Lokatt Postad 14 April, 2003 Rapport Postad 14 April, 2003 Hjälp! Nu måste jag ha missat något! Någon som kan berätta när nästa st konvent är? Läste någon stanns att det skulle vara en i Finnland i sommar, stämmer det? :blink:
Morn Postad 15 April, 2003 Rapport Postad 15 April, 2003 Hjälp! Nu måste jag ha missat något! Någon som kan berätta när nästa st konvent är? Läste någon stanns att det skulle vara en i Finnland i sommar, stämmer det? :blink: Det kommer ett i sommar (fantastika) vet ej mer är så ännu
thestargaze Postad 29 April, 2003 Rapport Postad 29 April, 2003 Var någon vid sience fiction mässa i Malmö? Hur var det? Vad hände? Jag syftar åt " The Scandinavian Sci-Fi, Game & Toy Convention " i malmö som tog plats i helgen.
thestargaze Postad 11 September, 2003 Rapport Postad 11 September, 2003 Var kan man hitta information om Star Trek /sf konvent i Europa?
Morn Postad 11 September, 2003 Rapport Postad 11 September, 2003 Var kan man hitta information om Star Trek /sf konvent i Europa? Det är en bra fråga. Jag vet dock att på Stockholm trekkers sida finns info om det konvent som dom/vi ska ha 2004
Nina Janeway Postad 18 September, 2003 Rapport Postad 18 September, 2003 (redigerade) Enligt Lieutenet Lind så blir det ett FedCon i Tyskland nästa år? www.fedcon.de Grr, jag kan inte läsa tyska! :arg: Redigerad 18 September, 2003 av Nina Janeway
Suskiv Postad 18 September, 2003 Rapport Postad 18 September, 2003 (redigerade) Enligt Lieutenet Lind så blir det ett FedCon i Tyskland nästa år? www.fedcon.de Grr, jag kan inte läsa tyska! :arg: Det finns en engelsk version av sidan. Tryck på l??nken English Version Redigerad 18 September, 2003 av Suskiv
Nina Janeway Postad 19 September, 2003 Rapport Postad 19 September, 2003 (redigerade) Ah, där! Vad blind jag är. Ja det ser ju onekligen intressant ut! Fast 21-23 maj är inga bra datum, det är stor chans att jag har mycket i skolan just då så jag kan nog inte gå på det där konventet. Sen har jag andra planer också så... men Connor Trinneer och Robert Picardo skulle man ju vilja träffa! Jag önskar att Kate Mulgrew kan komma också Redigerad 19 September, 2003 av Nina Janeway
Karl Postad 19 September, 2003 Rapport Postad 19 September, 2003 Ah, där! Vad blind jag är. Ja det ser ju onekligen intressant ut! Fast 21-23 maj är inga bra datum, det är stor chans att jag har mycket i skolan just då så jag kan nog inte gå på det där konventet. Sen har jag andra planer också så... men Connor Trinneer och Robert Picardo skulle man ju vilja träffa! Jag önskar att Kate Mulgrew kan komma också Är detta bara personer som du hoppas träffa eller står det nån stanns att dom kommer?
Nina Janeway Postad 19 September, 2003 Rapport Postad 19 September, 2003 (redigerade) Är detta bara personer som du hoppas träffa eller står det nån stanns att dom kommer? Det står på FedCons hemsida att Robert och Connor kommer! Kolla själv på www.fedcon.de. Kate hoppas jag ju hela tiden att jag får träffa nån gång. Fast nu ser jag i "Further Info"-sektionen att det kostar 110 € att gå på konventet t.o.m 31 augusti.... hmm, betyder det att konventet varar i flera månader? :blink: Det måste det ju göra. Men DÅ kanske man skulle kunna gå... 110 € är ju trots allt "bara" 980 kronor, för 3 dagar inkl autografsessioner! Vem vill ha Connor's autograf, någon? Redigerad 19 September, 2003 av Nina Janeway
Thalaxian Postad 19 September, 2003 Rapport Postad 19 September, 2003 Fast nu ser jag i "Further Info"-sektionen att det kostar 110 € att gå på konventet t.o.m 31 augusti.... hmm, betyder det att konventet varar i flera månader? Antagligen menar doma att det kostar 110 € om man anmäler sig fram till 31 augusti och att det efter det datumet tillkommer en förseningsavgift. Så skulle i alla fall jag tolka det.
Nina Janeway Postad 22 September, 2003 Rapport Postad 22 September, 2003 Antagligen menar doma att det kostar 110 € om man anmäler sig fram till 31 augusti och att det efter det datumet tillkommer en förseningsavgift. Så skulle i alla fall jag tolka det. Oj. Så de menar 31 augusti i år.... ja det har ju redan passerat för länge sen. Heh, då tar jag tillbaka det jag sa... Jag kan nog som sagt inte gå på det konventet av nämnda anledningar.
Karl Postad 30 September, 2003 Rapport Postad 30 September, 2003 Det kommer att kosta en heldel att komma på det konventet då...hoppas att det blir lite billigar för SF konventet i Stockholm.
Thalaxian Postad 14 Oktober, 2003 Rapport Postad 14 Oktober, 2003 (redigerade) Är det någon som vet om arrangörerna av konventet i Danmark som inte blev av ska försöka igen? Skulle var kul att åka på i så fall. Redigerad 14 Oktober, 2003 av Thalaxian
Morn Postad 15 Oktober, 2003 Rapport Postad 15 Oktober, 2003 Är det någon som vet om arrangörerna av konventet i Danmark som inte blev av ska försöka igen? Skulle var kul att åka på i så fall. Jag skulle nog inte anta något sådant. Det var ju så att det vara för få som förköpte biljetter (ca 150 st köpte och dom behövde ca 600 förköp för att göra det hela) Så till alla er som hade tänkt att gå men som inte köpte biljetter så är det erat fel att det inte blev något. Så jag rekomenderar att man köper i förtid på de stora saker man ska går på för annans kanske inte det blir av.
Nina Janeway Postad 15 Oktober, 2003 Rapport Postad 15 Oktober, 2003 Så till alla er som hade tänkt att gå men som inte köpte biljetter så är det erat fel att det inte blev något. Eh, jo tack för den! :P Men du har väl rätt. Sen tror jag inte att TrekCon.dk nådde ut till tillräckligt många människor. De kunde ju ha skjutit upp datumet ett litet tag, och försökt marknadsföra det lite bättre. Frågan är om det hade hjälpt... jag menar vi är ju kanske många snåljåpar som vill spara pengar även om vi hemskt gärna vill gå på ett sånt där konvent. Aigh! Där får man för att man velar.
Thalaxian Postad 15 Oktober, 2003 Rapport Postad 15 Oktober, 2003 (redigerade) Jag hoppas i alla fall att de försöker igen! Kanske inte inom den närmaste tiden, men någon gång i alla fall! Redigerad 15 Oktober, 2003 av Thalaxian
Captain Proton Postad 19 Oktober, 2003 Rapport Postad 19 Oktober, 2003 (redigerade) Nästa helg 25-26 oktober är det Scandinavian SCI-FI, Game och Toy Convention. I sollentuna mässan mellan kl. 10:30 - 18:30. Troligtvis kommer de även ha star trek prylar precis som förra året. Gästerna är skådisarna till gollum, dart maul och Jaws (i james bond). Läs mer på propworld.nu Redigerad 19 Oktober, 2003 av Captain Proton
Captain Proton Postad 20 Oktober, 2003 Rapport Postad 20 Oktober, 2003 Dit ska jag och Essray!! Va kul. Men det verkar lite långt för att åka från Göteborg. Från mig är det bara det bara 15 minuter att gå. Men vad gör man inte för star trek.
Thalaxian Postad 20 Oktober, 2003 Rapport Postad 20 Oktober, 2003 (redigerade) Även jag skule vilja åka dit, men jag har andra saker som kräver pengar just nu och dessutom ska jag på förbundsmöte så jag får hoppa över det. Men kanske man kan får se några bilder? Redigerad 20 Oktober, 2003 av Thalaxian
Morn Postad 27 Oktober, 2003 Rapport Postad 27 Oktober, 2003 Hallå För er som inte vet så blir det stort på swecon 2004 Stockholm Trekkers arrangerar SWECON 2004, Sveriges Nationella Science Fiction Convention 2004. Framstegsrapporter kommer löpande att publiceras på Stockholm Trekkers hemsida www.stockholmtrekkers.a.se Stockholm Trekkers röstades fram på SWECON 2003 att arrangera nationellt convention 2004. Föreningen har varit delarrangörer i tidigare nationella tillställningar, men är nu ensamma arrangörer. Det innebär ett ansvar gentemot hela Science Fiction genren. Vi planerar att genomföra följande verksamhet. Skådespelarbesök Författarbesök Filmprogram Avsnitt ur Science Fiction TV-serier Animé Föredrag Paneldebatter Spel: Data, rollspel mm Köp och sälj Autografsignering Bankett Underhållning Låter detta intressant? SJälvklart är det intressant för en som gillar Science Fiction. För att vi skall kunna genomföra detta event behöver vi ert deltagande. Vi kommer att sälja olika sorters pass till SWECON: Captain's pass, Library pass, Store pass Priser! Ja visst.. länk finns här
Pjotr'k Postad 28 Oktober, 2003 Rapport Postad 28 Oktober, 2003 Morn: Är det något sagt om ett ungefärligt datum för Swecon 2004?
Morn Postad 28 Oktober, 2003 Rapport Postad 28 Oktober, 2003 Som det ser ut nu så är det sista helgen i augusti. men så fort det är 100% så kommer det upp info om det på sidan
Rekommenderade inlägg