Nyhet Posted June 24, 2012 Report Posted June 24, 2012 I samband med att TV4 lanserar sin nya kanal TV4 Fakta XL i augusti kommer den kanalen ersätta TV4 Science fiction som nu alltså försvinner helt från TV-tablån. TV-kanalen har varit ett lystmäte för science fiction-fans, men den har tyvärr inte haft tillräckligt många tittare för att TV4 skall vilja satsa på den ytterligare. Källa [ Till originalnyheten ] Quote
Aike Posted June 24, 2012 Report Posted June 24, 2012 Tråkigt. Även om jag själv aldrig har haft kanalen har det funnits gånger jag velat ha den när man sett deras tablå. Quote
Pjotr'k Posted June 24, 2012 Report Posted June 24, 2012 Jag övervägde för två månader sedan att införskaffa ett paket där denna kanal ingick, vilken tur att jag inte köpte det! Det var bara denna kanal som lockade mig... Quote
Commander Michels Posted June 24, 2012 Report Posted June 24, 2012 Synd, tittar knappt på tv själv (har inte tid), men tråkigt för alla andra sci-fi nördar där ute Quote
Aike Posted June 24, 2012 Report Posted June 24, 2012 Det är kanske därför ingen tittar på den...sf-fans använder internet i mycket högre grad än tv. Quote
Gonk Posted June 24, 2012 Report Posted June 24, 2012 Men typiskt alltså. Skrev på för annan operatör i förra veckan, ny box på väg, och en liten anledning var just denna kanal... Där ser man... Quote
orville Posted June 24, 2012 Report Posted June 24, 2012 NOOOOOOOOOOOOO Nästan den enda kanalen jag tittade på regelbundet. Quote
O'Brien Posted June 24, 2012 Report Posted June 24, 2012 Kollar den inte så mycket nu för tiden sedan ST slutade rulla. Tråkigt är det i alla fall. Quote
AlmostHuman Posted June 25, 2012 Report Posted June 25, 2012 Jag har vetat om det ett bra tag. Jag är inte det minsta förvånad att kanalen läggs ned. Dom visade samma serier om och om igen och satsade inte heller på så mycket nytt. Sedan marknadsförde dom ju knappt kanalen, vilket säkert spelar in. Quote
Mikael Posted June 25, 2012 Report Posted June 25, 2012 Mm, kollar man på deras tablå så är det ingen större varation. Men gillar man Arkiv X, Battlestar Galatica och Lexx så är det en bra dag för att kolla på tv idag... Quote
O'Brien Posted June 25, 2012 Report Posted June 25, 2012 Hade förstås hoppats på en sväng till av Enterprise innan det tar slut. Quote
Recommended Posts