Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Vi är rätt aktiva i föreningen. Förutom de10 trekdagarna/år och den årliga medverkan på mässan "Scifi World" har några av oss rest tillsammans till olika konvent. Kom gärna och testa på medlemskap. Det kostar bara 120 kr för att prova på. Vi visar även Docor Who och annan scifi på våra trekdagar men givetvis är det övervägande Star Trek.

• Svar 1,4k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Hej!

Jag heter Anna och har varit Star Trek fan från 16 års ålder då jag såg TNG's första avsnitt som utbytesstudent i USA. Har alltid varit en nörd även långt innan det.

Lyckades träffa en man med samma intressen och nu är vi en familj med samma intressen. Har en speciell plats i mitt hjärta för Star Trek och är med i Stockholm Trekkers.

Postad

Kul att ha dig här, Anna!

Kul sammanträffande; jag började också med just TNG och just vid 16 års ålder (fast i mitt fall var det på TV6). Började egentligen titta på det lite "ironiskt" för att jag tyckte att det verkade så dåligt, men efter sisådär två-tre avsnitt var jag fast :)

Kul att ha två nya här under loppet av en vecka!

Postad
Hej,
Är nyregistrerad så tänkte jag skulle presentera mig.
Jag gillar framförallt TOS och blev först riktigt intresserad av Star Trek efter att ha läst ett par av Pocket Books-TOS-romanerna från 1980-talet, är omåttligt förtjust i dem. Jag är speciellt intresserad av alla inkarnationer (officiella och ej) av The Eugenics War och Khan samt övriga augments. Det är väl kombinationen av genmodifierade människor och det troligen bästa citerandet av Moby Dick i populärkultur som är oemotståndlig...
Jag är molekylärbiolog och jobbar på ett läkemedelsföretag utanför Göteborg. På fritiden ägnar jag mig mestadels åt läsning (mest skönlitteratur, mycket sci-fi) och löpning.
Jag flyttade tillbaka till Sverige i våras efter tio år i USA och Japan, hade många fantastiska trekker-vänner i USA som jag nu tyvärr lämnat på andra sidan Atlanten. Närmare än så känner jag inte en kotte med mer än ett marginellt intresse av Star Trek (vilket var lite oväntat då större delen av min bekantskapskrets även här är nördar av olika slag), jag skulle gärna vilja ändra på det och därav att jag hittade detta forum. :)
Postad

Välkommen, Dr Marcus! Var det du som var med på den senaste Treffen med West Coast Trekkers? I så fall pratade vi en liten stund där jag bl.a. (självfallet) pratade om Star Trek Databas... :)

Postad

Alltid roligt att hjälpa till! Hoppas du trivs här - vi kanske inte har haft så mycket aktivitet på sistone, men det händer ändå lite saker hela tiden. Vill man ha koll på det senaste inom Star Trek skall man dessutom börja på Databasen innan man går in på forat - där finns ju de senaste nyheterna!

Postad

Sarek, tack! Kul med en medicinare - sjukvård eller forskning? Spock ligger mig också nära, men Bones är alltför mycket, err, country doctor för att jag ska känna någon yrkesmässig gemenskap där. Fast han är ändå en favorit. :)

Postad

Välkommen! Fint med nya medlemmar i forumet! Själv är min bästa vän trekfan, och jag introducerade star trek till honom, så lite nöjd måste jag vara ;) Men annars är det dystert i Finland. Ingen som jag talar med förstår sig på Trek, typ så här låter det '' star wars är bra, men star trek den är bara tråkig och konstig.

Postad

Sarek, tack! Kul med en medicinare - sjukvård eller forskning? Spock ligger mig också nära, men Bones är alltför mycket, err, country doctor för att jag ska känna någon yrkesmässig gemenskap där. Fast han är ändå en favorit. :)

Kliniker men forskar "deltid" samt har en phD. Väl mött på nästa WCT möte.

• 2 månader senare...
Postad

Hej allihop! Jag är egentligen inte ny, blev medlem 2007 men livet kom i vägen och det blev uppehåll några år. Tusen tack Pjotr'k för hjälpen!

Om mig? Gillar framför allt TNG med TOS som god tvåa. Hmm, är dålig på att prata om mig själv bara sådär, så det får räcka just nu.

Ha tålamod kära vänner, tar nog ett tag innan jag kan manövrera lika lätt här som förr i världen!

Postad

Hej allihop! Jag är egentligen inte ny, blev medlem 2007 men livet kom i vägen och det blev uppehåll några år. Tusen tack Pjotr'k för hjälpen!

Om mig? Gillar framför allt TNG med TOS som god tvåa. Hmm, är dålig på att prata om mig själv bara sådär, så det får räcka just nu.

Ha tålamod kära vänner, tar nog ett tag innan jag kan manövrera lika lätt här som förr i världen!

Dig minns jag! Välkommen tillbaka!

Postad

Dig minns jag! Välkommen tillbaka!

Minns dig med, haha! Och somliga andra namn är bekanta, andra har visst gjort som jag och tappat bort det här.

Håller på att värma upp, konstaterat att det är lite tyst i en del trådar/avdelningar. Det går att ändra på! :)

• 4 veckor senare...
Postad

Hej Star Trek-människor,

Jag signade upp här för exakt tjugofem månader sedan men det blev inte av

att jag kom igång då. Samtidigt signade jag upp mig för ett engelskt Star Trek-forum

men deras regler där var onödigt krångliga tyckte jag.

Jag älskar Star Trek och minns med något vemod tiden när jag tittade på de olika serierna

på kanal 5 (tror jag) och ZTV under mitten av 90-talet.

Minns också hur jag som ung tonåring gick och suktade på TOS-boxarna på Åhlen's.

Ville verkligen ha dem då.

Jag gillar allt som har gjorts, The Original Series, The Next Generation, Deep Space Nine, Voyager och

Enterprise. Filmerna likaså, men jag har faktiskt ännu inte sett de senaste av Abrams. :rodna:

Av filmerna är nog The Wrath of Khan, Generations och First Contact favoriterna.

Det är något speciellt med att titta på Star Trek-serierna, skådespelarna är otroligt skickliga med att

kunna memorera och tala alla svåra technobabble-meningar från manus. Jag blir lika fascinerad och

imponerad varje gång.

Jag tittar också helst utan textband eftersom jag inte tycker om översättningar.

Då för två år sedan när jag signade upp här på forumet var jag i full gång med att titta igenom hela Voyager-boxen

med alla säsonger och tanken var att skriva av mig här med tankar om de många avsnitten.

Jag hade skrivit ned hur många små notiser som helst om vissa scener och dialoger som jag tyckte om.

Tyvärr hände det inte att jag blev aktiv här.

Nu med start för någon vecka sedan har jag börjat titta på Voyager igen med start från säsong 1.

Det är verkligen en feel-good serie, alla skådespelare var så bra tillsammans. Neelix var ett irritationsmoment

för mig tidigare år men nu ser jag honom med andra ögon och har ändrat uppfattning om honom.

Det är ett sant nöje att förkovra sig och sträck-titta på Star Trek och bara glömma bort verkligheten för ett tag,

ni vet säkert vad jag menar.

Om jag skulle jämföra mig med någon ur Voyager så får det nog bli Harry. Svårt att nämna en favorit-karaktär

eftersom jag gillar allihop.

Ses kanske på forumet..

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...