Supreme Commander JAF Postad 7 December, 2007 Rapport Postad 7 December, 2007 Jag ser inte heller varför man måste "döda" Spock i den kommande filmen. Framförallt hoppas jag att man inte gör så. Vem har sagt att han ska dö? Poängen är att han tror att han ska dö. Vem vet? den som får höra historien kanske botar honom till slut? J.
Vorik Postad 7 December, 2007 Rapport Postad 7 December, 2007 Eh ingen har sagt det. Jag yttrade bara mina åsikter i frågan som AxelFoley ställde på förra sidan.
Supreme Commander JAF Postad 7 December, 2007 Rapport Postad 7 December, 2007 No offense! Jag antar att vi får vänta och se. J. (Hur översätter man no offense??)
K´hogh son of Klintoch Postad 7 December, 2007 Rapport Postad 7 December, 2007 No offense! Jag antar att vi får vänta och se. J. (Hur översätter man no offense??) ingen orsak är den bästa översättningen :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh
NX-01 Postad 7 December, 2007 Rapport Postad 7 December, 2007 No offense! Jag antar att vi får vänta och se. J. (Hur översätter man no offense??) ingen orsak är den bästa översättningen :klingon: njä det blir inte rätt, "no offense" borde översättas som "inget illa menat".
Supreme Commander JAF Postad 8 December, 2007 Rapport Postad 8 December, 2007 No offense! Jag antar att vi får vänta och se. J. (Hur översätter man no offense??) ingen orsak är den bästa översättningen :klingon: njä det blir inte rätt, "no offense" borde översättas som "inget illa menat". Men håll med om att no offense låter bättre än inget illa menat. Men nu är vi visst off topic så att det skriker om det. Tillbaka till ämnet march! J.
Unkas Postad 8 December, 2007 Rapport Postad 8 December, 2007 Har varit ganska så tyst om filmen och instpellningen ett tag nu. Hoppas att vi får någon ny information snart. Det jag specielt skulle vilja veta mer om är handlingen. Ingen information fins om den.
Supreme Commander JAF Postad 8 December, 2007 Rapport Postad 8 December, 2007 Har varit ganska så tyst om filmen och instpellningen ett tag nu. Hoppas att vi får någon ny information snart. Det jag specielt skulle vilja veta mer om är handlingen. Ingen information fins om den. Räkna inte med att få någon heller. Det är en väl borgad hemlighet som JJ och Paramount lär hålla mycket hårt på mycket länge... J.
Unkas Postad 8 December, 2007 Rapport Postad 8 December, 2007 Har varit ganska så tyst om filmen och instpellningen ett tag nu. Hoppas att vi får någon ny information snart. Det jag specielt skulle vilja veta mer om är handlingen. Ingen information fins om den. Räkna inte med att få någon heller. Det är en väl borgad hemlighet som JJ och Paramount lär hålla mycket hårt på mycket länge... J. Det var en dyster inställning, men alltför sann skulle jag tro. Historiernas innehåll brukar de sittar och ruva på tills det är tid för trailers.
Vorik Postad 12 December, 2007 Rapport Postad 12 December, 2007 TrekWeb.Com - Star Trek Movie Crew to Shoot Scenes at Long Beach City Hall 11 December 2007 According to Press Telegram, the Star Trek movie cast and crew will be filming scenes at the Long Beach City Hall this week. According to the site, "There is an almost conspiratorial secrecy hanging over the interior and exterior of Long Beach City Hall this week as filmers are busy building things and otherwise getting set to shoot scenes at the sort of retro-space-agey 1976-era building for what appears to be the latest entry in the crazily popular "Star Trek" feature-film franchise." "How the makers of the movie intend to use the Evil Empire-esque concrete-and-dark-glass City Hall building is unclear." "The film office spokeswoman told us the untitled feature filmers will be shooting for "not very long, just a couple of days." For more info, you can read the full article here. UPDATE : Trek Movie Report posted photos of the preperation for the shooting at the Long Beach City Hall (photo above). You can see all the photos here. Trek Movie Report - Harlan Ellison Talks Strike - Dispels Guardian Rumors December 10, 2007 The Star Trek day at Paramount was packed. Stars and writers from every Trek series and from the feature films were there to show their support for the WGA strike. You can't find a stronger supporter for writers rights than Harlan Ellison. The never disappointing writer of the Original Series episode "City on the Edge of Forever" was in fine form discussing the strike. While he was at it, he also took a shot at the latest rumors on the web about the new Star Trek movie using elements of "City". No Guardian in Star Trek So there you have it folks rumors that the The Guardian of Forever are not true, it is not in the film. TrekMovie.com has also independently verified this. Videointervju med Harlan via länken. Lite synd måste jag säga då det verkade vara en bra story arc.
Mikael Postad 19 Januari, 2008 Rapport Postad 19 Januari, 2008 finns på youtube, kvaliten är riktigt sunkig dock.
Sanmare Postad 19 Januari, 2008 Rapport Postad 19 Januari, 2008 Har varit ganska så tyst om filmen och instpellningen ett tag nu. Hoppas att vi får någon ny information snart. Det jag specielt skulle vilja veta mer om är handlingen. Ingen information fins om den. Räkna inte med att få någon heller. Det är en väl borgad hemlighet som JJ och Paramount lär hålla mycket hårt på mycket länge... J. Det var en dyster inställning, men alltför sann skulle jag tro. Historiernas innehåll brukar de sittar och ruva på tills det är tid för trailers. J.J. Abrams. Regissör. Född 1966. Har haft makten över serier som Lost och Alias. Rick Berman och Brannon Braga helt bortkopplade. Jag undrar om detta blir en mysteriefilm av något slag? Serien Lost lär väl aldrig kunna avslutas på ett vettigt sätt, den kommer att sluta i tomma inte som Twin Peaks en gång gjorde. Styrkan med Star Trek är ju att den håller sig till en kanon, och det är sällan man sett dem fuska för att få ihop det (även om det förekommer att karaktärer ser ut att gå en säker död till mötes och så kommer någon på att man kan "justera om en magnitud så att fältet kommer i fas med kronitstrålen" och så överlever alla utan bestående men). Det är väl bara att hoppas att XI inte flippar ut helt. Undrar vad det finns för intressant med Kirk innan han gjorde karriär? Jag håller med dem som önskat en film om: Voyagers besättning (Janeway, 7of9) efter hemkomstenDS9-människornas liv några år senarehur Borgkollektivet skapades för tiotusentals år sedanlivet efter säsong 4 i EnterpriseDet är många som vill veta hur det gick efter sista avsnittet i sista säsongen i de olika TV-serierna. Det är just ingen som önskar en uppföljare på någon av långfilmerna. Jag håller med.
Supreme Commander JAF Postad 19 Januari, 2008 Rapport Postad 19 Januari, 2008 Du kan nog vara ganska säker på att en sådan man har levt ett mycket intressant liv innan han blev kapten ombord på enterprise. Om inte annat så är det ju manusförfattarnas jobb att hitta på intressanta liv. Jag hoppas på att det fortfarande är in intressant och spännande star trek film men att jj sätter sin prägel (vilken det nu är) på den som alla olika fillmressigörer har gjort hittils :-) J.
Rekommenderade inlägg