Jump to content

Star Wars episode II

Turambar

Recommended Posts

• Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Wohoo!

Säger bara starwars.nu!

Jag har följt med i diskussionerna och läst en hel del om filmerna, dock inte så mycket spoilers. Tre trailers har jag sett.. (alla som gjorts) och jag vet inte hur många gånger jag sett dem.. men det kommer att bli en underbar film.

Det värsta är bara att den får mig att längta massor till Ep. III.. *fniss*

Igår offentlig gjordes dessutom Postern till filmen, den finns att se här.

Den är ganska avslöjande, så om du inte vill veta vad filmen handlar om, titta inte på postern.

Själv tycker jag att den är ganska gräslig, men stämningsfull. Hoppas att inte filmen blir likadan. ;)

Jag har följt med i diskussionerna och läst en hel del om filmerna, dock inte så mycket spoilers. Tre trailers har jag sett.. (alla som gjorts) och jag vet inte hur många gånger jag sett dem.. men det kommer att bli en underbar film.

Det värsta är bara att den får mig att längta massor till Ep. III.. *fniss*

Finns fyra trailers...vore synd om du hade missta nån =)

Håller med dig att filmen ser skön ut för tillfället. Men jag har redan nu börjat reta mig lite på Anakin, efter det man sett på trailers och så. Antar att han kommer vara riktigt arrogant och överlägsen.

Samtidigt som filmen ser bra ut kan jag inte hjälpa att oroa mig över Episode I syndromet. Trailers säger väldigt lite och dom som läst manuset säger väldigt olika saker, allt från super till sug-dåligt. Jag hoppas, och tror att det blir en höjdare, men vem vet?

Finns fyra trailers...vore synd om du hade missat nån =)

Oops, fyra vart det visst. Jag och min dator, ni vet. ;)

Jag är också lite orolig för det där.. att Lucas faller i barnfilmsgropen igen. Läste en lång artikel om just detta i den eminenta sci-fi-tidningen Cinescape för något år sedan, när de precis hade startat inspelningarna.

I m m så är det alla datoranimeringarna som lagt krokben för skurk-känslan i Ep. I. Undrar om han gjort samma misstag igen.

I trailersarna så tycker jag det verkar lovande, men lite sockersött här och var. Anakin verkar som du säger lite arrogant.. men tänk på att han verkligen blir Darth Vader i ep III.. *längtar*

16 maj 2002

De första filmerna, och episod I är verkligen två helt skilda saker! jag vill inte ha tvåan så som ettan var.

Men hemska tanke om det skulle produceras en urusel Star Wars film. Men det är ju ändå George Lucas som står bakom... det kan väll inte bli dåligt då?

Jag tycker att lucasfilm skulle gjort episod 7-9 istället.

eftersom jag inte vet vad Lucas hade tänkt sig till 7-9 så ska jag inte kommentera det, men själv tycker jag inte att 1-3 var en så dum ide.

Klonkriget, "Anakins way to the dark side", Palpantines väg till makten, jediorderns fall är alla saker jag skulle vilja se, och antagligen kommer att se.

No Saga is complete without a beginning.

Hör väl inte riktigt till ämnet men har ni sett filmerna (filmen) om ewokerna? Jag hyrde en av de för något tag sedan men jag har för mig att det finns en till. Om inte flera. Den jag såg var iallafall inte vidare spännande men lite kul, och så är de ju så söta.

Jo, det har väl varit lite snack i SW-kretsar om att man vill ha Timothy Zahn-trilogin filmatiserad. Vad tycker ni om det? Läst trilogin?

Läst dom och loved them. Rysligt bra var dom. Mara Jade, Talon Karrde, Thrawn, Pellaeon var grymt häftiga karaktärer, dessvärre tyckte jag inte om C'Baoth nåt vidare.

Jo, jag tror  också att det skulle bli rysligt bra filmer men är det verkligen Star Wars om inte Lucas skrivit manuset?

Jo, jag tror också att det skulle bli rysligt bra filmer men är det verkligen Star Wars om inte Lucas skrivit manuset?

Jo, det har du iofs rätt i. Men i Ep IV, V och VI hade han ju medhjälpare.. om det inte bara var VI.. *tänker*

Jo, det har du iofs rätt i. Men i Ep IV, V och VI hade han ju medhjälpare.. om det inte bara var VI.. *tänker*

JO det är nåt sånt. vet att han hade hjälp med VI och II, tror han hade det på V också, inte en aning om han hade det på IV

Hursomhelst var det kanske lite klantigt av mig att använda ordet manus innan. Det jag menade på var att alla episoder kommer ur Lucas huvud, han lägger upp en main plot för filmen och sen skriver han manuset, med lite hjälp från andra ibland. Men Zahn trilogierna är kommer inte från Lucas utan från Zahn, blir det inte fel då?

Men Zahn trilogierna är kommer inte från Lucas utan från Zahn, blir det inte fel då?

Jo, det är väl det jag tänker på också. Att det inte blir riktigt riktigt om det inte är Lucas alster. Iofs så tror jag inte att han skulle filmatisera nåt annat än hans grejjer, om han verkligen fick välja.

Men är de verkligen så bra? Iofs så är inte Ep. I speciellt nervkittlande heller...

Nån som såg på nya trailern på TV4 idag? Den visades efter South Park. Bland annat var Palpatine med. Det verkar mycket lovande. TV4 ska även sända de 3 klassiska SW filmerna igen, om det är special edition nämndes ej.

Nån som såg på nya trailern på TV4 idag? Den visades efter South Park. Bland annat var Palpatine med. Det verkar mycket lovande. TV4 ska även sända de 3 klassiska SW filmerna igen, om det är special edition nämndes ej.

tyvärr såg jag inte trailern.

Men det var skoj att dom ska sända ep IV epV epVI

Dom är mycket bättre än ep I

Jo, det är väl det jag tänker på också. Att det inte blir riktigt riktigt om det inte är Lucas alster. Iofs så tror jag inte att han skulle filmatisera nåt annat än hans grejjer, om han verkligen fick välja.

Men är de verkligen så bra? Iofs så är inte Ep. I speciellt nervkittlande heller...

Hmmm...Episode I argumnet de var som tusan. Nej som sagt den är v??l ingen höjdare, men jag tror det var en tillfällig form svacka. Vi får se vad som väntar i EP II.

Men en sak med Lucas som får mig att oroa mig lite är att han innan (har inte sett THX-1138 eller American Graffiti så jag tänker inte på dem) har arbetat med mycket enkla koncept. Jag menar "A New Hope" är ju bara en vanlig saga försatt i rymdmiljö (dock min personliga favorit SW film). De andra är iofs lite mer "avancerade" men fortfarande ligger dom inte på nån Kubrick nivå.

Poängen: De här lite enklare story lines:en kanske funkade bra på 70/80-talet men funkar de idag när vi är fullkomligt överösta med sci-fi och gryma effekter?

nx01 jo du har rätt lucas berättar mera barnsagor, så det blir ju inte så avancerat. sedan var man ju betydligt yngre när new hope - return kom så då tyckte man nog (iaf jag) det var bättre o roligare, idag har man högre krav. film borde göras av DARK EMPIRE, 100 ggr bättre än uhm... heir of the empire trilogin. tales of the jedi borde de oxå göras film på (dock kan man stryka de två första de är mest sith-bakgrund)

film borde göras av DARK EMPIRE, 100 ggr bättre än uhm... heir of the empire trilogin.

Doh...gillade inte alls Dark Empire. Iofs var andra albumet ganska bra, men jag har lite svårt för serie tidningar. Känns som om handlingen blir alldelles för nerklippt. Själva grund ideen till Dark Empire var god men man skulle ha ändrat på två saker.

1) Skrivit en roman istället för en serietidning.

2) kommit på ett annat slut, Album tre var en riktig besvikelse(och var den inte riktigt dåligt teckand också?).

Själva grund ideen till Dark Empire var god men man skulle ha ändrat på två saker.

1) Skrivit en roman istället för en serietidning.

2) kommit på ett annat slut, Album tre var en riktig besvikelse(och var den inte riktigt dåligt teckand också?).

Öhm.. snackar vi om samma sak?

Timothy Zahn-trilogin av böcker heter Heir to the Empire, Dark Force Rising och the Last Command. Finns de som seriealbum också, eller är det jag som inte fattar någonting?

• Create New...