Jump to content
Sign in to follow this  
Mr Trek

Idag

Recommended Posts

Har varit på SÖS igen. Fått en ny ställning till handen. Den nya ska användas på natten. På dagen slipper jag ha något alls. Postar bilder på den nya uppgraderingen av "Borghanden" senare. "I am Spock" dök upp i brevlådan idag också. YAY!!! :D Så nu har jag lite läsning framför mig.

På Toaletten där jag arbetade i dag fans tvålen med märket "dax", vilket fick mig att tänka på DS9, och nu ska jag faktiskt även sätta mig och se några avsnitt innan dagen är till ända. Posetiv inverkan av ett tvålmärke!!

Dax är märket vi har på vår tvättkräm till de gamla på jobbet.

Det har idag blivit klart att jag kan ta mig till Sci-fi mässan den 28 för första gången i mitt liv. Så om min privat taxi hoppar av blir jag förbannad. För då kommer jag ju inte dit.

Annars så har jag hamnat i blåsvädret på jobbet. Men frågar man så måste man ju va beredd på att ta svaret. Men det var ju inte personen i fråga. Så nu är jag antagligen så död, chefen hatar mig nog ännu mer då hon typ är polare med personen i fråga som jag anklagade för saker och ting, saker som är självklara i mina ögon.

Idag gjorde jag nästa veckas SO. Tycker att det suger att göra skolarbete hemma, men det blir kul att åka till Azorerna. Och det går ju fort för mig att fixa skolan, men det är bara ******* tråkigt :sjuk:

Usch, är det dax för sånt nu igen.... Jaha, då får man se till att leta upp en massa pengar, för de drar alltid för lite skatt från mig under året. Alltid lika kul när man får lappen där det står att man ska betala in 2000 kr eller 8000 som det va ett år..

Min dag da.. Kom hem från jobbet kl 07.30, "spelade in" top model och glodde på det, somnade runt 10.00 och sov till 17. Käkade middag och tog mig tillbaka till jobbet kl 20.40. Och nu sitter jag här på jobbet och väntar på att ska hända.

Jaha, då var sjukskrivningen förlängd till 5 maj. Och jag hade överansträngt handen med all sjukgymnastik så jag fått en inflammation i en sena. Kortisonspruta rätt in i senan. YIKES! Jag tröstade mig med att köpa biljetter till MUSEkonserten 21/7 på Zinken i Stockholm. Det är något jag verkligen ser fram emot. Jag missade ju deras konsert i oktober förra året pga semesterresa. Någon annan här på forumet som ska g???

Så måste jag uppmärksamma :wub: Leonard Nimoy :wub: som fyller år idag. Stort grattis!

MV5BMTIwMDc4ODIzNF5BMl5BanBnXkFtZTcwMDk5NTQxMQ@@._V1._SX97_SY140_.jpg

Jaha, då var sjukskrivningen förlängd till 5 maj. Och jag hade överansträngt handen med all sjukgymnastik så jag fått en inflammation i en sena. Kortisonspruta rätt in i senan. YIKES! Jag tröstade mig med att köpa biljetter till MUSEkonserten 21/7 på Zinken i Stockholm. Det är något jag verkligen ser fram emot. Jag missade ju deras konsert i oktober förra året pga semesterresa. Någon annan här på forumet som ska gå?

Så måste jag uppmärksamma :wub: Leonard Nimoy :wub: som fyller år idag. Stort grattis!

MV5BMTIwMDc4ODIzNF5BMl5BanBnXkFtZTcwMDk5NTQxMQ@@._V1._SX97_SY140_.jpg

Det kommer nog att ta ett halvår att återhämta sig från båtresan jag var på i tisdags/onsdags. :wub: Malena Tuvung sjöng Memory och Gabriellas sång så att man nästan började gråta av lycka. Dessutom är katter riktigt trevliga personer, eh, :knäpp: jag menar... äh... :D J.

Gick av natten kl 7.15 men som vanligt måste jag sitta kvar och babbla till kl 8.00.

Och nu ska jag städa, gå upp på stan och inhandla vin, köpa mat, köpa nått annat som jag säkert inte allt egentligen behöver, käka min inhandlade mat och pimpla vin för att sen somna gott ikväll. Och när jag säger i kväll så menar jag att jag säkert kommer slockna runt kl 18. Jobbat natten utan att sova och vinet kommer nog ordna det. Men det är okej, för imon ska jag upp tidigt och bege mig till sci-fi mässan i malmö.

Just det ja, min "man" kommer i efter middag med. Men då lär jag vara på lyset. Alkohol och ingen sömn på över 30 timmar lär ju göra så man är mottaglig.

Det blev inte mer än ett glas vin till min thai mat, för jag blev så trött av vinet. Så jag fick lägga ner den planen. Men än så länge är jag vaken iaf :D

Nu var det dags för elevens val vecka, som vanligt fick jag inte det jag ville ha utan fick idrott istället, men det ska bli kul med idrott hela veckan istället för vanlig skola :D

Idag är det utvecklingssamtal igen, kommer nog att bli lika tråkigt som vanligt :(

Jag har erhm.. handlat mat.. och bokat biljetter till Clash of the Titans 3D, detta blir min andra 3D film på bio. Den första var såklart Avatar 3D. När kommer Star Trek 3D? :P

Så vad vill ni helst uppleva i Star Trek 3D?

Ett slagfält i stil med Wolf 359?

En kurvig skådespelare i stil med Seven?

Holodäck?

Trans Warp tunnel?