nx01 Postad 24 Mars, 2002 Rapport Postad 24 Mars, 2002 Öhm.. snackar vi om samma sak? Timothy Zahn-trilogin av böcker heter Heir to the Empire, Dark Force Rising och the Last Command. Finns de som seriealbum också, eller är det jag som inte fattar någonting? Njää...kanske inte riktigt just nu. Mitt föregående inlägg var ett svar på Crayles uttalande om att serie tidningen Dark Empire skulle göras som film. Du vet serie tidningen om den klonade kejsaren... har redigerat mitt förra inlägg så det framgår tydligare vad jag refererade till.
Quiet Postad 24 Mars, 2002 Rapport Postad 24 Mars, 2002 Ok, då fattar jag. Apropå serier; läser ni serierna på svenska som ges ut av Egmont 6 ggr om året?
nx01 Postad 25 Mars, 2002 Rapport Postad 25 Mars, 2002 Ok, då fattar jag. Apropå serier; läser ni serierna på svenska som ges ut av Egmont 6 ggr om året? Gjorde de ett tag. Men ärligt talat, den var grymt dålig. Har dock för mig att nån sa att den var bättre nu, men jag fick nog när de hade historier om Jar Jar och Padme som hjälpte snälla insekter...
Quiet Postad 25 Mars, 2002 Rapport Postad 25 Mars, 2002 ... men jag fick nog när de hade historier om Jar Jar och Padme som hjälpte snälla insekter... *hysteriskt fnitteranfall* Det förstår jag verkligen. I nummer 3/2001 handlade en serie om en sommarromans Amidala haft med nån kille i slottsträdgården, ganska löjligt. Ingen action där inte. Nummer 5/2001 vart helt ok, sedan har jag inte hittat något nyare nummer. Men det borde väl komma nu snart.
nx01 Postad 25 Mars, 2002 Rapport Postad 25 Mars, 2002 Nummer 5/2001 vart helt ok, sedan har jag inte hittat något nyare nummer. Men det borde väl komma nu snart. Man kanske ska återuppta läsande då. Fanns faktiskt nån sån där mini historia med Mara Jade som var riktigt bra innan. Kör de fortfrande mini-historier eller är hela tidningen en story?
Quiet Postad 25 Mars, 2002 Rapport Postad 25 Mars, 2002 Kör de fortfrande mini-historier eller är hela tidningen en story? Som det är nu så är det kortare historier, men i senaste numret vart det en kort (12 sid.) och resten en lite längre. Iofs så var det 12 sidors-serien som var bäst. Men det är smällar man får ta. ;)
Crayle Postad 26 Mars, 2002 Rapport Postad 26 Mars, 2002 Augh. Dark Empire är ju otroligt bäst, visst, Empires End suger men det är ju som att jämföra ep 1 med ep 4, typ. Åter till topicen: såg trailer #4 igår, filmen verkar ju cool med en Fett som springer runt och är cool och en Sith (med urlöjligt namn) som springer runt och är ond och så får man ju se Leias styvpappa (och Amidala i vita Leia-kläder). Det är ju bara bra att Anakin springer runt och är styv i korken, han var ju tönt i ettan!
Crayle Postad 26 Mars, 2002 Rapport Postad 26 Mars, 2002 Ang. serierna: jag köper albumen från Dark Horse istället (samt från ngt brittisk företag, dom brukar vara lite billigare). Mara Jade är med i Heir to the Empire-trilogin och sedan dyker hon upp i bl.a. Union.
nx01 Postad 26 Mars, 2002 Rapport Postad 26 Mars, 2002 Augh. Dark Empire är ju otroligt bäst, visst, Empires End suger men det är ju som att jämföra ep 1 med ep 4, typ. Smaken är som baken. Nämen Empires ENd var riktigt dålig. Kan hålla med om att de andra var rätt så bra ändå, men avslutningen drar ner helhets betyget. Men var det nån mer än jag som tyckte färgerna som användes i Album ett var riktigt konstiga? en Sith (med urlöjligt namn) som springer runt och är ond Jo dumt namn...Fanns väl teorier om att namnet är lite inspireat från skådesplearen Christopher Lee's roll som Count Dracula. Spoliers för den som missat trailer 4:a * * * * * Jag har försökt hålla mig undan frän spoilers så gott det går, så det kanske inte låter riktigt rätt nu, men...Är det möjligt att han inte är en sith utan mer nån sorts Dark Jedi? Grundar detta enbart på trailer 4:a. Man ser Count Dokku säga nåt i stil med "Togheter we can destroy the sith" till Obi-Wan. Sen ser vi honom battla Anakin, med tanke på vilket håll Anakin går åt är det möjligt att Palpatine skicka Anakin på han.
Crayle Postad 26 Mars, 2002 Rapport Postad 26 Mars, 2002 Han heter juh Darth Tyrranus oxå, så Sith är han väl. Darth är väl en Sith-titel. Dark Empire är coolt tecknad, enda serie där figurerna ser ut att vara så gamla som de är och inte lika gamla som i ANH-RTJ. Filmen verkar kul, mkt sci-fi battles.
nx01 Postad 27 Mars, 2002 Rapport Postad 27 Mars, 2002 Han heter juh Darth Tyrranus oxå, så Sith är han väl. Darth är väl en Sith-titel. Jo jag vet att namnet nämndes mycket i början...men jag har faktiskt inte hört det nämnas på ett år nu. I alla de listor jag tittar i står det bara Count Dooku. Men vem vet...
Crayle Postad 27 Mars, 2002 Rapport Postad 27 Mars, 2002 Han står listed som Count Dooku/Darth Tyranus på imdb.com
nx01 Postad 4 April, 2002 Rapport Postad 4 April, 2002 Han står listed som Count Dooku/Darth Tyranus på imdb.com jo dåså. Kollade aldrig imdb, hursomhelst är det förvirrande, varför skulle han förgöra the Sith om han är en själv.
Turambar Postad 4 April, 2002 Författare Rapport Postad 4 April, 2002 Dte var 2 goa killar i USA som satte sig att köa utanför en bio vid nyår för att vara först med att få biljetter till Ep II.... så fanatiska tror jag ingen på detta Forum skulle vara att dom satt och köade 4-5 månader (vet inte när den har preiär i USA) Inte ens om det var ett Star Trek Convent i GBG
Turambar Postad 4 April, 2002 Författare Rapport Postad 4 April, 2002 för er som gillar star wars. gå in och ladda nerStar dudes Garanterat skratt!
Pjotr'k Postad 17 April, 2002 Rapport Postad 17 April, 2002 Enligt Starwars.nu beräknas försäljningen av biljetter påbörjas den 6/5, inför premiären den 16/5. För er som missat diskussionen tidigare: TV4 skall visa episod 1, 4, 5 och 6 helgen den 3-5 april. De kommer även visa en hel del "bakom ridåerna"-reportage. Tyvärr är det samma helg som två star trek-visningar, men man får väl sätta videon på inspelning av de där specialreportagen...
Morn Postad 17 April, 2002 Rapport Postad 17 April, 2002 Enligt Starwars.nu beräknas försäljningen av biljetter påbörjas den 6/5, inför premiären den 16/5. För er som missat diskussionen tidigare: TV4 skall visa episod 1, 4, 5 och 6 helgen den 3-5 april. De kommer även visa en hel del "bakom ridåerna"-reportage. Tyvärr är det samma helg som två star trek-visningar, men man får väl sätta videon på inspelning av de där specialreportagen... NU treo jag att du svamlar 3-4 aprill har redan varit du måste mena i maj
Pjotr'k Postad 17 April, 2002 Rapport Postad 17 April, 2002 Självklart menade jag maj och inget annat.
Crayle Postad 18 April, 2002 Rapport Postad 18 April, 2002 Vore kul om ep 4-6 kom på DVD med extragodis, jag vill se julspecialen med Bobba Fett(o)s första framträdande samt Leia sjunga =) Nån som vet vilka versioner av 4-6 som kommer på TV är det originalen, de restuarerade eller de förlängda versionerna? "Yoda is a puppet!" (iofs nu blir han bara CGI)
Vulcan_Tuvok Postad 24 April, 2002 Rapport Postad 24 April, 2002 Jag kanske ska se världspremiären i England. Hoppas det.
Turambar Postad 24 April, 2002 Författare Rapport Postad 24 April, 2002 Jag kanske ska se världspremiären i England. Hoppas det då får du ta med en webbkamera och filma åt mig
Quiet Postad 24 April, 2002 Rapport Postad 24 April, 2002 Nån som vet vilka versioner av 4-6 som kommer på TV är det originalen, de restuarerade eller de förlängda versionerna? Antar att de är de förbättrade, restaurerade och något förlängda versionerna, de skryter lite om det på reklamen för dem i fyran nu.
Crayle Postad 25 April, 2002 Rapport Postad 25 April, 2002 Ni som har bredband: Gå in på Movie-list och kolla in TV spots, specciellt R2-D2, Chosen One, Jedi Knight o Bounty Hunter (sen finns nya Spiderman-trailern där oxå ju)
Jocke Postad 26 April, 2002 Rapport Postad 26 April, 2002 Har nyligen kollat igenom alla Tv-spots och det skall bli tufft att se Mace (Samuel L Jackson) slåss, han skall vara grym med lightsaber. Scenen där Anakin slåss med dubbla lightsabers ser ju oxå rätt så häftig ut
Vulcan_Tuvok Postad 26 April, 2002 Rapport Postad 26 April, 2002 Tyvärr P'tack har ingen webbkamera ???
Rekommenderade inlägg