläder är en förträfflig affärsidé, man tar en fabrik i Kina, som även syr upp kläder åt t ex HM och så tar vi en helt vanlig t-shirt och så syr vi på ett litet märke eller trycker något märke på den. Helt plötsligt kan man ta 5+ ggr mer för den t-shirten än vad den skulle kosta utan märket. Så går folk omking som reklampelare för just det företaget. De som tjänar på det är inte kineserna som sitter och syr kläderna. Synd att jag inte kom på den affärsidén först. Jag har vanliga kläder, jeans och tees är väl basplaggen, gärna svart. Jag har rätt mycket star trekkläder (tees och sweatshirts, kepsar osv) som vänner har försett mig med och givetvis tar jag på mig dessa ofta. En favorit är en Voyager combadge i miniformat som jag kan sätta fast på jackan eller koftan eller vad jag nu har på mig. Den är snygg och elegant och bara de insatta vet vad det kan vara för brosch Jag går inte efter mode över huvud taget. Jag tar det jag tycker är snyggt och som passar min stil. För det mesta handlar jag på HM, Carlings eller Dressman då de ändå har överkomliga priser. Märkeskläder är jag inte mycket för egentligen, förutom Sailor Jerry och Liqour Brand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted September 23, 2009 Report Share Posted September 23, 2009 Jag kör med allt från kostym till jeans och t-shirt. På sommaren blir det lite gladare färger och på vintern mest svart och brunt. En sak jag inte hajar är att en del säger att det är obekvämt med kostym jämfört med jeans. Hur kan det vara det vara det? Det är ju mycket mjukare tyg i kostym än i jeans! Vad gäller smycken så bär jag detta: Det är min budo-stils logga och är ett japanskt ideogram som betyder hängivenhet. Skulle funka som logga i star trek! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kashked Posted September 26, 2009 Report Share Posted September 26, 2009 Nästan alla kläder jag äger kommer från dressman. Undantag är t-shirts med tryck jag gillar, typ Serenity, Stargate, Monthy Python. Nån enstaka pinal kan vara köpt på nån annan affär också. Min princip är att jag bara har tryck jag står för, annars kör jag utan tryck. Har inget som det står typ "university of california" eller vad det nu brukar vara om jag inte har någon koppling till vad trycket står för. Annars så är det praktiskheten som är min vägledande stjärna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted September 26, 2009 Report Share Posted September 26, 2009 Jag har väldigt svårt att hitta kläder jag gillar, är inte precis någon som bryr sig om mode (och modeplagg vimlar det om överallt, slit och släng...) utan följer mitt eget tycke. Jag brukar hitta mina kläder på Esprit och går oftast i jeans och t-shirt, är också ganska mycket för skjortor. Min tumregel är att det framför allt ska vara bekvämt och bra kvalitet när jag köper kläder. Mitt favorit-"plagg" är sjalar som jag samlat på mig en hel del genom åren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted October 5, 2009 Report Share Posted October 5, 2009 Jag föredrar en diskret stil. Enfärgad t-shirt (+tröja om det är kallt) utan tryck, enkla byxor (när jag är hemma har jag ofta shorts eller mjukbyxor) i någon mörk färg och gympaskor. Använder detta året om oavsett tillfälle. Jag ogillar att "klä upp mig" bara för att det råkar vara någon högtid. Köper sälla nya kläder men när jag göra det är det oftast på Dressman och Coop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 6, 2009 Report Share Posted October 6, 2009 (edited) På fritiden är det nästan uteslutande kläder som lämpar sig för visstelse utomhus i naturen. Dock blir det lite kostymer, och byxor med pressveck emellanåt. I arbetet är det arbetsbyxor, verktygsbälte och en enkel tröja som gäller. Jeans är det sissta jag tar på mig. Fullständigt obekväma. Edited October 11, 2009 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted October 6, 2009 Report Share Posted October 6, 2009 Jag gillar pikétröjor väldigt mycket, det brukar oftast bli det och ibland en snygg t-shirt, på benen har jag nästan alltid jeans. Är det lite kallt så har jag oftast en väldigt snygg (om jag får säga det själv) mörkblå adidaströja med huva. Jag är ganska bekväm när det gäller kläder, men det skall självklart vara snyggt också! :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest VulcanLoveSlave Posted October 9, 2009 Report Share Posted October 9, 2009 jag köpte en trenchcoat för ett par dagar sedan, den ser rätt fet ut. så har jag en röd-rutig halsduk till och svarta kängor. vet inte riktigt vad det är stil men det är jag iaf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 11, 2009 Report Share Posted October 11, 2009 (edited) Trenchcoat är riktigt snyggt. Jag en trenchcoat alá Columbo som sommarjacka. En av minna favoritplagg. Har haft den i cirka tio år nu. Edited October 11, 2009 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doktor.Doom Posted January 1, 2010 Report Share Posted January 1, 2010 Är fyllda +40 men det blir mycket rockers även här, idag hade jag slitna jeans en kolsvart t-shirt med ett kors, i korset stod gruppnamnet "Black Sabbath" skrivet, om det inte legat typ 10 meter snö ute så hade conversen åkt på men idag fick det bli tunga klumpiga kängor, på sommaren föredrar jag munkjacka och oftast i klädd även en keps.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sarek Posted January 5, 2013 Report Share Posted January 5, 2013 Ben Sherman, Fred Perry, ST -ttröja, jeans uppkavlade jeans, DM kängor skor. Crombi jacka. Tid M1 jacka. Eller grön op pyjamas dress på jobbet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Facepalm Posted January 5, 2013 Report Share Posted January 5, 2013 Lediga kläder anta jag, jeans och t-shirt/skjorta , sen extra plagg beror på väder, oftast i svart, grå eller vit(men jeansen är alltid blå). Bryr mej inte så mycket om mode och sånt, den viktigast är att dem är bekväma och praktiska. Tog på mig nemesis/first concact-era uniform några gånger när jag är ute på stan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted January 5, 2013 Report Share Posted January 5, 2013 Vad fick du för reaktioner på det? Har fortfarande jeans och tees och koftor utan märken inköpta på HM, Kappahl eller liknande affär. Tränings- och promenadskor brukar jag lägga mer pengar på än kläder då det faktiskt är stor skillnad mellan märkesskor och andra skor. Iaf enl mina benhinnor och leder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Facepalm Posted January 6, 2013 Report Share Posted January 6, 2013 Fick liten extra uppmärksamheter, men nån nackvridare är den inte i alla fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts