Morn Postad 18 Oktober, 2002 Rapport Postad 18 Oktober, 2002 Lösa trådar. Det skulle antyda att det fanns nårgra "trådar" i serein men det var knapt att det var en och den var riktigt tunn.
Jocke Postad 18 Oktober, 2002 Rapport Postad 18 Oktober, 2002 Lösa trådar. Det skulle antyda att det fanns nårgra "trådar" i serein men det var knapt att det var en och den var riktigt tunn. Vad jag menar med lösa trådar är tex: Vad hände med Chakotay och Seven? Blev Harry Kim någonsin något mer än Ensign? Vad hände med Maquis efter att dom kom hem? Det finns fler ... Crayle: Om du säger att VOY är slut, så kan jag säga samma sak om DS9, Dominion kriget är slut.
Crayle Postad 18 Oktober, 2002 Rapport Postad 18 Oktober, 2002 DS9 handlar om mer än bara Dominionkriget, kriget börjar inte i första avsnittet i säsong medans VOY handlar om deras resa hem till jorden, och denna resa börjar i första avsnittet i säsong 1
Morn Postad 18 Oktober, 2002 Rapport Postad 18 Oktober, 2002 En av de stora anlednigaran är att VOY avslutade inget mer än att dom var hemma (dom hade inte trådan men ändå) I DS9 avslutar man nästa alla frågor men det finns fortfarande mycket att ta reda på efter DS9 ex Interna dispyter i Dominion, Vad häder på Cardassia?? mm
Excelsior Postad 20 Oktober, 2002 Rapport Postad 20 Oktober, 2002 I DS9 avslutar man nästa alla frågor men det finns fortfarande mycket att ta reda på efter DS9 ex Interna dispyter i Dominion, Vad häder på Cardassia?? mm Lite sådana "What if?" frågor ställs det ju i ST Bridge Commander. Som t ex hur länge Cardassia kan hålla fred, vilket ju inte visade sig vara länge...
Nina Janeway Postad 22 Oktober, 2002 Författare Rapport Postad 22 Oktober, 2002 (hmmm, vad har Das Boot med detta att göra?) Personligen så skulle jag nog först vilja se en DS9-film, det är ju dom som är på tur ;) Skulle vara intressant att se hur det går med karaktärerna efter Dominion-kriget. Men en VOY-film skulle oxå vara kul, det finns ju en del lösa trådar där oxå. Jag håller med! Det är precis de lösa trådarna som gör att jag vill att nästa film ska bli en Voyager-film. Men med risk för att det kanske skulle bli för lite att göra en film av, så kunde man ju kanske kombinera DS9- och Voyager-besättningarna? Nu får ingen tala om för mig vad som händer i DS9 för jag har inte sett den, men jag har ett hum om vad den handlar om. Sedan vill jag lägga till en sak om Voyager: Jag fick en fråga i ett annat forum om de hemma på Jorden inte borde vara äldre än de på Voyager, då Einsteins relativitetsteori säger att man åldras långsammare i rymden. Men då kom jag plötsligt att tänka på att Barclay och Tom Paris pappa ser ju normalgamla ut, när man ser avsnitten där de kommunicerar med Voyager á la Pathfinder. Jag antar att producenterna inte har orkat bråka om detta... tror jag....
Essray Postad 22 Oktober, 2002 Rapport Postad 22 Oktober, 2002 Sedan vill jag lägga till en sak om Voyager: Jag fick en fråga i ett annat forum om de hemma på Jorden inte borde vara äldre än de på Voyager, då Einsteins relativitetsteori säger att man åldras långsammare i rymden. Men då kom jag plötsligt att tänka på att Barclay och Tom Paris pappa ser ju normalgamla ut, när man ser avsnitten där de kommunicerar med Voyager á la Pathfinder. Jag antar att producenterna inte har orkat bråka om detta... tror jag.... Ja, egentligen är det ju inte de på jorden som skulle ha åldrats snabbare, utan de ombord på skeppet som åldrats långsammare. Så VGR-besättningen skulle isåfall ha sett ovanligt ung ut. Fast å andra sidan så gäller det ju alla typer av rymdfärder, inte bara Voyagers. Och därmed så skulle ju Barclay och Admiral Paris lika gärna kunna ha åkt på andra rymdskepp själva, och därigenom bromsat sina egna åldranden. Vill du veta mer/ få en vettigare(/begripligare) förklaring än min, kan jag rekommendera att du läser "Fysiken i Star Trek"(eller som den heter på originalspråket: "The physics of Star Trek"). :vulcan: :vulcan: :vulcan:
Nina Janeway Postad 23 Oktober, 2002 Författare Rapport Postad 23 Oktober, 2002 Ja, egentligen är det ju inte de på jorden som skulle ha åldrats snabbare, utan de ombord på skeppet som åldrats långsammare. Så VGR-besättningen skulle isåfall ha sett ovanligt ung ut. Fast å andra sidan så gäller det ju alla typer av rymdfärder, inte bara Voyagers. Och därmed så skulle ju Barclay och Admiral Paris lika gärna kunna ha åkt på andra rymdskepp själva, och därigenom bromsat sina egna åldranden. Vill du veta mer/ få en vettigare(/begripligare) förklaring än min, kan jag rekommendera att du läser "Fysiken i Star Trek"(eller som den heter på originalspråket: "The physics of Star Trek") Jo kanske det, men de ändrar sig ju inte så mycket på 7 år, det är bara Tom Paris och Harry som har en lite annorlunda klippning, och så Janeway som klipper sig :P annars ser de ju lika gamla ut som de var i Caretaker. Okej jag ska se om jag hittar den där boken nån gång.
Essray Postad 23 Oktober, 2002 Rapport Postad 23 Oktober, 2002 Jo kanske det, men de ändrar sig ju inte så mycket på 7 år, det är bara Tom Paris och Harry som har en lite annorlunda klippning, och så Janeway som klipper sig :P annars ser de ju lika gamla ut som de var i Caretaker. Okej jag ska se om jag hittar den där boken nån gång. Öhh, men det var ju just det. Att man inte åldras i rymden. Och boken finns nog på SF-bokhandeln.
Crayle Postad 24 Oktober, 2002 Rapport Postad 24 Oktober, 2002 Men dom är inte i rymden på riktigt så dom har åldrats 7 år mellan Caretaker och Endgame (skådisarna som porträttrerar karaktärerna)
Warbird Postad 24 Oktober, 2002 Rapport Postad 24 Oktober, 2002 Ööh... Ok, alla åldras mer eller mindre. Även de i rymden, för att man måste ju besöka nån planet då och då också. Men jag tycker att nästa film (går vi inte lite väl i förväg nu?) ska handla uteslutande om DS9. Och då skall cardassierna ha en central roll också. T. ex att det är en utbrytargrupp som vill "Ta cardassia till forna dagar" eller nåt spnt. Och regeringen försöker, med DS9s hjälp stoppa dom.
Nina Janeway Postad 25 Oktober, 2002 Författare Rapport Postad 25 Oktober, 2002 Öhh, men det var ju just det. Att man inte åldras i rymden. Och boken finns nog på SF-bokhandeln. Ursäkta men jag missförstod dig nog då. :P
Essray Postad 29 Oktober, 2002 Rapport Postad 29 Oktober, 2002 Men jag tycker att nästa film (går vi inte lite väl i förväg nu?) ska handla uteslutande om DS9. Och då skall cardassierna ha en central roll också. T. ex att det är en utbrytargrupp som vill "Ta cardassia till forna dagar" eller nåt spnt. Och regeringen försöker, med DS9s hjälp stoppa dom. Eftersom det är så populärt med serier som utspelar sig före andra serier (ENT/SW), så skulle man kanske kunna göra en film om den Cardassiska ockupationen. Fast det kanske finns med en massa i DS9 redan?(Har ju inte sett så mkt av den serien(ännu))
Karl Postad 31 Oktober, 2002 Rapport Postad 31 Oktober, 2002 Denna diskusionen har typ spårat ut ganska rejält. Från att disskutera nya filmen till picard med skägg för att nu rundas av med hur STV slutar.
Morn Postad 31 Oktober, 2002 Rapport Postad 31 Oktober, 2002 Denna diskusionen har typ spårat ut ganska rejält. Från att disskutera nya filmen till picard med skägg för att nu rundas av med hur STV slutar. Då denna diskution handlar om nästa film (den efter nemisis) så ser inte jag var den spårat ut. Men en film om Cardassina okupationen vore kul att se. Eller varför inte göra film på Andy JRs (Garak) Bok. Den är kanon
Karl Postad 12 November, 2002 Rapport Postad 12 November, 2002 Denna diskusionen har typ spårat ut ganska rejält. Från att disskutera nya filmen till picard med skägg för att nu rundas av med hur STV slutar. Då denna diskution handlar om nästa film (den efter nemisis) så ser inte jag var den spårat ut. Men en film om Cardassina okupationen vore kul att se. Eller varför inte göra film på Andy JRs (Garak) Bok. Den är kanon Hmm, men vad har relativitets teorin med nästa filmen att göra?
Sotunk Postad 6 December, 2002 Rapport Postad 6 December, 2002 (redigerade) En DS9-film lär aldrig, aldrig hända. Berman är, vad jag har förstått, inte överdrivet förtjust i DS9 eftersom den aldrig drog så många tittare - så mycket pengar - som de andra serierna gjorde. Förklaringen till detta är, gissar jag, att historien helt enkelt blev för komplex att följa för alla förutom den trognaste skaran av fans, dvs de som spelar in/ser repriser. Samma sak händer med många andra serier som har för långa och för komplicerade story-arcs. Jag slutade t.ex. att titta på X-files av just den anledningen. Dessutom försvårar story-arcs sändning av repriser, vilket även det betyder mindre pengar. Chansen att se DS9 på bioduken känns minimal. Tyvärr. Jag tvivlar också på att det blir en Voyager-film. TPTB har inte uteslutit att det blir ännu en TNG-film, och även om det inte blir en TNG, så lär det bli Enterprise. Efter alla intervjuer så står det klart hur mycket Braga och Berman älskar sitt nya lilla barn Enterprise, och hur trötta dem är på Voyager. Men det förstås, om det går riktigt utför för Enterprise de närmaste säsongerna och TPTB tror att en film om Enterprise inte skulle dra in tillräckligt med vinst, så kanske, kanske det blir en Voyager-film. Jag tror dock inte att det blir så. Om smörjan som är Voyager överlevde sju säsonger, så lär även Enterprise göra det. Personligen så ser jag helst ännu en TNG-film (jag hade valt DS9 om jag hade sett en realistisk möjlighet att en sådan skulle bli till)! Redigerad 6 December, 2002 av Sotunk
thestargaze Postad 6 Januari, 2003 Rapport Postad 6 Januari, 2003 (redigerade) Tja, jag tycker att de ska åtminstonde göra en film från Voyager, som knyter åt de sista lösa ändarna. Så att man får reda på vad som hände efter Endgame. En sista äventyr. Något som kräver att alla från Voyager förenas efter ett tag på jorden. Typ.... de är de enda som kan rädda oss....de är de enda som stött på ....vad det nu är.... :lol: Jag hoppas på en film från Voyager. Personligen så tycker jag att det räcker med TNG. De har väl gjort en del filmer. De borde sluta innan det blir för urtjatat. Redigerad 6 Januari, 2003 av Captain Mariah
Excelsior Postad 7 Januari, 2003 Rapport Postad 7 Januari, 2003 En ENT-film behöver inte bli ett fiasko. Det räcker med en schysst story och att man byter ut halva besättningen för att en sådan film ska bli bra. :lol:
nx01 Postad 8 Januari, 2003 Rapport Postad 8 Januari, 2003 Hittade en länk hos aint it cool news där Brent Spiner uttalar sig om en eventuell elfte film. Stark SPOILER VARNING dock, man ska nog egentligen helst tittat på NEMESIS innan man läser det här, hade dock inte jag gjort men jag lyckades snubbla in på en massa spoilers iaf. Aint it cool
*voyboy* Postad 24 Mars, 2003 Rapport Postad 24 Mars, 2003 Skulle det inte bli en Voyager film??? Jag har för mig att jag har hört det någonstans...
Nina Janeway Postad 24 Mars, 2003 Författare Rapport Postad 24 Mars, 2003 Kul att någon tog upp den här diskussionen igen! Vi kanske skulle starta en röstning? Nej, det är onödigt då denna tråd redan finns. Vad jag har förstått så verkar det rätt jämnt mellan alla serierna, fast en Voyager-film är rätt populär. (den som jag förespråkar ;)) Berman & co kunde ju också ta inspiration från de virtuella avsnitten i Voyager Virtual Season Project!
thestargaze Postad 24 Mars, 2003 Rapport Postad 24 Mars, 2003 Skulle det inte bli en Voyager film??? Jag har för mig att jag har hört det någonstans... Vad jag har hört är att de planerar att filma en ENT-film, inte en Voy-film. Men man kan ju alltid hoppas att de bestämmer sig för att filma en voy-film. Däremot så har jag hört att Kate (Jameway) har sagt vid en så kallad "konvention" att hon skulle vara intresserad av att göra en Voy-film.
Rekommenderade inlägg