Mr Trek Postad 20 December, 2009 Författare Rapport Postad 20 December, 2009 Neeej!!! thamupp och RoLaren, har ni kommit på något vaccin än? :P Citera
thamupp Postad 20 December, 2009 Rapport Postad 20 December, 2009 (redigerade) Jag tänkte att vi kunde blanda bacon och kvicksilver <_< ... Det funka ju mot svininfluensan :P (notera :P ) Redigerad 20 December, 2009 av thamupp Citera
Mr Trek Postad 20 December, 2009 Författare Rapport Postad 20 December, 2009 Men vi byter ut kvicksilvret mot termitblandning :P Citera
Supreme Commander JAF Postad 20 December, 2009 Rapport Postad 20 December, 2009 Ger mr trek en dos CATSJAF09 så att han blir människa, jag menar katt... Mjau. J. Citera
Mr Trek Postad 22 December, 2009 Författare Rapport Postad 22 December, 2009 Idag fick jag hem alla julklappar jag ska ge bort med posten, och Säsong 1 av Star Trek: Voyager som jag fick köpa för 99 kr när jag handlade över 100 kr på cdon.se. Jag kunde inte motstå en ST-box för 99 kr :P Citera
commander ricochet Postad 22 December, 2009 Rapport Postad 22 December, 2009 Då har man fått hem Enterprise 1701 D. Detaljerna är helt godkända och ljuset är bra. Manak navälaj att ha ljuset på hela tiden eller trycla in "command center" och får ljudeffekter från serien uppspelade. Dock så undrar jag om Picard har tagit valium eller om det är en annan gube som pratar. Tefatsdelen kan man ta bort och då spelas "emergency saucer separation engaded" med ljudefffekt, upp. Bättre mysbelysning i vintermörkret kan man får leta efter! B) 687 pix inkl frakt från SF-bokhandeln. Citera
thamupp Postad 22 December, 2009 Rapport Postad 22 December, 2009 Hur jekla coolt var inte det ?! :P ^ Citera
commander ricochet Postad 22 December, 2009 Rapport Postad 22 December, 2009 Lovar att den är supercool! Ska tydligen vara 43 cm lång. Citera
thamupp Postad 22 December, 2009 Rapport Postad 22 December, 2009 Jag är bara "lite" avensjuk :P Citera
commander ricochet Postad 22 December, 2009 Rapport Postad 22 December, 2009 Bara att beställa! 598 kr plus frakt. I mitt fall 687 kr. Citera
Supreme Commander JAF Postad 23 December, 2009 Rapport Postad 23 December, 2009 Manak navälaj Något nytt kattnamn jag inte känner till? oO Jag såg Aristocats igår och den var riktigt småmysig även om handlingen var lite väl 101 på sina håll. Dock kunde jag inte låta bli att tänka på Victoria i Cats när jag såg Carbuckery eller vad hon nu hette. Man är väl miljöskadad, antar jag. J. Citera
Mr Trek Postad 23 December, 2009 Författare Rapport Postad 23 December, 2009 Aristocats såg jag när jag var liten :P ^ Citera
Supreme Commander JAF Postad 23 December, 2009 Rapport Postad 23 December, 2009 hmmm... Det är katter med i alla fall. Idag lyckades snigelposten leverera min Cats dvd så då behöver man inte ha doktorerat i rymdflygning för att räkna ut vad jag har gjort... J. Citera
thamupp Postad 23 December, 2009 Rapport Postad 23 December, 2009 hmmm... Det är katter med i alla fall. Idag lyckades snigelposten leverera min Cats dvd så då behöver man inte ha doktorerat i rymdflygning för att räkna ut vad jag har gjort... J. Slog in den och skrev en lapp på där det stod: God Jul Mej Från Mej ?? :P Citera
Supreme Commander JAF Postad 24 December, 2009 Rapport Postad 24 December, 2009 lol det skulle jag aldrig ha tålamod med... Dessutom har jag redan köpt en häftig Cats relaterad julklapp till mig själv... Men med tanke på leveranstiden så blir det nog snarare födelsedagspresent^^ Och när jag får den så kan man nog befara att CATSJAF09 muterar till det ännu allvarligare CATSJAF10 och då är det nog tack och hej leverpastej eller vad nu katter äter^^ Mjau. J. Citera
Unkas Postad 25 December, 2009 Rapport Postad 25 December, 2009 (redigerade) Julen och alla klappar, granar, tomtar, pynt och julmat. Det är vad julen mestadels handlar om i dessa dagar. Vad som till stor del ha glömts bort i jäkten och släkten, är att det också är en stor religös högtid. Något som för många är främmande i dessa dagar. Det är släktträffar högt och lågt. Julhandel både före och efter julen. Men hur du änn spenderar din jul, så glöm inte bort att finna små lediga stunder åt er själva. Och jag säger att det är då som du ska starta ett eller flera Star Trek avsnitt, film eller kanske en bok i samma ämne. Varva ner, ja njuta av den ledighet som blir över. Få dig lite moral från Picard, en droppkick av Kirk, lite uppläst Shakespeare av en klingon, lösningen på fysiken i ST eller kanske några goda råd från Quark. Till er alla på forumet ger jag en sen julhällsning: Få din andliga spis åk sedan hem och ät gris Med släkten spendera några dar dela ut en julklapp var och när förplikterser är över du öppnat dinna klappar och kanske fått klöver några timmar vila vi alla måste ha och den ska du med Star Trek ta det kommer att lugna dinna sinnen och förgylla dinna minnen av en jul som går så fort helt plötsligt är allt gjort för granen ska redan ut vid tjugodag knut och livet är det samma tillbaka till det gammla men Star Trek fins där trogen alltid redo för den som är mogen en vänn av visdom så stor och underhållning som ständigt gror och forumet fullt av vänner som alla samma glädje för Star Trek känner God Jul till alla på Forumet önskar Unkas (På begäran från CR) Redigerad 25 December, 2009 av Unkas Citera
RoLaren Postad 25 December, 2009 Rapport Postad 25 December, 2009 Vilket gulligt inslag på forumet. Tack Unkas och en riktigt God Jul till dig och alla andra, för julen är långet ifrån slut. Citera
commander ricochet Postad 25 December, 2009 Rapport Postad 25 December, 2009 Stort tack Unkas! CR- dä ä jag dä ;) Citera
Supreme Commander JAF Postad 25 December, 2009 Rapport Postad 25 December, 2009 Inte visste jag att Unkas hade en sådan talang att skriva dikter... Och jag som skulle behöva någon med dikttalang att titta över lite sånger jag har skrivit, något för dig? J. Citera
Unkas Postad 25 December, 2009 Rapport Postad 25 December, 2009 Inte visste jag att Unkas hade en sådan talang att skriva dikter... Och jag som skulle behöva någon med dikttalang att titta över lite sånger jag har skrivit, något för dig? J. Tack, men jag är nog ingen vidare talang. Tog mig 20 minuter att få till ovanstående inlägg. Citera
Supreme Commander JAF Postad 26 December, 2009 Rapport Postad 26 December, 2009 *Slår huvudet i närmsta garderobsdörr och undrar förtvivlat varför strofen "familjehundar och gathundar" känns så ruggigt knasig att sjunga trots att det rimmar?* Tack och lov för att det finns rimordlistor... J. Citera
Unkas Postad 31 December, 2009 Rapport Postad 31 December, 2009 Fökyld!! Så skoj man kan ha..... :förbannad: Citera
commander ricochet Postad 31 December, 2009 Rapport Postad 31 December, 2009 Då kan du knåpa på ett star trek-nyårstal Unkas!! Citera
Mr Trek Postad 31 December, 2009 Författare Rapport Postad 31 December, 2009 Var just inne i stan och såg på GöteborgsPosten jättefyrverkeri, det var häftigt Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.