Jump to content
Sign in to follow this  
Mr Trek

Idag

Recommended Posts

Har nu kommit hem från Köpenhamn där jag bland andra saker såg U23D. En konsertfilm med U2 i 3D. 3Dn slog den i Avatar (syrran gick också med på det) och det var en upplevelse. Den sydamerikanska publiken var helt galen eftersom U2 kommer dit så sällan. Höjdpunkten i konserten tyckte jag var låten Miss Sarajevo som U2 gjorde tillsammans med en viss Luciano Pavarotti. Bono (U2s sångare) fick ta Pavarottis linjer och gjorde det riktigt bra! Det jag gillade mest av 3Dn var att se Larry Mullen Jr och hans trummset från ovan. Jag gillade verkligen att se "ner" i trummorna.

Om man är musikintresserad och har vägarna förbi Köpenhamn skulle jag verkligen rekommendera filmen som går på Tycho Brahe planetariet (där de också har massor med annan rolig 3D) :)http://www.tycho.dk/InetSale/servlet/InetSale.ShowInfo?PerfID=54252&SiteID=1&Check=1617841.0538426335

Köpenhamns Zoo var också riktigt roligt! Fast man tyckte allt lite synd om djuren. Det är en svår fråga det där med Zoo, eftersom många av djuren samtidigt är mycket säkrare än vad de skulle vara i de vilda där många är utsatta för tjuvskytte. Men Zoo var i alla fall ett riktigt häftigt ställe.

Idag satte jag nog rekord i otur på golfbana! Jag gick till och med igenom marken på ett ställe där man inte borde vara. Men har man en pappa som slår 20 meter för långt från 50 meter så händer det. Jag ser det som en gott tecken inför morgondagens runda. Eftersom jag har haft en ***** otur i tre rundor nu, så borde jag kunna få lite tur imorgon. Eller i alla fall slippa att ha otur.

Nu ska det grillas!! :D

Idag har jag börjat bli bättre, de senaste dagarna har jag varit förkyld. Sov 20h i fredags. ^^

Lite random post men jag vill testa en grej. Har lite problem med "visa nytt innehåll" och detta testet ska ge mig lite info. ;)

Jag ska vara publik på allsång på skansen idag så med lite tur får ni se mig i tv, om ni vill. J.

Jag såg dig vid Jonas Gardells uppträdande!

Time travel :o

Min mamma tyckte att Bono från U2 skulle lära sig svenska och ta över allsången, och sen skulle allt flyttas till Ullevi för att alla skulle få plats...

Edited by Mr Trek

Idag inträffade en stor händelse för mig som samlare, men inte på Star Trek-fronten. Det var så att två efterlängtade CD-skivor anlände från Storbritannien. Jag kan nu stolt säga att jag äger två stycken U2-singlar! Fast om man ska vara helt korrekt, så är den ena med Passengers (med Luciano Pavarotti som extra passagerare), men Passengers är egentligen bara U2 med en av deras producenter, Brian Eno, som en riktig bandmedlem.

Den ena är singeln för låten Stay (Faraway, So Close!), CDn innehåller också I've Got You Under My Skin, som Bono och Frank Sinatra gjorde duett på. Den innehåller också två dansmixar av låten Lemon. Den andra singeln är Miss Sarajevo som skrevs tillsammans med Luciano Pavarotti. Det lär har varit så att Pavarotti ringde ner Bonos hus och till och med varnade Bono att "Gud skulle vara väldigt hård", om han inte skrev en låt för Pavarotti. Det slutade med att Bono och Edge åkte till Italien för att spela in en låt med Pavarotti. Låtens premiär var på "Pavarotti med vänner"-galan i Modena. Alla pengar som artisterna normalt skulle tjäna på singeln gick istället till organisationen "War Child". Som ni kanske misstänker så handlar låten om kriget på balkan. CDn innehåller också en vacker version av One framförd med orkestern på galan i Modena, en remix och ett Passengersverk som verkar väldigt "Brian Eno".

Som ni säkert förstår är jag mycket glad över att äga två stycken singlar med mina favoritartister. Även om ni som är lite äldre än vad jag är säkert inte tycker att det är något speciellt med singlar överhuvudtaget.

För den som vill läsa lite mer så finns wikipedia; Stay (Faraway, So Close!), Miss Sarajevo

Edited by Mr Trek

I morgon åker jag till Hemsedal med stora delar av åttan för att åka skidor! :D På min skola är det tradition att det ordnas resa till Hemsedal för åttan, och nu var det då min tur! :D Jag och en kompis har förberett oss med att rippa filmer från DVDer för att ha i våra iPodar! Star Trek: Generations och Star Trek XI kommer med bland andra :D Detta blir första gången jag åker skidor på nästan två år! För förra året reste vi framför allt till värmen. Det ska bli kul att åka skidor igen! :D

Så nu behöver jag packa!