Gå till innehåll
Nina Janeway

Star Trek XI

Rekommenderade inlägg

Jaså en Enterprise film? <_< eh, jag tycker vi kan nöja oss med serien som går nu. Först när den är klar, tycker jag att man kan börja överväga en film. Visst är TNG bra, men man kan inte göra hur många TNG-filmer som helst. Det där med att TNG har en störst målgrupp, alltså producenterna kan väl gärna vara lite opartiska isåfall, för Voyager och Deep Space Nine blev väl också stora succéer? Jag tycker att en Voyager-film skulle kännas helt rätt i tiden, kanske med DS9-besättningen i, men vad den ska handla om är en annan historia. :w00t: *börjar skriva på ett manusscript*

//Nina

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

*SPOILERVARNING*

*

*

*

Jo det hade varit kul att se vad som händer med Voyager när de kommer hem. Hur går det t ex för Seven of Nine? Vad händer med Maquiserna? osv, osv. Fast problemetär väl att det kanske inte räcker som material till en film. Annars kunde man ju tänka sig att ngt farligt hot från Delta-kvadranten är på väg mot federationen, och Voyager med sin expertis kallas in för att leda Star Fleet. Fast det skulle ju kännas lite väl mycket som en repris av FC.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

:o Red Alert! SPOILERVARNING Red Alert! :o

Nä, man kan ju inte göra en TNG-film eller DS9. Eftersom båda kaptenerna kommer eller är redan döda eller nåt liknande. Har hört att Picard ska dö i Nemesis.

:huh: Stand down red alert! No more spoiler. :huh:

Att göra en Enterprise-film är väl lite tidigt. Vanligtvis ska ju en serie ha tagit slut innan man gör en film. Fast en ENT-film hade änd?? varit interessant.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
*SPOILERVARNING*

*

*

*

Jo det hade varit kul att se vad som  händer med Voyager när de kommer hem. Hur går det t ex för Seven of Nine? Vad händer med Maquiserna? osv, osv. Fast problemetär väl att det kanske inte räcker som material till en film. Annars kunde man ju tänka sig att ngt farligt hot från Delta-kvadranten är på väg mot federationen, och Voyager med sin expertis kallas in för att leda Star Fleet. Fast det skulle ju kännas lite väl mycket som en repris av FC.

Jo precis! Det är precis vad jag har tänkt mig, man skulle ha med Species 8472 ;) jo det skulle bli lite som FC men ändå annorlunda... Star Trek producenterna har väl såpass fantasi så att de kan skruva till det lite.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
:o Red Alert! SPOILERVARNING Red Alert!  :o

Nä, man kan ju inte göra en TNG-film eller DS9. Eftersom båda kaptenerna kommer eller är redan döda eller nåt liknande. Har hört att Picard ska dö i Nemesis.

:huh: Stand down red alert! No more spoiler.  :huh:

Att göra en Enterprise-film är väl lite tidigt. Vanligtvis ska ju en serie ha tagit slut innan man gör en film. Fast en ENT-film hade ändå varit interessant.

Nej, Picard kommer väl inte att dö? Jag läste en intervju med Patrick Stewart som sa att han inte skulle vilja se Picard dö. Däremot vet jag inte om Sisko är död, så säg inget mer om det :P

Visst är det för tidigt med en ENT-film. Men det får bli om 8 år eller nåt! Jag läste i senaste Star Trek Monthly att Rick Berman kan tänka sig TV-filmer eller miniserier, fast han och de andra har inte diskuterat det. De är dock öppna till alla möjligheter. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om man spoilar så ska man spoila rätt. Sisko är inte död.

Men jag tror att DS9 är en som man kan göra till en riktigt bra film då det finns så många olika delar av DS9 som man kan göra film på.

SEn så är det billigare att göra en film utan ex Picard/Sisko då de kostar så mycket.

För er som läst DS9 säsong 8 vet att det finns mycket att hämta. sen så tro jag att Milenium bok-serien skulle bli en bra film.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

SPOIL

SPOIL

SPOIL

Det ska bli interssant och se vad som händer med The Picard. Det går rykten om att han dör i Nemesis men själv han har sagt att han inte lädet något sådant i manuset, men vem vet han kanske narras.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag läste i senaste Star Trek Monthly att Rick Berman kan tänka sig TV-filmer eller miniserier, fast han och de andra har inte diskuterat det. De är dock öppna till alla möjligheter.  :D

Paramount brukar ju kalla dubbelavsnitt av TNG, DS9 och VOY för "TV-filmer". Som t ex "The Best of Booth Worlds". Men det är ju egentligen lite fel eftersom den rätt benämningen är dubbelavsnitt. <_<

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det ska bli interssant och se vad som händer med The Picard. Det går rykten om att han dör i Nemesis men själv han har sagt att han inte lädet något sådant i manuset, men vem vet han kanske narras.

Hehe, jo det är möjligt. Men vi får väl hoppas på att det inte är så! Fast å andra sidan så kan inte Picard leva "för evigt" han är ju gammal och fastän TNG har blivit en jättesuccé så är det dags att avsluta den franchisen (eller vad man nu kallar det). Nästa: Voyager! Jag har t.o.m ett namn för den; Star Trek XI Homestead. Jag fick värsta idén om vad den ska handla om, fast jag vet att vissa tycker att det skulle vara som en repris av First Contact. Det skulle kunna vara den sista filmen om det 24:e århundradet, medan den tolfte filmen kan handla om Enterprise. (efter att serien är slut och kanske har blivit en eventuell succé) "Time is patient, so we must be patient with it."

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag läste i senaste Star Trek Monthly att Rick Berman kan tänka sig TV-filmer eller miniserier, fast han och de andra har inte diskuterat det. De är dock öppna till alla möjligheter.  :D

Paramount brukar ju kalla dubbelavsnitt av TNG, DS9 och VOY för "TV-filmer". Som t ex "The Best of Booth Worlds". Men det är ju egentligen lite fel eftersom den rätt benämningen är dubbelavsnitt. <_<

Nää, det är verkligen inga TV-filmer. En TV-film tycker jag är typ 2 timmar lång, utan avbrott mitt i såsom "To be continued".

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dör ja, det låter ju inget vidare det faktiskt. Men enligt Berman är det ju sista filmen med Star trek, i varje fall med TNG gänget så det kanske inte gör något. Det har ju dött folk innan i serierna så.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Äh! Blanda star trek med das boot. Då blir det nog en rikitg höjdarfilm!!

Fast med märmare eftertanke... Skulle aldrig kunna se picard med skägg...

Picard har skägg i TNG-avsnittet All Good Things :P om det nu är en spoilervarning är en annan fråga. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Das Boot är riktigt Tysk, och en utav de bästa krigsfilmerna någonsin (Huvudpersonerna gillar inte Hitler. Och det alltid bra. Sedan är den bra utav massa andra anledningar :) ).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

(hmmm, vad har Das Boot med detta att göra?)

Personligen så skulle jag nog först vilja se en DS9-film, det är ju dom som är på tur ;)

Skulle vara intressant att se hur det går med karaktärerna efter Dominion-kriget.

Men en VOY-film skulle oxå vara kul, det finns ju en del lösa trådar där oxå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.