Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
Däremot så har jag hört att  Kate (Jameway)  har sagt vid  en så kallad "konvention" att hon skulle vara intresserad av att göra en Voy-film.

Ja, och i Star Trek Monthly #100 så säger hon "I'm open to it. I'm certainly open to it."

• Svar 238
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Däremot så har jag hört att  Kate (Jameway)  har sagt vid  en så kallad "konvention" att hon skulle vara intresserad av att göra en Voy-film.

Ja, och i Star Trek Monthly #100 så säger hon "I'm open to it. I'm certainly open to it."

Med tanke på hur mycket pengar dom skulle få så är det ganska säkert att som skulle säga ja om det skulle bli något

Postad
Med tanke på hur mycket pengar dom skulle få så är det ganska säkert att som skulle säga ja om det skulle bli något

Men mer eller mindre alla skådespelare är väl giriga, eller? :P Och även fast de inte säger rent ut att de är med bara för pengarnas skull, så tror jag att Kate verkligen gillade att spela Janeway och att hon mycket gärna upprepar rollen igen. Fast just nu känns det som att det är på spekulations-stadiet, de säger ju att "in Star Trek, nothing is impossible". ;)

Postad

Jag hoppas verkligen att det blir en Voyagerfilm, dår det finns ett nytt hot från Deltakvadranten.

En film där man får se hur det gick för besättningen efter "Homecoming"!!

Janeway är erfaren nog att leda ett anfall.

Ska höra mig om på startrek.com!!! :borg1:

Postad

Men mer eller mindre alla skådespelare är väl giriga, eller? :P Och även fast de inte säger rent ut att de är med bara för pengarnas skull, så tror jag att Kate verkligen gillade att spela Janeway och att hon mycket gärna upprepar rollen igen. Fast just nu känns det som att det är på spekulations-stadiet, de säger ju att "in Star Trek, nothing is impossible". ;)

Med tanke på hur mycket jobb hon haft nu efter voy visar ju hur glad hon troligen skulle bli om hon fick göra trek igen

Postad (redigerade)

Vi borde kanske skriva en " Petition" på att de ska göra en voyager.

Jag antar att det är många Star Trek fan som vill se en Voyager. Tror ni att det finns stöd för en sådan ide?

Det skulle vara häftigt om det här blev verklighet.

Några ideer?

Redigerad av Captain Mariah
Postad
Vi borde kanske skriva en "penetion" (ledsen för stavingen) på att de ska göra en voyager.

Jag antar att det är många Star Trek fan som vill se en Voyager. Tror ni att det finns stöd för en sådan ide?

Det skulle vara häftigt om det här blev verklighet.

Några ideer?

Det finns redan en sajt på Internet, PetitionOnline där man kan rösta för en Voyager-film! Fast vad i hela friden var adressen nu igen... jaja det finns anvisningar på sajten där man kan klicka sig fram till just Voyager-röstningen.

• 3 veckor senare...
Postad
Det finns redan en sajt på Internet, PetitionOnline där man kan rösta för en Voyager-film! Fast vad i hela friden var adressen nu igen... jaja det finns anvisningar på sajten där man kan klicka sig fram till just Voyager-röstningen.

Var finns den? Kunde inte hitta Voyager-röstningen.

Hur många har skrivit under hitintills?

:)

Postad

Hur många har skrivit under hitintills?

Vet inte heller vad den är, men jag tror jag skrev på den förut... Är iaf säker på att jag skrev på en petition för en Deep Space Nine film, och ju mer jag ser utav DS9, desto gladare är jag att jag skrev på den :D

Postad (redigerade)

Jag har hört att de skriver en serie om "the return of Voyager" kallad homecoming. Och därför inte ska göre en film om voyager.

Har ni hört något om "homecoming"? I så fall vad?

Kommer det vara en ny Star Trek serie, eller?

Jag hört detta från den officiella fourmet www.startrek.com :huh:

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Om detta har diskuteras förut, så ber jag om ursäkt. Jag har sett någon inlägg om detta än så länge!

Redigerad av Captain Mariah
  • 2 veckor senare...
Postad (redigerade)

Hoppsan! Jag trodde det fanns anvisningar. :blink: Jag gick till Search-sidan, sökte på 'Voyager movie' och fick inte upp Voyager-movie länken som jag vet att jag gick till för att fylla i formuläret. Jag kan inte tänka mig att de har tagit bort den...! Men när jag hade skrivit på den så har jag för mig att typ 550 pers hade skrivit på. *uncertain*

Och ja, Bromma_Herman, Elite Force var ett urcoolt spel och det skulle vara lika urcoolt att basera en film på det! :)

Redigerad av Nina Janeway
  • 1 månad senare...
Postad

Varför måste nästa film igentligen handla om nån av de tidigare besättningarna. Kan dom inte ha en ny besättning till filmerna? De skulle jag tycka va intressant. Då skulle de bli lite personutveckling å så under filmen å man lär känna nya personer. Inte bara en massa action...

Postad
Kan dom inte ha en ny besättning till filmerna?

Det vore intressant förstås, men om jag har fattat det rätt så har de en policy/tradition att om man ska starta en ny Star Trek- vad ska man kalla det, saga?- så måste det börja i form av en serie. Som eventuellt kommer att gå så himla bra så att de gör långfilmer av den ca 10 år efter. :P

• 2 månader senare...
Postad
Varför måste nästa film igentligen handla om nån av de tidigare besättningarna. Kan dom inte ha en ny besättning till filmerna? De skulle jag tycka va intressant. Då skulle de bli lite personutveckling å så under filmen å man lär känna nya personer. Inte bara en massa action...

Detta var en underbar infalllsvinkel ... har funderat lite runt i kring de banorna.... men det blev ännu mera "rätt" när jag såg ditt inlägg ...

Låter som ett ypperligt förslag att delge Mr. Berman .... kanske en film vartannat år med lite högre budget än t ex. Enterprise Piloten ....

Mycket bra....

Postad (redigerade)
Det skulle vara kollt om det kom en film om the hazard team. Så man får veta hur det gick för Munro och Murphy ;)

Jo, det skulle de ju kunna integrera i den nya filmen! Skulle bli en riktig mastodont-film där de skulle klämma in mycket, inte bara besättningar och dataspels-karaktärer, utan också flera tidslinjer! Japp, om jag finge bestämma så ska Star Trek XI likna First Contact lite grann. Den ska börja som en fortsättning på VOY: Endgame, och sedan innehålla de andra seriernas öden så mycket som det går utan att det går helt åt skogen.

Det är nästan så jag har manuset i huvudet...! *hoppar jämfota*

• 7 månader senare...
Postad

Berman arbetar på den 11:e Star Trek-filmen

Vad tror ni om detta? Äntligen lite livstecken i Star Trek. Jag tror för min del att det handlar om en film före en ny serie, och att denna serie kan utspela sig längre fram i framtiden än vad vi tidigare har varit. Jag tror inte att vi besöker 2300-talet igen, annat än i små glimtar med tidsresenärer. Kanske får vi då också se en åldrad Kirk i någon mindre roll. Det har ju spekulerats om att han skall få en chans till en mindre roll, av främst nostalgiska skäl. Att det blir i ENT tror inte jag på, men kanske i en film.

Postad
Berman arbetar på den 11:e Star Trek-filmen

Vad tror ni om detta? Äntligen lite livstecken i Star Trek. Jag tror för min del att det handlar om en film före en ny serie, och att denna serie kan utspela sig längre fram i framtiden än vad vi tidigare har varit. Jag tror inte att vi besöker 2300-talet igen, annat än i små glimtar med tidsresenärer. Kanske får vi då också se en åldrad Kirk i någon mindre roll. Det har ju spekulerats om att han skall få en chans till en mindre roll, av främst nostalgiska skäl. Att det blir i ENT tror inte jag på, men kanske i en film.

Det låter lovande och spännande. Det skulle vara roligt med en film som introducerar en ny star trek serie. Det är lite nytänkande inom star trek i alla fall. Om Kirk får en roll i en framtida film är det ju ett plus men det får ju inte gå ut påfilmens kvalite. Man kan ju inte ha med Kirk bara för sakens skull.

Postad
Om Kirk får en roll i en framtida film är det ju ett plus men det får ju inte gå ut påfilmens kvalite. Man kan ju inte ha med Kirk bara för sakens skull.

Host, host.. generations, host, host.

Jag är rädd att Enterprise blir den sista ST-serien.

Men man kan ju alltid hoppas.

Jag vill se MER Trek.

Postad
Pjotr'k:

Jag tror för min del att det handlar om en film före en ny serie, och att denna serie kan utspela sig längre fram i framtiden än vad vi tidigare har varit. Jag tror inte att vi besöker 2300-talet igen, annat än i små glimtar med tidsresenärer.

Captain Proton: Det låter lovande och spännande. Det skulle vara roligt med en film som introducerar en ny star trek serie. Det är lite nytänkande inom star trek i alla fall.

Jag håller med Captain Proton och Pjotr'k. :) Jag hoppas att det blir en introduktion till en ny serie. Visst hade det varit trevligt med en Voyager film som nästa Star Trek film, men chansen för det nu är nog mycket liten. Enterprise är inte, enligt min mening, tillräckligt bra serie för att de ska göra en film med den besättningen. Slutsatsen är då att de gör en Star Trek film med nytt tema och besättning. :P

Bradis_Mamma: Jag är rädd att Enterprise blir den sista ST-serien.

Men man kan ju alltid hoppas.

Jag vill se MER Trek.

Om det skulle hända, skulle det vara en katastrof (för mig i alla fall :( ). Man får sannerligen hoppas att det INTE sker. <_<

Fast å andra sidan, :o Star Trek har nu funnits i flera år. Det kan ju tänkas att folket som sysslar med att skapa Star Trek (författare, ressigörer osv.) har tröttnat och vill göra något annat. Eftersom de ger ut alla serier på dvd, kan det mycket väl tänkas att de funderar på att avsluta och göra något nytt... :o

Postad (redigerade)

Wow, ja det låter jättebra! Jag hoppas att B & B har kvar den gamla gnistan som fick dem att skapa bra Star Trek en gång i tiden. Och då menar jag Voyager ;) Jag står fortfarande fast vid att jag vill ha en Voyager-film, men efter att ha läst alla inlägg här inne så tycker jag nog att det är dags för nya karaktärer.

Ohh, vänta, kolla här! Vi kunde blanda in Stargate SG1! Nu har jag kommit på en fantastisk idé! *jätteentusiastisk* Jag börjar skriva början på filmen nu, och den av er som vill kan fortsätta? :D

"Början. Utspelar sig några stardates efter där Nemesis slutade. Voyager's och Enterprise's besättningar tillsammans med anhöriga och samtliga Starfleet-officerare (samt även andra också antar jag) är inbjudna till en stor minneshögtid för Commander Data. Captain Riker ska till och förbereda sig för det nya uppdraget ombord på... vad hette hans nya skepp igen?

I all uppståndelse som skedde iom Nemesis så har vi "glömt bort" att berätta vad som hände med Voyager-besättningen, och motiveringen till att Admiral Janeway blev befordrad. Det är fortfarande stor ovisshet om vad som ska hända med Maquiserna, Doktorn och Seven of Nine. Alla är dock närvarande vid minneshögtiden, som hålls i Starfleet Headquarters i San Francisco. Captain Picard och några till ur Enterprise-besättningen har just hållit några hyllande tal om Data, och just som alla samlar sig som för att försöka inse det förfärliga ännu en gång, så piper det till i kommsystemet. En Red alert-signal kommer in, och alla berörda officerer rusar genast för ta reda på vad som har hänt.

Det visar sig att en utomjordisk, högst oväntad, signal har upptäckts i bergsmassivet Cheyenne Mountain Complex. Det var där som det topphemliga Stargate Command-centret en gång låg. Alla kände till det legendariska SG1-teamet med Jack O'Neill, Sam Carter, Dr Jackson och Teal'c. SGC blev ett muséum, och nu på 24:e århundradet borde det vara lugnt där. Men Red alert-signalen som avbröt allas tankar, är högst förbryllande och Admiral Janeway undrar inom sig om inte de hade kommit tillbaka.. när mänskligheten minst anade det."

Vad sägs om den introsekvensen till Star Trek XI? ;)

Postad (redigerade)
Vad sägs om den introsekvensen till Star Trek XI? ;)

Verkar vara lite för många karaktärer och händelser. Vi har både Voyager med deras öde efter hemkonsten och TNG- gänget efter Nemesis. Men din fantasi e bra! en applåd till dig. ;)

Redigerad av Captain Proton
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...