The Holy Three Postad 12 April, 2013 Rapport Postad 12 April, 2013 Ja, sen har du den väldigt inofficiella Östgöta Trekkies ;) Citera
RoLaren Postad 12 April, 2013 Rapport Postad 12 April, 2013 Testa någon gång. Sthlm Trekkers har ca 10 trekdagar per år. Citera
Mxf Postad 30 April, 2013 Rapport Postad 30 April, 2013 Jag har till sist fått tummen ur och skapat en användare till forumet. Jag har lurkat omkring ett par år utan att skriva, men skall förhoppningsvis ändra på det nu. Jag heter Max och kommer ursprungligen från Göteborg men har spenderat de senaste åren i Umeå, där jag läser lärarprogrammet. Hos mig var det nog Voyager som lade grunden för Trel-intresset när det gick på SVT någon gång i mitten av 90talet. Men det dröjde nog till 2009 innan jag blev intresserad "på riktigt". En vän och jag kollade på rebooten och tyckte att vi borde kolla på de äldre filmerna, vilket vi ägnade en helg åt. Sen började diskutera vilka serier vi sett som unga. Vi kom båda fram till att vi ofta hade sett Voyager, så vi lyckades få tag i alla avsnitt och betade oss igenom alla sju säsongerna på några veckor. Min väns Trek-begär svalnade lite efter det, men jag fortsatte med att ägna en sommar åt att kolla genom TNG och ENT parallellt, vilket var lite konstigt. Sen dess har jag dessutom kollat genom DS9, TOS och TAS (plus en del fanproduktioner) Jag tycker det är svårt att ranka vad som är bäst, men mina favoritavsnitt är: TNG - Lower Decks TNG - The Outcast TOS - City On The Edge Of Forever TOS - A Piece Of The Action Citera
O'Brien Postad 30 April, 2013 Rapport Postad 30 April, 2013 Välkommen Mxf! Alltid kul med nya medlemmar. Citera
Kalle Kuckel Postad 30 April, 2013 Rapport Postad 30 April, 2013 Välkommen Mfx. Jag hoppas att du ska trivas här och stanna länge. Gillar du Star Trek så har du verkligen hittat rätt. Förutom likasinnade att diskutera med på forumet så finns det även en ovärderlig databas att utforska. Citera
Lord Di Lego Postad 30 April, 2013 Rapport Postad 30 April, 2013 (redigerade) Välkommen, Mxf! Det blev en del Star Trek-tittande under några månader där i början , ser jag. ;) Redigerad 30 April, 2013 av Lord Di Lego Citera
Commander Michels Postad 1 Maj, 2013 Rapport Postad 1 Maj, 2013 Välkommen MFX! Hoppas du ska trivas Låter härligt att plöja igenom serierna sådär med fräscha ögon, en lyx som inte är unnad oss gamla rävar som ständigt har någon serie som följetong hemma när det regnar Här finns minst två till lärarstudenter - jag själv och en till som jag (av en lycklig slump) nyligen träffat IRL på högskolan. Vad för ämnen har du och vilken åldersgrupp? Själv har jag ett halvår kvar tills jag blir gymnasielärare i matte och engelska Citera
Mxf Postad 1 Maj, 2013 Rapport Postad 1 Maj, 2013 (redigerade) Välkommen MFX! Hoppas du ska trivas Låter härligt att plöja igenom serierna sådär med fräscha ögon, en lyx som inte är unnad oss gamla rävar som ständigt har någon serie som följetong hemma när det regnar Här finns minst två till lärarstudenter - jag själv och en till som jag (av en lycklig slump) nyligen träffat IRL på högskolan. Vad för ämnen har du och vilken åldersgrupp? Själv har jag ett halvår kvar tills jag blir gymnasielärare i matte och engelska Jag läser mot gymnasiet, svenska och historia. Jag har dock tre terminer kvar efter denna. Redigerad 1 Maj, 2013 av Mxf Citera
Pjotr'k Postad 1 Maj, 2013 Rapport Postad 1 Maj, 2013 Välkommen, Mxf! Själv jobbar jag som gymnasiebibliotekarie - gymnasieungdomar är i en spännande ålder där detfinnsså mycket framtidstro. Kul att du väljer att jobba med dem! Citera
T'Les-M'Lara Postad 23 Maj, 2013 Rapport Postad 23 Maj, 2013 Hej! Leelene Karlsson heter jag i verkligheten. Och jag bor i Sundsvall där mina intressen är Fågelskådning, Science Fiction mest i bokform men också filmer och TV-serier, läser också annan litteratur så som Fanatsy och lite annat smått och gott. Handarbetar gör jag också fast mer sporadiskt. Jag tycker också om dokumentärer på TV och Eurovision Song Contest. Musik lyssnar jag också på och jag går promenader och går på gym också! Mina intressen brukar inte ge andra människor en röd tråd! Lol! Jag började älska Star Trek då jag helt plötsligt som tonnåring kom in på en episod av Voyager i serie 3 och blev fast. Har också sett en hel del The Next Generation och TOS. Blev inte helt lika kär i Enterprise (men det berodde mest på mina egna dumma åsikter - tror jag) har nog sett minst på DS9. Men lovar att jag skall se varenda avsnitt när andan faller på! Egentligen brukar mina alias via internet vara något helt annat än det jag valt här. Men jag ville verkligen ha ett namn som jag också i framtiden vid eventuella Star Trek rollspel. Vid rollspel hade jag tänkt att vara halvt Vulcan och halvt Klingon. Min bakgrund blir därmed en mor som är Klingon och en far som är Vulcan, dessa skall då ha mot alla odds blivit kära, fått en enda dotter men sedan inte klarat av att få fler barn. De kom inte överrens om vad jag skulle heta så jag fick dubbelnamn, detta var inte det första de inte kunde enas över. Förhållandet sprack och barnet växte upp växelvis på bägge planeterna. Men jag kände mig inte hemma i någon av dessa världar pga min något märkliga personlighet så jag sökte mig till människorna och blev med på ett skepp! LLAP allihop! Citera
RoLaren Postad 23 Maj, 2013 Rapport Postad 23 Maj, 2013 Du skulle alltså vara dotter till B'Elanna och Vorik ;) Välkommen hit. Citera
T'Les-M'Lara Postad 23 Maj, 2013 Rapport Postad 23 Maj, 2013 Ja, eller något sådant! Vet inte ännu om just dem är mina päron då! ;-) Citera
The Holy Three Postad 23 Maj, 2013 Rapport Postad 23 Maj, 2013 Välkommen hit! Alltid kul med nytt blod. Har du sett den nya filmen än? Citera
Fleetadmiral Postad 23 Maj, 2013 Rapport Postad 23 Maj, 2013 Välkommen hit T'Les-M'Lara! Det var den mest uttömmande beskrivning (av dig själv) jag sett på länge här. Citera
T'Les-M'Lara Postad 23 Maj, 2013 Rapport Postad 23 Maj, 2013 Ja, jag såg den nya filmen på 3D Bio. Ni ser hur jag var klädd på bion på min avatar. Hihi, gick klädd som Uhura och var typ den enda som hade gjort någon som hellst utklädnad. Biokillen i kassan tyckte det var festligt och visste snabbt vad jag var ute efter! Men jag gick ju på en måndag och vad väntar man sig då? Jag brukar bli så dumt långrandig, har en släng av ADD så det kanske blir lite för långa meningar ifrån mitt håll, lol! Välkommen hit T'Les-M'Lara! Det var den mest uttömmande beskrivning (av dig själv) jag sett på länge här. Tackar! Citera
T'Les-M'Lara Postad 23 Maj, 2013 Rapport Postad 23 Maj, 2013 Blev jag medlem 1000? Tack O'Brien Citera
The Holy Three Postad 23 Maj, 2013 Rapport Postad 23 Maj, 2013 Japp, det verkar så. Dock kan det finnas några fejkmedlemmar (bots) som inte tagits bort från medlemslistan än. Citera
T'Les-M'Lara Postad 23 Maj, 2013 Rapport Postad 23 Maj, 2013 Hurra! Jag blev lite förvånad över att vara medlem 1000 men det är ju ganska kul då! Hade jag varit medlem en miljon så säger de ju att man skall få en massa priser i butiker så som IKEA. Men jag förväntar mig inget sådant här. Jag får väll vifta med flagga ensam i alla fall! Citera
Lord Di Lego Postad 24 Maj, 2013 Rapport Postad 24 Maj, 2013 Välkommen till forumet, T'Les-M'Lara! ;) Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.