Unkas Postad 4 September, 2007 Rapport Postad 4 September, 2007 Till skillnad från andra här hade jag inget problem med att det fanns kända skådisar med i de nya Star War-filmerna. Problemet var bara att de nya filmerna visade prov på att Lucas vision inte var så storslagen och perfekt som det först verkade när de första tre filmerna gjordes. Men det tog sig. 2:an är halvhyfsad och den tredje fann jag riktigt bra! Men åter till ämnet, Jag ser Star Trek som något väldigt annorlunda än SW. Där SW är underhållning brukar ST ofta klassas som "Den tänkande mannens SF". (Eller det brukade omnämnas så förr.) Star Trek har ett större behov av att sätta berättelsen främst, där kan megastjärnor bli en belastning istället. Och även om Star Trek har haft sin beskärda del av kända skådisar genom åren så har det nästan uteslutande handlat om karaktärsskådespelare. Så lagom är nog bäst vad det gäller skådisar. Kontinuiteten ser jag däremot som ett akut problem för Star Trek. I en tid när serier blir allt mer kontinuitetsberoende (se t ex Lost, Battlestar Galactica, Smallville etc) så säger ST:s styrande rakt ut att man inte bryr sig speciellt mycket om kontinuiteten när man gör en ny serie (Enterprise). Man undrar just hur länge de idealen skall få fortsätta styra skutan samtidigt som de, och vissa skådisar skyller allt på fansen. Något är sjukt i Star Trek-kroppen. Jag hoppas innerligt att den nya filmen blir ett oväntat vaccin och inte dödsstöten. Jag måste tyärr erkänna att det du säger om att "Star Trek-kroppen är sjuk" är allt för sant. Du är dock den enda som jag vet har sagt detta rakt ut. Kontinuiteten är ett stort problem med ST som det har utvecklats det sissta, och att ledningen för ST kan säga att de inte bryr sig om kontinuiteten bevisar bara vad okuniga de är om hur viktigt kontiunitet är för ST. Personligen tror jag tyvärr att de som styr ENDAST är intreserade av pengarna som ST kan ge. Det bryr sig inte något om Star Trek i övrigt. "Star Trek=$", detta är Paramounts syn på saken. Jag har sagt det förr och håller fast vid detta. Du säger att ST-kroppen är sjuk, och jag håller med. Frågan är bara om det går att bota eller om sjukdomen är dödlig. kanske är det inte något sjukdom, utan bara åldern som har kommit i kapp och tar ut sin rätt. Fast jag tror nog att rätt skött så har Star Trek fortfarande mycket att ge.
commander ricochet Postad 4 September, 2007 Rapport Postad 4 September, 2007 Ja hoppet är det sista som lämnar(star trek)-kroppen! Inte mycket vi kan göra än att se hur dom framöver förvaltar star trek´s arv. Dom borde K-märka det och skapa en stiftelse med lämpliga personer som håller i rättigheterna och vakar över star trek´s varande. Dom kanske skulle kunna heta star fleet command? ;) Stiftelsen kunde bestå av renommerade star trek-skådespelare, star trek författare/producenter samt seriösa initierade star trek fans. Tänk om inte bara pengarna styrde!
Supreme Commander JAF Postad 4 September, 2007 Rapport Postad 4 September, 2007 Problemet är också att det är många viljor med i spelet och att varje trekkie har olika åsikter om vad star trek är och vad star trek bör vara. Dessutom: Vad är det som säger att vi inte kan göra en serie/film som både tillfredsställer fansen och toppar listorna? J.
commander ricochet Postad 4 September, 2007 Rapport Postad 4 September, 2007 (redigerade) Jo visst många viljor är det överallt men min fundering var, utopisk som den är; att man skulle ha ett litet gäng förtroendevalda som förvaltade hela star trek-arvet som sådant så att det inte stack iväg åt alla håll(många viljor) och att inte bara pengarna styrde. Och nu om vi talar om filmen så är jag optimistisk och hoppas att den blir tillfredställande för både trekkies och alla andra. Redigerad 4 September, 2007 av michael ricochet
Supreme Commander JAF Postad 4 September, 2007 Rapport Postad 4 September, 2007 Jag hoppas att filmen blir en kassako som lockar paramount att satsa på en ny serie. Det vore kul. J.
commander ricochet Postad 4 September, 2007 Rapport Postad 4 September, 2007 Jag hoppas att filmen blir en kassako som lockar paramount att satsa på en ny serie. Det vore kul. J. Ny serie!? Jättejatack!! Det är dax för det nu! En med nya fräscha skådisar och med lite härliga inhopp av dom gamla! Mmmm man kan alltid drömma!
Bebbe Postad 21 Oktober, 2007 Rapport Postad 21 Oktober, 2007 Detta kunde bli en intressant film En tribute till det gamla.
The Holy Three Postad 1 December, 2007 Rapport Postad 1 December, 2007 Är det någon mer än jag som känner på sig att Spock kommer dö i denna film? Den äldre Spock då såklart, inte Quinto.
Unkas Postad 1 December, 2007 Rapport Postad 1 December, 2007 (redigerade) Är det någon mer än jag som känner på sig att Spock kommer dö i denna film? Den äldre Spock då såklart, inte Quinto. Nu när du säger det så låter det som en stor möjlighet. Det är kanske det nya i ST-världen. Först började man med Data, nu tar man Spock.....vem kommer härnäst. Men jag hoppas att det inte är fallet. Jag har inget intresse av att se Spock, eller någon annan av de älskade karaktärerna dö. Redigerad 1 December, 2007 av Unkas
K´hogh son of Klintoch Postad 1 December, 2007 Rapport Postad 1 December, 2007 (redigerade) ... Först började man med Data, nu tar man Spock.....vem kommer härnäst. Men jag hoppas att det inte är fallet. Jag har inget intresse av att se Spock, eller någon annan av de älskade karaktärerna dö. började man inte med Kirk? :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Redigerad 3 December, 2007 av K´hogh son of Klintoch
johannalaforge Postad 1 December, 2007 Rapport Postad 1 December, 2007 Är det någon mer än jag som känner på sig att Spock kommer dö i denna film? Den äldre Spock då såklart, inte Quinto. Nej tack, om de dödar fler karaktärer efter att först ha dödat Kirk och Data, nej då vet jag inte vad jag tar mig till. :blink: (jaja, i denna filmen är ju Geordi's överlevnad säkrad :P ;) )
K´hogh son of Klintoch Postad 1 December, 2007 Rapport Postad 1 December, 2007 ...(jaja, i denna filmen är ju Geordi's överlevnad säkrad :P ;) ) honom dödar vi i serien "Star Trek : new adventures, ny Star Trek-serie" i Quarks holosvit :lol: :lol: (skoja bara)
johannalaforge Postad 1 December, 2007 Rapport Postad 1 December, 2007 ...(jaja, i denna filmen är ju Geordi's överlevnad säkrad :P ;) ) honom dödar vi i serien "Star Trek : new adventures, ny Star Trek-serie" i Quarks holosvit :lol: :lol: (skoja bara) :blink: :blink: :blink: :blink: :blink: :blink: ..... Vänta, nu såg jag "skoja bara" delen :P ;)
The Holy Three Postad 1 December, 2007 Rapport Postad 1 December, 2007 Är det någon mer än jag som känner på sig att Spock kommer dö i denna film? Den äldre Spock då såklart, inte Quinto. Nu när du säger det så låter det som en stor möjlighet. Det är kanske det nya i ST-världen. Först började man med Data, nu tar man Spock.....vem kommer härnäst. Men jag hoppas att det inte är fallet. Jag har inget intresse av att se Spock, eller någon annan av de älskade karaktärerna dö. Ja, det känns ju väldigt uttjatat om dom nu hade tänkt sig göra det. Att vi redan sett Spock dö en gång tidigare gör det inte bättre. Var oerhört glad över att han inte dog i del VI eller i TNG avsnittet så jag hoppas att de låter honom överleva i denna film med.
Unkas Postad 1 December, 2007 Rapport Postad 1 December, 2007 ... Först började man med Data, nu tar man Spock.....vem kommer härnäst. Men jag hoppas att det inte är fallet. Jag har inget intresse av att se Spock, eller någon annan av de älskade karaktärerna dö. började man inte med Kirk? Jo det har du rätt i. Det hadde jag förträngt. Som sagt, det verkar vara paramounts plan dessa dagar. Och det gillar jag inte.
K´hogh son of Klintoch Postad 1 December, 2007 Rapport Postad 1 December, 2007 ...(jaja, i denna filmen är ju Geordi's överlevnad säkrad :P ;) ) honom dödar vi i serien "Star Trek : new adventures, ny Star Trek-serie" i Quarks holosvit :lol: :lol: (skoja bara) :blink: :blink: :blink: :blink: :blink: :blink: ..... Vänta, nu såg jag "skoja bara" delen :P ;) allarligt sagt tycker jag att du ska kolla det ämnet och pm:a mig och säga vad du tycker
johannalaforge Postad 1 December, 2007 Rapport Postad 1 December, 2007 ...(jaja, i denna filmen är ju Geordi's överlevnad säkrad :P ;) ) honom dödar vi i serien "Star Trek : new adventures, ny Star Trek-serie" i Quarks holosvit :lol: :lol: (skoja bara) :blink: :blink: :blink: :blink: :blink: :blink: ..... Vänta, nu såg jag "skoja bara" delen :P ;) allarligt sagt tycker jag att du ska kolla det ämnet och pm:a mig och säga vad du tycker Ok, när jag får tid dvs. Men men, för att hålla mig till den här disskussionen kan jag säga att jag såg bilderna på Quinto och faktiskt till min förvåning blev ganska imponerad. Han såg utan tvekan ut som en vulcan iallafall (längtar tills 25 dec nästa år!!!! )
The Holy Three Postad 1 December, 2007 Rapport Postad 1 December, 2007 Ok, när jag får tid dvs. Men men, för att hålla mig till den här disskussionen kan jag säga att jag såg bilderna på Quinto och faktiskt till min förvåning blev ganska imponerad. Han såg utan tvekan ut som en vulcan iallafall (längtar tills 25 dec nästa år!!!! ) Lär dock inte vara någon världspremiär på filmen ;)
johannalaforge Postad 1 December, 2007 Rapport Postad 1 December, 2007 Ok, när jag får tid dvs. Men men, för att hålla mig till den här disskussionen kan jag säga att jag såg bilderna på Quinto och faktiskt till min förvåning blev ganska imponerad. Han såg utan tvekan ut som en vulcan iallafall (längtar tills 25 dec nästa år!!!! ) Lär dock inte vara någon världspremiär på filmen ;) Nej men det är ju själva dagen som räknas, inte att man skulle se filmen just då. Det blir en dag att fira! Jag ska personligen äta tårta iallafall
Supreme Commander JAF Postad 2 December, 2007 Rapport Postad 2 December, 2007 Döda spock? Spock cant die! Skämt åsido så kanske dom har tänkt sig att spock ligger på sitt yttersta och då får en obörnhörlig lust att berätta sitt livs viktigaste historia för vem det nu månne vara. Och medan denna kämpar för att rädda spock får han eller hon eller det höra historien om hur kirk blev kapten på enterprise. J.
The Holy Three Postad 2 December, 2007 Rapport Postad 2 December, 2007 Döda spock? Spock cant die! Skämt åsido så kanske dom har tänkt sig att spock ligger på sitt yttersta och då får en obörnhörlig lust att berätta sitt livs viktigaste historia för vem det nu månne vara. Och medan denna kämpar för att rädda spock får han eller hon eller det höra historien om hur kirk blev kapten på enterprise. J. Det är exakt det scenariot jag haft i tanke *ta i trä ta i trä*
Gäst susdan74 Postad 4 December, 2007 Rapport Postad 4 December, 2007 Är det någon mer än jag som känner på sig att Spock kommer dö i denna film? Den äldre Spock då såklart, inte Quinto. Nej, det tror jag inte. Det skulle i så fall vara en riktigt negativ trend att man måste ta till det knepet för att sälja sin film. Jag tycker det går bra att göra en film med en av dom äldre ikonerna utan att f??r den delen ha ihjäl honom. Samtidigt ligger det något i ditt påstående och det kan ju vara så att Nimoy vill göra ett ordentligt slut på sin karaktär och "go out with a big bang" så att säga och då kanske han går med på att göra det i filmen. Dock tror jag mest på att han inte kommer göra det, för om han gör det tycker jag att han har sålt sig väldigt billigt.
K´hogh son of Klintoch Postad 4 December, 2007 Rapport Postad 4 December, 2007 (redigerade) Är det någon mer än jag som känner på sig att Spock kommer dö i denna film? Den äldre Spock då såklart, inte Quinto. Nej, det tror jag inte. Det skulle i så fall vara en riktigt negativ trend att man måste ta till det knepet för att sälja sin film. Jag tycker det går bra att göra en film med en av dom äldre ikonerna utan att för den delen ha ihjäl honom. Samtidigt ligger det något i ditt påstående och det kan ju vara så att Nimoy vill göra ett ordentligt slut på sin karaktär och "go out with a big bang" så att säga och då kanske han går med på att göra det i filmen. Dock tror jag mest på att han inte kommer göra det, för om han gör det tycker jag att han har sålt sig väldigt billigt. vad jag förstått är misstanken att de tar död på huvudpersonerna för att driva Star Trek i graven . det ska de ha sysslat med ända sen Enterprise .om det stämmer har de tänkt sig att Spocks död är sista "spiken i kistan" . :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Redigerad 4 December, 2007 av K´hogh son of Klintoch
The Holy Three Postad 5 December, 2007 Rapport Postad 5 December, 2007 Det här kanske säger oss något om has tankar kring Spock's leva eller inte leva? TrekMovie.com: Have you talked to J.J. about your thoughts on Bill being in the film? Leonard Nimoy: It is not up to me. I told J.J. that I was with Bill in Philidelphia last weekend and that Bill was disappointed that as of now he is not in the film. He was reported as being ‘furious’ and that is not accurate at all. I think he is appropriately disappointed, but I think he has come to a kind of understanding. After all, and Bill and I talked about this, the fact is his character did die in [star Trek:] Generations. He said “ya but you died at the end of [star Trek] II.” And I said “but I was resurrected…that is the difference between you and I.” [laughs] I also said to him that if I had been in Generations I would not have let him die…and that is a fact. I thought it was gratuitous. I didn’t see why…what was the point? I thought it was a waste of a very important character. Sen ser jag inte poängen i Spock's eventuella död. I Star Trek universumet är det inte något nödvändigt, och Nimoy själv kan väl inte sitta hemma efter att han dragit sig tillbaka från skådespeleriet för ett par år sen och tänka "Jag tror det är dags för Spock att dö nu" Som sagt, det skulle vara högst ologiskt om det skulle bli så, Nimoy själv borde vara medveten om detta.
Vorik Postad 6 December, 2007 Rapport Postad 6 December, 2007 Jag ser inte heller varför man måste "döda" Spock i den kommande filmen. Framförallt hoppas jag att man inte gör så.
Rekommenderade inlägg