Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 125
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

• 2 veckor senare...
Postad

SPOILER*****************

Vet inte riktigt om detta är en spoiler, men gissar att det är det.

Jangos son, Boba Fett ska inte den Boba Fett som är med i klassiska trilogin. Eftersom det utspelar sig så mycket tidare än klassiska skulle det innebära att Boba Fett är en gammal man där + att han är en klon. Under klon kriget så blir klonerna galna eftersom de gör så snabbt och Kraften gör att deras psyke inte klarar av den påfrestning och det innebär att de blir deras utbrott blir värre och värre och kommer oftare och oftare.

I Han Solo trillogin och någon annan Star Wars bok står det också Klassika Boba Fett:s riktiga namn och att han "adopterat" namnet Boba Fett.

Information om klon galenskapet har jag tagit från Thrawn Trilogin och den rekomenderar jag även.

Postad
SPOILER*****************

Vet inte riktigt om detta är en spoiler, men gissar att det är det.

Jangos son, Boba Fett ska inte den Boba Fett som är med i klassiska trilogin. Eftersom det utspelar sig så mycket tidare än klassiska skulle det innebära att Boba Fett är en gammal man där + att han är en klon. Under klon kriget så blir klonerna galna eftersom de gör så snabbt och Kraften gör att deras psyke inte klarar av den påfrestning och det innebär att de blir deras utbrott blir värre och värre och kommer oftare och oftare.

I Han Solo trillogin och någon annan Star Wars bok står det också Klassika Boba Fett:s riktiga namn och att han "adopterat" namnet Boba Fett.

Information om klon galenskapet har jag tagit från Thrawn Trilogin och den rekomenderar jag även.

Boba Fett skulle vara ca 10 - 15 år äldre än Luke Skywalker det skulle inte jag kalla särskilt gammalt. Han är en oförändrad klon som fått växa upp i en normal takt så han skulle nog inte bli påverkad av kraften på samma sätt som de andra. Samt att böcker sällan räknas som canon. Så jag tror att den lilla pojken vi ser i episide 2 verkligen är samma person som är med i triogin.

Postad
Samt att böcker sällan räknas som canon.
Jag tror att Zahn-trilogin räknas som ganska canon. SW-böckerna är ju ändå 'godkända' av Lucas. Speciellt Zahn-trilogiin, som  ses som den "tredje trilogin". (Jag läser del 2 nu, mycket bra.)
Postad
Jag tror att Zahn-trilogin räknas som ganska canon. SW-böckerna är ju ändå 'godkända' av Lucas. Speciellt Zahn-trilogiin, som  ses som den "tredje trilogin". (Jag läser del 2 nu, mycket bra.)

OK, mitt misstag... IOFS ändrar ju det inget.

Postad
Är inte Boba Jangos klon (och inte son)?

kom på en sak....

Ens klon borde också vara ens son (fall det e en kille)

, det är ju iallfall ens avkomma, så varför inte??

Postad

Episod 2 utspelar ca 10 år efter episod 1.

Episod 1 var ca 60 år innan A New Hope. Boba Fett är ca 10 år i Episod 2 vilket går att han ska vara ca 60 i A New Hope. ESB utspelar sig 3 år efter ANH alltså ska han vara ca 60-65 år då. Det gör att han är en 65 årig klon som är en Prisjägare, och han är dessutom är han den bästa prisjägeren. jag tycker det är ganksa osannolikt, dessutom så ska han också ca 20 år efter ROTJ vara aktiv prisjägare, även de har avancerad teknik så tycker jag att en 80 årig klon inte är Boba Fett.

Postad
kom på en sak....

Ens klon borde också vara ens son (fall det e en kille)

det är ju iallfall ens avkomma, så varför inte??

Öhm.. nej? En klon är en identisk kopia (100%) av någons arvsmassa (dna). En avkomma är 50% från mammans arvsmassa och 50% från pappans arvsmassa.

Postad
Öhm.. nej? En klon är en identisk kopia (100%) av någons arvsmassa (dna). En avkomma är 50% från mammans arvsmassa och 50% från pappans arvsmassa.

Dock är det ju så att en organisms strävan för avkomma beror på dess önskan att föra vidare sina gener. Alltså bör en klon vara den ultimata avkomman?

Postad
Dock är det ju så att en organisms strävan för avkomma beror på dess önskan att föra vidare sina gener. Alltså bör en klon vara den ultimata avkomman?

Men samtidigt är det ju den starkaste avkomman som är den bästa. Om avkomman består till 100% av ens dna så kan den inte bli bättre än föregående generation. Det är genom blandingen från två föräldrar som utvekling sker.

Postad
Men samtidigt är det ju den starkaste avkomman som är den bästa. Om avkomman består till 100% av ens dna så kan den inte bli bättre än föregående generation. Det är genom blandingen från två föräldrar som utvekling sker.

Men om man manipulerer med dnan....

Postad

Sant att det är betydligt bättre för en population att ha en genetisk variation. Men det jag vill vissa på är det faktum att en individuell organism drivs av att föra SINA gener vidare, kloning bör vara det "renaste" sättet för något sånt.

Postad
Borde man inte kunna "bland" flera personers gener när man klonar nån, eller??

men då blir det ju inte en klon. för en klon är ju en exakt kopia av nån. I'm I right?! så är det väl??

Postad
Borde man inte kunna "bland" flera personers gener när man klonar nån, eller??

men då blir det ju inte en klon. för en klon är ju en exakt kopia av nån. I'm I right?! så är det väl??

Helt riktigt.

Klon

BETYDELSE: sammanfattningen av de avkomlingar som gm partenogenetisk l. könlös fortplantning leda sitt ursprung från en *enda* moderindivid.

(från svenska akademins ordlista)

Om man skulle blanda olika DNA när man klonar nån skulle det väl bli ett vanligt barn, fast genmanipulerat?

Postad
Därför att det förstör poängen med hela bounty-hunter idén totalt! Det är ju meningen att man inte ska veta något om dem, alra mist dears ansikten!!!

Finns väl inget som säger att en Bounty Hunter ska dölja sin identitet. Av alla Bounty Hunters i SW är det väl bara Boba som döljer sin egentliga identitet.

Postad

Men ändå!! Det är ju det som är grejen! Han är den utan tvekan bästa och farligaste! Då ska man väl inte få se ansiktet på honom (eftersom han har envisats med att ha den där masken på sig kan han väl få vara "ansiktslös?")

• 4 veckor senare...
Postad

Jag tycker dom tappade lite i episod II..

Fick ingen starwars känsla för filmen, lite rörig och mycket kärleksdrama.. Man fick känslan av att det skulle hända något men det gjorde det inte.. Fören dom sista minutrarna då det vart lite fart.. Men filmen i övrigt tycker jag va lite av misslyckat kärleksdravel...

• 9 månader senare...
Postad

:D Gissa vad, jag har just spelat outsmart Mark Hamill. Vill du ochså spela outsmart med Mark Hamill gå till:

http://zone.msn.com/outsmart/gallery.asp

rulla mer till Mark Hamill och spela!

Det är jättekul! :lol:

Ni kan ochså spela emot Scott Bakula!!! :)

testa det! Är jättekul! :lol:

*Scott Bakula

Does Scott Bakula really know Star Trek? Play OutSmart.

*Mark Hamill

Is the galaxy big enough for you and Luke Skywalker?

• Skapa nytt...