Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Hjälp! Nu måste jag ha missat något! Någon som kan berätta när nästa st konvent är? Läste någon stanns att det skulle vara en i Finnland i sommar, stämmer det? :blink:

• Svar 125
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Hjälp! Nu måste jag ha missat något! Någon som kan berätta när nästa st konvent är? Läste någon stanns att det skulle vara en i Finnland i sommar, stämmer det? :blink:

Det kommer ett i sommar (fantastika)

vet ej mer är så ännu

• 2 veckor senare...
  • 4 månader senare...
Postad
Var kan man hitta information om Star Trek /sf konvent i Europa?

Det är en bra fråga.

Jag vet dock att på Stockholm trekkers sida finns info om det konvent som dom/vi ska ha 2004

Postad (redigerade)
Enligt Lieutenet Lind så blir det ett FedCon i Tyskland nästa år?

www.fedcon.de

Grr, jag kan inte läsa tyska! :arg:

Det finns en engelsk version av sidan. Tryck på l??nken English Version

Redigerad av Suskiv
Postad (redigerade)

Ah, där! Vad blind jag är.

Ja det ser ju onekligen intressant ut! Fast 21-23 maj är inga bra datum, det är stor chans att jag har mycket i skolan just då så jag kan nog inte gå på det där konventet. Sen har jag andra planer också så... men Connor Trinneer och Robert Picardo skulle man ju vilja träffa! :w00t: Jag önskar att Kate Mulgrew kan komma också :)

Redigerad av Nina Janeway
Postad
Ah, där! Vad blind jag är.

Ja det ser ju onekligen intressant ut! Fast 21-23 maj är inga bra datum, det är stor chans att jag har mycket i skolan just då så jag kan nog inte gå på det där konventet. Sen har jag andra planer också så... men Connor Trinneer och Robert Picardo skulle man ju vilja träffa! :w00t: Jag önskar att Kate Mulgrew kan komma också :)

Är detta bara personer som du hoppas träffa eller står det nån stanns att dom kommer?

Postad (redigerade)
Är detta bara personer som du hoppas träffa eller står det nån stanns att dom kommer?

Det står på FedCons hemsida att Robert och Connor kommer! Kolla själv på www.fedcon.de. Kate hoppas jag ju hela tiden att jag får träffa nån gång. Fast nu ser jag i "Further Info"-sektionen att det kostar 110 € att gå på konventet t.o.m 31 augusti.... hmm, betyder det att konventet varar i flera månader? :blink: Det måste det ju göra. Men DÅ kanske man skulle kunna gå... 110 € är ju trots allt "bara" 980 kronor, för 3 dagar inkl autografsessioner! Vem vill ha Connor's autograf, någon? :D

Redigerad av Nina Janeway
Postad
Fast nu ser jag i "Further Info"-sektionen att det kostar 110 € att gå på konventet t.o.m 31 augusti.... hmm, betyder det att konventet varar i flera månader?

Antagligen menar doma att det kostar 110 € om man anmäler sig fram till 31 augusti och att det efter det datumet tillkommer en förseningsavgift. Så skulle i alla fall jag tolka det.

Postad
Antagligen menar doma att det kostar 110 € om man anmäler sig fram till 31 augusti och att det efter det datumet tillkommer en förseningsavgift. Så skulle i alla fall jag tolka det.

Oj. Så de menar 31 augusti i år.... ja det har ju redan passerat för länge sen. Heh, då tar jag tillbaka det jag sa... Jag kan nog som sagt inte gå på det konventet av nämnda anledningar.

• 2 veckor senare...
Postad (redigerade)

Är det någon som vet om arrangörerna av konventet i Danmark som inte blev av ska försöka igen? Skulle var kul att åka på i så fall. :)

Redigerad av Thalaxian
Postad
Är det någon som vet om arrangörerna av konventet i Danmark som inte blev av ska försöka igen? Skulle var kul att åka på i så fall. :)

Jag skulle nog inte anta något sådant.

Det var ju så att det vara för få som förköpte biljetter (ca 150 st köpte och dom behövde ca 600 förköp för att göra det hela)

Så till alla er som hade tänkt att gå men som inte köpte biljetter så är det erat fel att det inte blev något.

Så jag rekomenderar att man köper i förtid på de stora saker man ska går på för annans kanske inte det blir av.

Postad
Så till alla er som hade tänkt att gå men som inte köpte biljetter så är det erat fel att det inte blev något.

Eh, jo tack för den! :P Men du har väl rätt. Sen tror jag inte att TrekCon.dk nådde ut till tillräckligt många människor. De kunde ju ha skjutit upp datumet ett litet tag, och försökt marknadsföra det lite bättre. Frågan är om det hade hjälpt... jag menar vi är ju kanske många snåljåpar som vill spara pengar även om vi hemskt gärna vill gå på ett sånt där konvent. Aigh! Där får man för att man velar. :(

Postad (redigerade)

Nästa helg 25-26 oktober är det Scandinavian SCI-FI, Game och Toy Convention.

I sollentuna mässan mellan kl. 10:30 - 18:30. Troligtvis kommer de även ha star trek prylar precis som förra året. Gästerna är skådisarna till gollum, dart maul och Jaws (i james bond). Läs mer på propworld.nu

Redigerad av Captain Proton
Postad (redigerade)

Även jag skule vilja åka dit, men jag har andra saker som kräver pengar just nu och dessutom ska jag på förbundsmöte så jag får hoppa över det. Men kanske man kan får se några bilder? :)

Redigerad av Thalaxian
Postad

Hallå

För er som inte vet så blir det stort på swecon 2004

Stockholm Trekkers arrangerar SWECON 2004, Sveriges Nationella Science Fiction Convention 2004. Framstegsrapporter kommer löpande att publiceras på Stockholm Trekkers hemsida

www.stockholmtrekkers.a.se

Stockholm Trekkers röstades fram på SWECON 2003 att arrangera nationellt convention 2004. Föreningen har varit delarrangörer i tidigare nationella tillställningar, men är nu ensamma arrangörer. Det innebär ett ansvar gentemot hela Science Fiction genren.

Vi planerar att genomföra följande verksamhet.

Skådespelarbesök

Författarbesök

Filmprogram

Avsnitt ur Science Fiction TV-serier

Animé

Föredrag

Paneldebatter

Spel: Data, rollspel mm

Köp och sälj

Autografsignering

Bankett

Underhållning

Låter detta intressant? SJälvklart är det intressant för en som gillar Science Fiction.

För att vi skall kunna genomföra detta event behöver vi ert deltagande. Vi kommer att sälja olika sorters pass till SWECON: Captain's pass, Library pass, Store pass

Priser! Ja visst..

länk finns här

• Skapa nytt...