Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Såg episod II nu på prämieren, tycker det var en bra film fast det finns några extremt tråkiga och en del töntiga scener med överlag var den bra.

8,5/10

• Svar 125
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Det här med att filmen fått både dåliga och bra recensioner är inget jag bryr mig om. De har ändå sällan stämt in på mig.

hur ofta stämmer film recensionerna då?? jag tycker att det brukar vara tvärtom, om de säger att filmen e bra så brukar den vara kass, och tvärtom.

Postad
Såg episod II nu på prämieren, tycker det var en bra film fast det finns några extremt tråkiga och en del töntiga scener med överlag var den bra.

8,5/10

Eh, jag somnade... stridsscenerna var för långa och tråkiga...

Men bra film för att vara rymdaction, fast jag tyckte inte att den riktiga Star Wars känslan infann sig...

Sötast var Yoda i slutscenen! :)

Postad
Den fick 4/5 av grafitti, men bara 2/5 av GP

Nejdå, Mats Jonsson gav den 3/5 fyrar (godkännt), men Graffiti-redaktionen gav den 4/5.

Jag tycker att många recensenter har väldigt olik smak än jag, men Fredrik vad han nu heter på Filmkrönikan i svt och Mats Jonsson i G-P är ganska bra, de väljer oftast rättvisa betyg.

Nu ska jag iväg och se Ep. II, och jag är jätteglad!

Postad

OBS! SPOILERVARNING! (Jag spoilervarnar hela diskussionen och lägger till detta i titeln.

Filmen var mycket bra i många avseenden. Betyget från mig blir dock sammantaget bara 5/10.

Den bästa scenen var IMM Mäster Yodas kampscen. WOW! Inte undra på att kulten kring Yoda har ökat med denna film. Efter scenen, när han plötsligt hankar sig fram igen - det är underbart!

Jag såg filmen på premiären och skall se filmen igen på söndag kväll, då tillsammans med en kompis och våra respektive. Får väl se om jag tycker lika bra om den då.

Postad

Filmen Star Wars: Attac of the Clones (George Lucas - 2002)

Mitt allmänna intryck av filmupplevelsen:

Jag såg filmen på premiärdagen på en av Göteborgs absolut bästa biografer, Palladium. Stämningen var hög redan utanför bion, många hade klätt sig lite finare än vanligt, en del hade klätt ut sig till figurer i filmerna. Ljudet, som är en stor del av själva upplevelsen var super, kunde nästan inte bli bättre.

Eftersom jag är en ganska rejält biten Jedi redan så är det inte så svårt att imponera på mig vad gäller filmerna. Jag är om möjligt mera biten nu. SW-abstinensen har satt in på nytt. De närmsta dagarna tänkte jag leta t-shirts och plancher.

Så nu till filmen:

Som sagt, den allmänna upplevelsen av filmen var väldigt bra, när jag kommit ut från salongen var jag ganska frånvarande. Den var fräck, och inte minst specialeffekterna helt otroliga. Rymdfärder som har varit praktiskt taget omöjliga att genomföra innan är möjliga, och ser bra ut. Unika planeter och miljöer har skapats att bli väldigt trovärdiga. Speciellt planeten i Kamino-systemet, där det regnade så mycket. Hela planeten verkade bestå av vatten (som i Voy-avsnittet ”Thirty days” (202))

Men problemet i filmen är att skådespelarna glöms bort lite. Senator Amidala (Natalie Portman) är trovärdig, men henne har man redan fått följa i en tidigare film. Hayden Cristensen (Anakin Skywalker) gör nog så gott han kan, och han kommer ganska långt på sitt självsäkra flin och utseende, men han är inte trovärdig. Hur den lilla töntiga pojken i Ep. I kan förvandlas till en kärlekstörstande och upprorisk ung man i Ep. II kopplar jag inte riktigt. Jag hade nog velat att det inte hade gått så fort.

Och när de två ungdomarna (om jag får skriva så) gifter sig i slutscenen säger jag som C3PO ”Turn me off!”.  Visserligen visste man vad som skulle hända, men ändå.

Till ljuspunkterna hör också att det är fasligt mycket fart i filmen, så mycket action på två timmar och 15 minuter är svårt att hitta i nån annan sci-fi-film. Sällan är man uttråkad, det finns nog bara en scen där jag tyckte att jag blev lite otålig, stridsscenen på Geonosis i slutet av filmen. Många trötta själar kan nog stirra sig blinda på alla skjutvapen där.

Totalt tycker jag som sci-fi-fanatiker att den här filmen är ett måste för andra likasinnade. Som kritiker ger jag den ett VG, eller en stark 3:a.

Men ni som inte sett filmen än: gör det! Den är värd biljettpriset flera gånger om.

Postad

Håller med! Såg filmen på Sveriges största bio (Rigoletto) och den var mkt bättre än vad jag hade förväntat mig. Ep 1 var tråk, och Lucas sa själv att 2an skulle bli romantisk, men bortsett från lite lullgull (ca tio minuter?) på Naboo så var det ju röj hela tiden! Jakten i början! Striden mellan Obi-Wan och Jango! Slutstriden med jedis vs robots och sen klonerna! Som värsta krigsfilmen!! Och jedistriden i slutet...det var riktigt snyggt gjort, iofs gillade jag Darth-Maul fajterna oxå men det har var väldigt snyggt gjort inte minst mörka stilen som finns i Empire Strikes Back.... ojojoj vilken film. Att se Mace Windu göra Bobas pappa huvudet kortare var också kul att se. Slutstriderna var ju fantastiska!! MERA!!!!

Postad
Slutstriderna var ju fantastiska!! MERA!!!!

*håller med Crayle*

Asså, jag är mera biten än vad jag trodde från början. Kanske man ska se den en gång till? Jag brukar inte se filmer flera gånger på bio, men man kanske ska göra ett undantag nu? :)

Postad

vad ska man säga. En hel schysst rulle. MEd undantaget för hela stuket med Shmi Skywalker, gick för fort och blev för pressat, Anakins reaktion var bra dock. Hade inte haft någo5t emot om han vart snäppet mörkare åt slutet.

Postad

Jag tycker oxå att det var en bra film. Gillade särskilt scenerna på avrättningsarenan, när alla jedi-svärden tändes överallt. Coolt... :thumbs-up:

Postad

Japp det var snyggt när alla jedi tände(?) sina lasersvärd. Ska se filmen igen i helgen moahahaha. Kul att få veta att fabror Owen verkligen är/var Lukes farbror.....eller halvfarbror men ändå!

Postad
Jag tycker oxå att det var en bra film. Gillade särskilt scenerna på avrättningsarenan, när alla jedi-svärden tändes överallt. Coolt...

Hålller med, det va tufft.......

Filmen var bra, men det bästa var fighting sekvensen med Yoda, han e tuff....

Filmen får 7/10 (Enligt min "Star Wars" skala, beroende på hur dom andra filmerna är)

Postad

Den var mycket bra, nästan i klass med den gamla trilogin. Däremot så var det synd att Yoda bara var datoranimerad, de hade inte behövt göra det överallt. Jag kommer inte att se den igen på bio, ska däremot köpa den när den kommer på DVD, enligt ryktena innan året är slut.

Postad

Nu när jag sett filmen kan jag ju iaf säga att den va bättre än ep I. Dock är jag sanslöst irriterad på Anakin, filmen hade blivit otroligt mycket bättre om dom hade gjort om hans karraktär till en mindre arrogant och självgod person. Dock är det möjligt att detta inte skulle passa in i med tanke på "framtida" filmer.

Romansen var också dödligt irriterande, det kändes som att den endast var till för att att få filmen att bli gångbar för fler tittare.

Trotts all kritik ger jag den 7.42/10. Att se Yoda slåss är ju aldrig fel. ;)

Postad

Trots att jag hört mycket bra om filmen var jag skeptisk när jag satte mig i biostolen. Med ettan i minne kändes det att det kunde bli en riktig flopp och den känslan ökade när förtexten rullade fram på Svenska, jag höll på bli vansinnig...

Sen vände allt... och när jag klev ut genom dörrarna 2 timmar och 20 minuter senare var jag övertygad att Lucas faktiskt lyckats den här gången.

Fightingscenerna i slutet var hur bra som helst och Yoda var cool. Den snygaste var nog när alla jedis "tände" svärden på avrättningsplatsen. För att inte nämna fightingscenen mellan Jango Fett och Obi Wan Kenobi på Kamino.

Minuset var allt gulligull och vid bröllopscenen ville jag bara sova. Jag hade problem med Anakins personlighet, men det är nog meningen att det ska passa in i framtida filmer.

Postad
Minuset var allt gulligull och vid bröllopscenen ville jag bara sova.

Jag irriterade mig på samma sak, men samtidigt undrar jag hur det skulle ha blivit med mindre gulligull. De där scenerna som var med enbart för att skapa en gullig-stämning kunde man ju skurit ner på, men bröllopsscenen var nog ganska oundviklig. Däremot kunde de ju förlagt den nån annan stans. Eller ja, skapat en mindre sockersöt bakgrund. Kunde de inte gängat sig på en militäranlägging? *hehe*

Postad

Måste hålla med några av er andra att de skulle ha skurit ner på det gulliga, men annars var filmen bra. Gillade Yodas fight med vad han nu heter och Obi Wan Kenobis fight med Jango Fett. Tyvärr nog blev jag väldigt irriterad på Anakin.

Filmen var helt klart bättre än ettan.

PS. Var det bara jag eller var han som spelade Jango hur läcker som helst.

Postad

Nejdå, det var inte bara du! :)

Tyvärr så vet vi ju att han är en riktigt ruskig typ. Och hans klon-son är ju inte direkt bättre.

Postad

Jango är goooooo....

Har Boba Jangos "uniform" i dom sista filmerna....den ser likadan ut..

Kom på en sak nu.....jag tror att klonerna blir Stormtroopers sedan....dom är iallafall väldigt lika...eller så är det nya kloner

Postad
Jag såg filmen på premiärdagen på en av Göteborgs absolut bästa biografer, Palladium.

Lite OT kanske: Palladium är Göteborgs absolut bästa biograf(som det går filmer på)

Men absolut bäst är Draken (där WCT är)

Postad

Nejdå det är inte bara du. Synd att han inte är en trevlig person... Och sonen är ju inte bättre han heller.

• Skapa nytt...