Jump to content
Sign in to follow this  
Mr Trek

Idag

Recommended Posts

4D innebar att det var riktiga liveskådespelare med i showen. Klingon Encounter var inte i 3d då jag var där 1998, men det kanske ändrades. Jag tror dock att det var Borg 4D, vilket innebar att en del filmat material var i 3d samt det fanns liveskådespelare med i showen.

Idag ska vi först simma med idrotten i elevens val och sen åka och lyssna på Mattias Klum när han håller föredrag, eller nåt :) Simning är tråkigt, Mattias Klum kan nog vara intressant.

Idag har jag varit hos optikern och på SF för att hämta ut biljetter till en unik visning i 3D av Toy Story samt Toy Story 2 nu i helgen. Vi är guldmedlemmar på SF och då får man sådana här inbjudningar då och då. Jag älskar Toystory-filmerna och ser verkligen fram emot del 3om har biopremiär i slutet av augusti här i Sverige.

Nu håller jag på att baka amerikanska peanut butter/chocolate chip cookies. Hoppas de blir bra.

Idag vann jag golftävlingen jag verkligen ville vinna :D Minitouren på Mölndals Golfklubb. Minitouren är en tävling mellan juniorerna i sex stycken klubbar i Kungsbacka och södra Göteborg. Det är fyra deltävlingar varje år. Förra året var det ingen tävling på Mölndal, men jag vann en på Kungsbacka. Gissa om jag var sugen på att vinna på hemmaplan?? :P På den fjärde golfdagen i rad (har spelat hela långhelgen), så klarade jag av målet, JAG VANN!! Utan att tycka att jag spelade fantastiskt var det, vilket skvallrar om att jag har blivit bättre på golf :D

Sen vann Peter Hanson på europatouren i golf också vilket gjorde dagen ännu bättre, det var andra tävlingen i rad på europatouren som vinns av en svensk (Fredrik Andersson Hed vann förra veckan), vilket gjorde dagen ännu bättre :D

Så detta har verkligen varit en toppendag :)

Edited by Mr Trek

Bara att gratulera! När din karriär som golfproffs tagit fart och du är rik som ett troll, tänk på oss svenska trekkies. Lite sponsring av t ex startrekdb.se och kanske någon svensk trekförening skulle gynna många trekkies i Svrige. :lol:

Ja, den var ju inte så avancerad direkt så det ska nog gå vägen. U2s gitarrist är medioker. Ska man ha något att sträva efter så föreslår jag att kunna hantera en gitarr som Tom Morello :P Eller sträva efter att bli lika bra musiker som Matt Bellamy. :P :P :P Men om du fixar att spela och sjunga U2-låten så lär du ju alltid impa på flickorna :lol:

Fast vill mr trek imponera riktigt så rekomenderar jag Anthem ur Chess, den kräver bra koll på röstmusklerna...

Idag blir väl ingen höjdardag med tanke på läkarundersökningen jag ska på, men det får väl vägas upp av att morgondagen lär bli desto intressantare. J.

Ja, den var ju inte så avancerad direkt så det ska nog gå vägen. U2s gitarrist är medioker.

Medioker skulle jag nog inte kalla honom :P Kan du gissa varför det är det här låten jag försöker spela? För att den är lätt.

Detta är ju inte The Edges paradnummer precis :P

Enligt The Rolling Stones lista på de 100 bästa gitarristerna genom tiderna är din Tom Morello 26:a, medans The Edge är 22:a :)

Edited by Mr Trek

Listan är ett skämt. Min nevö är bättre gitarrist än Angus Young och the Edge. Tom Morello skulle med all sannolik kunna spela skjortan av de flesta på listan. Har man glömt Eddie van Halen förresten? Och en hel del svenska gitarrister är bättre än de flesta på listan, t ex Malmsteen och den mer okände Tommy Denander. Gillar egentligen inte Rage against the machine men Audioslave är en favorit.

Min favvo är fortfarande Matt Bellamy eftersom han har väldigt ovanliga solon och riffs och är väldigt melodiös. Han spelar dessutom piano som en gud. För inte tala om hans väldigt ovanliga röst.

Tjejer imponeras inte över den sorts sång som sjungs i chess, JAF. Antingen gillar tjejer Usher och sånt eller också mer rockiga röster som Chris Cornell, Bono, Axl Rose...

För att återgå till vad som gjorts idag, förutom att lyssna på rock (stone sour) så det vanliga besöket till läkaren... måste in och röntka knät imorrn. Undrar om jag ska byta det med :s Borg eller bionic woman. Så givetvis har jag oroat mig över JAF sedan i lördags. Och det jag läser här spär bara på oron.

Listan kan mycket väl vara ett skämt, de rankade ju Bruce Springsteen som årtiondets artist. Men att vara bra elgitarist handlar för mig också om sounden man hittar. Och det är Edge fantastisk på. Det finns säkert 10 000 personer som spöar Morello och The Edge (tycker de verkar vara lika duktiga) i att plinga snabbt på strängar. Men jag undrar hur många det finns som är lika bra som The Edge på att hitta sounds? Som dessutom ska passa till sång och resten av ett band.

Bono kan ju i stort sett sjunga opera också. Fantastisk röst har han, den skulle han kunna få plocka fram oftare faktiskt :)

Edited by Mr Trek

Oroat sig över mig? Kära nån då...

Fast "tjejen" jag intervjuade idag, Frida, och ett par andra jag har träffat på sistone blir nog imponerade av en perfekt Anthem, om de inte är med i Chess själva, det vill säga... (Eller Les Miserablés i alla fall, i Fridas fall) Fast att få Ro imponerad av musikal är väl som att få en AIKare imponerad av Djurgården... *fördommar* J.

Det finns i alla fall inte många tjejer som blir så lockade av dina musikaler tror jag :P

Fast nu var huvudobjektivet för detta att bli bättre på gitarr, för det är kul att spela gitarr :D

Edited by Mr Trek