Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vore det inte bättre att välja star trek som historie ämne... Eller vänta förresten... J.

Jag funderade faktiskt på science fiction-historia, men det fanns ingen handledare som kunde det ämnet... :lol:

• Replies 445
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Bara för att du bor i stockholm, vad sägs om frågan om en seriefigur som hittas i DN? Var är det flest som läser DN? Stockholm. Ingen i vår klass hade DN, här har man GP!

Det är Martin Kellermans Rocky som hittas i DN. Busenkelt för mig som har Rocky som seriefavorit :-) J.

Ja Rocky är inte dålig han :), Dn och Rocky finns ju även på nätet, kikar in där varje dag. Där hittar man även Nemi, inte dum hon heller.

Kunde inte låta bli att klottra ned citat ur en av mina favvostrippar (känner ni igen det?) : "Flyttar man på en stol är det inte målat där" :lol: "Det tar man med rakblad sen"

Posted

Bara för att du bor i stockholm, vad sägs om frågan om en seriefigur som hittas i DN? Var är det flest som läser DN? Stockholm. Ingen i vår klass hade DN, här har man GP!

Nu är det så att DN:s nutidsorientering drivs av just DN så man får räkna med en DNfråga. Jag är övertygad om att DN är störst på fler orter än Stockholm. För övrigt läser jag bara nyheter på nätet då jag hellre spenderar pengar på annat än papperstidningar.

Förutom DNfrågan, som egentligen handlade om en svensk mycket läst serie, vilken även figurerar i andra dagstidningar runt om i Sverige och i seriemagasin, vad var det för stockholmsfrågor?

Posted

Imorgon har vi höstvandring i skolan! Hoppas på bra väder så ska det dog bli kul! :)

Höstvandring? Vad är det för flum? :lol: På min tid hade vi aga-dag varje onsdag jämna veckor!

Men ingen ska väl dö på er vandring? Så ju "dog"..jaja det börjar likna aga-dagen på min tid :P

Just pulling your leg man! ;)

Posted

Vi fick vandra minst 2 mil varje dag för att ens komma till skolan :P ;)

skämt åsido, det är väl skoljoggen så här års. Eleverna får ta med sig en peng som går till välgörande ändamål.

Herta Müller, ännu en för mig okänd författare får Nobelpriset.

Posted

Då ska jag vara seriös och dra min dag:

Tragglat med reklamationen på min C905 mobiltelefon. Hojtat ner på stan för en tidig lunch, kinabuffé ääälskar friterad kyckling! Varit på mitt andra hem(Claes Ohlson)För att kolla så att jag inte missat något nytt ;)

Slängt skräp. Handlat mat och punköl. Blivit nedstänkt av bilar. Funderat på huuur snyggt star fleet-loggan kommer att bli på min kommande leksak SE Saito. Kollar på nu 9:an med Gordon Ramsey.

Funderat på vad Unkas och Expendable(Expandable Enseign HAHA) jobbar med.

Spännande va?

Så, det var nog sista gången man gjorde denna fantastiska rapport! :huh:

Posted

Imorgon har vi höstvandring i skolan! Hoppas på bra väder så ska det dog bli kul! :)

Höstvandring? Vad är det för flum? :lol: På min tid hade vi aga-dag varje onsdag jämna veckor!

Men ingen ska väl dö på er vandring? Så ju "dog"..jaja det börjar likna aga-dagen på min tid :P

Just pulling your leg man! ;)

Det skulle visst stå nog inte dog :D ! Höstvandring är när vi går en bit i naturreservatet sandsjöbacka. En gång gick vi 1.6 mil tror jag. Fast jag har gått lite längre än så i jämtlandsfjällen :P

Värst vad mkt ni började snacka om "den gamla goda tiden" :D

Posted (edited)

Personligen finner jag det mycket märkligt att han fått priset. Han har så inte åstakommit något ännu som gör honom till kandidat. Men Norge är väldigt bundis med USA så det kanske har något med det att göra.

Jag tycker att det är ett misstag att ge Obama priset just nu. Blev väldigt förvånad när jag hörde om det på radio i dag.

Edited by Unkas
Posted

Jag hade samma reaktion.... visst, han verkar sympatisk och fredfull, med amerikanska mått, men han har inte precis haft tiden att förtjäna det än.

Annars har jag inte gjort så mycket av subastans idag. Slappat. Förra veckans finlandskryssning sög ut hela nöjesbudgeten för månaden, så jag sitter hemma och hänger i helgen. <_<

Posted (edited)

Nu ska jag titta på Presidents Cup, en golflagtävling mellan USA och resten av världen utom europa. Utan prispengar vilket inte är så vanligt i golf. Det var riktigt kul att titta på igår, så jag hoppas att det är lika bra idag. Jag vet inte om någon på forumet gillar golf, men jag stoppar iaf in en länk till ett ställe där man kan kolla på webben :P : http://veetle.com/viewChannel.php?cid=489e78e9b8936

Edited by Mr Trek
Posted

Hade filmkväll här igår. TRON och Drag me to Hell stod på menyn som ögongodis och till gommen fanns ostbågar, chips och saltlakrits. Vi var alla överens båda filmerna var jättebra. Ja, även TRON, som trots sin ålder håller bra pga av att den är så annorlunda visuellt sett. Givet var det min dvd :P

Posted

Jag har fått en känsla av att herr Trek gillar golf..men jag kan ha fel :visslar:

Idag har man ägnat sej åt Expendable Ensigns religion- "göraminstamöjliga-ismen"

Dock blir det väl lite städning och hålla koll på mina nyinköpta "micro-rödingar" i akvariet. Jo man är också akvarienörd :rolleyes:

Posted

Jag har tagit upp familjens båtar i dag och även i går. Nu är det äntligen gjort. Ska bara köra en av båtarna till verkstaden för service så är allt redo för vintern. Resterande tid av helgen tänker jag spendera framför tv´n och Stargate.