Jump to content

Årets julklappar

The Holy Three

Recommended Posts

Tänk att det ska vara så roligt att klanka ner på någon för att denne råkar gilla Star Trek. Har nästan alltid något trekkigt på mig för att provocera lite och för att visa att jag tänker inte låta någon få mig att skämmas över att jag råkar vara nörd.

Har förresten också en Enterprise Plush. Och en Li'l Wil Plush.

Fick inget Trekk-relaterat denna gång. Hade ynnesten att få Voyager förra gången det begav sig och sedan dess saknas bara TNG. Tycker också att det är otroligt trist att måsta försvara sina intressen inför kleti och pleti.

Kul Pjotr'k att din kära mor trots allt bidragit efter hennes förutsättningar, jag är högst tveksam att min kära mor skulle gjort det samma (hon har liksom aldrig förstått det där) men så önskade jag mig ett bidrag till nya stugan vilket mina föräldrar tyckte var en bra idé. :)

Inget trekkigt här heller, men en del pengar. Ska nog resultera i någon box och någon bok.. Ska bara bestämma mig för vad och vilka först. Att det blir Star Trek är ju givet i alla fall! :)

Orville: Klingons stal ju inte dina julklappar i alla fall! ;)

Alltid skönt med förstående människor.

Det finns ju många olika intressen, så varför skulle just det här vara sämre än något annat? Alla kan ju inte tycka lika, och det är ju alltid tråkigt när folk lägger värderingar utifrån egna referensramar och inte är mer öppna för andras gillande.

Fram för mer nörderi!

Te är väl trekkigt. Earl Gray Hot! Eller tarkalian. Vulcans dricker te stup i kvarten. Fick också te i julklapp. Robotdammsugare är hyfsat trekkigt. Klingons är inga party poopers så de skulle aldrig stjäla julen. Mest grinchiga rasen jag kan komma på är breen. Ordspråket Never turn your back on a Breen måste väl ha någon sorts innebörd. ;)

Jo blev det STAR TREK: En pizza slicer i form av Enterprise med reg nr graverad i tefatsdel kniven. Har nu ölöppnare som USS Enterprise samt drink glas med TOS besättning. Fredagkvällen räddad!!

Vidare en bok om en Afghanistan veteran som går på ett St konvent där alla blir zombies ST nördar som zombies, låter kul.

• 2 years later...