Unkas Postad 1 Maj, 2011 Rapport Postad 1 Maj, 2011 Såg "Sacred Ground"(3,7) senast. Lite småintresant. Inte ett av det bättre i Voyager, men inte heller dåligt. Citera
RoLaren Postad 1 Maj, 2011 Författare Rapport Postad 1 Maj, 2011 Såg voyager scorpion del 1 på tv4 sci fi igår, har sett allt förut men jag kolar på serierna där ändå, det känns ändå bättre än allt annat skräp som visas på tv. Star Trek är ändå alltid Star Trek... Citera
polarbear Postad 1 Maj, 2011 Rapport Postad 1 Maj, 2011 Såg voyager scorpion del 1 på tv4 sci fi igår, har sett allt förut men jag kolar på serierna där ändå, det känns ändå bättre än allt annat skräp som visas på tv. Star Trek är ändå alltid Star Trek... Ja jag hinner inte kolla på avsnitten under veckan men jag brukar försöka se till att köra ett hårdträningspass på fredagar och då är det skönt att slappa framför tv:n på lördagarna. Citera
Cecilia Postad 6 Maj, 2011 Rapport Postad 6 Maj, 2011 Jag såg TNG säsong 3 avsnitt 7 The Enemy idag. Avsnittet var bra, men väl mycket lera, blixtar och dimma för min smak. Lite långsamt avsnitt. Intressant etiskt dilemma om sorg, hämndlystnad och förlåtelse. Worf, vars föräldrar dödats av romulaner vill inte hjälpa en romulan annat än om han blir beordrad. Han gör det inte frivilligt. Olikt många Star Trek-avsnitt ändrar han sig inte utan romulanen dör. Intressant fel i tagningarna när Wesley helt plöstligt sitter vid rodret fast han nyss gått från bryggan för att fixa en neutronfontän (vet inte hur neutron beacon ska översättas, har säsong 3 med engelsk text). I en senare scen kommer han tillbaka till bryggan och rapporterar att neutronfontänen är färdig. Citera
RoLaren Postad 15 Maj, 2011 Författare Rapport Postad 15 Maj, 2011 Symbiosis - TNG 1.22 Ett avsnitt som fortfarande känns aktellt. Bra gästskådisar från WoK (Kirks son och Yoachim är med) Här tycker jag att man fått pli på prime directive. Citera
The Holy Three Postad 15 Maj, 2011 Rapport Postad 15 Maj, 2011 Jag såg på följande DS9 avsnitt häromkvällen: Looking for par'Mach in All the Wrong Places, The Assignment, Let He Who Is Without Sin... och Things Past. Samtliga var bra, men bäst var nog Looking for par'Mach in All the Wrong Places. Mycket humor och ett viktigt avsnitt i serien, speciellt för dom som gillar Worf och Dax. Citera
Admiral Picard Postad 15 Maj, 2011 Rapport Postad 15 Maj, 2011 Vi är ju på säsong fem nu ;) där det mest intressanta händer Citera
Mr Trek Postad 15 Maj, 2011 Rapport Postad 15 Maj, 2011 Jag blir allt lite avundsjuk på er som har fantastiska avsnitt framför er! Citera
RoLaren Postad 16 Maj, 2011 Författare Rapport Postad 16 Maj, 2011 Jag såg på följande DS9 avsnitt häromkvällen: Looking for par'Mach in All the Wrong Places, The Assignment, Let He Who Is Without Sin... och Things Past. Samtliga var bra, men bäst var nog Looking for par'Mach in All the Wrong Places. Mycket humor och ett viktigt avsnitt i serien, speciellt för dom som gillar Worf och Dax. DS9 är fantastisk bra. Humorn i serien kan jämföras med TOS. Avsnittet "par'Mach" har även annat än Worf och Dax som bl a en hel del Quark och även Kira och O'Brien. Där kan man verkligen snacka om att leta efter par'mach på fel ställe. Jag blir allt lite avundsjuk på er som har fantastiska avsnitt framför er! Har inte du kvar något osett avsnitt av star trek? Tyvärr har jag sett allt och är mycket avundsjuk på nyblivna trekkies. Får börja kolla på fan productions :knäpp: Citera
Mr Trek Postad 16 Maj, 2011 Rapport Postad 16 Maj, 2011 Jag blir allt lite avundsjuk på er som har fantastiska avsnitt framför er! Har inte du kvar något osett avsnitt av star trek? Tyvärr har jag sett allt och är mycket avundsjuk på nyblivna trekkies. Får börja kolla på fan productions :knäpp: Jo, men inte av DS9 som slår den VOY jag ser nu med hästlängder. DS9 är det bästa jag har sett på TV någonsin. Citera
Nettan Postad 16 Maj, 2011 Rapport Postad 16 Maj, 2011 "The Forge", "Awakening" och "Kir'Shara" (ENT) har jag nyligen sett i helgen. Det berodde på att jag precis har läst en kort(!) kapitel i en facklitteratur. Detta kapitel fokuserade på vulcaner (folk) och deras (livs-)filosofi. Det öppnade mina ögon på nytt och jag lär mig lite mer om vulcaner den här gången. Jag tyckte att dessa avsnitt är väldig intresstant och "fängslad". Jag ska titta på "Fusion", "Stigma" (ENT) och "Gambit, Part 1 & 2"(TNG) nästa gång. Citera
RoLaren Postad 16 Maj, 2011 Författare Rapport Postad 16 Maj, 2011 Ska precis till att kolla på The Measure of a Man - TNG 2.09 Citera
Jocke Postad 16 Maj, 2011 Rapport Postad 16 Maj, 2011 Har det senaste tittat på säsong 4 av ENT och har då även nyligen sett samma avsnitt som Nettan Synd att ENT lades ner, säsong 4 var riktigt lovande... Citera
RoLaren Postad 19 Maj, 2011 Författare Rapport Postad 19 Maj, 2011 Tyckte ENT var rätt pinsam och krystad. Kommer aldrig glömma andorian med discokula på huvudet. Och folk klagar på rekvisitan i TOS... Har precis sett TNG 3.8 - The Price. Avsnittet handlar om förhandlingar om ett stabilt maskhål som leder till Gammakvadranten. Avsnittet är bra. Karaktärerna känns flerdimensionella och storyn känns fräsch trots att avsnittet har drygt 20 år på nacken. Dock innehåller avsnittet en av de mest osmakliga scenerna i hela Star Trek. Scenen där Troi och Beverly står och stretchar iklädda gympingkäder från 80-talet. Skrattretande. Tyvärr han man tagit tillbaka den billiga pling-plong musiken från säs 1 istället för att hålla sig till den symfoniska vackra musiken man hade i säs 2. Nåja den försvinner till senare säsonger. En rolig kontinuitet är att detta maskhål kommer på tal i VOYavsnittet False Profits där några av karaktärerna från The Price medverkar. Citera
The Holy Three Postad 19 Maj, 2011 Rapport Postad 19 Maj, 2011 Det där avsnittet kommer jag ihåg. Eller rättare sagt kommer jag ihåg den där scenen mycket väl :visslar: Citera
RoLaren Postad 19 Maj, 2011 Författare Rapport Postad 19 Maj, 2011 ...och du tycker att det är lika osmakligt och som jag? Undrar om skådespelarna kände sig förnedrade. :knäpp: Citera
The Holy Three Postad 19 Maj, 2011 Rapport Postad 19 Maj, 2011 En blandning mellan opassande och pinsamt, skrattretande var ett annat bra ordval från din sida. Dock är det väl en drömscen för dom som finner Troi & Crusher heta. Citera
RoLaren Postad 19 Maj, 2011 Författare Rapport Postad 19 Maj, 2011 :sjuk: nästan lika osmakligt som geleinpackningsscenerna i ENT. Nu tror säkert alla att jag är pryd och emot erotiska scener men så är inte fallet. Bara när man använder billiga och fåniga scener som egentligen inte tillför avsnittet annat än hud och att man eventuellt kanske ökar tittarsiffrorna något pga av detta. Dessa scener är för påtagliga helt enkelt och passar inte in i sammanhanget. Kirk råkade diskret ha sönder sin tunika men det behövdes ingen extra scen för detta. Spock piskades utan tröja... Man klädde TOSkvinnorna i mycket korta och avslöjande utstyrslar men det var ändå diskret. Man gjorde ingen stor affär av det och gav dem extra scener för att poängtera att här är det något som ska föreställa erotiskt. Ska tillägga att jag varken tycker Bev Crusher eller Troi är speciellt mycket att titta på i sina vanliga uniformer heller. Citera
The Holy Three Postad 20 Maj, 2011 Rapport Postad 20 Maj, 2011 Jag förstår precis vad du menar. Tillför det inte handlingen något blir det bara osmakligt och larvigt, som i det här fallet. Undrar vem som godkände den scenen. Citera
RoLaren Postad 29 Maj, 2011 Författare Rapport Postad 29 Maj, 2011 The Drumhead, ett av de bästa TNG-avsnitten, regisserat av ingen mindre än Jonathan Frakes (Riker). Det här avsnittet är fortfarande mycket aktuellt med tanke på hur man letar terrorister osv. Vid tillfällen har det hänt att människor med arabiskt ursprung har fått kliva av flygplan och nekats inträde till div instanser p g a etnisk tillhörighet. Citera
Ecco Postad 30 Maj, 2011 Rapport Postad 30 Maj, 2011 Det senaste avsnittet jag såg var Star Trek Voyager då en grupp av Hirogen jägare tog över Voyager och använde hela skeppet som ett holodeck. Gillade det avsnittet mycket främst för att jag är förtjust i holodeck teknologi samt avsnitt som handlar om att fiender tar över skeppen och besättningen måste ta tillbaka det. Citera
RoLaren Postad 2 Juni, 2011 Författare Rapport Postad 2 Juni, 2011 Turnabout intruder Hade några trekkerkompisar här idag och det fanns önskemål om detta avsnitt konstigt nog. Det är verkligen inte det bästa avsnittet men man ville se hur den såg ut på BD. Oavsett så är Shatner rätt söt när han sitter och filar naglarna. :lol: Citera
Mr Trek Postad 12 Juni, 2011 Rapport Postad 12 Juni, 2011 EPS.11.DARK FRONTIER. Recenserar det gärna på databasen Behövs inte så mycket, men några rader vore välkomna! Citera
RoLaren Postad 26 Juni, 2011 Författare Rapport Postad 26 Juni, 2011 Necessary Evil. DS9 2.8 Detta är ett bra avsnitt som inte setts hur många gånger som helst och det var länge sedan jag såg det. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.