Jump to content
Sign in to follow this  
Mister Borg

Ny här på forumet

Recommended Posts

Skulle bara presentera mig lite kort sådär. Jag har letat efter ett ST forum och har nu äntligen hittat ett! JAg heter Alexander och är 22 år. Bor i Göteborg. Har studerat på musikuniversitetet här och ska nu plugga vidare till producent, webdesigner, kamera tekniker, ljudtekniker, redigerare och 3D animatör på högskolan i Borås.

Älskar musik och håller på att göra filmmusik till två st. SW fanfilmer just nu.

Håller på att spåna på ett ST manus för att kanske göra en fanfilm i framtiden med.

"We are the borgs"

Hej!

Jag skriver fan fiction, bl a om ST (Voyager, TNG, DS9). Kul att det finns ett svenskt forum. Är det några andra som också skriver?

Tonica

Hejsan på er!

Tänkte bara säga hej o pressentera mig lite.

Jag heter Eva o är go o gald tjej, som just fått "intresse" för star treak då jag var på en fotosession o tog lite bilder :P

O fick höra efteråt att vissa bilder var lika 7 of 9 i Star Trek!

Så ja ska göra en fotosession med temat 7 of 9 :w00t: o då måste ja ju ta reda på lite mer om henne o kanse var man kan få tag i hennes coola kläder!

Så nu ska ja lära mig lite om denna söta tjej ;)

Kram på er

Edited by 7 of 9

Menar du verkligen allvar att du skall göra en fotosession med temat "7 of 9"? Kul! Det trodde jag inte kunde hända i Sverige. Fotografen måste ha varit mer än måttligt intresserad av Star Trek!

I vår databas finns en del information på svenska om Seven:
--> Besättningsmedlem -- Seven of Nine
--> Bilder på Seven of Nine

Ute på nätet kan man säkert hitta betydligt mer, fast då på andra språk. Kostymer har jag faktiskt ingen aning om var/hur man kan köpa det. Under forumdelen "Quarks holodäck" kan du säkert få mer tips om var man kan köpa uniformer. Visserligen handlar inläggen mest där om starfleet-uniformer (typ militäruniformer), men någon kanske kan ha tips?

Japp, han gillar Star Trek ;)

Tack så mycket för hjälpen att hitta lite om henne, var verkligen snällt! O ja ska ta mig en titt under den forum delen o fråga om någon vet!

Ja, vi får väl se, ja kanse blir 7 of 9 lover :wub:

Tjena.

Är en StarWars fan som tröttnat på att vänta så jag fick syn på Enterprise på TV.

Började kolla på detta och upptäckte att det va ju helt underbart.

Har kollat på alla filmer och har hela tiden älskar Kirk.

Det är ju han som är Star Trek =)

Har inte kollat så mycket på serier men har precis beställt alla säsonger av TNG och DS9 så jag har lite att göra i höst.

Filmerna står redan där hemma.

Jag är en vanlig fan och inte nån Trekker :D

Gillar filmerna men struntar i om dom inte går på toaletten eller varför dom möter borg i ENT och inte vet nått om det i TNG osv..

Har dock en liten fråga.

Tänkte ställa den här istället för jag vet inte vart den ska vara.

Finns det en karta nånstans över ST Universum?

Jag vet att det finns nån över SW. Men skulle vilja se lite hur allt ligger till osv.

Behöver ju inte vara skalenlig :D

Kul med SW-fans! Du är varmt välkommen och jag hoppas verkligen att du upptäcker charmen med ST. SW och ST skiljer sig något (och det finns det även diskussioner om redan!) och det är bra att kunna väga det ena mot det andra.

Hej alla trevliga människor jag träffade på SWECON i helgen samt alla trevliga som jag ännu inte träffat! :D

Jag blev tipsad om detta forum och här är jag nu!

Jag heter Ann-Sofie till vardags och är ett stort Voyager-fan framförallt. Men jag gillar all Trek egentligen samt mycket annan sci-fi samt fantasy. Som ni kan gissa av mitt forum namn är min favve-karaktär Janeway men även Tuvok är en av mina favvisar. Så extra kul att möta Tim Russ på helgens konvent.

SWECON var mitt första konvent och en jättekul upplevelse. Kommer med en rapport med bilder senare!

Kommer att "hänga här" på forumet från och med nu!

/Captain Janeway aka Ann-Sofie

Edited by Captain Janeway

Jag är en glad stockholmskis, men bor och verkar numera i Göteborg. Jag arbetar med kortterminaler mm. Jag har en hetlevrad flickvän och en underbar rottweiler som precis fyllt 4-år. Jag har gillat ST sen 70-talet, men är nu helt torsk på DS-9. Jag samlar fanatiskt på ST-prylar. Jag har funderat länge att gå med i WCT, men aldrig kommit till skott...kanske går jag till träffen som är nu till helgen. Jag har många kompisar som är SW-fans och där jag är egentligen den enda ST-nörden, så man blir lite utanför.

:D Välkomna alla nya medlemmar som jag inte har kunant skicka ett PM till! Hoppas att ni ska trivas riktigt bra och att ni hittar en massa trevliga och intressanta ämnen att läsa och göra inlägg i! :D

Tjenare alla. Jag är en kille på 27 år som kommer från de mörka skogarna i bergslagen men för närvarande gör examensarbete i stockholm. Jag bor dock i uppsala där jag har en härlig flickvän och en rumskompis som är slöare än en sengångare..( ;) ) Jag har varit star trek-fan under en längre tid och det är faktiskt så att min far var den som introducerade mig för ST världen. Jag tror inte det hör till de vanligaste sätten att kommi kontakt med en viss typ av sci-fi...

Hur som helst så handlar jag boxar när helst ekonomien tillåter det och emellanåt blir det romaner, noveller eller roliga trivia/faktaböcker (de blir en del läst när man pendlar).

Varmt välkommen hit! Har du läst någon bok som du vill recensera, skicka då in den till oss via formuläret - det skulle vara uppskattat.

Du har rätt när du säger att föräldrar normalt inte är vägen till Sci-Fi. Vad hände med din tonårsrevolt? :lol:

Välkommen till forumet!

Jag skulle ju mailat länken till dig fast du hittade hit i alla fall.

Helgen på Swecoon var jätte kul! Det är verkligen kul att träffa ST fans. Och Tim Russ var toppeb! :vulcan: När jag kom hem blev jag förkyld :arg: Det är först nu jag börjar känna mig riktigt bra! Sådant som händer! :)

Jag tänker åka upp till någon vinsing med Stockholms trekkers. Eftersom jag bor i Linköping så är det ju faktiskt inte så långt! Hoppas vi ses då!

Hahaha

Den var nog obefintlig. Hur som helst är det bra när man kan sitta och kolla på gamla avsnitt och kommentera dem med en famljemedlem.

Jag ska ta och se vad jag har läst och skriva några rader om dem, det ska bli kul :D