RoLaren Postad 5 December, 2009 Rapport Postad 5 December, 2009 Var på scifi mässan i Älvsjö idag. Träffade en hel del trekkers där. Kom hem med en minimodell av DS9 och en Spock Standee. Ingen autograf, tyvärr. Tänkte fixa en Michael Ironsideautograf med det blev aldrig av. Citera
thamupp Postad 5 December, 2009 Rapport Postad 5 December, 2009 (redigerade) ^oohh, skulle gärna villa se en bild på DS9 modelen :P idag har jag som det står i ovanstående gjort en systemåterställing och jobbat lite på min retexture till star trek legacy ...och sovit :P Redigerad 5 December, 2009 av thamupp Citera
Commander Michels Postad 5 December, 2009 Rapport Postad 5 December, 2009 Kladdkakebak idag var sugen på något smarrigt och hade ingen lust att gå ut i kylan och traska ner till affären. Dock ska man aldrig baka när man är disträ :visslar: och jag är som vanligt ganska tankspridd såhär på kvällen. Som i slowmotion ser jag elvispen som jag ställt på kanten till bunken halka åt sidan och klumpigt kracklanda i golvet givetvis sprayande choklat åt alla håll (inklusive mitt), :arg: <_< . Förbånkat! Men nu fick ni iaf er ett litet skratt kära forummedlemmar ;) Nu ska jag sätta mig och smaska i mig härligheten till ett väl valt avsnitt av star trek Citera
Fmi Postad 5 December, 2009 Rapport Postad 5 December, 2009 Idag har jag räknat igenom det som behövs för veckans kommande lektioner samt mest tagit det lugnt. Har känt mig allmänt småskum idag ... som om man hade en väldigt lätt feber eller något. Får hoppas att jag inte går och blir sjuk. Dessutom har jag träningsverk lite överallt :P Jag lyckades faktiskt också grisa ned lite med choklad idag. Fixade lite chokladpudding och la i pulvret i en bunke. Av någon anledning fick jag för mig att jämna ut pulvret innan jag hällde i mjölken .... genom att blåsa på det. Som tur var stannade det mesta iallafall i bunken. Alltid kul sekunden efter när man får den där "vad sjutton gjorde jag sådär för?"-tanken. Citera
Mr Trek Postad 6 December, 2009 Författare Rapport Postad 6 December, 2009 (redigerade) Jaha "Idag" ja- Jag har sovit hela dagen...klubbad rejält efter vaccinsprutan....blir ingen romulan ale ikväll tror jag. B) Va? Så farlig var den väl inte :P idag har jag som det står i ovanstående gjort en systemåterställing och jobbat lite på min retexture till star trek legacy Vad är det för retexture? Behöver du betatestare så kan jag hjälpa till. Jag kan testa den i stock, Trek Battles II, Ultimate Universe 1.5, Ultimate Universe 2.0, Keys of Legacy+ (om jag inte hade kraschat den :P ), Aftermath 2.0 (med alla add-ons) och kanske någon modd till om jag har glömt någon. Jag har som du ser "några" Legacy versioner på datorn :lol: Kladdkakebak idag var sugen på något smarrigt och hade ingen lust att gå ut i kylan och traska ner till affären. Dock ska man aldrig baka när man är disträ :visslar: och jag är som vanligt ganska tankspridd såhär på kvällen. Som i slowmotion ser jag elvispen som jag ställt på kanten till bunken halka åt sidan och klumpigt kracklanda i golvet givetvis sprayande choklat åt alla håll (inklusive mitt), :arg: <_< . Förbånkat! Men nu fick ni iaf er ett litet skratt kära forummedlemmar ;) Nu ska jag sätta mig och smaska i mig härligheten till ett väl valt avsnitt av star trek Gott, att känna sig i slow-motion är inte kul... brukar göra det när jag ska gååå ooochh läääggaaa miiig Idag har jag räknat igenom det som behövs för veckans kommande lektioner samt mest tagit det lugnt. Har känt mig allmänt småskum idag ... som om man hade en väldigt lätt feber eller något. Får hoppas att jag inte går och blir sjuk. Dessutom har jag träningsverk lite överallt :P Jag lyckades faktiskt också grisa ned lite med choklad idag. Fixade lite chokladpudding och la i pulvret i en bunke. Av någon anledning fick jag för mig att jämna ut pulvret innan jag hällde i mjölken .... genom att blåsa på det. Som tur var stannade det mesta iallafall i bunken. Alltid kul sekunden efter när man får den där "vad sjutton gjorde jag sådär för?"-tanken. Smart gjort Hur mycket chokladpudding gjorde du då? Igår var jag trött och gjorde inte så mycket förutom att se på golf (stukad fot hindrar en en del också). Idag får jag också ta det lite lugnt med min, jag kanske rent av skulle jobba på min retexture till Legacy Jag och thamupp kanske skulle tävla, med forumet som någon typ av domare... Redigerad 6 December, 2009 av Mr Trek Citera
commander ricochet Postad 6 December, 2009 Rapport Postad 6 December, 2009 Well vaccineringen slår olika på olika människor och antagligen olika beroende på vilken form man var i när man fick sin spruta. T.ex jag är bergis på att jag och mitt sällskap fick nån´drog i drinken en gång när jag var ute men det bet inte alls på mej när jag var vaken. Men jag sov extremt hårt sedan. Men min polare blev helt knas på kvällen. Så vissa tål väl romulan ale bättre än bloodwine och vice verca :lol: Citera
thamupp Postad 6 December, 2009 Rapport Postad 6 December, 2009 (redigerade) Vad är det för retexture? Behöver du betatestare så kan jag hjälpa till. Jag kan testa den i stock, Trek Battles II, Ultimate Universe 1.5, Ultimate Universe 2.0, Keys of Legacy+ (om jag inte hade kraschat den ), Aftermath 2.0 (med alla add-ons) och kanske någon modd till om jag har glömt någon. Jag har som du ser "några" Legacy versioner på datorn nja idag när jag skulle fixa något i m3d filen så gick något fel och nu är jag så trött på det så det blir nog ingen beta på länge :P är inte aftermath otillåten? eller det kanske bara dom som gör modden som får betala priset om paramount kommer på dom :P Redigerad 6 December, 2009 av thamupp Citera
Mr Trek Postad 7 December, 2009 Författare Rapport Postad 7 December, 2009 (redigerade) Nej, det tror jag väl inte. Då skulle den nog inte finnas på filefront, och eftersom modden släpptes första gången på Bethesdas (de som gjorde spelet) Legacy Forum (som inte finns längre) vore det väldigt konstigt om den var det :P Har du inte testat Aftermath kan det vara så att du har något att göra tills den 25:e. Men vilket skepp är det du jobbar på? EDIT: Skall tillägga att TBIII kommer göra en del sådana förbättringar som Aftermath gör (enligt vad de säger). Redigerad 7 December, 2009 av Mr Trek Citera
thamupp Postad 7 December, 2009 Rapport Postad 7 December, 2009 (redigerade) Nej, det tror jag väl inte. Då skulle den nog inte finnas på filefront, och eftersom modden släpptes första gången på Bethesdas (de som gjorde spelet) Legacy Forum (som inte finns längre) vore det väldigt konstigt om den var det :P Har du inte testat Aftermath kan det vara så att du har något att göra tills den 25:e. Men vilket skepp är det du jobbar på? EDIT: Skall tillägga att TBIII kommer göra en del sådana förbättringar som Aftermath gör (enligt vad de säger). Jag använde aftermath innan och det är en bra bit mer stabilt och flyter på bättre men vad jag hört så har dom modifierat spel-motorn och det är väll inte tillåtet? men jag vet inte :P Jag körde på akira men jag dumpa det projektet då jag glömde backaup original filerna (dumma, dumma mej) så det var inte så bra. Redigerad 7 December, 2009 av thamupp Citera
RoLaren Postad 7 December, 2009 Rapport Postad 7 December, 2009 Vaccinerad för andra gången. Jag ska slita fram kameran och fota den lilla minimodellen av DS9, vilken dag som helst. Men nu är jag rätt upptagen med att spela TVspel :P Citera
Mr Trek Postad 7 December, 2009 Författare Rapport Postad 7 December, 2009 Jag körde på akira men jag dumpa det projektet då jag glömde backaup original filerna (dumma, dumma mej) så det var inte så bra. Jag kanske kan skicka dem till dig... kontakta mig med PM i sådana fall, har inget minne av att modiefiera Akira. Vaccinerad för andra gången. Andra??? Är du under tolv år? (skämt) :lol: Citera
thamupp Postad 7 December, 2009 Rapport Postad 7 December, 2009 Andra??? Är du under tolv år? (skämt) Riskgrupperna får väll två sprutor? :P Citera
Mr Trek Postad 7 December, 2009 Författare Rapport Postad 7 December, 2009 Nej, det får de inte, iaf inte när jag tog min. (Hade astma när jag var liten så jag kunde få riskgruppsvaccinering om jag ville :P , astma har jag dock växt ifrån för länge sedan... ). Citera
thamupp Postad 7 December, 2009 Rapport Postad 7 December, 2009 Hmm.. konstigt för min kompis med någon tarm sjukdom har tagit två gånger, men det kanske är olika för olika "grupper" :P Citera
thamupp Postad 7 December, 2009 Rapport Postad 7 December, 2009 jag kanske rent av skulle jobba på min retexture till Legacy Jag och thamupp kanske skulle tävla, med forumet som någon typ av domare... ne då måste jag få öva lite först, är inte speciellt duktig och har bara gjort typ två stycken och ingen av dom var tillräckligt fin för att komma upp på Internet :P Citera
Mr Trek Postad 8 December, 2009 Författare Rapport Postad 8 December, 2009 Men jag har knappt gjort någon, så du har en fördel ;) När vaccinerade mig berättade hon som vaccinerade mig att rekommendationerna byttes hela tiden, så hon var tvungen att gå iväg och fråga. Antagligen tog din kompis sprutan innan mig... :P Citera
commander ricochet Postad 8 December, 2009 Rapport Postad 8 December, 2009 Idag har man äntligen blivit klar med att sätta albumomslag/bild till sina skivor/låtar som man har lagt in i datorn. Det var runt 8000 låtar så det har varit ett hästjobb verkligen! Men nu är man expert på att tagga och döpa filer, strukturera, sätta in bilder med mera! :knäpp: Men nu visas dom så snyggt i datorn eller i musikspelaren i telefonen. Ordning o reda! Gött också att använda datorn som jukebox och då köra man den genom stereon inkopplad med tv:n som skärm. B) Citera
thamupp Postad 8 December, 2009 Rapport Postad 8 December, 2009 aa kanske... men han tog andra typ den 25 november, nee vet inte :P idag så har jag fåt reda på att jag har matteprov på torsdag, bläh säger jag bara Citera
Mr Trek Postad 8 December, 2009 Författare Rapport Postad 8 December, 2009 idag så har jag fåt reda på att jag har matteprov på torsdag, bläh säger jag bara Samma här... läskigt att samma sak har hänt oss båda... Citera
Supreme Commander JAF Postad 8 December, 2009 Rapport Postad 8 December, 2009 Jag betalade 200kr för att kolla på en röd prick i 11 minuter... :blink: Vad mycket knas läkarkåren hittar på nuförtiden. *Som i och för sig är van att lägga mycket pengar på "knasiga" saker* :rodna: J. Citera
Popesize Postad 8 December, 2009 Rapport Postad 8 December, 2009 Idag har jag bakat pepparkakor med hjälp av en tom bönburk från Heinz. Jag saknar en kavel här hemma och burken tjänstgjorde perfekt som pepparkaksform... Citera
Supreme Commander JAF Postad 8 December, 2009 Rapport Postad 8 December, 2009 Va?!?^ Det hade något fint namn också. Virilietet någonting tror jag att det var. Jag antar väll att jag får reda på vad det gick ut på nästa gång jag är där. Ögat var i alla fall inblandat på något sätt även om det inte är något fel på min syn vad jag vet. (Om nu inte CATSJAF09 sätter sig där med, tycker jag har lite oroväckande tendenser att börja fundera på hur människor skulle se ut med Cats smink på sig... :blink: :knäpp: ) J. Citera
thamupp Postad 8 December, 2009 Rapport Postad 8 December, 2009 (redigerade) Mr Trek glöm inte att skriva* ner det här^... det är nog en senare symptom... :P Redigerad 9 December, 2009 av thamupp Citera
RoLaren Postad 8 December, 2009 Rapport Postad 8 December, 2009 Vaccinerad för andra gången. Andra??? Är du under tolv år? (skämt) :lol: vissa riskgrupper måste ha 2 sprutor. Citerar vårdguiden "Vuxna och ungdomar från 13 års ålder med nedsatt immunförsvar vaccineras med två hela doser. Det ska gå minst tre veckor mellan den första och den andra vaccindosen." Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.