Gå till innehåll

Säljes: VHS


Morn

Rekommenderade inlägg

Va är det ingen som vill ha mian band???

Jo, asså jag är jättesugen, iom att jag inte har nån dvd. Men Vhs är inte direkt nån investering för framtiden. Ska man köpa nånting idag så blir det nog dvd.

Jag kan förhandla om priset säg vad du vill betala så kan vi kanske göra en överens kommelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Vill ni köpa filmerna Generations och Insurrection för ca 40:-. Gå då och lägg ett bud på svenska auktionssajten Tradera. Det finns nu flera bra Trek-prylar, bl a:

Generations (film nr VII)

Insurrection (film nr IX)

Det kostar inget att vara medlem. Det enda som tillkommer är portot för leverans från den som säljer (oftast en privatperson). Man kan dessutom sälja sina egna prylar och då är det en kostnad på några kronor per pryl, beroende på hur mycket den säljs för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Jag funderar starkt på att sälja av mina VOY-band. Jag vill därför kolla om det finns intresse att köpa dessa, och jag börjar kolla om säsong 1 i sin helhet.

Jag skulle, om jag bestämmer mig för att sälja, vilja ha 500:- plus porto för säsong 1. Alla är med svensk text, utom 1.9 (otextad engelsk) och 1.10 (dansktextad :) ).

Finns det någon som är intresserad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...
  • 3 år senare...

Jag fann inget annat forum för detta, rätta mig om jag hamnat fel men jag vill sälja min samling på samtliga avsnitt på Deep Space 9 på VHS. Engelskt ljud, ingen text, dock köpta i Gamla Stan i Stockholm.

Nån som är intresserad, kom med bud!

Enklast är det väl att sälja dem 'över hand', portot blir alldeles orimligt....

Bor i Stockholm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...
Jag fann inget annat forum för detta, rätta mig om jag hamnat fel men jag vill sälja min samling på samtliga avsnitt på Deep Space 9 på VHS. Engelskt ljud, ingen text, dock köpta i Gamla Stan i Stockholm.

Nån som är intresserad, kom med bud!

Enklast är det väl att sälja dem 'över hand', portot blir alldeles orimligt....

Bor i Stockholm.

Hej

Har du sålt samlingen än?

Jag är intresserad men problemet är att jag bor i Sundsvall -- Avstånd--

JockeTunbyn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

Jag har en star trek samlingsbox med VHS.

Det är 7 st vhs band widescreen.

Allt ligger i en vinröd samlarbox med en liten star trek "katalog"

Ska tydligen bara finnas ett speciellt antal av dessa i hela världen, jag har nummer 7990.

Nån som vet vad den kan vara värd om man vill sälja den?

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VHS brukar inte vara värda så mycket nu för tiden. Har själv ofta funderat på om jag ska ta och sälja minna VHS nu när det ännu går att sälja, och ta det pengar jag får för dem. Andra alternativet är att vänta och se om det blir kult i framtiden, och kan innbringa mer pengar då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är det smått omöjligt att sälja VHS idag. Möjligtvis om det är något väldigt speciellt som i Frågvis fall. Jag skulle dock tro att det vore bättre att vänta några år tills kasettbanden förhoppningsvis fått ett högre samlarvärde. Att samlarboxen som det frågades om finns i en begränsad upplaga kan också göra en del för priset. Det är dock svårt att säga hur mycket den kan vara värd. Ett tips är att leta runt på nätet för att se om en liknande box sålts någonstans och för hur mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VHS brukar inte vara värda så mycket nu för tiden. Har själv ofta funderat på om jag ska ta och sälja minna VHS nu när det ännu går att sälja, och ta det pengar jag får för dem. Andra alternativet är att vänta och se om det blir kult i framtiden, och kan innbringa mer pengar då.

Om du har en inspelningsbar DVD-spelare kan du koppla en scart-kabel mellan videobandspelaren och DVD-spelaren och därigenom kopiera över dina samlingar till DVD-spelarens hårddisk, och därefter bränna skivor. Det har jag gjort med våra familjefilmer. Nackdelen är att man måste spela upp hela videobandet för att det ska spelas över till DVD-spelaren. Men det går ju att köra på natten eller när man är på jobbet. Själv är jag dock så nervös att jag vill övervaka det hela.

Om man ska kunna "ta in" den nya kanalen TV 4 Science Fictions hela utbud kan det vara bra att spela in de olika serierna.

(Inspelningsbara DVD-spelare med hårddisk är numera hyfsat billiga. De kostade 25 000 år 2004, nu kan man få en bättre för under 4000 på NetOnNet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 månader senare...
Tyvärr är det smått omöjligt att sälja VHS idag. Möjligtvis om det är något väldigt speciellt som i Frågvis fall. Jag skulle dock tro att det vore bättre att vänta några år tills kasettbanden förhoppningsvis fått ett högre samlarvärde. Att samlarboxen som det frågades om finns i en begränsad upplaga kan också göra en del för priset. Det är dock svårt att säga hur mycket den kan vara värd. Ett tips är att leta runt på nätet för att se om en liknande box sålts någonstans och för hur mycket.

Har du testat själv att sälja VHS det senaste året?

Personligen förstår jag inte varför man skulle köpa det idag annat för samlarvärdet eller för att det kan bli extremt billigt.

På amerikanska och brittiska Amazon annonseras det i alla fall ut VHS-band till försäljning. Jag blir lite förvånad när man får ge upp till 14 dollar för ett nytt avsnitt. Det kan inte vara mycket billgare än när de släpptes på 90-talet. Följden blir också att de begagnade kassetterna blir dyrare.

Exempel på dyrt avsnitt:

http://www.amazon.com/Star-Trek-Generation...2485&sr=1-1

Dock finns det mycket som bara kostar några pence eller cent.

Ett tillägg avsnittet Trials and Tribulations kostar nästan 30 dollar nytt. Det är väl mer än det kan ha kostat när det lanserades.

En tanke varför det kan vara så är att VHS-omslagen är ju, oberoende om det är Europa eller USA, mer genomarbetade, än DVD-fordralen. Men att det skulle locka någon att betala så mycket är nog att ta i.

Redigerad av Aike
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Har hela första säsongen av TNG + 1 eller 2 kassetter av säsong 2 på VHS (engelsk utgåva). De är spelade max 2-3 gånger på en fin videospelare. Dessutom ligger de medföljande klistermärkena kvar (samlarvärde!). Tror ni att det är någon idé att sälja av det? Har funderat på att slänga ut det på Tradera men det känns som för mycket jobb om man bara får en tia per kassett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...