Jump to content

Grader på Forumet

36 members have voted

1. 1.

• Ja, jag tror att det skulle fungera, utan en massa onödiga inlägg
      23
    • Ja, jag vill ha det, men tror inte att det skulle fungera utan onödiga inlägg
      6
    • Nej, jag vill inte ha det för jag tror att det skulle spåra ur
      4
    • Nej, jag vill inte ha det, men jag tror att det skulle fungera
      0

Recommended Posts

Jag skulle hoppas att det funkar men jag vet att vissa skulle nog missbruka det.

Men då tycker jag att Forumledaran ska kunna dra ner rangen på de som gör onödiga inlägg. blush  blush

Idioter i såfall... men det finns ju alltid såna som av nån anledning tycker det är kul att förstöra för andra...

Bra tanke det där, att bara dom som missbrukar det ska degraderas! Om man ändå vet vilka det är som är dom skyldiga måste ju det vara lika effektivt som att straffa alla, om inte bättre.

Jag tror INTE det kommer fungera. Kanske dem som har hängt med ett tag låter bli att missbruka systemet, men bland de nya som registrerar sig finns det nog större risk.

Varför ha ett graderingssystem? Räcker det inte med en imponerande hög siffra på antal inlägg?

Varför riskera en massa onödiga inlägg bara för att ha något så onödigt som ett graderingssystem?

Jag är både positiv och negativ, negativ för att jag inte ser fram emot att ta bort alla onödiga inlägg, och dels för att jag skulle ändå ha högst rang, eftersom jag har flest inlägg.

Positiv för att själv sporrades att skriva mer inlägg när jag själv var ny, för att de med fler inlägg verkade så otroligt kunniga.

Det ni skriver om att folk 'skulle ha lärt sig' vid det här laget tror jag inte en sekund på. Det kommer nya medlemmar hela tiden, och de har inte följt våra resonemang.

Nej, jag kommer att ha högsta rang ;)

Jag är rädd för att Quiet har rätt, folk lär sig inte. Om vi skulle återinföra rankningen så kommer vi att hålla mycket bättre koll på er och reglerna kommer att bli hårdare. Jag tror vi får se hur det går med röstningen och sen måste vi fundera ett tag på detta.

Ni som har spammat, kan ni svara på varför? Okej, för att få högre grad, det fattar jag med, men *varför* var det så förbaskat viktigt??

det blev liksom så att man tävlade mot varandra... jag vet att det inte var bra. jag ber så mkt om ursäkt å det har jag gjort innan med. nu gör jag inte så längre.

Tänkte på en grej, man skulle kunna göra bfordringsgraderna så höga att det skulle vara omöjligt att spamma. T ex 100 inlägg för ensign, 350 för lieutenant, 550 för lieutenant commander, 700 för commander, 1000 för captain. Ngt liknande kör de ju med på trekbbs.

• 2 weeks later...

Frågan är om det är så lätt att dra gränsen mellan spam och seriösa inlägg. I de flesta fall är det ju tydligt men inte alltid. Hur ska ett inlägg vara för att det skall betraktas som spam.

Jag är mycket positiv till det där med ranker och befodringsgrader...

Frågan är om det är så lätt att dra gränsen mellan spam och seriösa inlägg. I de flesta fall är det ju tydligt men inte alltid. Hur ska ett inlägg vara för att det skall betraktas som spam.

IMM är allt som är irrelevant för diskussionen eller forumämnet onödiga inlägg. Dvs jag är ganska hård, men det visste ni säkert innan.

Inlägg som inte har mer star trek att göra alls raderas omedelbart.

• 2 weeks later...
Tänkte på en grej, man skulle kunna göra bfordringsgraderna så höga att det skulle vara omöjligt att spamma. T ex 100 inlägg för ensign, 350 för lieutenant, 550 för lieutenant commander, 700 för commander, 1000 för captain. Ngt liknande kör de ju med på trekbbs.

Det låter som en bra och sund idé, jag röstar för.

Jag tror inte att detta skulle fungera, dom som enbart vill ha högre rang kommer nog att spamma ändå. Anledningen till att TrekBBS har det så högt är nog för att dom har 10.000+ medlemmar och 100.000+ inlägg, tror jag, så dom är lite större än oss ;)

Vi får se hur det går med rankningen när vi uppgraderar till v1.1, tar det beslutet då ...

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...